بهترین فیلم‌های کمدی ورزشی که باید تماشا کنید و لذت ببرید

معمولاً فیلم‌های کمدی ورزشی جزء خنده‌دارترین فیلم‌ها هستند. زیرا ترکیبی عالی از دو چیز مورد علاقه افراد، یعنی ورزش و کمدی هستند. به همین دلیل ما در اینجا قصد داریم 14 مورد از بهترین فیلم‌های کمدی ورزشی را به شما معرفی کنیم. پس با پروشات همراه باشید.


14. “پادوی گلف” (Caddyshack)

فیلم کمدی ورزشی کلاسیک “پادوی گلف” داستان زندگی مرد جوانی به نام “دنی نونان” (Danny Noonan) را روایت می‌کند که در یک کلوب روستایی پر از افراد متکبر کار می‌کند. او در عین حالی که به دنبال جمع‌آوری پول برای رفتن به کالج است، تصمیم می‌گیرد که از موقعیتش برای دریافت بورسیه تحصیلی برای پادوهایی که قصد دارند در آینده ادامه تحصیل دهند، استفاده کند.

فیلم “پادوی گلف” به دلایل زیادی بسیار جذاب است. از نقش‌آفرینی هنرپیشه‌های مطرح دنیای کمدی مانند “چوی چیس” (Chevy Chase) و “بیل مری” (Bill Murray) گرفته تا داستان سرگرم‌کننده، همه چیز دست به دست هم داده است تا فیلم “پادوی گلف”، فیلمی جذاب و تماشایی باشد.

همچنین بخوانید: انیمه‌های 2022 که باید منتظر دیدنشان باشیم و حتماً از آن‌ها خوشتان می‌آید


13. “مردان سفیدپوست نمی‌توانند بپرند” (White Men Can’t Jump)

اگر به ورزش بسکتبال علاقه دارید، سعی کنید حتماً فیلم “مردان سفیدپوست نمی‌توانند بپرند” را تماشا کنید. بسکتبال در رگ و خون این کمدی ورزشی جریان دارد. در این فیلم دو بازیکن بسکتبال با هم بر روی یک تورنومنت بازی بسکتبال که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود شرط‌بندی می‌کنند، تا بلکه مقداری پول به جیب بزنند.

فیلم “مردان سفیدپوست نمی‌توانند بپرند”، یک کمدی هوشمندانه با خط داستانی بسیار مناسبی است که مملوء از خنده و هیجان است. چیزی که این فیلم را واقعاً متمایز می‌کند رابطه دیدنی بین دو ستاره این فیلم یعنی “وودی هرلسون” (Woody Harrelson) و “وسلی اسنایپس” (Wesley Snipes) است، من یکی که دوست دارم دوباره بده بستان‌های بین آنها را ببینم.


12. “لیگ خودشان” (A League Of Their Own)

در این فیلم سرگرم‌کننده بیسبالی، گروهی از زنان عاشق ورزش بیسبال گرد هم می‌آیند تا خود را برای حضور در لیگ حرفه‌ای بسیبال در طول دهه 1940 آماده کنند و به همین دلیل هم به این نام نامگذاری شده است. همان طوری که آنها سعی می‌کنند در ورزش موفق شوند، باید با تاثیرات بیرونی، مانند رقابتی که در حال شکل‌گیری است نیز مقابله کنند.

این فیلم علاوه بر حضور نام‌های بزرگی مانند “تام هنکس” (Tom Hanks)، “جینا دیویس” (Geena Davis) و. “مدونا” (Madonna)؛ نه تنها از داستان بی‌نظیری بهره می‌برد، بلکه الهام‌بخش زنان جوان در همه جای دنیاست که هرگز به کمتر از چیزی که می‌خواهند رضایت ندهند، البته با چاشنی خنده و تفریح. همین چاشنی‌ها این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ورزشی تبدیل می‌کند.


11. “لیگ اصلی” (Major League)

فیلم “لیگ اصلی” یکی دیگر از فیلم‌های بیسبالی این لیست است و داستان زندگی زنی را دنبال می‌کند که وارث تیم بیسبال” Cleveland Indians ” است. او برای اینکه بتواند تیم خود را به جای گرمتری انتقال دهد، تنها یک راه دارد. او باید کاری کند که حداقل تماشاگران در بازی‌های تیم او حضور پیدا کنند. بنابراین او وظیفه دارد بدترین تیم بیسبال ممکن را بسازد.

من همیشه فیلم “لیگ اصلی” را دوست داشته‌ام، زیرا به نظر می‌رسد که یک داستان واقعی از پیش باخته را روایت می‌کند. به نظر می‌‎رسد که همه این بازیکنان تنها به این دلیل دور هم جمع شده‌اند که بازی بیسبال وحشتناک و غیرقابل تحمل است، اما در نهایت موفق می‌‎شوند ورق را برگردانده و به یکی از بهترین تیم‌های بیسبال جهان تبدیل می‌شوند. توصیه می‌‎کنیم اگر قبلاً این فیلم را تماشا نکرده‌اید، حتماً آن را نگاه کنید.


10. “گون” (Goon)

این فیلم اولین فیلم این لیست است که به ورزش هاکی می‌پردازد. “گون” داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که می‌خواهد ثابت کند می‌تواند در خانواده‌اش موفق باشد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد یک تیم سطح پایین از بازیکنان هاکی را رهبری کند و آنها را در چندین مسابقه به پیروزی برساند، تیمی که به طور مداوم در مسابقات خود شکست می‌خورند.

فیلم “گون” به شدت به این کلیشه اعتقاد دارد که هاکی پرهیجان‌ترین ورزش موجود است. ما به عنوان یک طرفدار هاکی که گاهی اوقات از نزدیک این بازی را دیده‌ایم، این فیلم را به خاطر این مورد تحسین می‌کنیم. این فیلم بسیار خنده‌دار است و رابطه متقابل بین شخصیت‎های آن کاملاً بی‌عیب و نقص است. “شان ویلیام اسکات” (Sean William Scott) (از بازیگران فیلم “پای آمریکایی” (American Pie) و “جی باروشل” (Jay Baruchel) در نقش‌های اصلی این فیلم، واقعاً شگفت‌انگیز ظاهر می‌شوند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


9. “اردک‌های قدرتمند” (The Mighty Ducks)

دومین فیلم هاکی این لیست، یک داستان واقعی بازنده را روایت می‌کند. فیلم “اردک‌های قدرتمند” داستان زندگی “گوردون بمبئی” (Gordon Bombay) را روایت می‌کند، مردی که به دلیل رانندگی در حالت مستی دستگیر می‌شود و حالا باید برای پاک کردن سابقه خود، خدمات اجتماعی را انجام دهد. به همین دلیل مربی‌گری یک تیم هاکی کودکان را برعهده می‌گیرد و آنها را از یک تیم همیشه بازنده به یک تیم قهرمان تبدیل می‌کند.

فیلم اردک‌های قدرتمند به قدری محبوب شده است که دو دنباله فیلم، یک سریال انیمیشنی و یک سریال در حال پخش در Disney+ با نام “ماکس توانا: تغییردهندگان بازی” (The Mighty Ducks: Game Changers) با اقتباس از آن ساخته شده است. حقیقتاً این فیلم یکی از بهترین مجموعه‌های کمدی ورزشی است و مجموعه‌ای است که واقعاً احساس خوبی به تماشاگر می‌دهد.


8. “گیلمور شاد” (Happy Gilmore)

فیلم “گیلمور شاد” با بازی “آدام سندلر” (Adam Sandler) که یک کمدین حرفه‌ای است، داستان زندگی مرد جوانی را روایت می‌کند که آرزو دارد یک بازیکن حرفه‌ای هاکی باشد. اما وقتی متوجه می‌شود که مادربزرگش به سازمان امور مالیاتی بدهکار است، از ضربات قدرتمند خود به روش‌های دیگری استفاده می‌کند و گلف‌بازان را در مسابقات گلف تحت فشار قرار می‌دهد.

فیلم “گیلمور شاد” یکی از فیلم‌های کلاسیک شاخص است. در واقع نمی‌توان با کلمات، عظمت این فیلم را بیان کرد. اما فراموش نکنید که در هنگام بررسی فیلم‌های کمدی “آدام سندلر”، فیلم “گیلمور شاد” را در صدر آنها قرار دهید. زمان‌بندی کمدی او عالی است، داستان فیلم واقعاً سرگرم‌کننده است و باقی جزئیات فیلم نیز بسیار عالی و جذاب هستند.


