بیوگرافی بروس ویلیس از کودکی تا به امروز + تصاویر

والتر بروس ویلیس که بیشتر با نام بروس ویلیس شناخته می‌شود، بازیگر، تهیه‌کننده و نوازنده آمریکایی، آلمانی‌تبار است، که با نقش جان مک‌کلاین در فیلم جان سخت به شهرت رسید. در این مطلب بیوگرافی این بازیگر محبوب را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

بروس ولیس در فیلم جان سخت

اطلاعات کلی

نام والتر بروس ویلیس (Walter Bruce Willis)
متولد 19 مارس، 1955 (28 اسفند 1333)
سن 63 سال
محل تولد راینلاند، آلمان
قد ۱۸۳
شغل بازیگر، تولیدکننده و موزیسین فیلم‌های آمریکایی
وضعیت تأهل متاهل

بیوگرافی بروس ویلیس

بروس ویلیس (Bruce Willis) در مارس 1955 در راینلاند در آلمان غربی به دنیا آمد. پدرش دیوید ویلیس یکی از سربازان ارتش آمریکا و اصالتاً آمریکایی بود. مادرش یک خانه دار آلمانی بود. در این خانواده به جز بروس سه فرزند دیگر هم رشد کردند. این خانواده در سال 1957 و پس از فعالیت‌های پدر در نیروی هوایی آمریکا به پنزگروو (نیوجرسی آمریکا) بازگشتند.

بروس ویلیس در کودکی

بروس در کودکی لکنت زبان شدید داشت و تقریباً نمی‌توانست حرف بزند. او برای غلبه بر این مشکل آزاردهنده به کلوپ تئاتر مدرسه می‌رفت. در اینجا بود که متوجه شد دوست دارد در برابر تماشاگران اجرا داشته باشد. لکنت زبان او از بین رفت. در انجا بود که برای اولین بار در مقابل تماشاگران قدرت را حس کرد. این بازیگر نسل آینده در تئاتر آماتور مدرسه نمایش شکسپیر و ویلیام را اجرا نمود.

او پس از فارغ التحصیلی به دانشگاه ایالتی مونت کلر رفت و در تئاتر دانشجویی آن جا هم اجرا داشت. سپس در برادوی نیویورک اجرا داشت و به همین دلیل دانشگاه را ترک نمود.

فیلم‌های او

استعداد بازیگری بروس در صحنه به چشم نیامد اما زمانی که به بار سنترال معروف نیویورک رفت که هنرمندان در آن گرد هم می‌آمدند، استعدادش مورد توجه قرار گرفت. بروس ویلیس با تیشرت جالب، شلوارهای گشاد و دستمال سر رنگارنگش کاملاً به چشم می‌آمد. او در آن بار کار می‌کرد و اغلب آواز می‌خواند و جوک می‌گفت.

او اولین بار در تبلیغات شلوار جین لوی در تلویزیون ظاهر شد. سپس در چندین اجرای تئاتر و برنامه تلویزیونی نقش‌های کوتاه داشت. اما او ناامید نمی شد، در تست‌های مختلف سینمایی شرکت می‌کرد و در کنار آن در تبلیغات هم حضور می‌یافت.

بروس ویلیس در جوانی

پس از بازی در سریال Moonlighting موفقیت به او رو آورد. این سریال در 16 قسمت نامزد جایزه‌ امی شد، در حالی که این بازیگر هم در قسمت بهترین بازیگر سریال تلویزیونی نامزد شده بود. این بازیگر به عنوان یک کمدین به شهرت رسید. اما در سال 1988 و با بازی در فیلم افسانه‌ای “جان سخت” (Die Hard) توانست نمای جدیدی از خود نشان دهد. زیرا نقش ناجی بشر کاملاً به او می‌آمد.

این نقش باعث شهرت او شد و پیشنهادهای بسیاری را به سمت او روانه کرد که اغلب از همین ژانر بودند. او در نقش پلیسی بازی کرد که جان بسیاری را نجات داد. از ان زمان به بعد بارها او را در نقش قهرمان دیده‌ایم. او علاوه بر جان سخت در فیلم “عنصر پنجم” (The Fifth Element)، “طلوع مرکوری” (Mercury Rising) و غیره هم حضور یافته است.

بروس ویلیس در فیلم جان سخت

ویلیس با بازی در فیلم “در کشور” (In Country) به کارگردانی نورمن جویسون تلاش کرد تا از کلیشه مرد سرسخت رها شود. او در اینجا قهرمان جان سخت نیست بلکه یکی از سربازان جنگ ویتنام است که سختی بسیاری کشید. منتقدان بای او در یک نقش روان شناسانه را تحسین کردند. به زودی مخاطبین شاهد نقش دیگری از ویلیس بودند. او در فیلم “مزایای غرور” (The Bonfire of the Vanities) در نقش خبرنگار یک روزنامه حضور یافت.

بروس در تراژدی کمدی “داستان ما” (The Story of Us) در سال 1999 در کنار میشل فایفر هنرمندانه نقش آفرینی کرد. این دو نقش زوجی را ایفا کردند که پس از 15 سال با مشکل مواجه شده بودند.

بروس ویلیس و میشل فایفر در فیلم داستان ما

او در برخی مواقع در نقش‌های منفی هم حضور داشت. یکی از این نقش‌ها در فیلم “شغال” (Jackal) در نقشی به همین نام در سال 1997 بود. طبق گفته منتقدین او به خوبی توانست در برابر ریچارد گر که نقش مقابل او را برعهده داشت حضور پیدا کند. حتی بازی او باعث شد که مخاطب با شخصیت خونخوار او همدردی کرده باشد.

با این حال طرفداران او دوست دارند ویلیس را در نقش یک قهرمان شجاع ببینند. او در فیلم “هادسون هاوک” (Hudson Hawk) بدون بدلکار حضور یافت؛ در “آرماگدون” (Armageddon) شخصیت او زمین را نجات می‌دهد؛ در فیلم “عنصر پنجم” هم از فاجعه جهانی جلوگیری می کند. مردم به نقش‌های دیگر او کمتر علاقه نشان می‌دهند. به همین دلیل فیلم کمدی اکشن هادسون هاوک که در آن آن قش متفاوتی را برعهده گرفته بود، کاملاً در گیشه شکست خورد.

بروس ویلیس در فیلم آرماگدون

اما منتقدین با تماشاگران موافق نبودند. آن‌ها بهترین نقش آفرینی او را نقش مکمل اش در “داستان عامیانه” (Pulp Fiction) کوئنتین تارانتینو و “هیچکس احمق نیست” (Nobody’s Fool) پاول نیومن می‌دانند.

اما نقش افرینی او تنها به فیلم‌های اکشن، کمدی و درام خلاصه نمی‌شود، او در فیلم‌های روان شناسانه هم بازی کرده است. تریلر روانشناسانه “حس ششم” (The Sixth Sense – 1999) به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ آمریکا تبدیل شد و نه تنها شهرت بلکه 100 میلیون دلار سود برای او به ارمغان داشت.

این بازیگر در دهه 60 عمر خود هنوز خستگی ناپذیر است. او در سال 2016 در چهار فیلم بازی کرد: محموله گرانبها (Precious Cargo)، بیداری (Wake)، استخراج (Extracted) و غارتگران (Marauders). در سال 2018 قرار است نسخه دیگر “جان سخت” و “آرزوی مرگ” (Death Wish) که بازسازی فیلمی به همین نام از سال 1974 است، اکران شود.

بروس ویلیس در نمایش برادوی

اما فعالیت‌های بازیگری او تنها در سینما خلاصه نمی‌شود. او در سن 60 سالگی در نمایش “میزری” (Misery) اقتباسی از کتاب استیون کینگ، در برادوی شرکت کرد. او در عرصه تجارت هم فعالیت کرده است. ویلیس بخشی از درآمد خود را در رستوران سرمایه گذاری کرده و یکی از شرکای رستوران‌های زنجیره‌ای سیاره هالیوود است. اما او در اکتبر 1999 به همراه شرکایش اعلام کرد که این رستوران ورشکسته شده و در حال حاضر تنها چند رستوران از این رستوران‌های زنجیره‌ای باقی مانده است.

او در گروه موسیقی The Accelerators عضور است و گاهی اوقات به همراه اعضای گروه موسیقی بلوز می‌نوازد. او همچنین، در سال‌های 1980 دو آلبوم موسیقی کلاسیک کانتری روانه بازار کرده بود.

زندگی شخصی

زندگی شخصی بروس ویلیس چندان نقل محافل نیست. زیرا او تمایلی به صحبت کردن درباره آن ندارد. به همین دلیل است که عمارت لوکس او در هالیوود با دیوارهای دو متری احاطه شده است. با این کار رسانه‌ها نمی‌توانند از زندگی شخصی او سر در بیاورند.

بروس ویلیس و همسر اولش دمی مور

بروس ویلیس در جریان فیلم برداری سریال تلویزیونی Moonlight با همسر اولش دمی مور آشنا شد. دمی در آن زمان یک بازیگر تازه کار بود که در فیلم‌های معمولی نقش‌های کوتاه برعهده می‌گرفت. شرایط ویلیس هم در آن زمان همانگونه بود. اگرچه بروس در آن زمان با سیبل شفرد دیده می‌شد اما این رابطه تنها یک حقه تبلیغاتی برای جلب توجه مردم به سریال بود. در حالی که بین بروس و دمی یک رابطه عاشقانه واقعی شکل گرفت.

بروس ویلیس به همراه دمی مور و دخترانش

آن ها در نوامبر 1987 ازدواج کردند و صاحب سه دختر به نام‌های رومر، اسکات و تالولا، شدند. اما زندگی خانوادگی آن‌ها که به عقیده بسیاری کامل بود ناگهان پایان یافت. آن‌ها در سال 1998 جدایی خود را اعلام کردند و در اکتبر 2000 طلاق گرفتند.

بروس ویلیس و همسر دومش اما همینگ

دمی مور با آشتون کوچر ازدواج کرد و بروس با بازیگری به نام اما همینگ. بروس ویلیس و همسر جوانش از تفاوت سنی‌شان واهمه نداشتند. بروس و اما دو دختر دارند: میبل ری و اولین پن. این خانواده در آپارتمانی در نیویورک در کنار سنترال پارک زندگی می‌کنند.

حقایق جالب

  • در حین فیلم برداری فیلم “غریبه کامل” (Perfect Stranger) این بازیگر ناگهان از بازی در صحنه رابطه جنسی با بازیگر برنده اسکار، هلی بری، خودداری کرد. به نظرش او در کنار بری راحت نبود. در نتیجه هر کدام از بازیگران جداگانه این صحنه‌ها را بازی کردند. این فیلم در سال 2007 اکران شد و اولین فیلمی بود که در صحنه رابطه جنسی از تکنولوژی کامپیوتری استفاده شده بود.
  • آرنولد شوارتزنگر، ریچارد گر و سیلوستر استالونه هر کدام برای بازی در فیلم جان سخت مایل بودند اما سرانجام بروس ویلیس برای این نقش دعوت شد.
  • این بازیگر از دو ازدواج پنج فرزند دارد که همگی دختر هستند. سه دختر از ازدواج اول او در فیلم‌های پدر حضور یافتند. بزرگ‌ترین آن‌ها رومر در فیلم “گروگان” (Hostage – 2005) در نقش دختر نقش اصلی یعنی خود ویلیس حضور یافت.
  • بروس ویلیس چپ دست است و مجبور بود برای نقش‌هایش تمرین کند. او در فیلم حس ششم مجبور شد با دست راست بنویسد.

فیلم شناسی

  • Moonlighting
  • جان سخت (Die Hard)
  • هادسون هاک (Hudson Hawk)
  • مرگ درخور اوست (Death Becomes Her)
  • رنگ شب (Color of Night)
  • داستان عامیانه (Pulp Fiction)
  • عنصر پنجم (The Fifth Element)
  • آرماگدون (Armageddon)
  • حس ششم (The Sixth Sense)
  • دوازده یار اوشن (Ocean’s Twelve)
  • 12 میمون (Twelve Monkeys)

تصاویری از بروس ویلیس

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم