بهترین آثار “کاترین اوهارا” (Catherine O’Hara): فیلم و سریال‌های او

امروزه شاهد ظهور نسل جدیدی از طرفداران “کاترین اوهارا” هستیم که از زمان حضور او در”شتز کریک” (Schitt’s Creek) در نقش مویرا رزا شروع شد. بازی درخشان او در نقش بازیگر سابق سریالی پرسر و صدا، اولین جایزه امی در زمینه بازیگری و دومین جایزه امی به را برای این کمدین کانادایی به ارمغان آورد. امید است که این محبوبیت تازه‌، مخاطبان را به بررسی آثار درخشان رزومه او وا‌دارد. اگر شما هم از طرفداران او هستید، در ادامه قصد داریم بهترین آثار “کاترین اوهارا” را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


11. شتز کریک – Schitt’s Creek – 2015/2020

داستان در مورد یک سرمایه‌دار فروشگاه‌های زنجیره‌ای ویدئویی با بازی “یوجین لوی” (Eugene Levy)، همسرش ” کاترین اوهارا ” ستاره سابق تلویزیونی و پسر و دختر بالغشان “دنیل لوی” (Daniel Levy) و “آنی مورفی” (Annie Murphy) است که زمانی ثروتمند بودند ولی پس ‌از اینکه مدیر اقتصادی‌شان تمام سرمایه‌شان را به باد می‌دهد، چاره‌ای جز زندگی در شهر کوچکی که تنها دارایی باقی‌مانده‌شان است ندارند.

احتمال دارد 80 اپیزود قبلی این سریال را دیده باشید اما در کنار تمام دلایل و عواملی که این سریال را دیدنی می‌کند، بازی متحول کننده، خنده‌دار و بی‌نظیر “کاترین اوهارا” در نقش مویرا رزا مهم‌ترین دلیلی است که پیشنهاد می‌کنیم از تماشای آن غافل نشوید.

همچنین بخوانید: 10 بازیگر که با یکی از فیلم‌های مارتین اسکورسیزی به شهرت رسیدند


10. تنها در خانه 1 – تنها در خانه 2: گمشده در نیویورک – Home Alone 1 / Home Alone 2: Lost In New York – 1990/1992

یک پسربچه 8 ساله با بازی “مکالی کالکین” (Macaulay Culkin) در طول تعطیلات به‌ طور تصادفی دو بار از خانواده خود جدا می‌شود (اول در خانه خود در شیکاگو و سپس در شهر نیویورک پس از درگیری فرودگاه) و باید با مهارتی که در ایجاد تله‌های هوشمندانه دارد از خود در برابر دزدهای خطرناک “جو پشی” (Joe Pesci) و “دنیل استرن” ( Daniel Stern) دفاع کند.

“کاترین اوهارا” در نقش کیت مک‌کالیستر در هر دو فیلم “تنها در خانه” (Home Alone) و “تنها در خانه 2: گمشده در نیویورک” (Home Alone 2: Lost In New York) که از خنده‌دارترین فیلم‌های کریسمس به شمار می‌آیند و هر دو توسط “جان هیوز”  (John Hughes) نوشته و توسط “کریس کلمبوس” (Chris Columbus) کارگردانی شده‌اند، می‌درخشد. این آثار را می‌توان از بهترین آثار “کاترین اوهارا” دانست.


9. در انتظار گافمن – Waiting For Guffman – 1996

“کریستوفر گست” (Christopher Guest) به‌عنوان کارگردان حرفه‌ای سابق تئاتر، یک نمایش موزیکال صحنه‌ای را با الهام از شهری کوچک و عجیب ‌و غریب در میسوری ترتیب می‌دهد که توجه یک منتقد هنری مشهور در نیویورک را به خود جلب می‌کند و بازیگران آماتور و شهروندان محلی را متقاعد می‌کند که ممکن است نمایش آن‌ها تا برادوی ادامه دار باشد.

رابطه “کاترین اوهارا” با “یوجین لوی”، بازیگر و خالق “شیتز کریک”، به‌ عنوان همبازی‌های فیلم‌های کوچک، درواقع به دوران حضورشان در SCTV در دهه 70 برمی‌گردد، اما رابطه آن‌ها به‌عنوان همبازی‌های آثار سینمایی بزرگ با “در انتظار گافمن” (Waiting for Guffman) شروع شد. فیلمی ساختگی و نیمه بداهه که در واقع “لوی” با همکاری ستاره و کارگردان “کریستوفر گست” نوشته است و به طرز درخشانی فرهنگ غرب میانه را به سخره می‌گیرد.


8. بهترین نمایش – Best In Show – 2000

یکی از بهترین آثار “کاترین اوهارا”. یک فروشنده خوش ‌برخورد با بازی “یوجین لوی” و همسر جسورش “کاترین اوهارا”، مغازه ‌داری تنها با بازی “کریستوفر گست”، یک زوج هم‌جنس‌گرا با بازی “مایکل مک کین” (Michael McKean) و “جان مایکل هیگینز” (John Michael Higgins) و دیگران از شخصیت‌های اثر هستند. در حالی‌ که تصویربرداران از همه‌چیزهایی که قبل و در طول رویداد اتفاق می‌افتد عکس می‌گیرند، آن‌ها مشتاقانه و با نگرانی حیوان خانگی موردعلاقه خود را برای برنده شدن در یک نمایش سالانه مخصوص سگ‌ها آماده می‌کنند.

سال‌ها قبل از همکاری مشترک در “شتز کریک”، “کاترین اوهارا” و “یوجین لوی” نقش یک زوج متأهل را بازی کردند که سگ نورویچ تریر خود را وارد نمایشی رقابتی می‌کنند که بسیاری آن را بهترین فیلم تحسین ‌شده از ستاره و کارگردان “کریستوفر گست” می‌دانند که این اثر را نیز با “لوی” نوشته است.


7. باد قدرتمند- A Mighty Wind – 2003

سه عضو موفق از نوازندگان فولک معروف به “The Folksmen” که “هری شیرر” (Harry Shearer)، “مایکل مک کین” و “کریستوفر گست” را شامل می‍‌شود به همراه برخی از بزرگ‌ترین (و عجیب‌ترین) هنرمندان معاصر خود دوباره گرد هم می‌آیند تا به یاد یک رهبر ارکستر که به ‌تازگی از دنیا رفته است کنسرت خود اجرا کنند.

یک‌ بار دیگر، “کاترین اوهارا” و “یوجین لوی” نقش یک زوج را در این فیلم بازی کردند اما این بار زوجی که به موسیقی فولکلور علاقه‌مند ‌است و به آن گره ‌خورده است. فیلمی به نویسندگی و کارگردانی “لوی” و “کریستوفر گست” با نام “باد قدرتمند” (A Mighty Wind) که صنعت موسیقی را به سخره می‌گیرد اما نامزد اسکار بهترین آهنگ اصلی شده است.

همچنین بخوانید: بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک که قرار بود بازیگران دیگری در آن حضور پیدا کنند


6. برای ملاحظه شما – For Your Consideration – 2006

بازیگران و عوامل این درام مستقل و کم‌هزینه با شنیدن این خبر که این فیلم به‌عنوان نامزد بالقوه اسکار در رسانه‌ها سر و صدا کرده است، هیجان ‌زده شدند.

“کاترین اوهارا” و “یوجین لوی” در جدیدترین همکاری خود با نویسنده و کارگردان “کریستوفر گست”، نقش یک زوج عاشقانه را بازی نمی‌کنند، اما مثل همیشه خنده‌دار هستند. “برای ملاحظه شما” (For Your Consideration) یک فیلم تمسخرآمیز است که این بار، صنعت فیلم را مسخره می‌کند، به‌ ویژه ماهیت رقابتی شدیدی که در فصل جوایز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیلم یکی از بهترین آثار “کاترین اوهارا” است.


5. بیتل جوس – Beetlejuice – 1988

ارواح یک زوج با بازی “الک بالدوین” (Alec Baldwin) و “جینا دیویس” (Geena Davis) که اخیراً فوت کرده‌اند از اینکه خانواده‌ای اکنون در خانه رویایی‌شان زندگی می‌کنند، ناراضی هستند و سعی می‌کنند از یک جن‌گیر ” مایکل کیتون ” (Michael Keaton) کمک بگیرند تا آن‌ها را خارج از خانه بترساند. به نظر می‌رسد این کار یک اشتباه پرهزینه است.

در اینجا شاهد یکی از خنده‌دارترین و بامزه‌ترین بازی‌های “کاترین اوهارا” بازی در نقش دلیا دیتس در “بیتل جوس” (Beetlejuice) هستیم که می‌توان گفت صریح‌ترین فیلم‌های کارگردان “تیم برتون” (Tim Burton) به خاطر حس طنز و طراحی بصری مبتکرانه سورئال است که همگی با بازی کوتاه اما پرهیاهوی “مایکل کیتون” (Michael Keaton) در نقش اصلی دیدنی شده‌اند.


