طبقه بندی شخصیت‌های سریال “چیزهای عجیب” (Stranger Things) به ترتیب هوششان

سریال “چیزهای عجیب” دارای شخصیت‌های بسیار نابغه‌ای است، اما آنها در مقایسه با هم چگونه هستند؟ ما آنها را به ترتیب هوششان طبقه بندی کرده‌ایم.

نبوغ زیادی در “چیزهای عجیب” به کار رفته است، داستان آن درباره احمق‌هایی درونگراست که عاشق مسائل علمی تخیلی هستند، اما برخی از آنها از دیگران برجسته‌تر هستند. البته، شخصیت‌هایی مانند “استیو هرینگتون” بیشتر کنشی هستند تا نابغه ولی برای داستان ضروری می‌باشند. جدای از حس نوستالژی آن، یکی از بهترین چیزها درباره “چیزهای عجیب” هوش تک تک شخصیت‌هاست؛ و همه لحظه باشکوه مربوط به خود را دارند.

علاقه شخصیت‌ها به تخیل (بله “دانگس” و اژدهایان چند باری آنها را نجات دادند، خصوصاً در فصل دوم) و دانش علمی آنها برای شکست دادن “دیموگروگان” و دیگر هیولایانی که در کمین آنها هستند، مرکزیت گروه آن‌ها می‌باشد. دیگران مانند “هوپر” و “جویس” غریزه‌های پدر و مادری را در بر می‌گیرند که در انتها برای برخی به معنی زندگی و مرگ ختم می‌شود. با همه این‌ها، در اینجا تمام شخصیت های “چیزهای عجیب” را طبق نبوغ آنها طبقه بندی کرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


10. استیو هرینگتون

با اینکه این شخصیت مورد علاقه همه بینندگان است، اما نابغه‌ترین نیست، به همین دلیل در انتهای لیست قرار دارد. اما شوخی‌های او واقعاً فوق العاده و به جا هستند، چه شوخی‌هایش با “نانسی”، بچه‌ها یا حتی خودش همه چیزهایی هستند که باعث می‌شوند “چیزهای عجیب” بدون او بی مزه شود. در فصل اول او به عنوان یک نوجوان دبیرستانی احمق معرفی می‌شود که به جای درس خواندن، بر نانسی، مشروب خوردن و سکس تمرکز داشت.

اما پس از اینکه استیو از دوست دخترش جدا شد، دعوایی به راه انداخت و شغل بستنی فروشی که در فروشگاه “استار کورت” به دست آورد، کمی بزرگ شد. با اینکه آنها از وجود “دیموگروگان” ها مطمئن نبودند، اما وقتی زمانش رسید، خفاش ناخن دراز او به کار آمد. از همه مهم‌تر، دوستی “داستین” و استیو به قدری پررنگ شد که در فصل سوم برجسته شد و همکاری‌شان باعث شد به پایگاه مخفی روسیه برسند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سال 2019 که با محوریت شخصیت زن ساخته شده‌اند


9. جاناتان بایرز

برادر دوست داشتنی، اما عوضی “ویل”، “جاناتان” را در فصل دوم و سوم نمی‌بینیم. تنها وقتی که او به “نانسی ویلر” اعتراف می‌کند، به مرد، برادر و دوست پسری تبدیل می‌شود که طرفداران او را دوست داشته و به او عشق می‌ورزیدند. عشق او به عکاسی در ابتدا کمی عجیب است، آن هم وقتی عکس‌هایش را مخفیانه در تاریکی ثبت می‌کند.

اما همین اشتیاق او به عکاسی موجب می‌شود دیموگروگان هایی را که “برب” را کشتند (که لیاقت بهترین‌ها را داشت، آه چه نا راحت کننده) کشف کند. بنابراین، بدون عجیب و غریب بودن جاناتان، کمکش و دوربین او کشف دیموگروگان ها هرگز امکان پذیر نمی‌شد. البته نیاز نیست اضافه کنم، ایده او برای گرفتن یکی از دیموگروگان ها در خانه‌اش محشر بود، او استعدادهای زیادی دارد.


8. لوکاس سینکلر

“لوکاس” به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه نقشی کمدی دارد، اما در عین حال تفکری منطقی و پخته دارد. خصوصاً در فصل یک، شک او به “یازده” تعصبی اما منطقی است. وقتی “ویل” ناپدید شده و “یازده” وارد گروه می‌شود، لوکاس مجبور می‌شود نقش “جورور 8” را در دعوا اجرا کند.

با وجود اینکه هم لوکاس و هم “مایک” حرف‌های منطقی می زنند، اما، اختلاف نظر آن دو باعث می‌شود بین آنها فاصله بیفتد. به غیر از آن، در زمان‌های مورد نیاز، لوکاس همیشه حضور دارد. در فصل سوم با بزرگترین هیولایی که در این سریال دیدید آشنا خواهیم شد. ممکن است تیر و کمان کافی نباشد، اما به نظر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید: نگاهی عمیق به شخصیت شناسی 10 کاراکتر تاثیرگذار سینمای جهان


7. نانسی ویلر

نانسی حساس و باهوش است و غریزی عمل می‌کند، او از جنگیندن حراس ندارد. طبیعت فداکار او (علیرغم دعوا و دشمنی او با برادرش) باعث می‌شود یکی از مهمترین شخصیت‌های گروه باشد، که بارها با مرگ روبرو شده و جان خود را به خطر انداخته است. به همین دلیل است که نانسی یکی از شجاع‌ترین شخصیت‌های سریال نام گرفته شده است، چه برسد به میزان هوش و نبوغی که دارد.

رابطه او با جاناتان یکی از بهترین موضوعات داستان است، چرا که همانطور که می گویند افراد متفاوت با یکدیگر، همدیگر را جذب می‌کنند. اما هر دوی آنها در این رابطه از هم سود می‌برند، و معمولاً در زمان کم با هم مشورت کرده و ایده‌های هوشمندانه‌ای ارائه می‌دهند. جدای از توانایی فوق العاده او در استفاده از اسلحه، تله آتش واقعاً مانع سختی بود.


6. ویل بایرز

“ویل” بیچاره هرگز فرصت استراحت ندارد، همان اول که در “آپساید داون” گیر میفتد، و پس از آن هم الهامات حاصل از آن او را تسخیر می‌کند، و تمام مدت او سعی می‌کند پسر معمولی مدرسه باقی بماند که دوست دارد در زیرزمین مایک دیان دی بازی کند. سپس با مشکلات مربوط به سن و سالش سر و کله می زند، در اینجا شاهد صحنه‌های غم انگیزی مانند نابودی قلعه بایرز خواهیم بود. علیرغم پختگی او، احمق بودنش همچنان پابرجاست و حتی در فصل دوم به درد می‌خورد.

توانایی او در خواندن کد مورس، باعث می‌شود “مایند فلایر” سقوط کند و شناختش از آپساید داون موجب می‌شود بدون اینکه متوجه شود، نقشه‌ای از آن طرح کند. ویل با موقعیت‌های خشن زیادی مواجه شده و معمولاً اوضاع بر وفق مرادش نیست، اما همیشه با هوش و استقامتش از پس مشکلات بر می‌آید.

همچنین بخوانید: نگاهی به 10 شخصیت مرموز در فیلم های دیوید لینچ


5. جویس بایرز

اگر جایزه‌ای برای مادر سال وجود داشت، بی شک آن را به “جویس” تقدیم می‌کردیم. غریزه مادری او و، اینکه هرگز از پسرش ناامید نمی‌شود باعث شد بینندگان در پایان فصل یک به گریه بیفتند. مخالفت او با سازمان دولتی مشکوک، از قدرت آنها و دیموگروگان ها برتر است. با در نظر گرفتن تلاش‌های او برای بازگرداندن پسرش در فصل یک، هیچ شخصیتی به اندازه او پرقدرت نبوده است.

رفتار آرام و ملایم او برای ارتباط برقرار کردن با ویل، فرضیه‌ای که برای آهن رباها داشت، و صدای او به قدری گیراست، که همیشه شنیده می‌شود، و او هرگز اشتباه نمی‌کند. با اینکه بقیه به او گوش نمی‌دهند و در برابر فهمیدن مقاومت می‌کنند، جویس همیشه به اعتقاداتش به عنوان یک مادر پایبند بوده و همین باعث می شود یکی از تحسین برانگیزترین شخصیت‌های این سریال باشد.


