معرفی فیلم های رمبو از بدترین تا بهترین

“جان رامبو” ستاره فیلم های اکشنی مانند “نابودگر” (Terminator) است که همیشه یک کت چرمی به تن دارد. با حضور در فیلم “نخستین خون” (First Blood) رامبوی “سیلوستر استالونه” یک موضوع را روشن کرد. اینکه “گرین برت” ها ابتدا می کشند و سپس سوال می پرسند. رمبو در حال تبدیل شدن به یک نماد فرهنگی بسیار موفق است، که فیلم ها، رمان ها ، کتاب های کمیک و بازی های ویدیویی آن عرضه می شوند.

با اینحال، اگر کسی بخواهد بداند قصه از کجا شروع شد، باید بگوییم هالیوود تصویر استالونه بدون لباس را که با داشتن اسلحه ای در دست، همه جا می چرخد و دشمنان آمریکا را نابود می کند، نشان داد. در طول زمان، فیلم ها بزرگتر شده اند، صحنه های اکشن خشن تر شده اند و تصویر استالونه به عنوان جنگجویی در جنگل، که با دشمنان مرگبار مواجه می شود، تا مدتها در ذهن مخاطبان باقی می ماند.

حالا که “جان رمبو” برای آخرین بار در “رمبو: آخرین خون” ظاهر می شود، بهترین زمان است که این فیلم به فیلمی موفق شود و رتبه بالایی کسب کند. آن دسته از افراد که در سنین رشد خود فیلم های رمبو را دیدند، باید او را به دلیل اقدامات فوق العاده اش به عنوان یک قهرمان که مانند یک ماشین کشتار عمل می کند، دوست داشته باشند. با اینحال، قطعا برخی از فیلم های او در ترکیب این شخصیت اکشن با پیام های معتبر، بهتر از بقیه عمل کرده اند. در اینجا لیستی از فیلم های رمبو، به ترتیب از بدترین ها تا بهترین ها آماده کرده ایم. با پروشات همراه باشید.


5. رمبو 3 ‒ Rambo III ‒ 1988

همانطور که از نام فیلم مشخص است، “رمبو 3” سومین قسمت از فیلم موفق “جان رمبو” است که این شخصیت بار دیگر به صحنه باز می گردد. این بار، او باید مربی و فرمانده خود کلنل “سم تراتمن” را نجات دهد. این فیلم در زمان جنگ شوروی و افغانستان ساخته شده است. رمبو باید به افغانستان سفر کند تا کلنل را از دستان یک سرهنگ ظالم ارتش شوروی، که هدف او کشتن رمبو و تراتمن است نجات دهد، این سرهنگ میخواهد این کار را به دستور ارتش شوروی و برای کمک ارتش خودشان برای تسخیر افغانستان انجام دهد.

با اینکه رمبو از جنگیدن خسته است، در ابتدا پیشنهاد سرهنگ برای کمک او به ماموریت سازمان سیا برای کمک به مجاهدین را رد می کند، اما وقتی خبر دستگیری کلنل به او می رسد میداند که او ناگزیر کشته خواهد شد. آمریکا به دلیل ترسی که از ورود به جنگ دارد، هیچگونه ماموریت رسمی تصویب نمی کند، به همین دلیل رمبو باری دیگر به تنهایی و این بار در برابر دولت شوروی قرار می گیرد. رمبو تا خرخره مسلح می شود و به پایگاه شوروی نفوذ می کند و در نهایت موفق به نجات کلنل می شود، حتی مجاهدین هم به کمک او می آیند.

“رمبو 3” احتمالا ضعیف ترین فیلم این سری است که به دلیل جنگ روسیه و افغانستان و دخالت آمریکا در آن سقوط کرد. با اینحال، گفته شده است که این فیلم، به فیلمی سرگرم کننده و موفق تبدیل شد، چون با نشان دادن تسلط آمریکا بر دشمن، آن را قوی تر جلوه داد. این فیلم اکشن یکی از بهترین نمونه های زمان خود باقی می ماند و به طور کلی بر روی این ژانر تاثیر می گذارد.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم هرکول (Hercules)


4. رمبو: نخستین خون قسمت 2 ‒ Rambo: First Blood Part II ‒ 1985

این فیلم دنباله مستقیم “نخستین خون ” است که بسیار موفق شروع شد. این فیلم از ادامه فیلم قبلی خود شروع می شود. ما رمبو را درحالی میبینیم که در زندان در حال گذراندن حبس است، و سرهنگ تراتمن به او نزدیگ می شود. جان رمبو ماموریتی تک نفره را آغاز کرده تا بفهمد آیا زندانیانی از جنگ وجود دارند یا خیر و بنابراین ارتش ویتنام وحشت می کند.

