بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟

در سال های اخیر جهان های سینمایی مارول و دی سی، با اکران چند ماه یک بار یک فیلم جدید، هالیوود را قبضه کرده و دنیای سینما را به خود اختصاص داده اند. اما تاریخ فیلم های مارول به پیش از دنیای سینمایی مارول بازمی گردد. آن ها در گذشته تحت عنوان شرکت مارول اینترتیمنت فیلم تولید می کردند. گرچه این شرکت در مقایسه با دی سی بیشتر رشد کرده، اما نباید شخصیت های ناموفق آن را فراموش کنیم. با پروشات همراه باشید تا با بدترین فیلم های مارول آشنا شویم.


10. مرد عنکبوتی سه –  Spider-Man 3 – 2007

تصور کنید در فیلم بعدی مرد عنکبوتی شخصیت هایی چون سندمن، ونوم و گرین گابلین هم حضور داشته باشند. همچنین در این فیلم نسخه جدید مرد عنکبوتی، یعنی مرد عنکبوتی سیاه هم دیده شود. فیلم مرد عنکبوتی 3 دقیقا اینچنین بود. به نظر می رسید نویسنده ها شخصیت های مختلف را در کنار هم قرار دادند. گرچه دو فیلم اولیه هم چندان موفق نبودند، اما حداقل بر این شخصیت بیشتر متمرکز شده بودند. از آغاز این فیلم داستان های موازی در کنار هم پیش رفته و سرانجام به هم برخورد کرده و نابود می شوند. ویلن های اصلی چندان به نمایش درنیامده و مضمون اصلی “درگیری داخلی” بیشتر به یک شوخی تبدیل می شود. بدون شک سام ریمی یک کارگردان بااستعداد است، اما قطعا این فیلم را یکی از بزرگ ترین شکست هایش می داند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


9. الکترا – Elektra – 2005

پس از هراس فیلم دردویل، تعجبی ندارد که مردم درباره ادامه آن، که جنیفر گارنر به نقش خود یعنی الکترا بازگشته بود، تردید کنند. تردید آن ها باعث شد فیلم در گیشه شکست بخورد. داستان کند و بی پایه فیلم باعث شکست آن بود و تنها نقطه موفقیت فیلم بازی زیبای گارنر بود. بسیاری از عناصر و  جنبه های داستان بی دلیل بوده و برخی صحنه ها به داستان مربوط نیستند. ویلن ها گاهی مسخره به نظر رسیده و جلوه های رایانه ای در مقایسه با بودجه این فیلم سنگین بسیار ضعیف هستند.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


8. ثور: دنیای تاریک – Thor: The Dark World – 2013

یکی از معدود فیلم های دنیای مارول که پایین تر از حد متوسط بوده و داستان و شخصیت ها به طرز خنده داری غیرمنسجم هستند. اغلب شخصیت ها تک بعدی هستند، البته به جز لوکی. طرح داستان همانند فیلم های اکشن دیگر است و فیلمنامه آن هم بسیار ضعیف نوشته شده است. مارول ثابت کرده که می تواند فیلم هایی با داستان منطقی و منسجم و شخصیت های خوش ساخت بسازد، اما در این نسخه موفق نبوده است. صحنه های اکشن خوب طراحی نشده، طنز و اجرا هم موفق نیست. بدون شک بدترین فیلم ساخته شده مارول و بدترین فیلم مارول در تاریخ.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


7. هالک – Hulk – 2003

پیش از اینکه مارک روفالو و ادوارد نورتون نقش این مرد سبز را ایفا کنند، اریک بانا و جنیفر کانلی در این فیلم 2003 در این نقش حضور یافتند. این فیلم به کارگردانی انگ لی موفق نبود. داستان ضعیف است و گرچه بانا با بسیاری از ستارگان درخشان اکشن همکاری داشته، اما گویا در اجرای این شخصیت غمگین و متلاشی، چندان موفق نبوده و اجرایش تک بعدی شده است، درصورتی که می توانست به شکل دیگری نمایش داده شود. صحنه های اکشن نیز، گرچه برای نمایش قدرت هالک تلاش بسیار کرده اند اما اغلب عجیب و باورنکردنی به نظر می رسند. تنها نقطه قوت فیلم جلوه های رایانه ای آن است.

همچنین بخوانید: 10 ابرقهرمان  زن جذاب در تاریخ سینما


6. روح ‌سوار: روح انتقام – Ghost Rider: Spirit of Vengeance – 2012

نسخه دیگر فیلم روح سوار که آن هم یک اثر متوسط بود. اما این نسخه جدید مسخره است. عجیب است که تولیدکنندگان طراز اول هالیوود چنین اثری خلق کنند. بازی نیکلاس کیج و بازیگران چندان دلچسب نیست. داستان هم ضعیف است. جلوه های ویژه از فیلم قبلی بدتر بوده و خنده دار است. امیدواریم این دو فیلم مارول را متقاعد کرده باشد که دیگر درباره این شخصیت فیلم نسازد.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


5. پانیشر – The Punisher – 2004

پانیشر یکی از شخصیت های محبوب کامیک مارول است که متاسفانه فیلم های مربوط به آن شکست خورده هستند و این فیلم با حضور جان ترالوتا در نقش ویلن و توماس جین در نقش پانیشر هم موفق نبود. صحنه های کارتونی هم این ثر تاریک، ضدقهرمانی و خشن را نابود کرده اند. پانیشر سریال دردویل بسیار جذاب بود که باعث می شد گاهی از او متنفر شده و گاهی او را دوست بدارید. هیچ کدام از بازیگران کار خود را درست انجام نمی دهند حتی تراولتا. دیالوگ هم ضعیف و خسته کننده است. به نظر می رسد برای ساخت فیلم های آینده از این شخصیت باید از سریال تلویزیونی اش الهام گرفت.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


4. دردویل – Daredevil – 2003

پیش از خلق دردویل در سریال تلویزیونی به همین نام توسط چارلی کاکس، در این فیلم محصول سال 2003 بن افلک نقش این شخصیت را ایفا کرد. باوجود استعداد بازیگری افلک عجیب است که دو فیلم ابرقهرمانی او شکست بخورند. دیالوگ حاوی جملات بامزه ای است که شخصیت سیاه دردویل را از بین می برد. از آنجاییکه دردویل تقریبا انسان بوده، با این تفاوت که حواس قوی تری دارد، صحنه های بدلکاری گاهی مسخره به نظر می رسند. جلوه های رایانه ای نیز غیرواقعی هستند. شاید تنها نقطه مثبت این فیلم رابطه میان جینفر گارنر (در نقش الکترا) و بن افلک بود که باعث شد باهم ازدواج کنند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


3. خاستگاه مردان ایکس: ولورین – X-Men Origins: Wolverine – 2009

یک فیلم با حضور هیو جکمن در نقش ولورین، که به دلیل عدم شخصیت پردازی مناسب و عدم وجود داستان منسجم، منتقدین و تماشاگران آن را رد کردند و حتی خود جکمن هم دوست دارد آن را فراموش کند. به نظر می رسد سازندگان این فیلم تنها به جنبه های ظاهری آن توجه کردند. مشکل دیگر این فیلم این بود که سازندگان دوست داشتند شخصیت های جدید معرفی کنند (بلاب، گامبیت، سیکلاپ) و البته در کنار آن ها داستان ولورین را هم نشان دهد. گرچه این فیلم اصلا موفق نبود اما عدم توجه به داستان پیچیده شخصیت ولورین باعث شد طرفداران این شخصیت احساس توهین کنند.

همچنین بخوانید: چه کسی به‌عنوان ولورین بعدی جایگزین هیو جکمن می‌شود؟


2. هاوارد اردک – Howard the Duck – 1986

بسیاری این فیلم را بدترین فیلم ساخته شده می دانند. فیلمنامه افتضاح است. در حقیقت تنها دلیل قرار گرفتن این اثر در جایگاه دوم و نه اول، حضور جرج لوکاس به عنوان تهیه کننده است که در سه گانه جنگ های ستارگان درخشید. شخصیت هاوارد اردک باید کمدی می شد اما به جای آن آزاردهنده شد. حتی فضای داستان که قرار بود کلولند اوهایو را نشان دهد، اصلا حقیقی به نظر نمی رسد. گرچه فیلم امتیاز بزرگسالان را دریافت کرد اما در حد فیلم های کودکانه است. یک فیلم فراموش شدنی از دنیای مارول.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


1. چهار شگفت انگیز – Fantastic Four – 2015

به نظر می رسد فیلم های مربوط به چهار شگفت انگیز طلسم شده اند. حتی یک فیلم با حضور این شخصیت ها متوسط از آب درنیامده و رفته رفته بدتر می شوند. فیلم سال 2005 این شخصیتها با وجود اجرای جسیکا آلبا و کریس ایوانز، اصلا موفق نبود. گرچه به موفقیت این فیلم امیدوار بودیم اما پس از اکران آن به اشتباه خود پی بردیم. کیت مارا در نقش سو استورم، و مایلس تلر در نقش رید ریچاردز از جمله بازیگران موفق این اثر بودند، اما فیلم به بدترین فیلم هالیوود تبدیل شد. اصلا نمی توان به هدف فیلم پی برد، زیرا در رساندن پیام خود موفق نبوده است. ویلن آن هم یکی از بدترین هاست. دکتر دوم با ظاهر عجیب اش کاملا مسخره  شده و گویی قرار بود قثط یک کمیو باشد. رک بگوییم در این فیلم هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. یک داستان افتضاح، دیالوگ های بی نتیجه و اجراهای ضعیف، باعث شد این فیلم در صدر قرار بگیرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 ویلن برتر در کامیک های مارول


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (11)

بستن فرم

  1. امیرعلی

    اسفند 5, 1399

    اونجایی که گفتید مارول را متقاعد کرده که دیگر فیلم در مورد روح سوار نسازه خیلی ناراحت شدم روح سوار شخصیت خیلی خوبیه و حالا این رو در موردش میگین خیلی بده😡😲

    پاسخ

  2. Cpt

    دی 19, 1399

    مگه هاوارد اردک مال wb نیست؟

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به Cpt

      دی 19, 1399

      Wb چیه برای مارول هست 😂😂

      پاسخ

  3. دی سی فن

    فروردین 24, 1399

    البته همه ی فیلم های مارول بد هستن به نظر من و حتی حوصله ی دیدنشون رو هم ندارم به غیر از اسپایدر من ها

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به دی سی فن

      فروردین 24, 1399

      لطف داری 😐😐😐

      پاسخ

    • brckeh.wt1373 در پاسخ به دی سی فن

      فروردین 25, 1399

      دوست عزیز من قصد توهین ندارم من یک مارول فن هستم و به نظر فیلم های سینمای دی سی هم خوب و بد داره همین طور که مارول هم فیلم های خوب د بد داره اینها همه بیشتر بستگی به سناریو کارگردان داره….

      پاسخ

    • سیاوش صالحی در پاسخ به دی سی فن

      اسفند 4, 1400

      دی سی فن عزیز تو که دی سی فنی چرا میای درباره مارول نظر میدی برو فیلمتو ببین دوست عزیز

      پاسخ

  4. آریو

    بهمن 1, 1397

    مورد یکو از قبل تمیز کردن که فنتستیک فور بره اونجا !!!! یکی از بدترین فیلمایی بودش که دیدم و صد درصد بدترین فیلم مارول !!! بخوام بدترین فیلمای ابرقهرمانی ای که تا حالا دیدمو بگم اینجوری میشه :
    1-فنتستیک فور
    2- ده دقیقه ی آخر BVS
    3- ده دقیقه ی آخر جاستیس لیگ
    واقعا جاستیس لیگ و بتمن علیه سوپرمن باید جای مورد 7 یا 10 میومدن .
    قبول دارم هالک شاهکار بود ولی پایان بندیش خیلی خیلی خیلی بهتر از جاستیس لیگ و بتمن علیه سوپرمن بوده .
    از طرفی به نظرم اون تیکه ی مقاله که گفتین دو تا فیلم قبلی سگانه ی سم ریمی خیلی خوب نبود مشکل دارم
    در کل خیلی با لیست نویسنده ای که مقالشو ترجمه کردین موافق نیستم:-D

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      بهمن 1, 1397

      سلام آریو جان،
      مرسی از نظرت، البته این مقاله مال دنیای ماروله، BVS و جاستیس مال دنیای DC هستن.
      در مورد سه گانه سم ریمی هم نظرتو قبول دارم، ولی مرد عنکبوتی 3 واقعا از نظر شخصیت سازی مشکل داشت.

      پاسخ

    • دی سی فن در پاسخ به آریو

      فروردین 24, 1399

      جاستیس لیگ وBvSاوایل خیلی خوبی داشتن اما هرچی جلوتر می رفتی بدتر

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به دی سی فن

        فروردین 25, 1399

        جفتشونشرع افتضاحی داشتن؛ به طوری که BVS رو تو دو روز دیدم اینقدر حوصله سربر بود و JL رو هم تو یه روز دیدم ولی حس میکردم دارم به خودم ظلم میکنم 😐

        پاسخ