معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید

پس از قرن ها پیشرفت سریع در زمینه علم، سفر در زمان هنوز یک رمز و راز است که باعث شگفتی انسان می شود، مخصوصا افراد مشتاق به مسائل علمی. اما سوال اینجاست که چه چیز سفر در زمان کنجکاوی انسان را برمی انگیزد؟ آیا دلیل اش این است که سفر در زمان به مردم شانس دومی می دهد تا اشتباهات شان را جبران کنند؟ یا اینکه این فرصت را می یابند بخشی از تاریخ را تجربه کنند که در زندگی اصلی شان تنها در کتاب ها درباره اش خوانده و تصویر آن را دیده اند؟ یا صرفا اینکه هرچیز ناشناخته ای باعث کنجکاوی انسان می شود؟ دلیلش هر چه که باشد مطمئنا فیلمسازان از استفاده از این موضوع خوششان آمده و با کمک آن فیلم های متفاوت می سازند. در این فهرستی از فیلم های سفر در زمان را گردآوری کرده ایم. هر کدام از آن ها به شکل متفاوتی از این مفهوم استفاده کزده و ما را سرگرم می کنند. با این وجود بهتر است فهرست را بررسی کرده و با این فیلم ها آشنا شویم. با پروشات همراه باشید.


22. همسر مسافر زمان – The Time Traveler’s Wife – 2009

هنری دتامبل یک آزادی خواه است که به دلیل یک نقص ژنتیکی در زمان سفر می کند اما نمی تواند زمان و تقدیر این سفرها را مشخص نماید. پس از ملاقات با کلر ابشیر در کتابخانه شیکاگو، آن ها عاشق شده و ازدواج می کنند. اما سفرهای غیرمنتظره او این زندگی را دشوار می سازد. یک فیلم پیچیده و تاثیرگذار که معنای عشق و زندگی را نشان می دهد. یک اقتباس زیبا از کتابی به همین نام با اجراهای زیبا از اریک بانا و ریچل مک آدامز که درخشش فیلم را دو چندان می کند.

همچنین بخوانید: آخرین آمار فروش فیلم های سینمایی جهان در هفته گذشته


21. زمان جرم – Timecrimes – 2007

یک تریلر علمی تخیلی اسپانیایی زبان به کارگردانی ناجو ویگالوندو (کسی که در سال 2016 فیلم “غول آسا” (Colossal)) را کارگردانی کرد. هکتور مردی است که با سفر در زمان سعی دارد از دست یک قاتل فرار کند. یک اثر زیبا که پیش از رسیدن به صحنه های اوج داستان جذابیت خود را بروز می دهد. کارگردانی موفق، عناصر طنز و زبان بدن گیرا، این داستان را از داستان های دیگر متمایز می کند. در حقیقت کارگردانی باعث می شود که این مفاهیم زیبا و پیچیده به درستی در کنار هم قرار گیرند. یکی از فیلم های غیرهالیوودی که ثابت می کند یک فیلم موفق به ستاره نیاز ندارد. این تریلر اسپانیایی پر از صحنه های متضاد و رازآلود است که تا پایان داستان نمی توان آن را پیشبینی نمود و به همین دلیل رقیب سرسخت فیلم “آغازگر” شین کاروث است. این فیلم در روتن تومیتوز امتیاز 88% را به دست آورده و با وجود اینکه تهیه و جلوه های ویژه آن با بودجه کم انجام گرفتند اما بسیار موفق از آب درآمده است.


20. درباره زمان – About Time – 2013

کامل ترین فیلم این فهرست که با نشان دادن عواطف و احساسات لازم باعث درخشش خود می شود. عناصر طنز فیلم اندک و عناصر عاطفی و انسانی آن زیاد است. یک روز، تیم لیک، از پدرش می شنود که همانند دیگر مردان خانواده یک توانایی خاص دارد. همچنین درباره خطرات موجود هم به او هشدار می دهد. یک داستان زیبا با اجرای موفق و موسیقی زیبا که به یکی از بهترین های ژانر خود و البته سینما بدل شده است.

همچنین بخوانید: معرفی10 فیلم زیبا و دیدنی که تنها یک بازیگر دارند


19. در خواب فرو رفته – Sleeper – 1973

یکی از فیلم هایی که به طرز جالبی احمقانه است. یکی از دو فیلم وودی آلن در این فهرست که تماشای آن بسیار آسان است. زیرا تماشاگر به فکر کردن نیازی نداشته و همه مفاهیم از طریق دیالوگ های اگزیستانسیال و فرویدی قهرمان داستان در اختیار مخاطب قرار می گرد که مشخصه آثار وودی آلن است و از طریق آن طنز ظریفی ایجاد می شود. سبک فیلم آشنا و ساده نیست با این حال به شکلی نمایش داده می شود که برای بیننده پیچیده نباشد. در این فیلم زندگی در آینده را می بینید. وودی آلن نقش مردی را بازی می کند که پس از 20 سال منجمد شدن به هوش آمده و می خواهد از این دنیا فرار کند اما متوجه می شود دانشمندان می خواهند او را تحت آزمایش قرار دهند.


18. لوپر – Looper – 2012

یک قاتل قراردادی که برای سندیکاهای جنایی کار می کند تا قربانیان فرستاده شده از طریق زمان را به قتل برساند. لوپر به ازای قتل های خود نقره دریافت کرده و در نهایت باید در زمان سفر کرده و توسط نسخه جوان خود به قتل برسد که او هم طلا دریافت می کند. بروس ویلیس و جوزف لویت گوردن در این فیلم نقش آفرینی داشته و میدرخشند. امیلی بلانت با لهجه جنوبی موفق بوده و نقش موردنظر را ایفا می کند. یک اثر تفکر برانگیز، تاریک و سرگرم کننده، که از فیلم های سفر در زمان دیگر متفاوت است.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


17. دانی دارکو – Donnie Darko – 2001

شاهکاری از ریچارد کلی، نویسنده و کارگردان، که آنقدر در گیشه شکست خورد که مخاطبین پس از تماشای آن شعار داده و فیلم را مسخره کردند. این اثر که چند هفته پس از حادثه یازده سپتامبر اکران شد، باعث شد توجه مخاطبین به صحنه فاجعه موشک جلب شده و منتقدین درباره ارتباط فیلم های علمی تخیلی و مذهب صحبت کنند. از آن زمان این فیلم موردتوجه قرار گرفت. این فیلم پر از صحنه های پیچیده است که سفر در زمان نه یک مفهوم بلکه یک ابزار است که توسط کلی استفاده شده تا معمایی طرح کند که تنها خودش از حل آن برمی آید. چه از این فیلم خوشتان بیاید چه بدتان بیاید، هرگز این فیلم را فراموش نمی کنید.


16. نیمه شب در پاریس – Midnight in Paris – 2011

این فیلم سفر در زمان و عشق را در کنار هم قرار می دهد. دو شخصیت گیل (اوون ویلسون) و اینز (ریچل مک آدامز) باهم رابطه داشته و تنها چند هفته پیش از ازدواج شان متوجه می شوند شبیه هم نیستند، گیل یک شخصیت رمانتیک است که با کارهای عاشقانه و قدم زدن های طولانی خوشحال می شود، درحالی که اینز مادی بوده و از هدایای گرانقیمت و مردان ثروتمند خوشش می آید. پس از آن اتفاق عجیبی رخ می دهد. گیل در زمان سفر کرده و به دوره همینگوی و فیتزجرالد می رود، درحالی که اینز در مهمانی ها شرکت کرده و با مردان دیگر ارتباط برقرار می کند. گیل و اینز به تدریج از هم دور شده و رابطه شان را تمام می کنند. و ما هم به این فکر می کنیم که چه چیزی برایمان بهتر است. الن نویسندگی، کارگردانی و فیلمسازی آن را برعهده داشته و یک اثر درخشان خلق می کند.

همچنین بخوانید: به مناسبت آغاز سال نو میلادی: معرفی 20 فیلم زیبا درباره کریسمس


15. موشکی – La Jetee – 1962

یک فیلم کوتاه 28 دقیقه ای که به دلیل ظرافت و زیبایی از فیلم های بلند چیزی کم نداشته و به همین دلیل همگان پس از تماشای آن درباره آن فکر می کنند. “موشکی” یک فیلم بدیع است که حوادث پس از جنگ جهانی سوم را نشان می دهد که پاریس نابود شده و آلمانی ها پیروز می شوند. دانشمندان با استفاده از قهرمان داستان به عنوان یک موش آزمایشگاهی سفر در زمان را آزمایش می کنند (به دلیل ارتباط قوی او با دوران کودکی اش)، و پس از رفتن به گذشته عاشق یک زن می شود. حتی تصور ساخت این فیلم در آن سال عجیب است زیرا از زمان خود جلوتر بود.


14. تقدیر – Predestination – 2014

یک روایت زیبا که ثابت می کند سفر در زمان هرگز کهنه نمی شود. کارگردان های جوان آلمانی فیلم، برادران اسپیرگ، در این فیلم داستان زیبایی از سفر در زمان را نشان می دهند که انسان را در قالب ابرانسان نشان می دهد. ریسک پذیری آن ها درباره حرفه شان باعث شد یک اثر بی نظیر را خلق کنند. یک اثر اقتباسی از یک رمان کوتاه محصول سال 1959 از رابرت هاینلین، براساس داستان فیلیپ دیک در سال 1956. جالب اینجاست که هردو فیلم سال های 1960 را نشان می دهد. یکی از فیلم های زیبای دست کم گرفته شده درباره سفر در زمان.

همچنین بخوانید: افزایش میلیونی بینندگان نتفلیکس با پخش فیلم Bird Box


13. سیاره میمون ها – Planet of the Apes – 1968

اگر به خاطر فیلم “2001: ادیسه فضایی” (2001: A Space Odyssey) نبود، این اثر می توانست به راحتی برترین فیلم علمی تخیلی سال 1968 باشد. فیلم سال 2500 را نشان می دهد که یک دانشمند و تیمش با سرعت بیشتر از نور به سیاره خواهر زمین می روند، جایی که کاملا شبیه زمین بوده به جز اینکه موجودات آن اشرف زمین هستند. میمون ها براین سیاره تسلط داشته و رفتار آن ها برای انسان های بیگانه عجیب است. این فیلم به جای اینکه به جنبه احساسی ماجرا بپردازد، به جنبه علمی آن پرداخته و به همین دلیل یک اثر زیبا پدید آورده است. نقطه قوت داستان این است که در کنار جنبه های علمی داستان زیبا و تاثیرگذاری دارد که حاصل کار پیر بول است. این فیلم پس از اکران سروصدا کرد و امروز هم یکی از برترین آثار محسوب می شود.


12. کد منبع – Source Code – 2011

دانکن جونز که پیش از این فیلم “ماه” (Moon) را خلق کرد، این فیلم علمی تخیلی را ساخت که بسیار دیدنی بود. شخصیت کولتر استیونز با بازی جیک جیلنهال، یک خلبان و بخشی از یک برنامه مخفی محیط زیستی است، که باید آخرین لحظات زندگی مردی که در انفجار قطار کشته شده را احیا کند. استیونز باید به هویت بمب گذار پی ببرد اما در حین انجام این کار متوجه می شود با موانع بسیاری رو به رو است که زمان تنها یکی از آنهاست. این فیلم به آثار سفر در زمان پیچیدگی جدیدی بخشیده و این کار را به خوبی انجام می دهد.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


11. میان ستاره ای – Interstellar – 2014

یک اثر شاهکار از کریستوفر نولان، که در هنر فیلمسازی او شکی وجود ندارد. این فیلم بی نظیر نه تنها مسیر فیلم های علمی تخیلی پیشین را ادامه داد بلکه مفهوم سفر در زمان را به نقطه جدیدی رساند و این اثر را به یک اثر بدیع تبدیل کرد. فیلمنامه و اجراها بسیار زیبا بودند و این اثر را می توان یک رویایی علمی نامید.


10. تاثیر پروانه ای – The Butterfly Effect – 2004

نظریه آشوب در عرصه ریاضیات یک مفهوم پیچیده است، که می گوید یک اتفاق کوچک در یک نقطه می تواند تاثیر بسیار بزرگی ایجاد کند. و زمانی که اریک برس و مکی گروبر این نظریه را به یک فیلم تبدیل می کنند، یک فیلم موفق از آب درمی آید. ایوان (اشتون کوچر) یک نوجوان است که درنتیجه سردرد بیهوش شده و به گذشته می رود، که می تواند زندگی خود و دیگران را تغییر دهد. اما زمانی که متوجه می شود تغییرات کوچک گذشته زمان حال را تغییر می دهد، خود را در حقایق موازی می یابد. شاید این فیلم کامل نباشد اما جالب است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم الدبوی (Oldboy) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. پلزنت ‌ویل – Pleasantville – 1998

موضوعاتی مانند باورهای اجتماعی و عدم توانایی برای همراهی با تغییرات از مضامین اصلی این فیلم است که به راحتی آن را در اختیار بیننده قرار داده و با او ارتباط برقرار می کند. فیلم با کمک رنگ ها نه تنها تغییرات زمانی بلکه تغییرات ایدئولوژیک و اجتماعی را نشان می دهد. فیلم داستان خواهر و برادری است که پس از یک دعوای احمقانه به سال های 50 رفته و در یک برنامه تلویزیونی خود را می یابند که شخصیت های اصلی آن هستند. یکی از برترین فیلم هایی که شخصیت ها باید فضایی را تجربه کنند که آن را نمی شناسند و باید همه چیز را به وضعیت عادی برگردانند.


8. ماشین زمان – The Time Machine – 1960

به نظرتان در آینده چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا ماشین های پرنده میبینید؟ آیا مردم کارهای خود را راحت تر انجام داده و زندگی شان بهتر است؟ اگر زندگی به آنجا نرسد چه؟ اگر 20 سال بعد شاهد یک دنیای تاریک و فاسد باشیم، آن وقت چه؟ این دنیایی است که جرج، قهرمان این اقتباس سینمایی از رمان های اچ.جی. ولز با آن رو به رو می شود و با تصور ما از آینده متفاوت است. این فیلم به دلیل جلوه های ویژه شهرت داشته و در حقیقت جایزه این بخش را نیز دریافت کرد. حتی امروز هم جلوه های ویژه آن ستایش می شود. شیوه ارتباط داستان با جلوه های ویژه از دلایل زیبایی آن است که توانسته هنر این فیلم را نشان دهد.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های سینمای چین در سال 2018


7. دوازده میمون – Twelve Monkeys – 1995

فیلمی با حضور دو ستاره، بروس ویلیس و برد پیت، که جیمز کول (ویلیس) را در سال های 2030 نشان می دهد، او یک زندانی است که برای آگاهی درباره طاعونی که بخش بزرگی از جمعیت را از بین برد، به سال های 1990 فرستاده می شود. نکته مهم فیلم ارتباط او با جفری دیوانه (پیت) و رابطه عاشقانه غم انگیزش با دکتر کاترین ریلی است. تری گیلیام کارگردانی این اثر را برعهده داشته، دیوید پیپلز، نویسنده بلید رانر، داستان آن را نوشته است. این فیلم تاثیر خاطرات بر درک ما از حقیقت را از طریق سفر در زمان نشان می دهد.


6. پگی سو ازدواج کرد – Peggy Sue Got Married – 1986

یک اثر کلاسیک از فرانسیس فورد کاپولا که هرگز در بین برترین آثار این کارگردان نبوده اما یکی از بهترین فیلم های تاریخ است. پگی سو یک زن 40 ساله است که این فرصت را می یابد به روزهای نوجوانی اش بازگردد و با عقل 40 ساله خود می تواند خاطرات، عاشقانه، جدایی ها، سرگرمی ها و البته بی خیالی هایش را دوباره زنده کند. موسیقی متن جان بری نیز یکی از نقاط قوت فیلم است.

همچنین بخوانید: نگاهی به فیلم های دارن آرنوفسکی: از عدد پی تا مادر!


5. روز گراندهاگ – Groundhog Day – 1993

یکی از بهترین کمدی های 25 سال اخیر که یک کلاسیک علمی تخیلی هم محسوب شده و قهرمان آن فیل، که یک هواشناس است، خود را در یک حلقه زمانی پیچیده می بیند که در شهری که در آن کار می کند گیر افتاده است. یک فیلم کمدی، رمانتیک و صمیمانه، با اجرای زیبای بیل مورای و کارگردانی موفق هارولد رامیس، که یک اثر دیدنی، بدیع و کامل از آب درآمده و جواهری در تاریخ سینمای مدرن است.