7. “سردسته” (Kingpin)

چه کسی فکر می‌کرد بازی بولینگ تا این حد رقابتی باشد؟ شخصیت اصلی فیلم “سردسته” یک گوی‌باز است که به دلیل انجام یک جنایت هولناک، هرگز فرصتی برای بازی بولینگ در سطح حرفه‌ای پیدا نمی‌کند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد از اطلاعات خود در زمینه بازی بولینگ برای کمک به فردی جوانتر استفاده کند تا بتواند به شهرتی برسد که او هرگز نتوانسته به آن دست پیدا کند.

فیلم “سردسته” حقیقتاً یک کمدی درخشان است که با حضور ستارگان سینمایی خوش آب و رنگ‌تر شده است. ما در مورد بازیگران استثنایی مانند “بیل مری” (Bill Murray)، “وودی هرلسون” (Woody Harrelson)، “رندی کواید” (Randy Quaid) و افرادی از این دست صحبت می‌کنم. چیزی که واقعاً این فیلم را لذت‌بخش می‌کند این است که به بولینگ به چشم یک بازی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز نگاه می‌کند. به نظر ما این ورزش هرگز ورزش جالبی برای تماشا نبوده است. ما بیشتر به تماشای ورزش‌هایی مانند فوتبال علاقه داشته‌ایم. اما بعد از تماشای این فیلم، هیچ شانسی را برای دیدن بازی بولینگ از دست نمی‌دهیم.


6. “زمین خاکی” (The Sandlot)

“زمین خاکی” فیلمی واقعاً سرگرم‌کننده است. داستان این فیلم در دهه 1960 اتفاق می‌افتد و درباره زندگی پسر کوچکی است که می‌خواهد بازی بیسبال یاد بگیرد. اما زمانی که عضو گروهی از بچه‌ها می‌شود که تیم خودشان را دارند، این امید به چیزی بیشتر تبدیل می‌شود. در نتیجه لحظات مفرح و خنده‌داری خلق می‌شود.

با وجود اینکه فیلم “زمین خاکی” در اصل یک فیلم کمدی ورزشی است، اما ما همیشه آن را به خاطر ژانر دومش دوست داریم که به خوبی به دوران کودکی تا بلوغ می‌پردازد. فیلم “زمین خاکی” تنها در مورد ورزش نیست، بلکه در مورد دوستی‌ها و پیوندهای ماندگاری است که از طریق ورزش به وجود می‌آیند و نشان می‌دهد که ورزش واقعاً چگونه بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. در ضمن خواه ناخواه ما را به دوران کودکی بازمی‌گرداند و واقعاً یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ورزشی است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های ورزشی جذاب که شاید اسم‌شان را هم نشنیده باشید


5. “غول‌های کوچک” (Little Giants)

“غول‌های کوچک” تنها فیلم فوتبالی این لیست و یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ورزشی است. این فیلم کمدی ورزشی درباره گروهی از افراد ناسازگار است که تیم فوتبال خود را تشکیل می‌دهند و قصد دارند با تیم فوتبالی که خیلی از آنها برتر است، روبرو شوند. اما در اینجا فقط تیم در مقابل تیم قرار نمی‌گیرد، بلکه برادر هم در مقابل برادر می‌ایستد.

بازیگرانی مانند “ریک مورانیس” (Rick Moranis) و “اد اونیل” (Ed O’Neill) در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. در واقع می‌توان فیلم “غول‌های کوچک” را نسخه فوتبالی فیلم “اردک‌های قدرتمند” دانست، زیرا در اینجا نیز گروهی از بازیکنان نه چندان خوب یاد می‌گیرند که به سرعت پیشرفت کنند و به این صورت نشان می‌دهند که خیلی بهتر از آن چیزی هستند که در ابتدا به نظر می‌آمدند. چیزی که ما را به این فیلم علاقه‌مند می‌کند پیام قدرتمندی است که برای دختران دارد. اینکه مهم نیست چه جنسیتی دارید اگر در بازی مهارت دارید، باید فرصت بازی پیدا کنید.


4. “ضربه محکم” (Slap Shot)

فیلم کمدی ورزشی “ضربه محکم” که در مورد هاکی است، گروهی از بازیکنان هاکی در یک شهر کوچک را دنبال می‌کند که در یک لیگ کوچک ورزشی شرکت می‌کنند. آنها به دلیل کاهش محبوبیت خود و برای نجات دادن ورزش‌شان به بازی خشن متوسل می‌شوند.

فیلم “ضربه محکم” یادآور این واقعیت است که چگونه خشونت و هاکی گاهی اوقات با هم ترکیب می‌شوند. اما چیزی که واقعاً این فیلم را عالی می‌کند رابطه بین بازیگران اصلی فیلم است. البته باید داستان سرگرم‌کننده پر از لحظات مهیج و جوک‌های خنده‌دار فیلم را نیز در نظر بگیریم.


3. “داج‌بال” (Dodgeball)

شرط می‌بندیم فکر نمی‌کردید فیلم “داج‌بال” که ترکیبی از ورزش‌های مختلف است، جزء این لیست باشد. “داج‌بال” داستان گروهی دیگر از افراد ناجور است که برای برنده شدن در یک تورنومنت “داج‌بال” گرد هم جمع می‌شوند. آنها به این ترتیب می‌خواهند باشگاهشان را که جزئی وجود آنها است از بسته شدن و تصاحب آن توسط یک شرکت پرورش اندام بزرگ نجات دهند.

فقط این را بگوییم که دو ستاره این فیلم یعنی “بن استیلر” (Ben Stiller) با استعداد و “وینس وان” (Vince Vaughn)، به معنای واقعی کلمه فیلم را جذاب، خنده‌دار و تماشایی کرده‌اند. به لطف آن‌ها شاهد یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ورزشی هستیم. زمان‌بندی کمدی آنها واقعاً عالی است، در ضمن نباید به راحتی از برخی از صحنه‌های خنده‌دار آن که باعث می‌شود از خندیدن روده بر شوید، چشم‌پوشی کرد.


2. “بول دورهام” (Bull Durham)

فیلم “بول دورهام” ترکیب کمدی ورزشی با کمدی رماتیک است. این فیلم سرگرم‌کننده و جالب داستان یک گروه بیسبال با بازی “سوزان ساراندون” (Susan Sarandon) را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد هر فصل با یک بازیکن بیسبال لیگ کوچکشان رابطه برقرار کند. اما استراتژی او زمانی تغییر می‌کند که یک ضربه‌زن جدید و مربی‌اش در نهایت زندگی او را تغییر داده و همه چیز را برعکس می‌کنند.

با توجه به انبوه فیلم‌های کمدی ورزشی موجود در این لیست، می‌توان فیلم “بول دورهام” را به دلیل ترکیب کمدی ورزشی و کمدی رمانتیک، برداشتی تازه به شمار آورد. صادقانه بگوییم به نظر ما این فیلم بسیار خوب عمل می‌کند. ما فکر می‌کنیم که هیچ کدام از این جنبه‌ها بر دیگری مسلط نمی‌شوند و تعادل بین آنها کاملاً رعایت می‌شود. در ضمن “سوزان ساراندون” در نقش خود بسیار شگفت‌انگیز ظاهر می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های ورزشی ژاپنی که نزدیک به المپیک می‌توانید تماشا کنید


1. “خرس‌های بدخبر” (The Bad News Bears)

آخرین فیلم این لیست فیلم “خرس‌های بدخبر” است که قدیمی‌ترین فیلم این لیست نیز به شمار می‌آید. این فیلم نیز مانند بسیاری دیگر از فیلم‌های این ژانر درباره یک بازیکن سابق بیسبال است که می‌خواهد چیز جدیدی را در زندگی امتحان کند. در نتیجه تصمیم می‌گیرد مربی‌گری یک تیم بیسبال کودکان را برعهده بگیرد که در کار خود چندان خوب نیستند و می‌خواهد آنها را برای قهرمانی در لیگ خردسالان کالیفرنیا آماده کند.

اگر می‌خواهید بدانید که ریشه ژانر کمدی ورزشی به کجا برمی‌گردد، باید بگویم فیلم “خرس‌های بدخبر” ابداع‌کننده این ژانر است. این فیلم خیلی زودتر از بسیاری از فیلم‌های این لیست، نشان می‌دهد که اگر گروهی از افراد نامناسب با یک ورزش سرگرم‌کننده پیوند بخورند، فیلم موفقی به وجود خواهد آمد. زیرا این بچه‌ها در حین فحش دادن، کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، البته با کمال معذرت! پس یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ورزشی را حتما تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. مجید

    بهمن 19, 1402

    برید فیلم ماشین مخوف رو ببینید پشماتون بریییزه. والاااااااا

    پاسخ

  2. Bobby

    شهریور 27, 1401

    عالی…👏👏👏👏

    پاسخ