همه چیز از آنجایی شروع می شود که رمبو تصمیم می گیرد با دشمنان مبارزه کند. او به طور سیستماتیک سربازان ویتنامی و روسی را که دنبال او هستند، یک به یک می کشد، در آخر موفق می شود که بازگردد و خشم خود را روی فرد مسئول ماموریت خالی می کند. تاثیر جنگ بر این سرباز زمانی آشکار می شود که باری دیگر تاکید می کند که ملت باید سربازان را همانطور که آنها ملت خود را دوست دارند، دوست بدارد. با اینحال، این ماموریت با موفقیت به پایان می رسد، زیرا او اسرای جنگی را آزاد می‌کند و به دوست خود تراتمن میگوید که میخواهد از زندگی اش لذت ببرد.

همانطو که رمبو دشمنان داخلی و خارجی آمریکا را می کشد، بسیار دشوار است که درجه میهن پرستی فیلم را نادیده گرفت. با این حال، “نخستین خون قسمت 2” به عنوان یک فیلم اکشن در ذهن ما باقی خواهد ماند، به خصوص به خاطر حرکات فوق العاده رمبو در جنگل که دشمنانش را می کشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2019


3. رمبو: آخرین خون ‒ Rambo: Last Blood ‒ 2019

“رمبو: آخرین خون” یا “رمبو 5” آخرین قسمت این فیلم و آخرین حضور استالونه در این فیلم به عنوان جان رمبو است. داستان از 11 سال بعد از چهارمین فیلم شروع می شود که در آن رمبو بالاخره به خانه خود در مزرعه باز می گردد. “رمبو: آخرین خون” تماما درباره رمبو است که بیشتر شبیه به یک کابوی آمریکایی است تا یک سرباز قدیمی. او از مزرعه اش مراقبت می کند و اسب سواری می کند.

با اینحال، وقتی برادرزاده‌ اش توسط کارتل مکزیک ربوده می شود، رمبو دوباره وارد عمل خواهد شد.در این روند، سکانس های تیراندازی و اکشن زیادی وجود دارند که عاشقان این فیلم را راضی می کند. در نهایت، او خواهر زاده خود را نجات می دهد و موفق می شود یکی از افراد دست بالای کارتل را به قتل برساند. در تلافی، آنها به مزرعه او حمله می کنند. اگر سری فیلم های رمبو را دیده اید، می دانید که این جنگنده بقا، با دام های احمقانه اش چقدر زیباست. او همه آنها را نابود می کند و آخرین رئیس شیطانی آنها را هم با سوراخ کردن قلبش از بین می برد. رمبو قول می دهد که به جنگ ادامه دهد و در پایان در غروب آفتاب محو می شود.

متاسفانه زمانی که آمریکا در چنگال بیگانه هراسی به سر می برد، نشان دادن شخصیت استالونه که تقریبا همه نوع انسانی را می کشد، آن هم برای راضی کردن مردم و با اعمال خشونت گرایانه، کار درستی نیست. اگر به دنبال نوستالژی هستید، نا امید نمی شوید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی که داستان زندگی بازیگران فیلم را نشان می دهند


2. رمبو ‒ Rambo ‒ 2008

فیلم “رمبو” به عنوان “جان رمبو” یا “رمبو 4” نیز شناخته می شود. این فیلم رمبو را در تایلند نشان می دهد، که به عنوان یک مارگیر و تعقیب کننده افراد در قایقش زندگی می کند، حتی با ناآرامی در برمه با اعتراضات مربوط به انقلاب زعفران او همچنان به زندگی خود ادامه می دهد. دولت نظامی روستاییان را شکنجه می کند و آنها را به عنوان سرگرمی به قتل می رساند. در میان این وضعیت، گروهی از مبلغان مذهبی که میخواهند به روستاییان کمک کنند به رمبو نزدیک می شوند. اگرچه او در ابتدا مردد است اما در آخر قبول می کند. در طول سفرشان، آنها به دزدان دریایی برخورد می کنند و دزدان در ازای اجازه دادن به آنها برای تردد، می خواهند دختر همراه آن ها را به دست بیاورند. رمبو انها را به طرز وحشتناکی می کشد. به محض رسیدن، به او اطلاع می دهند که دیگر به او نیازی ندارند. متاسفانه، بعد از آن آنها توسط ارتش دستگیر می شوند.

کشیشی که آنها را فرستاده، گروهی از مزدوران را استخدام می کند تا اسرا را آزاد کنند و بار دیگر برای درخواست کمک به رمبو نزدیک می شود. رمبو قبول می کند و به مزدوران پیشنهاد کمک می دهد، اما رهبر آنها که عضو سابق اس ای اس بوده، قبول نمی کند. متاسفانه این مزدوران در جایی گیر می افتند و رمبو به کمک انها می رود. در نهایت، رمبو ارتش را شکست می دهد و مبارزه ای بی رحمانه را به پا می کند. پس از پایان مبارزه او تصمیم می گیرد که به مزرعه خود باز گردد.

رمبو یکی از بهترین فیلم های اکشن چند قسمتی است و خشونت و خون و خونریزی موجود در فیلم توجه ما را به فیلمنامه صریح آن جلب می کند. این تجربه کلی توسط تنهایی رمبو و غم او به خاطر جنگ های پایان ناپذیر برجسته شده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ژان کلود ون دام (فرانکی)


1. نخستین خون ‒ First Blood ‒ 1982

همیشه می گویند شما اولین هایتان را هرگز فراموش نخواهید کرد. این حرف قطعا برای “نخستین خون” صدق می کند، که فیلمی بسیار موفق بوده است. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام و نوشته “دیوید مورل” ساخته شده که در آن “سیلوستر استالونه” در نقش “جان رمبو” یک کهنه سرباز در جنگ ویتنام که برای ملاقات دوستش می رود، ایفای نقش می کند.

در حالی که این ملاقات هرگز اتفاق نمی افتد، چون دوست او در اثر سرطان از دنیا می رود و مشکلات رمبو تازه شروع می شود. او موفق می شود که به شهری برود اما در آنجا نیروهای اجرای قانون او را به عنوان مزاحمی ناخواسته می بینند. در نتیجه کلانتر وارد عمل شده و با رمبو روبرو می شود. مامور “گرین برت” سابق موفق می شود افرادی که در جنگل او را تعقیب می کنند را خلع سلاح کند، اما کلانتر اوضاع را برای او خراب تر می کند که نهایتا منجر به دخالت پلیس ایالتی و گارد ملی می‌شود. رمبو شهر را ویران می کند و کلانتر را در یک درگیری مسلحانه شکست می دهد. خوشبختانه، تراتمن فرمانده و دوست رمبو در آنجا حضور دارد و وضعیت را کنترل می کند. او رمبو را آرام می کند و سپس این کهنه سرباز گریه کرده، فریاد زده و تجربیات جنگی خود را به خاطر می آورد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین ضد قهرمان های تاریخ سینما


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    مهر 13, 1398

    بابت تلاش وزحمات خانم باقری وهمکاران خوبشون سپاسگزارم…سیلوستر استالونه مانندبیشتربازیگرانی که در سری فیلمهای جیمزباندوشرلوک هلمز بازی کرده ونتوانستندازآن قالب خارج شوند،ناخواسته یاخواسته درقالب رامبو وراکی فرو رفته و درسایرنقشها درخشش خاصی نداشته است.جدا ازمشکل جسمانی ومادرزادی ناحیه فک وچانه او که موجب بی احساسی وتصنعی بودن میمیک صورت وحرکات چهره اش گردیده، سبک ومتد بازیگری استالونه فقط مناسب کارهای اکشن ازنوع تفنگ وتیربارونارنجک(بقول خانم باقری (ماشین کشتار) (البته باچاشنی خالی بندی !!)بوده که البته درزمان خودبازیگرپولسازی بودکه بسیاری ازکارهای اکشن جنگی دو سه دهه اخیرهالیوودواخیرا بالیوود تقلیدی ازسری فیلمهای رامبوی وی هستند.

    پاسخ