بهترین انیمه‌های ورزشی جذاب که شاید اسم‌شان را هم نشنیده باشید

از پیشرفت انیمه‌های ورزشی در سال‌های اخیر هر چقدر بگوییم کم گفته‌ایم. انیمه‌های موفقی مثل “هایکیو”(Haikyuu)! یا “بسکتبال کوروکو” (Kuroko’s Basketball) که از محبوب‌ترین انیمه‌های این ژانر است، درحالی‌که انیمه‌هایی مثل “با باد بدو”(Run with the Wind)، “پینگ‌پونگ”Ping-Pong: The Animation)) و “یوری روی یخ” (Yuri!!! On Ice)  با استقبال انیمه دوستان مواجه نشدند. اخیراً، “اسکیت بینهایت”(Sk8 the Infinity) توجه مخاطبان این ژانر را به‌خوبی جلب کرده است. با این‌حال، انیمه‌های ورزشی پدیده جدیدی نیستند. سال‌هاست، سریال‌های زیادی با الهام از ورزش‌های واقعی و تخیلی ساخته‌شده است. برخی از آن‌ها مثل “ترس بزرگ” (The Big Wind-Up) و “بازی کراس”(Cross Game) ماندگار شدند و برخی دیگر فراموش شدند، اما این به آن معنی نیست که چیزی برای ارائه نداشته‌اند. در اینجا بهترین انیمه‌های ورزشی جذاب که شاید اسم‌شان را هم نشنیده باشید، معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. شاهزاده نهم، یک انیمه ورزشی زنانه و فوق‌العاده – Princess Nine 

تعداد انیمه‌های ورزشی ساخته‌شده با کاراکترهای زن زیاد نیست چراکه این ویژگی، معمولاً از بازدید آن‌ها کم می­کند. در اواخر دهه نود، سریالی درباره گروهی از دختران دبیرستانی که بیسبال بازی می‌کنند به نام “شاهزاده نهم” (Princess Nine)ساخته شد.

داستان از این‌ قرار است که مدرسه دخترانه کیساراگی تیمی را تشکیل می‌دهد تا با تیم‌های پسرانه در مسابقات ملی رقابت کند و به‌نوعی عدم حضور زنان در ورزش را محکوم می‌کند. “شاهزاده نهم” انیمه ای طنز و دارای شخصیت‌پردازی قوی است و از نمونه‌های آسان در داستان‌نویسی برای یک انیمه به شمار می‌آید.

همچنین بخوانید: اگر از شیفتگان ورزش بیسبال هستید این ۱۵ فیلم را از دست ندهید


9. پینگ‌پنگ دخترانScorching Ping-Pong Girls

انیمه‌هایی که از کاراکترهای “موئه” یا همان زنان و دختران در آن‌ها استفاده شده باشد، معمولاً با استقبال خوبی مواجه نمی‌شود و دلیل دیده نشدن انیمه “پینگ‌پنگ دختران”  (Scorching Ping-Pong Girls) نیز احتمالاً همین است. پینگ‌پنگ، یا تنیس روی میز، یک ورزش هیجان‌انگیز است که اغلب توسط مخاطبان غربی که گاها آن را بازی می‌کنند، جدی گرفته نمی‌شود، اما این بازی در سایر نقاط جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. در واقع، تنیس روی میز، ورزش ملی چین است و از بازی‌های رقابتی به شمار می‌آید. حتی اگر ایرادات و مسائل مربوط به طرفداران را در نظر نگیریم، “پینگ‌پنگ دختران” ورزشی کم طرفدار را برای موضوع اصلی انتخاب کرده است. به همین دلیل یکی از بهترین انیمه‌های ورزشی جذاب است.


