9 بازیگر که در اسکار 2022 برای اولین‌بار نامزد شده‌اند

یک ماه دیگر تا نود و چهارمین دوره جوایز اسکار باقی مانده و جنجال‌های پیرامون این مراسم نیز آغاز شده است. برخی از انتخاب نشدن بازیگران و فیلم‌های موردعلاقه‌شان شکایت می‌کنند و برخی هم معتقدند که این مراسم باید تحریم شود.

صرف نظر از این مسائل، چیزی که در اسکار 2022 قطعاً به‌درستی انجام شد، نامزدهای بهترین بازیگری آن است. بازیگران باتجربه و ستاره‌های برگزیده بالاخره به‌خاطر سخت‌کوشی‌شان شناخته خواهند شد. درمیان فهرست بازیگران نامزد شده برای چهار بخش جوایز بازیگران اسکار، نام 9 بازیگر به چشم می‌خورد که علی‌رغم اجراهای بی‌نظیرشان طی سال‌های اخیر، برای اولین‌بار نامزد دریافت اسکار شده‌اند.

در ادامه با معرفی این بازیگران همراه پروشات باشید.


9. تروی کوتسور – Troy Kotsur

تروی کوتسور برای بازی در فیلم CODA، یک درام خانوادگی و فیلم نوجوانانه از شبکه Apple-TV، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است. کوتسور در این فیلم نقش فرانک روسی را بازی می‌کند که مانند اکثر اعضای خانواده‌اش به‌عنوان یک ماهیگیر تمام وقت کار می‌کند. هنگامی که دولت محلی برای آنها محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند، خانواده با مشکل مواجه می‌شوند و مشخص می‌شود که برای بقای کسب و کار، تنها عضو شنوای خانواده باید رویاهای خود را برای رفتن به دانشگاه رها کند.

این فیلم به جامعه و همچنین افراد ناملایمی که در دنیای شنوایی ناشنوا هستند، آگاهی می‌بخشد. کوتسور به‌عنوان اولین بازیگر مرد ناشنوا که در این بخش نامزد شده است در حال ثبت تاریخ است.


8. کریستن استوارت – Kristen Stewart

بازی در نقش پرنسس دایانای فقید کار آسانی نیست. کریستن استوارت در فیلم اسپنسر، به جنبه‌ای از شاهزاده خانمی که کمتر کسی تا به‌حال دیده است، پرداخته و آن را به‌زیبایی به‌نمایش گذاشته است. استوارت برای بازی در این نقش نامزد بهترین بازیگر زن شد.

تصویر او از دایانا با همان رئالیسمی بود که در تمام نقش‌های قبلی او آورده شده بود. تعهد به ایفای این نقش با متانت او در طول فیلم و همچنین شباهت این بازیگر به دایانا آشکار است.


7. جسی باکلی – Jessie Buckley

جسی باکلی برای بازی صادقانه‌اش در نقش لدا در فیلم دختر گمشده نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است. به قول خود بازیگر، او در این فیلم نشان می‌دهد که چگونه خود را تسلیم نقش کرده است و چیزی جز زنده کردن شخصیت النا فرانته نمی‌خواهد.

در این فیلم دیدنی، باکلی زن جوانی است که از واقعیت داشتن دو فرزند استرس گرفته است، حسی که خیلی دوستش دارد اما باید از آن دور شود. این فیلم واقعیت‌های سخت والدین بودن را به‌تصویر می‌کشد.


6. آنجانو الیس – Aunjanue Ellis

آنجانو الیس برای بازی در نقش اوراسن پرایس، مادر ستاره‌های تنیس ونوس و سرنا ویلیامز، به‌عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن انتخای شد. فیلم شاه ریچارد فداکاری خواهر و والدین آنها را در حالی که تیم با مشکلاتی در جامعه تنیس رقابتی روبرو می‌شود را به تصویر می‌کشد.

اوراسن پرایس به اندازه ریچارد ویلیامز در پرورش ورزشکاران شکست‌ناپذیر نقش مهمی داشت و الیس ارادت اوراسن را در این فیلم به‌خوبی به‌نمایش گذاشت.


5. کریستن دانست – Kirsten Dunst

کریستن دانست به‌عنوان بیوه و مادر در فیلم قدرت سگ، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. این درام به سبک وسترن داستان یک مادر و پسرش را دنبال می‌کند که با یک برادر شوهر متخاصم کنار می‌آیند.

دانست اضطرابی که هر مادری هنگام وارد شدن به یک رابطه جدید با آن روبرو می‌شود را هنرمندانه به‌تصویر می‌کشد. توانایی او در برقراری ارتباط با کارکترش به این معنی است که او به‌طور یکپارچه در این نقش حضور یافته است. حتی اگر دانست این جایزه را به‌دست نیاورد، نامزدی او برای این نقش ارزشمند و قابل تحسین است.


4. جسی پلمونز – Jesse Plemons

جای تعجب نیست که جسی پلمونز برای بازی در فیلم قدرت سگ نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. پلمونز و دانست نقش یک زوج دوست‌داشتنی و دلسوز را بازی می‌کنند که توسط اتفاقات بیرونی تهدید می‌شوند.

این اولین نامزدی اسکار پلمونز است و او می‌تواند آن را با شریک دوست داشتنی‌اش کریستن دانست به اشتراک بگذارد. اما آیا شانس این دو نفر برای برنده شدن این جایزه به یک اندازه است؟


3. کیران هایندز – Ciarán Hinds

کیران هایندز نقش شخصیت «پاپ» را در فیلم بلفاست به کارگردانی کنت برانا بازی می‌کند. این فیلم زندگی‌نامه‌ای، داستان زندگی پسر بچه‌ای و خانواده پروتستانش را با شروع مشکلات در ایرلند دنبال می‌کند. هایندز طنز منحصر به فردی را به شخصیتش در فیلم بخشیده است، چیزی که خانواده پاپ با تغییر دنیای اطراف به آن نیاز دارند.

اگرچه شخصیت هایندز یک شخصیت مکمل است، اما او عمقی در این نقش ایجاد کرده که بیننده را ترغیب می‌کند تا با او نیز ارتباط برقرار کند. او نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.


2. کدی اسمیت-مک‌فی – Kodi Smit-McPhee

فیلم قدرت سگ پادشاه مراسم اسکار امسال است که در مجموع 12 نامزدی را به خود اختصاص داده است. این به‌خاطر بازی‌های خیره‌کننده تک‌تک بازیگران فیلم می‌باشد. اسمیت هم در این فیلم بهترین اجرای خود را برای کارکتر پیتر نشان داد، مرد جوانی که می‌خواهد مادرش را دوباره شاد ببیند. بازی او باعث شد تا نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

اگرچه کاراکتر او برای درگیر شدن با دیگران سخت است، اما اسمیت-مک‌فی فراتر از آن می‌رود تا خواسته‌های واقعی پیتر را در زیر شخصیت بی‌دست و پای او به‌تصویر بکشد.


1. آریانا دبوس – Ariana DeBose

برای بازی در نقش آنیتا در فیلم داستان وست ساید استیون اسپیلبرگ، آریانا دبوز نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. این نامزدی تاریخی اولین باری است که دو بازیگر رنگین‌پوست برای یک نقش نامزد می‌شوند، زیرا همبازی او ریتا مورنو نیز در اقتباس 1961 نامزدی دریافت کرد.

در حالی که این اولین نامزدی اسکار این بازیگر است، دبوز فهرست بلندبالایی از جوایز و نامزدی از آثار قبلی، مانند همیلتون لین مانوئل میراندا را هم دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم