معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “الدبوی” (Oldboy)

شکی وجود ندارد که الدبوی یکی از عجیب ترین و آزاردهنده ترین فیلم های ممکن است که به دلیل فضای خاص و خشونتش بیننده را تحت تاثیر قرار داده و تا سال ها در یادتان می ماند. در عرصه درام های اکشن انتقام جویانه نمی توان از الدبوی بهتر و کامل تر اثری یافت. اوج داستان هم نفس را در سینه تان حبس می کند. بنابراین اگر از درام های انتقام جویانه خوشتان می آید این فیلم های شبیه به الدبوی را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. نیکیتا – Nikita – 1990

این فیلم که نامزد بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب شده درباره یک زن جوان است که به قتل و سرقت متهم شده است. با این حال، به جای اینکه به زندان فرستاده شود به یک مدرسه مخصوص می رود تا به یک جاسوس/مزدور تبدیل شود. شخصیت نیکیتا از روی شخصیت زن اغواگر ساخته شده است. او نه تنها زیبا بلکه بی رحم است و بلد است با تفنگ کار کند. وجود بازیگران خوب، کارگردانی لوک بسون و سبک زیبای فیلم آن را به یک اثر زیبا تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه پالپ فیکشن (Pulp Fiction) که باید ببینید


11. بانوی انتقام – Lady Vengeance – 2005

یک سری از سه گانه انتقام به کارگردانی چان-ووک پارک که داستان انتقام و رستگاری است. این فیلم علاوه بر موسیقی متن زیبا، داستان بسیار جذابی دارد که باعث می شود بارها آن را تماشا کنید. گائم-جا لی به اشتباه به سرقت و قتل یک پسر شش ساله متهم شده است. زمانی که پس از سیزده سال از زندان آزاد می شود تنها یک هدف داردک که مردی که مسئول قتل آن کودک است را یافته و عدالت را اجرا کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه دزدان دریایی کارائیب که نباید از دست بدهید


10. بانوی خونریزی – Lady Snowblood – 1973

کوئنتین تارانتینو از چندین تصویر، داستان، شخصیت و آهنگ این فیلم استفاده کرد تا فیلم “بیل را بکش” را بسازد. با این حال این فیلم یک تجربه متفاوت است که ارزش تماشا کردن دارد. یوکی جوان که هرگز عشق را تجربه نکرده به عنوان مزدور تربیت شده تا از مجرمینی که خانواده اش را به قتل رسانده اند، انتقام بگیرد. این فیلم یک داستان گیرا و قدرتمند دارد که کارگردانی بی نقص توشیا فوجیتا و صحنه های اکشن فیلم می تواند طرفداران کوئنیتن تارانتینو را راضی کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا شبیه در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)


9. پوستی که در آن زندگی می‌کنم – The Skin I Live In

گرچه از ساخت این فیلم هفت سال می گذرد، اما اگر این فیلم امروز اکران می شد، انجمن ترنس به این فیلم از پدرو آلمودوار اجازه می دادند که بدون مشکل اکران شود. شخصیت آنتونیو باندراس برای تنبیه فردی که به دخترش تجاوز کرده، او را مجبور می کند تا تغییر جنسیت داده و به عنوان یک برده جنسی کار کند. این تریلر روان شناسانه می خواهد عذاب قربانی تجاوز را به متجاوز نشان دهد. و به همین دلیل یک فانتزی انتقام جویانه محسوب می شود که پر از صحنه های ممنوعه و آزاردهنده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم زیبا شبیه لئون حرفه ای (Léon: The Professional) که باید تماشا کنید


8. سوخت رسان – Stoker

پارک چان-ووک در دو دهه فیلمسازی آثار درخشانی را تولید نمود. الدبوی نمونه بارزی از سینمای مدرن و سوخت رسان نمونه ای از فیلم انگلیسی زبان در همین ژانر است. در این فیلم زیبا میا واشیکوفسکا نقش یک دختر نوجوان را بازی می کند که در ماجراجویی های خانوادگی که یادآور فیلم های هیچکاکی و “سایه یک شک” (Shadow of a Doubt) است، گیر افتاده، با این تفاوت که از چارلی ضعیف تر است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم شبیه تبدیل شوندگان که باید تماشا کنید


7. یادگاری – Memento

این تریلر کریستوفر نولان یک داستان زیباست که در دو زبان مختلف بازسازی شده و همین موضوع نشان دهنده جذابیت آن است. این فیلم داستان مردی است که حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و برای یافتن متجاوز و قاتل همسرش از یادداشت و خالکوبی استفاده می کند. این فیلم با بودجه کم، استفاده از فیلم برداری سیاه و سفید و روایت غیرخطی، یک فیلم زیبای دو ساعته پدید آورده است. حتی اگر با دقت فیلم را تماشا کنید بازهم باید آن راچندین بار نگاه کنید تا به موضوع آن پی ببرید.