4. الون

ممکن است “الون” به دلیل اینکه هنوز کاملاً با دنیا سازگار نشده، کمی ساده به نظر بیاید، اما حس داوری و قلب مهربان او باعث می‌شود همیشه تصمیم درست را بگیرد، اما با توجه به تربیتی که داشته، اعتماد کردن به او کار سختی است. اما وقتی که او مایک و کو را می‌بیند، ارزش دوستی و و تکیه به دوستان دیگر را در می‌یابد. قدرت او توانایی زیادی را برایش به ارمغان می‌آورد، اما همانطور که “بن پارکر” گفت، مسئولیت سنگینی نیز دارد. اول از همه او به سرعت یاد می‌گیرد چگونه قدرت خود را کنترل کرده و موهبتی که به او داده شده را گرامی بدارد.

بی شک او قدرتمندترین شخصیت این لیست است، که مانند نانسی طبیعتی فداکار دارد. فداکاری او در فصل یک، عشقش به دوستان جدید خود را ثابت کرد، تصمیمی که به سختی به آن رسید. فصل چهارم امتحانی برای یازده است، چرا که نبود “هوپر” هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی تأثیر بزرگی بر او می‌گذارد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم زیبا که با مرگ شخصیت اصلی داستان پایان می‌یابند


3. جیم هوپر

هوپر شخصیت مورد علاقه بینندگان، یک پلیس تنهاست که گذشته پردردسری داشته است. هوپر جدای از نبوغش به دلیل شوخی‌های عالیش، نامگذاری های خنده دارش که “گریگوری” را “اسمیرنوف” صدا می‌زند، در قلب بینندگان جای خاصی را تصرف کرده است. اما هوپر به عنوان شهردار هاوکینز، ماجراهای زیادی را در فصل سوم پشت سر گذاشته است.

هوپر نیز مانند جویس ابتدا به دل خطر می‌رود و سپس سؤالات فکری می‌پرسد. شجاعت و هوش او از هیچکس پوشیده نیست. توانایی‌های او به عنوان یک کارآگاه بسیار مفید هستند خصوصاً در هنگام ورود و خروج به مکان‌های خطرناک، یا وقتی متوجه شد خانه‌اش پر از حشره شده است. جدای از شوخ طبعی هوپر، او از نبوغ زیادی نیز برخوردار است.


2. مایک ویلر

سرگروه غیررسمی تیم، مایک است که هرگز از دوستانش ناامید نشده (با اینکه او هر از چندگاهی رابطه‌اش با یازده را بالاتر از دوستانش قرار می‌دهد)، و کاری می‌کند که گروه آسیب نبیند. او باور دارد که گروه باید متحد بماند، و این موضوع باعث می‌شود که او مجبور شود تصمیمات سختی بگیرد، اما مایک تنها کسی است که خوبی یازده را باور دارد.

وقتی همه ترسیده بودند، مایک فریب خورد و به جای نادیده گرفتن سعی کرد کمک کند. روحیه مایک چیزیست که این گروه را پابر جا نگه می‌دارد، و به آنها یادآوری می‌کند که هستند و هدفشان چیست.

همچنین بخوانید: 25 کاراکتر برتر تاریخ سینما که فراموش نخواهند شد


1. داستین هندرسون

صادقانه می‌گویم، چیزی هم درباره “داستین” هست که دوست نداشته باشید؟ نوک زبانی صحبت کردن بامزه‌اش، هوش احمقانه‌اش و لبخن گرمی که بر لب دارد باعث شده باهوش‌ترین فرد گروه باشد. داستین بسیار جوان است، ایده‌های او باعث می‌شوند همه به جنب و جوش بیفتند.

از همه مهمتر، عشق او به دوستان، خانواده و هیولاها بی نظیر است. داستین یک دانشمند بی مدرک است که در عشقش به مسائل علمی تخیلی خاص است، و اشتیاق او برای آن باعث می‌شود متخصص گروه باشد و از سخت‌ترین چالش‌ها عبور کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. Maker

    دی 18, 1399

    فصل یک عالی بود ولی فصل سه رو تینیجری کردن گند خورد به سریال

    پاسخ

  2. دی 18, 1399

    به نظرم کاملا اشتباهه توی فصل آخر داستین با قایم کردن اون موجوده از جهان موازی نزدیک بود همه رو به کشتن بده
    و شما اصن اسمی از رابین نیاوردید
    رابین بود که رمز روسی ها رو کشف کرد و خیلی کارای دیگه

    پاسخ