4. نابودگر ۲: روز داوری – Terminator 2: Judgement Day – 1991

یک کلاسیک اکشن که علاوه بر صحنه های زیبای اکشن، مفهوم سفر در زمان را هم نشان می دهد. این فیلم داستان نابودگر را ادامه می دهد و جان کانر را نشان میدهد، کسی که ناجی بشر در شورش ربات هاست و به همین دلیل دو ربات از آینده آمده اند تا یکی (تی-1000) او را قتل رسانده و یکی (تی-800) او را نجات دهد. شاید این فیلم به عنوان یک اثر اکشن شناخته شود اما بهتر است مفهوم سفر در زمان آن را فراموش نکنید.

همچنین بخوانید: فلسفی ترین فیلم های کل تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


3. نابودگر – The Terminator – 1984

یک فیلم زیبا و دیدنی با حضور آرنولد شوارتزنگر که همه آن را به عنوان یک فیلم اکشن با اجرای زیبای آرنولد و حرکات صورتش می دانند که از داستان گیرا و جذابی هم بهره می برد. داستان دو خط زمانی گذشته و آینده را در کنار هم قرار می دهد، در یکی باید از رخ ندادن اتفاقات در آینده پیشگیری کرده و در دیگری از رخ ندادن آن ها اطمینان حاصل کند. فیلمساز این اثر است جیمز کامرون است و نبوغ او یک فیلم شاهکار پدید آورده است. پس حتما این فیلم را تماشا کنید.


2. بازگشت به آینده – Back to the Future – 1985

هیچ فیلمی بی دلیل به انستیوی فیلم آمریکا وارد نمی شود. یکی از پرفروش ترین چندگانه های تاریخ سینما درباره داستان مارتی مک فلای، که پس از اشتباهات رخ داده در آزمایش علمی او و دوست دانشمندش داک براون، به گذشته می رود. این فیلم همانند داستان های علمی تخیلی معمول نیست، بلکه یک داستان زیبا دارد و مک فلای را در حالی نشان می دهد که شاهد عاشق شدن والدین اش است تا از تولد خود مطمئن شود. اما باید گذشته را ترک کرده، به زمان حال بیاید تا به دوستش داک براون کمک کند. یک اثر به کارگردانی رابرت زمیکس و اجرای مایکل فاکس و کریستوفر لیود، که پس از سال ها فراموش نشدنی است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم روان شناسی تاریخ سینما که اثری عمیق روی شما می گذارند


1. آغازگر – Primer – 2004

فیلمی به کارگردانی شین کوراث، یک ریاضی دان که مهندس نرم افزار شده و زیباترین فیلم سفر در زمان را خلق می کند. درباره این فیلم تحقیقات بسیاری انجام شده، مقالات مختلف نوشته شده و بسیاری از متخصصین معتقدند می توان با کمک نظریه معرفی شده در آن مفهوم سفر در زمان را عملی کرد. آیا تمام فیلم های علمی تخیلی می توانند یک نظریه حقیقی را ثابت کنند؟ فیلم درباره دو دوست است که به طور اتفاقی یک ماشین زمان اختراع کرده و با گذشت فیلم متوجه می شویم که این ماشین زمان همه چیز را به هم میریزد.

برای دیدن این فیلم باید صبور بوده و آن را چندین بار تماشا کنید. حتی در آن صورت هم برخی از سوالات تان بی جواب می ماند. این فیلم با گذشت زمان یک اثر کلاسیک موفق و یک اثر علمی تخیلی فراموش نشدنی است. این اثر با بودجه اندک 7000 دلاری جایزه بهترین فیلم ساندس را به دست آورد. جالب اینجاست که شین کوراث کارگردانی، بازیگری، نویسندگی، فیلمبرداری، ویرایش، ساخت موسیقی، و تهیه فیلم را برعهده داشت. (او حتی درباره سفر در زمان در فیلم لوپر به رایان جانسون کمک کرد.)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (71)

بستن فرم

  1. ابولفضل

    اردیبهشت 26, 1400

    سلام تقریبا 8 سال پیش یک فیلم دیدم نمدونم کره یا چینی بودند / داستان فیلم : اینطور بود که کسایی که میموردند تو یک زمان خواص به یک مسابقه دعوت میشدند که تخیلی هم بود و باید با هر کدوم از ادم های تخیلی ائن مسابقه رو شکست بدن کسی میدونه چی هس؟

    پاسخ

  2. رضا

    اردیبهشت 4, 1400

    سلام من چندسال پیش یه فیلمی رو دیدم که البته از وسطای فیلم دیدم. و یک پسر نوجون یا جوان احتمالا با استفاده از یک کتاب به گذشته خیلی دور سفر می‌کنه.زمانی که تکنولوژی و اینا وجود نداشت اصلا.و در گذشته یه قلب سنگی بزرگی بود.و وقتی هم از گذشته برگشت،دوباره رفت پیش همون قلب سنگی بزرگ. که در گذشته کنار اون قلب عاشق یک دختر شد بود
    اگه اسمشو میدونین ممنون میشم بگین🙏❤️

    پاسخ

  3. فاطمه

    اسفند 14, 1399

    سلام
    چندین سال پیش یه فیلمی دیدم که چند نفر سفر میکنن به گذشته و زمان جنگ جهانی بود فکر کنم
    اگر میدونید این فیلم اسمش چیه به من بگیید.

    پاسخ

  4. حسینم

    آذر 20, 1399

    سلام چند سال پیش فیلمی دیدم که تک لوکیشن بود داخل خونه
    مرده شب که میخوابید روز فراموش میکرد
    و نمیتونست از خونه خارج شه
    کسی اسمشو نمیدونه؟؟

    پاسخ

    • رضا در پاسخ به حسینم

      بهمن 20, 1399

      من تو زندگیم این مشکلو به مدت 30 سال داشتم ولی ن تمام مدت رندوم شروع میشه و معلوم نیست کی خوب میشه- الان تو 37 سالگی 11ماهه دیگه اینطور نشدم و اگه خدا بخواد دیگه نشم عالیه. #زندگی_عادی

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به حسینم

      تیر 27, 1400

      Memento از کریستوفر نولان

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به حسینم

      تیر 27, 1400

      Memento از کریستوفر نولان
      خیلی قشنگه خدایی

      پاسخ

    • محمد جاوید در پاسخ به حسینم

      تیر 27, 1400

      Memento از کریستوفر نولان
      خیلی قشنگه خدایی

      پاسخ

    • وحید در پاسخ به حسینم

      دی 19, 1400

      اسم فیلم یادگاری اثر کریستوفر نولان

      پاسخ

  5. آمنه

    آذر 3, 1399

    من دنبال دوتا سریالم. اگه میشه کمکم کنین
    1. داستان در مورد یه پسر بچه است که دو تیکه از یه سنگ جادویی رو به هم متصل میکنه حالا باید تو زمان های مختلف سفر کنه تا همه تیکه های سنگ رو به هم بچشبونه.
    2. داستان در مورد یه باستانشناسه که یه عتیقه ناشناخته رو میاره خونه‌ش و اسکنش می کنه. بعد اسکن می‌فهمه عتیقه یه ظرف تو خالیه که یه چیز دیگه داخلشه. بعد اسکن کامپیوترش جادویی میشه و با لمس عکس اشیا داخلش به زمان اون شی عتیقه میرن. مرده تو کامپیوتر گیر میفته و دختر معلولش و پسرش سعی دارن تو داستان‌های عتیقه ها پدرشون رو پیدا کنن و برگردوننش.

    پاسخ

    • سیده در پاسخ به آمنه

      تیر 15, 1400

      منم دنبال سریال 2 بودم اما پیدا نکردم پیدا کردی ب منم بگو

      پاسخ

  6. Rami

    آبان 25, 1399

    درسته دارک سریاله ولی به اندازه همه این فیلم هایی که گذاشتین پر‌محتواس و جذاب یه نظرم یه بند اضاف کنید که همه ببین

    پاسخ

  7. Arian

    آبان 11, 1399

    سلام
    اگر مسئولان این سایت این کامنت را میخوانند خواهشا فیلم (Dark)را هم به این لیست اضافه کنید
    ممنون میشم

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Arian

      آبان 12, 1399

      سلام آریان جان،
      این مقاله درباره فیلم‌های سینماییه ولی دارک سریاله

      پاسخ

      • Arian در پاسخ به عباس

        آبان 12, 1399

        درسته خیلی ازتون ممنونم وبسایتتون خیلی خوبه

        پاسخ

      • ابولفضل در پاسخ به عباس

        اردیبهشت 26, 1400

        نه انگار صاحب سایتی فک نمیکردم صاحب سایت این شکلی باشه DDD

        پاسخ

  8. مصطفی

    آبان 10, 1399

    سلام ب همه ی فیلمی بود ی مادری ی پسر داشت که می‌خواست بمیره بخاطر مریضیش مادره ی رباط درست کرد مثل پسرخودش و آورد پیش خودش بعداز مدتی پسرخودش حالش خوب شد و این رابطه جریان رو فهمید و با ی چیزی حالت هلیکوپتر رفت و تو دریا غرق شد بعد از چند هزار سال فضایی‌ها اونو پیداش کردن و از روی حافظه اون محیطی که زندگی می‌کرد رو براش ساختن و حتی مادره رو هم شبیه سازی کردن ولی وقتی شب میشد که بخوابه اون از بین میرفت و فرداش یکی دیگه می‌ساختن و…
    لطفا کسی میدونه اسمش چیه راهنمایی کنید متشکرم

    پاسخ

    • A در پاسخ به مصطفی

      آبان 11, 1399

      فکر میکنم هوش مصنوعی باشه
      A.I. Artificial Intelligence 2001

      پاسخ

    • emad908 در پاسخ به مصطفی

      آبان 11, 1399

      فیلم A.I artificial intelligence محصول سال ۲۰۰۱ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ

      پاسخ

    • lmlk در پاسخ به مصطفی

      اردیبهشت 3, 1400

      هوش مصنوعی

      پاسخ

    • امیرعلی در پاسخ به مصطفی

      اردیبهشت 10, 1400

      هوش مصنوعی داش

      پاسخ

  9. Mahdi

    آبان 7, 1399

    سلام…یه فیلم بود چندتا دانشجو یا دانش آموز بودن که یه ماشین زمان اختراع کردنو ب گذشته و آینده میرفتن که همه چیز بهم خوردو این داستانا…میدونین کدوم فیلمه؟

    پاسخ

    • مهدی در پاسخ به Mahdi

      اسفند 6, 1399

      فیلم پروژه آلماناک

      پاسخ

  10. محمد صالح

    شهریور 22, 1399

    یه فیلم بود که یه مردی تو گذشته زمانی که کالسکه بود ، داره رو پروژه یه ماشین زمان کار می‌کنه که ماشینه ، گردی شکله ، بعد اول ، میاد به زمان حال بعد میره آینده ، اونجا زمانی هست که ماه شکسته و داره از هم جدا میشه ، لطفاً اگه اسمش میدونید بگید

    پاسخ

    • CERITA در پاسخ به محمد صالح

      آبان 4, 1399

      فیلم ماشین زمان THE TIME MACHINE
      (لینک حذف شد)

      پاسخ

  11. help

    مرداد 30, 1399

    دنبال یه فیلم میگردم که چند تا دوستن که متوجه میشن خونه روبه رویی شون یه دوربین داره که مربوط به زمانه میرن سراغ دوربین و دوربین عکسایی از هفته آیندشون نشونشون میده هر کی اسمش و میدونه لطفا بم بگه

    پاسخ

    • arman در پاسخ به help

      مهر 30, 1399

      time lapse

      پاسخ

  12. محمد

    تیر 24, 1399

    سلام خیلی وقت پیش یه فیلمی دیدم که درمورد زن و شوهری هست که شوهرش مُرده و زن با یه دستگاه ماشین زمان میره که اون شوهرش رو بیاره این زمان و درحالی که در اون زمان اون شوهرش قاتل هست و اخلاقش خیلی فرق داره و اونو میاره اینجا و داستان کلا فرق میکنه
    اگه کسی اسم فیلم رو میدونه بگه .. ممنون

    پاسخ

  13. سورنا

    تیر 1, 1399

    لطفا بروز کنید، فیلم dark رو پیشنهاد میکنم. فیلم خیلی جالبیه، که هر فصلش به فصل بعدی مربوطه؛ و تا الآن ۲ فصل ازش اومده. فصل سومش هم ۷ تیر ماه میاد.

    پاسخ

    • Hmmm در پاسخ به سورنا

      شهریور 21, 1399

      Dark سریاله. نه فیلم😑

      پاسخ

  14. حیدر

    خرداد 22, 1399

    فیلم های زمان عجیب، قرص زمان، فیلم چینی مسافر زمان، آینده، مسیر زمان هم هستن

    پاسخ

  15. دانیال

    اردیبهشت 8, 1399

    سلام یه فیلم چند سال پیش دیدم شخصیت اصلی داستان باباش مرده بعد این پسر میره داخل کارگاه باباش که زیر زمین خونه میشده یه پروژه پیدا میکنه که ببرای ساخت دستگاه زمان هست بعد با دوست های مدرسش در میون میزاره ادامه اگه کسی میئونه اسمش چی هست بگه لطفا ممنون

    پاسخ

    • محسن در پاسخ به دانیال

      خرداد 2, 1399

      فیلم Project Almanac 2015

      پاسخ

    • Yeganeh در پاسخ به دانیال

      مهر 2, 1399

      اسم‌فیلمش‌پروژه‌سالنامه‌است.

      پاسخ

    • مهدی در پاسخ به دانیال

      اسفند 6, 1399

      فیلم پروژه آلماناک

      پاسخ

  16. سعید

    فروردین 2, 1399

    سلام دهه شصت یه فیلم ازصداوسیما پخش شد یه دختر وپسر از هر دروازه ای که رد میشدند میرفتن به زمان گذشته لطفا اگه میدونید اسمشو بهم بگید

    پاسخ

    • Javad در پاسخ به سعید

      اردیبهشت 30, 1399

      سلام باورت میشه دقیقا منم همین امروز ک اینو مینوسم دنبال همین میگشتم من ۷ ۸ سال پیش دیدمش البته … پیداش کردی بهم بگو ممنون

      پاسخ

      • محمد در پاسخ به Javad

        مرداد 8, 1400

        سلام. منم عاشق این فیلم بودم. این لینک زبان اصلی فیلم هست. متاسفانه نه انگلیسی و نه فارسیش رو نتونستم پیدا کنم
        youtu.be/o3jfXVE8F1o

        پاسخ

    • مهدی در پاسخ به سعید

      شهریور 26, 1399

      سلام
      به نظرم اسمش «دروازه زمان» بود و درباره شهر براتیسلاوای اسلواکی بود.

      پاسخ

  17. زهرا

    مرداد 27, 1398

    سلام چند سال پیش یه فیلم نشون داد که یه پدر با دو تا از دختراش وارد یه سرزمین تخیلی میشن که یه قسمتش پدره با ملکه مارها در میوفته تا دوست کوتولش تبدیل به سنگ میشه بعد میره که دوست کوتولشو نجات بده میره دنبال یه قطره از اشک یه اسب تا از سنگ بودن درش بیاره اخه اون کوتوله راه خونه رو بلد بوده اگه اسمشو میدونید لطفا بگید خیلی دنبالشم با تشکر

    پاسخ

    • فاطمه در پاسخ به زهرا

      اسفند 9, 1399

      منم خیلی دنبالش گشتم امابالاخره پیداش کردم😂اگ اشتباه نباشه 《دنیای افسانه ها》

      پاسخ

  18. نیما

    مرداد 8, 1398

    سلام ببخشید یه فیلمی بود که یه دختره با پدرش و سگش و یک مرد گرگینه میرن به گذشته تا دنبال چندتا آینه جادویی بگردن و در این راه تحت تعقیب 3 زامبی قرار میگیرن، اسمش رو میدونید؟

    پاسخ

    • s در پاسخ به نیما

      مرداد 13, 1398

      The 10th Kingdom

      پاسخ

    • ریحانه در پاسخ به نیما

      بهمن 5, 1398

      دهمین پادشاه دیوانه.فک کنم اسمش این بود

      پاسخ

    • متین در پاسخ به نیما

      شهریور 28, 1399

      سلام باورت میشه منم الان چند سال دنبال این فیلم هنوز پیدا نکردم اگه پیدا کرده باشی ممنون میشم بهم بگی

      پاسخ

  19. مرضیه عبدلهی

    تیر 15, 1398

    سلام این فیلم ها چیزی نبود که میخواستم اما خوب بود لطفا فیلم های جدید بزارید بای

    پاسخ

  20. سایه

    تیر 5, 1398

    بسیار عالی بود کمک کرد تا فیلمهای سفر در زمان را ببینم ممنون

    پاسخ