همچنین بخوانید: فلسفی ترین فیلم های کل تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


6. عشق سگی – Amores Perros

تماشای این شهکار از الخاندرو گونسالس اینیاریتو چندان آسان نیست اما اگر تا پایان داستان صبر کنید، تجربه زیبایی به دست می آورید. کارگردان فیلم به طرز هوشمندانه ای تقابل وفاداری و خیانت را نشان می دهد. شخصیت های انسانی فیلم به عنوان افراد خائن و سگ ها به عنوان شخصیت های وفادار به تصویر کشیده شده اند. کارگردان فیلم به زیبایی سه خط داستانی را به تصویر می کشد و زیبایی اثر هم در همین موضوع است.

همچنین بخوانید: 7 فیلم برتر الخاندرو گونسالس اینیاریتو


5. گلادیاتور – Gladiator

این فیلم یکی از برترین اجراهای راسل کرو است که در آن نقش ماکسیموس گلادیاتور را ایفا می کند که پسران شاه به او خیانت کرده، خانواده اش را به قتل رسانده و او را زندانی می کنند. ماجراجویی ماکسیموس برای انتقام و شرکت در مسابقات گلادیاتوری، این فیلم را به یکی از زیباترین فیلم های هالیوودی تبدیل می کند. موسیقی متن زیبای هانس زیمر صحنه های مبارزه را زیباتر می کند. اوج داستان هم بسیار زیبا بوده و اشک تان را در می آورد.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


4. جان ویک – John Wick

این فیلم با حضور کیانو ریوز بیشتر یک اثر اکشن است تا یک اثر انتقام جویانه. اگر در فیلم الدبوی از صحنه های مبارزه استفاده شده در جان ویک شاهد مبارزه با اسلحه هستیم. صحنه های مبارزه که به خوبی طراحی شده هیجان داستان را دو چندان می کند. اما در میان تمام این صحنه ها می توانید شاهد یک داستان جذاب باشید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


3. بازگشته – The Revenant

فیلمی اقتباسی از رمان مایکل پانک که از وجود الخاندرو گونسالس اینیاریتو و دی کاپریو استفاده می کند. داستان بازگشت هیو گلاس از مرگ و گرفتن انتقام مرگ پسرش این فیلم را به یک اثر زیبا تبدیل می کند. این فیلم بیشتر برپایه ارتباط لئو با مخاطب است تا دیالوگ. جلوه های زیبا، موسیقی متن گوش نواز، صحنه های مبارزه و اجرای زیبای تام هاردی، از جمله دلایل برتری این اثر هستند.

همچنین بخوانید: 16 فیلم برتر لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید


2. یورش 2 – The Raid Redemption

یک تریلر اندونزیایی که یک اکشن زیباست و صحنه آغازین تاثیرگذاری دارد. علاوه بر آن، کارگردانی گارث هیو داستان یورش به آپارتمان گانگسترها را نشان می دهد. این فیلم همچنین داستان قول یک پسر به پدرش برای بازگرداندن برادر است. صحنه های اکشن و بازیگری خوب از جمله دلایل موفقیت این اثر است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


1. بیل را بکش – Kill Bill

فیلم دو قسمتی کوئنتین تارانتینو که یکی از آثار موفق این ژانر است. زیرا پس از مدت ها می توانیم یک قهرمان اکشن زن را ببینیم که اما تورمن نقش آن را ایفا می کند. این شخصیت می خواهد افرادی را که مجلس ازدواج اش را به هم زده فرزند متولد نشده اش را کشتند، بیابد و انتقام بگیرد. به همین دلیل پر از صحنه های مبارزه، خونریزی و قتل است. به دلیل صحنه های اکشن و اجرای زیبای اما تورمن این فیلم را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم