7 فیلم برتر جیمز کامرون که نباید از دست بدهید

جیمز کامرون یکی از تاثیرگذارترین کارگردان های تاریخ سینماست. او حتی اگر پس از ساخت یک فیلم، تایتانیک یا روز حساب، بازنشسته می شد، هنوز هم نامش بین بهترین ها قرار می گرفت. بدون شک او نابغه سینماست. او پس از ساخت فیلم آواتار تصمیم گرفت سری 2، 3، 4 و 5 آن را تولید کند. بهر حال چه در این کار موفق باشد چه نباشد، یک کارگردان بزرگ است. در اینجا می خواهیم 7 فیلم برتر جیمز کامرون را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. ورطه – The Abyss – 1989

گرچه ورطه یک شاهکار نیست اما در همان زمان اکران ثابت کرد که جیمز کامرون یک کارگردان معمولی نیست و نگاه ویژه و خاصی دارد.


6. دروغ های حقیقی – True Lies – 1994

یک اکشن درام که ساده ترین فیلم جیمز کامرون تا به امروز است. گرچه این فیلم به اندازه فیلم های دیگر او بلندپروازانه نبوده اما بسیار زیباست و البته دست کم گرفته شده است.


5. آواتار – Avatar – 2009

یک شگفتی سینمایی که تا ابد یکی از آثار بلندپروازانه سینما باقی می ماند. اگر از جنبه روایی به فیلم نگاه کنیم، یک اثر شاهکار است.


4. نابودگر – The Terminator – 1984

فیلمی که حرفه کامرون را متحول نمود و شخصیت موفق نابودگر را معرفی کرد. این فیلم آرنولد را به یکی از ستاره های اکشن تبدیل نمود.


3. بیگانه ها – Aliens – 1986

در سال های 1980 جلوه های بصری چندان پیشرفته نبودند اما اکنون اینگونه نیست. اما زمانی که این فیلم را تماشا می کنید، به سختی باور می کنید که این اثر 30 سال پیش ساخته شد. مدرکی برای اثبات دیدگاه هنری و تکنیکی خاص کامرون.


2. تایتانیک – Titanic – 1997

گرچه برخی به دلیل مضامین عاشقانه فیلم آن را ستایش می کنند اما زیبایی این اثر به همینجا محدود نمی شود و نباید آن را دست کم گرفت. گرچه می توانست بهتر از این هم باشد اما یکی از رمانتیک ترین فیلم های تاریخ سینماست.


1. نابودگر 2: روز داوری – Terminator 2: Judgement Day – 1991

معدود فیلم هایی می توانند تا به این اندازه بلندپروازانه ساخته شده و به چنین موفقیتی دست پیدا کنند. نابودگر 2: روز داوری یکی از چنین فیلم هایی است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های اکشن و یکی از بهترین فیلم های چندگانه است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم