معرفی 15 شخصیت قدرتمند سیث در فیلم‌های “جنگ ستارگان” (Star Wars)

درحالی که سیث ها حضور پرقدرتی دارند، دنیای “جنگ ستارگان” بدون حضور آنها و رویارویی دیدنی‌شان با شخصیت‌های خوب، که با قدرت عشق، دوستی یا همکاری، بر آنها غلبه می‌کنند، دیدنی نخواهد بود.

در هر صورت در فیلم‌های مختلف “جنگ ستارگان” شاهد حضور شخصیت‌های قدرت سیث هستیم. در اصل هفت شخصیت سیث حضور داشتند که با جزئیات به آنها پرداخته شد. در این مقاله می‌خواهیم برترین شخصیت‌های قدرتمند سیث را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. دارث مالگوس – Darth Malgus

کسانی که تاریخ الد ریپابلیک را می‌شناسند احتمالاً با این شخصیت آشنا هستند. مالگوس در رأس نیروهای ریپابلیک رهبری امپراتوری سیث را برعهده گرفت تا در کهکشان سفینه خود را داشته باشد.

مالگوس پس از جراحات شدید زخم‌های خود را پنهان کرده و از یک ماسک مخصوص استفاده می‌کند. او توانایی‌های بسیاری دارد و تواند از جنبه تاریک خود استفاده کند. او در دورجنبی مهارت دارد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت برتر مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان


14. مارکا راگنوس – Marka Ragnos

اولین امپراتوری سیث افسانه‌های بسیاری دارد، اما یکی از ترسناک‌ترین رهبرهای آن مارکا راگنوس است. موجودی عجیب، رهبر تاریکی با قدرت‌های عجیب و غریب.

او یکی از چهره‌های افسانه‌ای در فرقه سیث است که از جدی هم قدرتمندتر می‌باشد. او تا سال‌ها پس از مرگ روحش را زنده نگه داشت.


13. کایلو رن – Kylo Ren

“کایلو رن” برای مدتی با سیث ها رابطه داشت و امپراتوری خود را ساخت. بن سولو که از کودکی تحت تأثیر دارث سیدیوس بود، از میزان جنبه تاریک وجودی و قدرت‌های خود شگفت زده شده بود.

گرچه رن در مقابل مرگ ایمن نیست اما قدرت‌های بسیاری دارد که از سیث ها بیشتر است و همین او را یک تهدید محسوب می‌کند.


12. آساج ونترس – Asajj Ventress

ونترس یکی از کاراموزهای کنت دوکو بود، تا اینکه متوجه شد به خاطر قوانین طبقه بندی سیث ها نمی‌تواند رشد کند. بنابراین به یک شکارچی تبدیل می‌شود، اما پیشینه‌اش به عنوان یکی از اعضای خواهران نایت نشان دهنده قدرت اوست. مردم او از قدرت‌های باستانی جادوگران و نیروهای تاریکی بهره می‌برند تا خشم و قدرت خود را زیاد کنند.


11. اولیک کوئل-دروما – Ulic Qel-Droma

اولیک ارباب پیشین جدی به چنگ نیروهای تاریک افتاد و از آن زمان یکی از اعضای فرقه سیث است. از آنجاییکه در سال‌های جوانی چندان آموزش ندید نیروهایش ذاتی هستند.

فساد او باعث شد قدرت‌های جدید به دست آورد، از جمله قدرت‌هایی که در گذشته محدودیت ایجاد می‌کردند. کنترل ذهن و چابکی از جمله قدرت‌های او هستند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم نینجایی جذاب و دیدنی در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


10. دارث ویتیت – Darth Vitiate

“دارث ویتیت” دیگر به طور رسمی در “جنگ ستارگان” حضور ندارد، اما در زمان خود چهره قدرتمندی بود. او در کودکی و پیش از ده سالگی هزاران نفر را سلاخی کرد، اما در چند سال بعد قدرت‌هایش چند برابر شد.

او توانست لردهای سیث را گرد هم آورده، قدرتشان را بگیرد و توسط آن قدرت و طول عمرش را زیاد کند. او خود را امپراتور معرفی کرد و پیش از نابودی یک تهدید به شمار می‌آمد.


9. فریدان ند – Freedon Nadd

“فریدان ند” گرچه دیگر شخصیت مهمی نیست اما هنوز یکی از لردهای سیث قدرتمند و مهم محسوب می‌شود. او به عنوان یکی از اعضای اصلی الد ریپابلیک، استاد اکسار کان بود و تا چند نسل پس از مرگ بر کهکشان تأثیر می‌گذاشت. او خواهان قدرت زیاد بود، به استادش خیانت کرد و به کمک نیروهای تاریک دانش زیادی کسب نمود. او پس از تصاحب جهان تا چند صد سال بر آندرون حکومت کرد. گرچه در پایان از دنیا رفت، اما روح او همچنان تاثیرگذار می‌باشد.


8. دارث روان – Darth Revan

اغلب سابقه و حضور “دارث روان” از دنیای “جنگ ستارگان” پاک شده، اما هنوز چهره مهم و قدرتمندی است. او به عنوان یک سیث باستانی سومین لژیون سیث اترنال نامگذاری شد. همچنین قرار بود با “جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون” (The Clone Wars) بازگردد، اما صحنه مربوط به او حذف شد. سپس قرار شد در کنار دارث بین قرار بگیرد و “پسر” را نصیحت کند. با وجود عدم حضور او در “جنگ ستارگان” روان در آینده حضور خواهد داشت و شاهد قدرتش خواهیم بود.


7. دارث ماول – Darth Maul

نمی‌توان انکار کرد که “دارث ماول” جالب‌ترین سیث است که با سر قرمز و مشکی و شاخ‌ها بهترین شمشیرنورد ممکن می‌باشد.

او گرچه شخصیت منفی اصلی “جنگ ستارگان: قسمت اول – تهدید شبح” (The Phantom Menace) است اما فقط حضور پنج دقیقه‌ای با دیالوگ کوتاه داشت و پس از همراه شدن کویی-گان جی با بازی “لیام نیسون” (Liam Neeson) توسط اوبی-وان کشته شد. سپس در “جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون” (The Clone Wars) و “سولو” با استفاده از نفرتش از اوبی-وان پاهای عنکبوتی درآورد و خودش را زنده کرد، بنابراین شاید هنوز قدرتمند است.


6. دارث ویدر – Darth Vader

گرچه ویدر چهره “جنگ ستارگان” است، انقدرها که فکر می‌کنید قوی نیست. زمانی که در هیبت اناکین کودک بود، با کشتن کودکان و اهالی توسکان قدرتش زیاد می‌شد. او نتوانست جدی واقعی را شکست دهد و استاد قبلی‌اش تمام قدرت‌هایش را از او گرفت.

سپس به عنوان یک بزرگسال نیمه ربات با وجود سی سال تمرین نتوانست پسرش را بکشد. او حتی قدرت استفاده از نیروی تاریک را ندارد و با ربودن امپراتور و انداختن او در ستاره مرگ قدرتمند شد. حتی آن زمان هم پالپاتین زنده ماند. ظاهراً ویدر آنقدرها هم قدرتمند نیست.

همچنین بخوانید: رتبه بندی 10 فیلم حادثه‌ای جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید


5. اکسار کان – Exar Kun

دلیل اینکه این شخصیت در جایگاه بهتری قرار نگرفت این است که نمی‌دانیم بازهم در “جنگ ستارگان” حضور دارد یا نه. البته می دانیم که بازهم حضور خواهد داشت، اما مشخص نیست در مقام یک افسانه یا نه. او در این دنیای افسانه‌ای او یک سیث قدرتمند است که بیعتش را از جدی به سیث تغییر داد. او بسیاری از رازهای باستانی را فاش کرد، شمشیرنوردی کرد، و خشمش را به مبارزات قدرتمند بدل کرد، اما نمی‌دانیم در آینده چه پیش می‌آید.


4. دارث تیرانوس – Darth Tyrannus

“دارث تیرانوس” به عنوان شاگرد دارث سیدیوس، جانشین دارث ماول شد و با یادگیری به عنوان یک جدی قدرتمند پیش از تغییر بیعت، ثابت کرد یک سیث قدرتمند است. تیرانوس قدرت و توانایی خود را به شکل‌های مختلف ثابت کرده و توانسته ارتش کلون و ربات‌ها را همزمان اداره کند، از حمله‌های یودا جلوگیری کند و در مقابل آناکین و اوبی-وان ایستادگی نماید. با این حال سرانجام توسط آناکین نابود شد (اناکین هم به جای او شاگرد پالپاتین شد)، بنابراین توانایی بقای او به عنوان سیث های دیگر نبود.


3. دارث پلاگوئیز – Darth Plagueis

گرچه هنوز حضور کامل او در “جنگ ستارگان” را ندیده‌ایم، درباره استاد قبلی دارث سیدیوس چیزهایی می دانیم. او بسیار قدرتمند است، بر همه چیز تسلط داشته و هر دانشی را کسب کرده است.

او به همراه پالپاتین می‌خواهد رازهای جاودانگی را کشف کند. با این حال، زمانی که پالپاتین از یادگیری سرباز می‌کند، دارث توسط شاگردش کشته می‌شود. او قدرت نجات دیگران از مرگ را داشت اما نتوانست خودش را نجات دهد. گرچه سرانجام کشته شد، اما این نشانه ضعف او نیست. پالپاتین زمانی دست به این کار زد که پلاگوئیز در خواب بود.


2. دارث بین – Darth Bane

“دارث بین” یک شخصیت تاریخی در دنیای “جنگ ستارگان” است که هزار سال پیش از جنگ‌های کلونی وجود داشت. قدرت‌های او باعث شد شکل‌های مختلفی به خود بگیرد، از اولین سیث بازمانده در جنگ سیث-جدی، تا قدرت غلبه و شکست جدی آن هم به طور مخفیانه. گفته می‌شود بین هم توسط شاگرد خود به قتل رسید، اما لازم به ذکر نیست که در زمان حیات بی همتا بود و میراث او بر تمام اعضای سیث دنبال کننده او باقی ماند.


1. دارث سیدیوس – Darth Sidious

قدرتمندترین سیث تاریخ دارث سیدیوس/امپراتور است. او دارث پلاگوئیز را در خواب کشت، جدی را رهبری کرد، مخفیانه به شورش سیث کمک کرد، ستاره مرگ را دو بار خلق کرد و در کهکشان غوغا به پا کرد.

در قسمت نه دیدیم که پالپاتین مرگ را هم شکست داد و پس از زنده کردن خود به همراه لژیون‌ها در یک سیاه مخفی زندگی کرد. او سفینه‌های نابودکننده ستاره‌ها، اسنوک و بسیاری چیزهای دیگر را خلق کرد. سرانجام تنها چیزی که او را از بین برد انرژی تمام جدی‌هایی بود که از نوه دختری‌اش خلق شده بودند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم که برتری سفیدپوستان را به‌خوبی به تصویر می‌کشند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (39)

بستن فرم

  1. فروردین 13, 1403

    داداش به نظرم دیگه مقاله ننویس😂😐

    بچه گیر اوردی؟
    برو فیلمتو دوباره ببین بدو

    پاسخ

  2. مهتا

    بهمن 27, 1402

    سلام ویدر برای نجات لوک مرد وگرنه اون بعد از پالپاتین قوی ترین بود رن هم می ترسید نتونه مث اون شه ری هم که اینو فهمید اونو تحت تاثیر خودش قرار داد و در آخر اون جدای شد رن و ری نوه های پالپاتین بودن ولی سیت نشدن
    ولی تو انصافا برو ی بار دیگه از اول ببین به نظرم ویدر خیلی خفن بود و باید بگم که هر چی در باره اش نوشتی (ناراحت نشو ولی ویدر عشق منه و تو با این مزخرفات حرس منو در اوردی )چرت وغلط

    پاسخ

  3. Maziar

    آبان 5, 1402

    بله سیدیوس قدرتمند ترین سیت تو تاریخ بود چون گفتن بیشترین استفاده رو از نیرو تاریک داشت سه گانه مضخرف دیزنی رو بگذاریم کنار ، سیدیوس طی یک غافل گیری توسط ویدر کشته شد مثل استادش دارث پلیگوس که خواب بود و غافلگیر شد!!! وگرنه سیدیوس با رعد برق راحت ویدر رو میکشت … ویدر از پالپاتین میترسید که مبادا پالپاتین از احساس ضعف و دلسوزیه ویدر پی ببره و اونو با رعد برق بکشه بخاطره همون ، ویدر پر از خشم و نفرت بود و از جنبه تاریک نیرو بهره برد…
    اناکین ضعیف نبود حتی بعد از سوختن در موستافار قدرتش بیشتر شد چون از جنبه تاریک نیرو بهره میبرد
    دومین سیت قدرتمند بعد از سیدیوس دارث ویتیت بود
    که به زبان انگلیسی تو گوگل سرچ کنین لیست قدرتمند ترین سیت هارو میاره که دارث ویدر مقام ۷ ام یا ۸ ام رو داره!!!!

    پاسخ

  4. ممرضا

    شهریور 9, 1402

    داش نظرم اینه برو یبار دیگ مرور کن
    رن اصلا سیث نیست
    دارث پلاگوییز چه سمیه دارث پلیگس
    سیدیوس هم قوی ترین نیست در اصل ویشیئیت(یا به قول خودت ویتیت😂) قوی تره

    پاسخ

  5. SirAlways

    فروردین 24, 1402

    آقا چرا در مورد همه ی سیث ها خوب گفتی ولی به دارث ویدر رسید تا تونستی بد گفتی ، آناکین اسکای واکر قویترین جدای و دارث ویدر قویترین سیث بود اگه آموزش هاشو کامل میکرد و پتانسیل خودشو به ۱۰۰ درصد میرساند ، اما با کامل نکردن آموزش هاش و باختن توی دوئل موستافار نتونست بهترین بشه و برای همون قویترین جدای لوک اسکای واکره و قویترین سیث هم دارث سیدیوس اما حدالقش دارث ویدر رتبه ی دوم رو داره

    پاسخ

  6. حجت الاسلام فاکر

    اسفند 10, 1401

    ویدر قوی نیست؟
    یه کشتی فضایی رو با یه دستش بلند می کرد؟
    جنگ ستارگان شورشیان رو ببین

    پاسخ

    • DARTH KOUROSH در پاسخ به حجت الاسلام فاکر

      تیر 29, 1402

      منظور از قوی ترین از نظر ذهنی مثلا کایلو رن اگر سیت قوی بود چرا دوباره برگشت به جدای مگرنه از لحاظ قدرت جدای از اناکین می‌ترسید و سیت هم همینطور ولی پالپاتین یک کاری کرد که اون بیاد در طرف سیت

      پاسخ