8. ۴۳/۲: تیم والیبال پسران دبیرستان سِیین، انیمه ای نسبتاً غم‌انگیزتر درباره والیبال2.43: Seiin High School Boys Volleyball Team

اینکه سریالی بخواهد پا جای پای انیمه “هایکیو” (Haikyuu) بگذارد احمقانه به نظر می­رسد، اما “۴۳/۲: تیم والیبال پسران دبیرستان سِیین” (2.43: Seiin High School Boys Volleyball Team) توانسته تا حدودی پاسخگوی تقاضای طرفداران باشد. سؤال اینجاست که چه چیز جدیدی در این انیمه وجود دارد که در “هایکیو” نبوده است؟

این سریال به‌مراتب بیشتر بر درام و فقدان درون فردی متمرکز است. برعکس “هایکیو” که اکثر قسمت‌های آن امیدبخش است، این امید در “2.43” کمتر دیده می­شود و به‌جای آن بیشتر به موضوعات مربوط به خودکشی و مشکلات رایج این سنین پرداخته‌ شده است.


7. گام‌های کودک، انیمه ای در مورد تنیس که روند پیشرفت کاراکترها را به نمایش می­گذارد – Baby steps

“گام‌های کودک” (Baby Steps) انیمه‌ای کاملاً یکنواخت است و همین موضوع به ضرر آن تمام شده است. این انیمه با سرعتی کنترل‌شده و کاراکترهایی با شخصیت‌سازی سطحی، بر اکتشافات دانش‌آموزی به نام “ایچیرو مارو”، در مورد تنیس تمرکز می‌کند. او که یک تازه‌وارد در این ورزش است، به دنبال راهی برای تمرین کردن می­گردد. روند داستان و ارتباط بین کاراکترها تقریباً قابل پیش‌بینی است، اما ارزش دیدن دارد، چون ایچیرو مثل بسیاری از مردم به‌تدریج پیشرفت می‌کند. در این انیمه خبری از اتفاقات عجیب‌وغریب و سریع نیست، تنها چیزی که می‌بینید کار و تلاش سخت است.


6. دختران بیسبالیست تایشو، یک تیم بیسبال زنانه در رقابت با مردان در دوره تایشوTaishou Baseball Girls

“دختران بیسبالیست تایشو” (Taishou Baseball Girls)، انیمه‌ای تاریخ-ورزشی است که در الهام گرفتن از داستان‌های مربوط به ورزش‌های زنانه، جزو بهترین‌هاست. داستان این سریال در سال 1925 اتفاق می‌افتد و در مورد دخترانی دبیرستانی است که اعتراض خود را نسبت به خانه‌دار شدن نشان می‌دهند. آن‌ها می­‌خواهند توانایی خود را در انجام ورزش‌های پسرانه و برنده شدن در آن‌ها نشان داده و ثابت کنند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ورزشی که در سال 2018 اکران شدند


5. شوالیه در منطقه، انیمه‌ای در مورد پسری جوان که تلاش می‌کند راه برادرش را ادامه دهدThe Knight in the Area

زمانی که “شوالیه در منطقه” (The Knight in the Area) در سال 2012 پخش شد، طرفداران زیادی داشت و مانگای آن در 57 جلد منتشر شد. پرداختن به مشکلاتی که جوانان ورزشکار اغلب تحت‌فشار آن‌ها هستند، از مهم‌ترین نقاط قوت این انیمه است. کاکرو آیزاوا برادر کوچک‌تر سوگورو است. او همچنین یک اعجوبه در فوتبال و زندگی با او بسیار سخت است.

وقتی‌که کاکرو و سوگورو دچار سانحه تصادفی مرگبار می­شوند، سوگورو می‌میرد و قلب او را به برادرش کاکرو پیوند می­‌کنند. این اتفاق غم‌انگیز باعث می­شود کاکرو مثل برادرش به فوتبال ادامه دهد. قسمت‌های غم‌انگیز و تلخ این انیمه بیشتر از صحنه‌های مثبت و دل‌چسب آن درباره غلبه بر بدترین مشکلات زندگی است.


4. روزها، انیمه‌ای در مورد پسری خجالتی که به یک تیم فوتبال می‌پیوندد و یاد می‌گیرد ورزش را دوست داشته باشدDays

“روزها” (Days) یک انیمه قدیمی نیست، اما ظاهراً بلافاصله پس از پخش در سال 2016 از ذهن‌ها پاک‌شده است. سوکوشی نوجوانی خجالتی است که با الهام از یک بازیکن ماهر و عجیب‌وغریب به نام جین، تشویق می‌شود تا به باشگاه فوتبال دبیرستان جدیدش ملحق شود. او بدون آنکه بداند، در یکی از رقابتی‌ترین تیم‌های کشور ثبت‌نام کرده است و با اراده قوی از پسش برمی‌آید. وجود شخصیت‌های جذاب‌تری به‌غیراز سوکوشی در این ژانر، لحظاتی سرگرم‌کننده در این انیمه به وجود آورده است. پس باید به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های ورزشی جذاب آن را تماشا کنید.


3. هینومارو سومو، انیمه‌ای در مورد ورزش کشتی و پر از رقابت‌های هیجان‌انگیز Hinomaru Sumo

کمی عجیب است که انیمه‌های بیشتری مثل “سومو” (Hinomaru Sumo) وجود ندارد؛ اما در سال‌های اخیر، “سومو” حتی در ژاپن، جایی که بسیار بر سر زبان‌ها افتاده بود، محبوبیت خود را از دست داد. بااین‌حال، به‌عنوان یک مانگا عملکرد خوبی داشت و به مدت پنج سال در مجلات “شونن جامپ” (Shonen Jump)  خوش درخشید. داستان این انیمه در مورد دانش‌آموزی دبیرستانی به نام “هینومارو اوشیو” است. او یک کشتی‌گیر سومو است که امید دارد علیرغم قد کوتاهش، برنده رقابت باشد. این انیمه در سال 2018 با بازخوردی نه‌چندان خوب به نمایش گذاشته شد.


2. با تمام قدرت، انیمه‌ای در مورد ورزش راگبی با تمی جدید و شخصیت‌پردازی عالی – All Out

ورزش راگبی در برخی مناطق غربی هرگز محبوب نبوده است. بااین‌حال، بسیاری از انیمه‌های ورزشی جدید مثل “سورونه” (Tsurune) و “رها” (Free) در آنجا طرفداران زیادی پیداکرده‌اند. دلیل موفقیت این انیمه‌ها تا حدودی استفاده از ویژگی‌های جذاب مردانه و نمایش صحنه‌های عجیب‌وغریب است. انیمه “با تمام قدرت” (All Out) اصیل‌تر است و نمایشی ورزشی از مردان سرسخت، خشن و جذاب ارائه می‌­دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


1. پسران عزیز، انیمه‌ای بسکتبالی است که بیشتر از خود ورزش، بر شخصیت‌ها تمرکز داردDear Boys

انیمه‌های بسکتبالی زیادی تابه‌حال ساخته‌شده است، اما اولین آن‌ها “پسران عزیز” (Dear Boys)، معروف به “روزهای پر چالش” (Hoop Days) در ایالات‌متحده بود. این نمایش در سال 2003 پخش شد و بیشتر بر روی تعاملات شخصیت‌ها تمرکز دارد تا صرفاً بسکتبال. “میزوهو” با الهام از”کازوهیکو” تازه‌وارد و با مربیگری “ماتسومی” کاپیتان تیم زنان، بازیکنان علاقه‌مند کافی برای تشکیل یک تیم بسکتبال را دارد. این تیم موفق می‌شود به جایگاه خود برگردد و به اهداف خود برسد. پس به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های ورزشی جذاب آن را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. Otako

    آذر 6, 1400

    خدایاااااا هایکیو کو؟

    پاسخ

    • amirreza در پاسخ به Otako

      آذر 10, 1400

      هایکیو یه انیمه معروفه اینا اسم لیستو ببین نوشته شاید اسمشونم نشنیده باشین

      پاسخ

      • اوتاکو * در پاسخ به amirreza

        آذر 11, 1400

        هایکیو یه چندتا انیمه دیگر در سطحش به لیستی مخالف این لیست وارد می‌شوند

        پاسخ