10 خون آشام قدرتمند در سریال “خاطرات خون آشام” (The Vampire Diaries)

“خاطرات خون آشام” رابطه پیچیده میان برادران جذاب، دیمن و استفان سالواتوره، با عشقشان الینا گیلبرت را نشان می‌دهد. همه آنها در شهری کوچک به نام میستیک فالز زندگی می‌کنند که زادگاه موجودات ماورایی است. سالواتوره و الینا در ماجراهای رازآلود گیر افتاده و دوستان دیگر به سراغشان می‌آیند.

این سریال طی هشت فصل برادران سالواتوره را آزمایش می‌کنند تا بین عطش و انسانیتشان تعادل ایجاد شود. این دو خون آشام هم مانند موجودات دیگر مثل هم نیستند، به همین دلیل در اینجا 10 خون آشام قدرتمند این سریال را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. استفان سالواتوره – Stefan Salvatore

در آغاز سریال استفان به اندازه خون آشام های دیگر همسن و سالش قدرتمند نیست چون خون انسان نمی‌خورد. بزرگ‌ترین قدرت او یعنی انسانیتش به نقطه ضعفش تبدیل شده است. بدون وجود آن فقط به عطشش برای خون فکر می‌کند. اما وقتی خون می‌خورد حتی می‌تواند با کلاوس مبارزه کند و الینا را نجات دهد.

او می‌تواند افکار و رویای دیگران را کنترل کند، خاطرات کودکی کاترین پیرس را هنگام مرگ به ذهنش بیاورد و او را تسکین دهد. سابقه خون آشامی استفان در مقایسه با خون آشام های جوان مانند کارولین فوربس و الینا، به نفعش عمل می‌کند، اما او هم در مقابل نور خورشید، گل شاه پسند، تکه‌های چوب، گلوله و گرگینه ها ضعیف است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


9. دیمن سالواتوره – Damon Salvatore

دیمن می‌تواند مه را نمایان کند و خود را شکل کلاغ دربیاورد یا آن را کنترل کند، حداقل در “خاطرات خون آشام” این کار را می‌کند. اما این ترفندهایی دراکولامانند سریع ناپدید می‌شوند. دیمون ابتدا به خاطر نوشیدن خون از استفان قوی‌تر است. بزرگ‌ترین قدرش این است که هرجا حس کند لازم است به کار اشتباه هم دست میزند، مخصوصاً در رابطه با الینا و استفان. پس از اینکه به ویروس ریپر دچار می‌شود تمایل به نوشیدن خون چندبرابر خواهد شد.


8. لکسی برانسون – Lexie Branson

بزرگ‌ترین منبع قدرت لکسی قدرت فیزیکی اوست. لکسی با بیش از 300 سال سن از یک خون آشام جوان هم بهتر است. می‌تواند به ذهن افراد وارد شود و آنها را کنترل کند. اما بزرگترین قدرتش بهم ریختن ذهن استفان است.

او جوری استفان را کنترل می‌کند که او فکر می‌کند اتفاقات رخ نداده را حس می‌کند. او اولین کسی است که کنترل خود را به استفان یاد می‌دهد و وقتی او ریپر می‌شود، بارها مثل روح راهنمایی‌اش می‌کند. اما بزرگ‌ترین قدرت لکسی این است که دوست وفاداری است.


7. تایلر لاکوود – Tyler Lockwood

تایلر اولین گرگینه ای است که کلاوس با موفقیت او را دورگه می‌کند. دیگر لازم نیست هرماه زیر نور ماه درد بکشد و گرگینه شود. او آنقدر از بابت از بین بردن این نفرین از کلاوس متشکر است که رفتن زیر یوغ اصیل‌ها برایش مهم نیست. او از خون آشام های واقعی آسیب پذیری کمتری دارد زیرا تنها راه کشتنش برداشتن سر یا قلبش است. دو چیز او را به یک خون آشام خطرناک تبدیل می‌کند: خشونت گرگینه اش و نداشتن پشیمانی. حالا که تایلر خون آشام شده، شخصیتی نامقبول و بازیچه کلاوس است و بر علیه دوستانش و کارولین برمی خیزد.


6. بدعت گزاران – The Heretics

از آنجاییکه خون آشام ها علیه طبیعت هستند نمی‌توانند جادوگر باشند. بدعت گزاران به عنوان جادوگر قدرت ندارند اما می‌توانند قدرت دیگران را بگیرند. وقتی به خون آشام تبدیل می‌شوند می‌توانند نیروی جسمشان را بگیرند و جادو کنند.

سه بدعت گزار فصل 7 مری لوئیس، والری و نورا هستند. آن‌ها برای حیات انسان ارزش قائل نیستند و عطش آنهاست که باعث می‌شود در زندان جهان قرار بگیرند. حضور کوتاه آنها میستیک فالز را به شهر ارواح تبدیل می‌کند. نورا و مری لوئیس می‌توانند ناپدید می‌شوند و رفتارهای بدی داشته باشند، به خصوص وقتی از هم ناراحت باشند.

همچنین بخوانید: معرفی 9 فیلم درباره خون آشام‌ها و گرگینه‌ها که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


5. کاترین پیرس – Katherine Pierce

قوی بودن فقط به جسم مربوط نیست. گرچه کاترین پیرس 500 ساله نسبت به خون آشام های جوان مزیت‌هایی دارد. او می‌تواند مردها را طوری اغوا کند که به جان هم بیفتند و هرچه او اراده می‌کند را انجام دهند. او بسیار زیرک است و با وجود اینکه کارهای زیادی از او سر میزند، اما وقتی راهی نداشته باشد می‌تواند همدردی دیگران را برانگیزد و کارش را پیش ببرد.

پس از مرگ سید و تسلط کاترین بر جهنم قدرتش به اوج می‌رسد. او دیگر خون آشام نیست بلکه مثل سید در صورت لزوم می‌تواند جهنم را ترک کند. او به خاطر ارواح مختلفی که بر آنها تسلط داشته می‌تواند هرکاری کند.


4. الاریک سالتزمن – Alaric Saltzman

ترکیب حلقه گیلبرت، خون الینا و جادو استر، الاریک را به یک شکارچی خون آشام بدل کرده که حتی می‌تواند کلاوس را بترساند. او به خاطر این هویتش از خون آشام ها نفرت داشته و آنها نیز از او دور می‌شوند. استر از طریق ریک حتی از همسرش هم قوی‌تر و سریع‌تر شده، درحالی همرش باید تمام خون آشام ها را از بین ببرد. او کشته نمی‌شود و سلاحش، چوبی تیز از بلوط سفید، هرگز نابود نمی‌شود.

ریک بدون کوچک‌ترین عذاب وجدان و حس گناه هر خون آشامی که سر راهش هست را نابود می‌کند. او پیش از تبدیل شدن به شکارچی هم مردم را می‌کشد و بنابراین حالا نفرتش چند برابر شده. متاسفانه به خاطر استر زندگی الینا هم به ریک پیوند خورده است.


3. مایکل مایکلسون – Mikael Mikaelson

مایکل خون آشامی است که خون آشام های دیگر را شکار می‌کند و پدر تمام فرزندان اصیل به جز کلاوس است. او تنها از خون خون آشام ها تغذیه می‌کند و 1000 سال است که می‌خواهد کلاوس را بکشد چون او یک دورگه است. تلاش نابودگر مانند مایکل برای از میان برداشتن فرزندانش او را افسانه‌ای می‌کند.

مایکل توسط دورگه‌های کلاوس کشته نمی‌شود و به عنوان یک اصیل می‌تواند آنها را کنترل کند. مایکل ظالم و بی احساس است: او زورگوی اصیل است که می‌خواهد با از بین بردن طاعونی که گریبان بشر را گرفته اوضاع را درست کند. حتی می‌تواند فرزندانش را هم بکشد و 1000 سال برای این کار تلاش می‌کند.


2. فرزندان مایکلسون – The Mikaelson Siblings

الایژا، ربکا، کول و فین نه تنها از بقیه خون آشام ها قوی‌تر و سریع‌ترند، بلکه می‌توانند خون آشام های دیگر را کنترل کنند: قدرت دیگر آنها این است که می‌توانند خون آشام های دیگر را بر علیه هم بشورانند. بزرگ‌ترین مانع آنها والدینشان است که آنها را به وجود آورد. اما اگر یک مایکلسون از بین برود تمام خون آشام های همخونش از بین می‌روند و این رمز بقای آنهاست.

تکه چوب‌های معمولی، خنجرهای فرو رفته در خاکستر سفید، شکستگی گردن و سم، می‌تواند آنها را کند کند، اما فقط در صورت وجود تکه چوبی از همان درختی که منبع جاودانگی‌شان است می‌تواند آنها را متوقف کند. فارغ از این سلاح نایاب آنها خودشان به جان هم افتاده‌اند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های خون آشامی عاشقانه در تاریخ سینما


1. کلاوس مایکلسون – Klaus Mikaelson

یک دورگه خون آشام اصیل و گرگینه، بسیار باهوش و شکاک، که مزیت‌های خون آشام بودن و مشکلات گرگینه ها را باهم دارد. او ارتشی از دورگه‌ها را به وجود می‌آورد تا حمایتی را که از خانواده‌اش دریافت نکرد به دست آورد. خون کلاوس تنها درمان گاز گرگینه است و با این کار استفان و تایلر را کنترل می‌کند.

تنها پدرش و چوب سفید می‌توانند او را نابود کنند. او بارها به فرزندان اصیل حمله می‌کند اما با ربکا و الایژا قراری دارد که همیشه و تا ابد پشتیبان هم باشند. به همین دلیل در صورت وجود تهدید در کنار هم هستند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (15)

بستن فرم

  1. Mahdi

    مرداد 13, 1402

    پسر خونده کلاس که تبدیل به خون آشام اصیل شد از کلاس قوی تره میتونه با یه گاز اصیل هارو بکشه.
    تازه دختر کلاس هم که سه رگه و خیلی قدرتمنده

    پاسخ

  2. ژیگول

    مرداد 11, 1402

    سایلس : (آیا من برای تو یک شوخی ام). 🙂

    پاسخ

  3. MrParSa

    بهمن 3, 1401

    لوشن از همه قوی تره ، بعد مارسل ، بعد الاریک ، مایکل و کلاوس ، هرچند کلاوس میتونه با مارسل و مایکل و ریک رقابت کنه – الایژا هم تا یه جایی مبتونه جلوی کلاوس بگیره –

    پاسخ

    • Ali در پاسخ به MrParSa

      اردیبهشت 31, 1402

      داداش توي خاطرات خوناشام مايكلم از كلاوس قويتر بود ولي تو اصيل ها فقط كلاوس قويتر شده بود و فقط لوشن كسل حريف شد اونم با تهديد كردن هيلي

      پاسخ

    • Reza در پاسخ به MrParSa

      اسفند 16, 1402

      تو اصل قضیه رو نمی‌بینی حتی حتی اگر قوی تر هم از اصیل ساخته شه بازم اصیل نابودش می‌کنه خوب اینو نمی‌تونیم بگذریم ولی اگه بخوایم بحث قدرت باشه اول همون اصیل ها بعد لوشن اون هیچ قدرتی از خودش نداشت درحالی که اصیل ها از طریق مادر شون تبدیل شدن ولی یه بچ در اون ور دیوار نیاکان جادوگر لوشن رو کنترل میکرد به نحوی و با این همه قدرت فقط یکی از اصیل هارو کشت اون هم در کتاب فین هی می‌رفت اون دنیا هی برمیگشت ولی بحث قدرت خوب دختر نیکلاوس یک سه رگه هست و واقعاً اگه تجربه ش هی بیشتر بشه هیشکی جلو دارش نی

      پاسخ

  4. Mjoj

    آذر 18, 1401

    چرت نگین کلاوس از همه قویتره چون میتونه در عرضه یک دقیقه همه رو نابود کنه کل خانواده مایکلسون ها به جز پدرشون مایکل کلاوس همشون رو میتونه نابود کنه و ربکا رو در عرض چند ثانیه خنجر توی قلبش فرو کرد از نظر من رتبه قویتر بودن فیلم خاطرات یک خون آشام:
    ۱۰_بدعت گزاران
    ۹_لکسی برانسون
    ۸_تایلر لاکوود
    ۷_دیمین سالواتور
    ۶_استیفن سالواتور
    ۵_کاترین پیرس
    ۴_الاریک سالتزمن
    ۳_فرزندان مایکلسون
    ۲_مایکل مایکلسون
    ۱_کلاوس مایکلسون

    پاسخ

    • عرفان غفاری در پاسخ به Mjoj

      دی 6, 1401

      همش درسته ولی دیمن از استفن خیلی قویتره

      پاسخ

  5. Mana

    مهر 12, 1401

    ا کای پارکر یه دورگه بود چجور یادتون رفت

    پاسخ

  6. Estefan

    اسفند 16, 1400

    بنظرمن قوی ترین ومپایرسایلاس بودوبعداون الاریک و….. تازه استفن دهم حقش نبودچون تنهاومپایری بودکه تونست جلوی نفوذذهنی کلاوس مقاومت کنه

    پاسخ

  7. عرشیا

    آذر 2, 1400

    يعنی واقعا دیمن رتبه9😐😒 حقش بیشتر بود شاید حتی 7

    پاسخ

  8. over watch

    مهر 14, 1400

    اشتباه اشتباه اشتباه الاریک از کلاوس قدرتمندتر هست برای همینم باید تو رتبه اول باشه

    پاسخ

    • Fati در پاسخ به over watch

      فروردین 14, 1401

      الاریک که انسان میشه

      پاسخ

  9. H

    خرداد 7, 1400

    دقت کردین کول رو جا انداختین 😑

    پاسخ

    • H در پاسخ به H

      تیر 2, 1400

      اسمش تو فرزندان مایکلسون هست

      پاسخ

  10. Mahsa

    دی 4, 1399

    دوتا نکته ریز داشت یک اینکه مایکل هزار سال پیش بدنیا اومده و تبدیل شده و فامیلی نداشته. اسم خونوادگی مایکل‌سون به معنای پسرمایکل هست. بعد از مرگ مایکل وقتی استر پیش خونوادش برگشت اونو انتخاب کرد تا خونوادش بصورت معمولی توی مردم زندگی کنن.
    دو اینکه خانواده اصیل‌ها بصورت اتصال خونی فقط یکبار بهم متصل شدن که بازم کار استر بود. و اگر یکیشون بمیره بقیه نمیمیرن بلکه نسل خوناشامایی که تبدیلشون کردن از ابتدا تا انتها میمیرن.

    پاسخ