4. کابوس قبل از کریسمس – The Nightmare Before Christmas – 1993

رهبر شهر هالووین “کریس ساراندون” (Chris Sarandon) که از جشن‌های یکنواخت هرسال حوصله‌اش سر می‌رود، به ‌طور تصادفی به شهر دیگری برخورد می‌کند که در هیاهوی کریسمس است و تصمیم می‌گیرد تا به همسالان خود همه‌ چیز را در مورد سنت‌های مشابه این تعطیلات جدید آموزش دهد.

اگرچه “تیم برتون” صرفاً داستان را نوشته و وظایف کارگردانی را هنرمند دست‌کم گرفته ‌شده استاپ موشن، “هنری سلیک” ( Henry Selick) انجام می‌دهد، می‌توان دریافت که فیلم نهایی “برتون” نامزد اسکار است. “کابوس قبل از کریسمس” ( The Nightmare Before Christmas) یک کلاسیک عالی برای دو فصل مختلف تعطیلات بود و “کاترین اوهارا” صدای خود را هم در نقش سالی عاشقانه و هم به‌عنوان دستیار جوان اوگی بوگی، هراسان نشان داد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های بازیگران سوپرمن که باید تماشا کنید


3. جایی که موجودات وحشی هستند – Where The Wild Things Are – 2009

“مکس رکوردز” ( Max Records) در نقش پسری جوان، خشمگین و ماجراجو که می‌خواهد از واقعیت استرس‌زا و سرخورده‌اش فرار کند، از خانه فرار می‌کند و به سرزمینی دور می‌رود که حیوانات بزرگ و پشمالو در آن زندگی می‌کنند و آن‌ها را متقاعد می‌کند که او را پادشاه خودشان بدانند.

“کاترین اوهارا”، صدای خود را به نقش بسیار ملایم جودیت در اقتباس شگفت‌انگیز کارگردان “اسپایک جونز”( Spike Jonze) از داستان نمادین “موریس سنداک” (Maurice Sendak) که یکی از مبتکرانه‌ترین و از  نظر بصری خیره‌کننده‌ترین فیلم‌های ساخته ‌شده بر اساس یک کتاب کودک است، متمایل می‌کند.


2. گلن مارتین DDS – Glenn Martin, DDS –  2009/2011

یک دندان ‌پزشک به نام “کوین نیلن” (Kevin Nealon) پس ‌از اینکه خانه آن‌ها دچار آتش‌سوزی ویرانی می‌شود، تصمیم می‌گیرد همسرش “کاترین اوهارا” و دو فرزندش “جکی کلارک” (Jackie Clarke) و “پیتر اولدرینگ” (Peter Oldring) را با یک وسیله نقلیه تفریحی قدیمی به تعطیلات در سراسر کشور ببرد.

یکی از نقش‌های صداپیشگی “کاترین اوهارا” که کمتر مورد توجه قرارگرفته است، نقش جکی، همسر شخصیت اصلی “کوین نیلون” (Kevin Nealon) در سریال “گلن مارتین، “DDS (Glenn Martin, DDS) است. یک کمدی انیمیشنی خانوادگی و سرگرم‌کننده به‌صورت استاپ موشن که اگر دقت کنید متوجه شباهت‌های آن با “شتز کریک” می‌شوید. به همین دلیل در لیست بهترین آثار “کاترین اوهارا” قرار گرفت.


1. وایات ارپ – Wyatt Earp – 1994

داستان یک مسلح بسیار ماهر با بازی “کوین کاستنر” ( Kevin Costner) است که در طول زندگی پر از تراژدی خود به اسطوره غرب قدیمی تبدیل می‌شود. یکی از نقش‌های غیرعادی و دراماتیک “کاترین اوهارا” در نقش الی ارپ، همسر ویرجیل ارپ، در فیلم “وایات ارپ” ( Wyatt Earp) بود. فیلم وسترن تاریخی حماسی و نامزد اسکار “لارنس کاسدان” (Lawrence Kasdan)، با الهام از قانون‌نویسی که به ‌واسطه اتفاقات سرنوشت سازی که در کورل  O.K رخ داد به شهرت رسید.

“کاترین اوهارا” با پیوستن به گروه بازیگران اقتباسی آینده کارگردان “متیو وان” ( Matthew Vaughn) از رمان جاسوسی “آرگایل” ( Argylle) اثر “الی کانوی (Elly Conway)، در حال آماده شدن اجرا در یکی دیگر از نقش‌های کمدی خود است که در کارنامه او رایج‌تر بود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی با حضور بازیگران فیلم‌های هری پاتر که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم