8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم

در سال های اخیر شاهد ساخت فیلم ها، چندگانه ها، سری های مختلف و آثار متنوع ژانر ابرقهرمانی بوده ایم که باعث شده این ژانر سیر پیشرفت صعودی داشته باشد. سال 2018 با وجود تولید فیلم های برتر مارول مانند “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) که در گیشه 2 میلیارد دلار فروش داشت، و فیلم موفق “آکوامن” (Aquaman) از کمپانی دی سی، سال درخشانی بود. فیلم های موفق دیگر سال گذشته عبارت اند از “پلنگ سیاه” (Black Panther) با فروش 1 میلیارد دلاری، فیلم درخشان “ونوم” (Venom) با وجود عدم رضایت منتقدین و امتیاز 100 درصدی “مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی” (Spiderman: Into the Spiderverse) در روتن تومیتوز. به طور کلی در سال گذشته نه فیلم لایو اکشن تولید شد، در سال قبل تر هفت عدد و به همین نسبت در سال های قبل تر این تعداد کمتر هم بود.

باوجود پیشرفت های ایجاد شده در ژانر ابرقهرمانی، به نظر می رسد که شاهد پیشرفت های بسیار بیشتری در این ژانر باشیم. تا به اینجا قرار است در سال 2019 این هشت فیلم اکران شود و اگر پیشبینی ها درست از آب دربیاید احتمالا شاهد اکران یازده فیلم هستیم. در اینجا می خواهیم این هشت فیلم موردانتظار برای اکران در سال 2019 را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. جهش یافته های جدید – The New Mutants – 2019

نسخه دیگر فیلم های مردان ایکس “جهش یافته های جدید” است که پس از چندین ضبط، عکاسی، تغییر در برنامه ها و اکران، سرانجام قرار است در دوم اوت 2019 اکران شود. این فیلم به کارگردانی جاش بون، کارگردان فیلم “بخت پریشان” (The Fault in Our Stars) از رمانی به همین نام اقتباس شده و قرار است اولین سری از سه گانه ای باشد که در آن پنج جهش یافته جوان که در یک آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته اند می خواهند از آنجا فرار کنند. تریلر این فیلم یک سال پیش پخش شد، اما عکاسی های بیشتر برای اینکه فیلم ترسناک تر شود و فیلمبرداری های مجدد که تاریخ ثابت کرده می توانند انسجام فیلم نهایی را کمتر کنند، اکران این اثر را به تعویق انداخته است. بازیگران این اثر، میسی ویلیامز، آنیا تیلور-جوی، چارلی هیتون، هنری زاگا، بلو هانت و آلیس براگا، نقش آفرینی درخشان داشته اند.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


7. پسر جهنمی – Hellboy – 2019

اولین تریلر این فیلم مدتی پیش پخش شد و قرار است دیوید هاربر (چیزهای عجیب (Stranger Things)) نقش اصلی پسر جهنمی را بازی کند که در زیر گریم و جلوه های رایانه ای اصلا قابل تشخیص نیست. شاید این موضوع انسجام فیلم را کاهش دهد اما تاریخ فیلم های ابرقهرمانی نشان داده که سلیقه طرفداران این ژانر از زمان اکران فیلم “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) تغییر کرده است. مصاحبه ها نشان می دهد که این اثر نوعی شخصیت پردازی بوده و وضعیت روانی پسر جهنمی را بررسی می کند که به همراه مضامین فیلم آن را به یک اثر بزرگسال بدل کرده است، اما تریلرها این موضوع را نشان نمی دهند. با این حال، صحنه های اکشن فانتزی و بزرگسالانه و هیولاهایی که پسر جهنمی باید با آن ها مبارزه کند بسیار شدید هستند. این فیلم را می توان ادامه شخصیت پردازی فیلم “پسر جهنمی: ارتش سرخ” دانست. این اثر با بازی ایان مک شین و میلا یوویچ قرار است در 12 آوریل 2019 اکران شود.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


6. مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider Man: Far From Home – 2019

در سال 2018 مرد عنکبوتی در سه اثر “انتقام جویان: جنگ بی نهایت”، “مرد عنکبوتی” (بازی PS4) و “مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی” (Spiderman: Into the Spiderverse)، درخشید و ثابت کرد که سال 2019 هم برای این شخصیت سال موفقی خواهد بود. شخصیت مرد عنکبوتی شخصیتی است که هم مارول به آن پرداخته هم دی سی و دیزنی و شاید شیوه نمایش آن در مارول از دی سی هم موفق تر باشد، زیرا در گذشته این شخصیت تنها به عنوان همراه مرد آهنی دیده می شد و اکنون یک شخصیت مستقل است.

از آنجاییکه نسخه “بازگشت به خانه” مرد عنکبوتی با موفقیت و فروش بالا مواجه شد، باید ادامه آن ساخته می شد و مارول با دنبال نمودن سری “بازی آخر”، پتر پارکر را در حالی نشان می دهد که با دوستانش به اروپا رفته و درآنجا با دشمنان خود رو به رو می شود. در این فیلم جیک جیلنهال نقش میستریو را برعهده خواهد داشت و مایکل کیتون، زندایا، جیکوب باتالون، جان فاورو، ساموئل جکسون و کوبی اسمالدرز به نقش های پیشین خود بازمی گردند. جان واتس هم کارگردانی این اثر را برعهده دارد. این فیلم قرار است در 5 جولای 2019 اکران شود.

همچنین بخوانید: 10 ابرقهرمان  زن جذاب در تاریخ سینما


5. شزم – Shazam – 2019

تنها فیلم کمپانی دی سی در سال 2019 که ادامه فیلم “اکوامن” بوده و پس از آن هم قرار است فیلم “زن شگفت انگیز 1984” (Wonder Woman 1984) در اوایل سال 2020 اکران شود. برادران وارنر پس از فیلم “لیگ عدالت” (Justice League) در سال 2017 تصمیم گرفتند تنها بر شخصیت ها تمرکز کنند نه بر فیلم های چند شخصیتی. شایعاتی مبنی بر ترک افلک و کویل از نقش هایشان شنیده می شود که می تواند بر چندین نقش دیگر نیز تاثیر بگذارد. اما با وجود موفقیت فیلم “اکوامن” امیدواریم که این کمپانی و فیلمهایش در مسیر درست قرار داشته باشند.

فیلم “شزم” یکی از فیلم های ابرقهرمانی است که شاید طرفداران را چندان مشتاق نکرده باشد اما به آن ها قول داده شد تا شخصیتی ترکیبی از بلک ادم و سوپرمن خلق شد. از آنجاییکه زکری لی وای این نقش را برعهده دارد پس باید امیدوار باشیم. دیوید اف.سندبرگ کارگردانی و مارک استرانگ در نقش دکتر سیوانا، اجرا در این فیلم را برعهده دارد. “شزم” در آوریل 2019 اکران می شود.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


4. دارک فینکس –  X-Men: Dark Phoenix – 2019

فیلم های مردان ایکس را می توان آمیزه ای از آثار سفید مارول و آثار خاکستری دی سی محسوب کرد که بازیگران جدیدی چون جیمز مک آووی و مایکل فاسبندر به آن افزوده شده اند. بازیگران دیگر عبارت اند از جنیفر لارنس، نیکلاس هالت، سوفی ترنر، تای شرایدن، کودی اسمیت-مک فی، الکساندرا شیپ و مخصوصا ایوان پترز در نقش کوئیک سیلور.

دارک فینکس دومین روایت از مردان ایکس است که سری نخست آن “مردان ایکس: آخرین ایستادگی” (-Men: The Last Stand) بود. این اثر یک اقتباس وفادارانه است که شخصیت ژان گری آشکارتر شده و بر کودکی او و تسلط پروفسور ایکس بر قدرت ژان، تمرکز می شود، درحالی که تقلای مگنتو برای قدرت نیز ادامه می یابد. با این حال، از آنجاییکه در داستان واقعی یک قدرت کهکشانی ژان را دنبال می کند نه روان سرکوب شده او، بنابراین به مسائل دیگر هم پرداخت می شود. تریلر این فیلم مدتی پیش پخش شد و فیلم هم قرار است در 14 فوریه 2019 اکران شود.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


3. کاپیتان مارول – Captain Marvel – 2019

کارول دنورز به این جهان وارد شده و می خواهد آشوب ایجاد شده توسط تانوس را از بین ببرد، حتی گفته می شود با کمک قدرت های مبارزه در فضا، از لحاظ فیزیکی تونی استارک را نجات می دهد. درنتیجه فیلم یک اثر دیدنی است. درحالی که در تریلرهای بعدی منتشر شده او را بیشتر در یک نقش منفی می بینیم که با کمک قدرت های کهکشانی خود مبارزه می کند. احتمالا حتی اگر این فیلم از لحاظ سینمایی موفق نباشد، از آنجاییکه در بین دو فیلم برتر مارول (جنگ بی نهایت و آخربازی) اکران می شود و جهان محبوبی را نشان می دهد، احتمالا در گیشه موفق باشد.

وجه تشابه ابرقهرمان های این فیلم و “فانوس سبز” (Green Lantern) باعث می شود این دو اثر را باهم مقایسه کنیم: از خلبان نیروی هوایی گرفته تا ناجی زمین که می خواهد صلح را برقرار کند، یعنی همان کری. اما شاید مشکلی وجود داشته باشد که با وجود شهرت کنونی مارول، فیلم را به عنوان ادامه “فانوس سبز” معرفی نکردند. جود لاو نقش مبارز کری، ساموئل ال.جکسون و کلارک گرگ نقش هایشان به عنوان مامور فری و فیل کالسون در S.H.I.E.L.D را برعهده دارند. این فیلم قرار است در 8 مارس 2019 اکران شود.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


2. جوکر – Joker –  2019

گرچه آخرین تجربه دی سی با ویلن ها چندان موفق نبود، البته به جز موفقیت تجاری، اما ممکن است فیلم “جوکر” ورق را برگرداند. به نظر می رسد که این اثر با دی سی و شخصیت جرد لتو در “جوخه خودکشی” (Suicide Squad) سال 2016 چندان ربط ندارد. امیدواریم که اجرای خواکین فینیکس  در نقش برترین ویلن دی سی، یعنی جوکر، با گریم دلقک وار دیدنی باشد.

تاد فیلیپس (سه گانه “خماری” (The Hangover)) کارگردانی این اثر را برعهده داشته و زازی بیتز و رابرت دنیرو (اولین حضور در یک کامیک اقتباسی) از بازیگران آن هستند. داستان درباره روزهای آغازین فعالیت جوکر است که به دلیل عدم موفقیت در عرصه طنز به یک قاتل روانی تبدیل می شود. این فیلم قرار است نوعی مطالعه شخصیت باشد و برادران وارنر هم قصد دارند در کمپانی خود به طور مستقل از مارول، از فیلم های دی سی حمایت کنند. این فیلم قرار است در 4 اکتبر 2019 اکران شود.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


1. انتقام‌ جویان: آخر بازی – Avengers: Endgame – 2019

تونی استارک بدون آب و غذا در فضا گیر افتاده است. کاپیتان، ثور، بیوه سیاه و دکتر بنر، شکست خورده و ناامید در زمین رها شده اند. مرد عنکبوتی، دکتر استرنج، سرباز زمستانی، پلنگ سیاه، گگروت، استار لرد، مانتیس، دراکس، نیک فری، واندا و فالکون، هم بر باد رفته اند. این اتفاقی است که برای ابرقهرمان های محبوب ما رخ داده و لوکی گامورا، هیمدال و ویژن هم نابود شده اند. این چیزی است که از تریلر فیلم متوجه شده ایم و اکنون امیدواریم ببینیم در این آخرالزمان سینمایی چه اتفاقی رخ می دهد.

اما در تریلر شاهد شگفتی هایی نیز بوده ایم. اسکات لانگ، که از صحنه “جنگ بی نهایت” غایب بود و بعدها در “مرد مورچه ای و زنبورک” (Ant Man and the Wasp) ظاهر شد، به نظر می رسد از قلمروی کوانتوم که در آن گیر کرده بود، رها شده است. مامور کلینت بارتون که از “انتقام جویان: عصر التران” در سال 2015 ناپدید شده بود، دوباره در نقش رونین بازگشته است. شگفتی دیگر این فیلم حضور شخصیت کاپیتان مارول است که پس از حضور در فیلم مستقل خود و نمایش موفقیت اش به عنوان قوی ترین شخصیت دنیای مارول بین 14،000،605 شخصیت، دوباره به عرصه بازگشته است و در کنار او شخصیت های دیگری که پراکنده شده بودند نیز دوباره حضور یافتند، که بخشی از آن به دلیل حضورشان در فیلم های “بازگشت به خانه” و “نگهبانان کهکشان 3” است. طرفداران آنقدر برای این فیلم اشتیاق داشتند که به ناسا نامه می نوشتند تا تونی استارک را از فضا به زمین آورند. این فیلم بدون شک پرفروش خواهد بود و قرار است در 26 آوریل 2019 اکران شود.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. کیارش

    تیر 29, 1398

    کاش مرد عنکبوتی با همان مرد اهنی می ماند و او استادش بود او شاگرد مرد اهنی مرد و قرار هست زن اهنی یعنی زن تونی که او برایش لباس ساخته بیاید . مرگ مرد اهنی باعث شد مارول از این رو به ان رو شود استیو راجرز دیگر کاپیتان امریکا نیست هالک به خوبی قبلش نیست[در پایان بازی ببینید] این سطح شخصیت های مارول را پاین اورد و مارول قرار نیست به خوبی قبلش باشد تازه تانوس هم که دیگر نیس پس باید دوباره 10 سال منتظر باشیم ببینیم کی می اید جای گزین ای غول بنفش مهربان بشود دیگر قرار است با قهرمانای قدیم مارول خداحافظی کنیم بای بای

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به کیارش

      مرداد 21, 1398

      مارول از کاراکترای درجه دویی مثل بلک پنتر شاهکار بسازه پس از بقیه کاراکترای درجه دوش هم میتونه.
      دنباله های فیلمهای مارول هم اکثرا موفقیت فیلم اول رو تکرار کردن پس از این لحاظ مشکلی نیست.
      هنوز مارول از یک دهم کاراکترای کیهانیش هم رونمایی نکرده. احتمال اینکه اونا هم مثل ثانوس محبوب شن هست!

      پاسخ

      • کیارش در پاسخ به آریو

        مرداد 30, 1398

        بلک پنتر به نظرم شاهکار نیست ولی میتواند سرگرم کننده باشد
        قهرمانای کیهانی . تا الان مارول با استفاده از قهرمانای واقعی تری استفاده کرده قهرمانانی که با مشت و لگد میجنگیدند نه قدرت کیهانی . مارول قهرمان های خدا گونه اش رو زیاد نیاورده تو muc پس اگه بیاره باز مارول هم شبیه به dc میشه
        من توی یه سایت خارجی بودم که دقیقا شبیه همین سایت بود و یه بار بحث این بود اونجرز 3 چطور هست بحث کردیم یکی یه چیزی میگفت یکی یه چیزی طول کشید دعوا شد یکی لفت داد از این حرفا تا واستادیم که اونجرز اینفیتی بیاد اومد شاهکار بود گفتیم خیلی عالی بود تا اندگیم اومد خیلا لفت دادن و رفتن نمیدونم چی شده بود

        پاسخ

  2. HERO

    تیر 1, 1398

    عالی!

    پاسخ

  3. مگه جوکر قهرمان هستش او ضد قهرمان هستش عباس آقا

    پاسخ

    • ایشون هم در مقالشون فرمودند که ویلین یعنی شرور و نقش منفی هستش جوکر ولی ژانر فیلم کمیک بوکی و به قول معروف ابرقهرمانی هستش

      پاسخ