بهترین مادران انیمه که شاید برایتان جالب باشند آن‌ها را بشناسید

مادران در انیمه‌ها، همیشه کمی بهتر از پدران هستند. هنگامی که پدران انیمه در اغلب اوقات حضور ندارند یا نقش دشمن علیه قهرمان داستان را بازی می‌کنند، این مادران انیمه هستند که به کمک می‌آیند. اگرچه معمولا در داستان انیمه‌ها، پدر نقش بیشتری دارد اما این باعث نمی‌شود که مادران انیمه، به شخصیت‌های کمتر محبوبی تبدیل شوند.
به طور کلی مادران فقط با فرزندان و خانواده خود، خوب نیستند بلکه به همه اطرافیانشان عشق می‌ورزند. همچنین با توجه به فضای انیمه‌ها که پرتنش هستند، آنها آرامش را به داستان انیمه، اضافه می‌کنند. در اینجا می خواهیم بهترین مادران انیمه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “اینکو میدوریا” (Inko Midoriya) اولین کسی بود که رویای “دکو” (Deku) را باور کرد. “آکادمی قهرمان من” (My Hero Academia)

ممکن نیست کسی بتواند از “اینکو میدوریا” به میزانی که شایسته است، تمجید کند. او اغلب در سریا‌ل دیده نمی‌شود اما از اولین قسمت، حامی پسر خود است. علی‌رغم نبود توانایی خاص پسر، مادرش باور دارد که او روزی به یک قهرمان تبدیل خواهد شد. اگر “اینکو” به پسرش ایمان نداشت، ممکن بود “دکو” از رویاهای خود دست بکشد و هرگز با قهرمان خود یعنی “آل مایت” (All Might) ملاقات نمی‌کرد. با توجه به اینکه “دکو” جانشین (One For All) شده است، حضور “اینکو” و اهمیت دادن به علایق پسرش، باعث شده تا او به مردی که امروز می‌بینیم تبدیل شود. همه این‌ها کافی است تا یکی از اعضای لیست بهترین مادران انیمه باشد.

همچنین بخوانید: انیمه هفت گناه کبیره (The Seven Deadly Sins) و انیمه‌های مشابه


9. “دلایا کچام” (Delia Ketchum) پسرش را تشویق کرد تا به آرزویی که نمی‌توانست، دست یابد. “پوکمون” (Pokémon)

با در نظر گرفتن همه جوانب، رفتار “دلایا کچام” با “اش” (Ash)، بیش از حد خوب است. او برای بزرگ کردن “اش” و اداره کردن رستورانی در شهر “پالت” (Pallet)، از رویاهای خود را برای تبدلی شدن به یک مربی “پوکمون” دست کشید. شوهرش برای تبدیل شدن به مربی “پوکمون”، او را ترک کرد. این اتفاق هرگز باعث نشد که پسرش را برای چیزی که به آن علاقه داشت یعنی تبدیل شدن به مربی “پوکمون” ، حمایت نکند.
او “اش” را تشویق کرد تا یک مربی “پوکمون” بشود و اجازه داد تا پسرش همراه با “پیکاچو” (Pikachu) و یک کوله‌پشتی پر از غذا و لباس، به تنهایی به راه خود ادامه دهد. با توجه به اینکه سن “اش” حداکثر 14 سال بود، این عمل کمی زود اتفاق افتاد.


8. “کوبایاشی” (Kobayashi) به سختی تلاش کرد تا “کانا” (Kanna) او را به عنوان والد خود بپذیرد. “کوبایاشی سان‌چی‌نو اژدهای خدمتکار” (Kobayashi-san Chi no Maid Dragon)

هنگامی که مردم به “کوبایاشی” فکر می‌کنند، تصویری از شیطنت‌های خدمتکار اژدها به ذهنشان خطور می‌کند، اما در واقع او یک مادر مهربان است. وقتی “کانا” متوجه می‌شود که “کوبایاشی”، “توهرو” (Tohru) را به خود جذب کرده، دچار مشکلاتی شده و “کوبایاشی”، این موضوع را که “کانا” جایی برای رفتن ندارد، متوجه می‌شود. او نه تنها به “کانا” اجازه می‌دهد تا با او بماند، بلکه مطمئن می‌شود “کانا” به آموزش مناسب دسترسی دارد. “کوبایاشی” زمان بیشتری برای کار کردن صرف می‌کند تا بتواند هزینه‌های “کانا” را بپردازد و برای فعالیت‌ مدرسه‌اش ،بیشتر مرخصی بگیرد. به دلیل رابطه‌اش با “توهرو”، او فضایی را که به شدت به آن نیاز داشت، به “کانا” اهدا کرد.


7. “ماماکو” (Mamako) نه تنها از پسر خود، بلکه از سایر کودکانی که ملاقات می‌کند، حمایت می‌کند. “مادر آنلاین” (Okaa-san)

“مادر آنلاین” یک انیمه افتضاح هست. به جز دیدن “ماماکو” و لپ کشیدن‌هایش، هیچ دلیلی برای کسی وجود ندارد تا آن را تماشا کند. “ماماکو” مادری فوق‌العاده است که فقط میخواهد از پسرش مراقبت کند. “ماماکو” اغلب بیش از حد محتاط است اما همچنین می‌تواند منطقی نیز باشد. برخلاف بقیه مادران انیمه که ناگهان ظاهر می‌شوند و نقش ضدقهرمان علیه فرزند خود را دارند، “ماماکو” تفاوت زیادی دارد. او نه‌ تنها چیزی جز خوشحالی پسرش را نمیخواهد، بلکه مراقب بقیه کودکان نیز هست. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که حضور او را در لیست بهترین مادران انیمه تثبیت می‌کنند.


6. “چیدوری تنریو” (Chidori Tenryou) آنقدر خوب است، حتی با آدم‌رباهایش دوست می‌شود. “مدابات‌ها” (Medabots)

در حال حاضر، “مدابات‌ها” در کنار مجموعه “زویدها” (Zoids) از ذهن اغلب طرفداران انیمه محو شده است. “چیدوری” (Chidori) مادر “ایکی تنریو” (Ikki Tenryo)، شخصیت اصلی و مالک “مدابی” بود. “چیدوری” برای “ایکی” فقط یک مادر مهربان نبود، بلکه مادر بودن را به سطح بالاتری رساند. وقتی که او توسط باند “لاستیک‌دزدها” (Rubber-robo) ربوده شد، در انتها از شدت خوب بودنش نخواستند که او را رها کنند. او برای آنها آشپزی می‌کرد، لباس‌هایشان را می‌دوخت و در پایان، یک مادر برای کل گروه شد.

همچنین بخوانید: انیمه‌های مشابه استودیو جیبلی که از این استودیو نیستند


5. “آزوسا” (Azusa) از بچه‌هایی مراقبت می‌کرد که برای خودش نبودند. “من 300 سال هست که اسلایم‌ها را می‌کشم و سطح خودم را به حداکثر رسانده‌ام” (I’ve Been Killing Slimes For 300 Years & Maxed Out My Level)

خواسته “آزوسا” این بود که به تنهایی، زندگی آرامی داشته باشد اما پس از گذشت چندین قرن، او از خود یک افسانه ساخت و باعث شد دیگران، به دنبال او باشند. قبل از اینکه متوجه شود، افرادی بودند که همراه با او، زیر یک سقف زندگی می‌کردند. او از همه آنها نگهداری می‌کرد اما به طور خاص، شروع به مراقبت از چند کودک کرد که حاصل تناسخ اسلایم‌هایی بودند که او برای قرن‌ها، آن‌ها را می‌کشت. با این وجود، “آزوسا” به خاطر میزان مهربانی که از خود نشان می‌داد، مورد تحسین قرار ‌می‌گرفت. آن هم به دلیل سال‌های زیادی که صرف کمک کردن به مردم روستای کنار خانه‌اش کرده بود. به همین دلیل او شایستگی حضور در میان بهترین مادران انیمه را دارد.


4. “فیت تستارسا” از سه کودکی مراقبت می‌کند که والدین خود را در حین محافظت از سیاره از دست داده‌اند. “دختر جادویی لیریکال نانوها” (Magical Girl Lyrical Nanoha)

در آغاز،”فیت” به عنوان ضدقهرمان علیه “نانوها” (Nanoha) فعالیت می‌کند. هنگام تلاش “نانوها” برای یافتن تمام دانه‌های جواهر، “فیت” در تقابل با آن‌هاست. اما پس از اینکه از مادرش دور می‌شود، به یکی از بهترین و قوی‌ترین متحدان “نانوها” تبدیل می‌شود. “فیت” و “نانوها” به عنوان افراد بالغ، تصمیم می‌گیرند “ویویو” (Vivio) را در خانواده خود بپذیرند و به او کمک کنند تا دوران کودکی عادی را داشته باشد. او همچنین سرپرست “اریو” (Erio) و “کارو” (Caro) هست. دو کودک خردسال که نیاز شدیدی به راهنمایی دارند و کسی را برای مراجعه ندارند.


3. “رینکو ایوری” (Rinko Iori) در حالی که پسرش به یک استاد “گانپلا” (Gunpla) تبدیل می‌شود، تجارت خانوادگی را اداره می‌کند. “گوندام” (Gundam)

“رینکو ایوری” علی‌ رغم اینکه پسر و همسرش شلخته و نامرتب هستند، به خوبی خانه‌اش را مدیریت می‌کند. شوهرش تمام وقت خود را صرف تعقیب “گانپلا” می‌کند درحالی که او، فروشگاه “گانپلا”ی آن‌ها را مدیریت می‌کند تا از خود و “سی” (Sei) مراقبت کند. “سی” شیفته مدل‌های “گوندام” هست، اما در این کار افتضاح عمل می‌کند. با این حال، “رینکو” از تشویق “سی” دست نمی‌کشد و هرگز باور به او و توانایی‌اش برای خلبان شدن را از دست نمی‌دهد. “رینکو” حتی او را تشویق می‌کند تا در کنار شریک خود “ریجی” (Reiji) روی بالا بردن رتبه‌اش تمرکز کند.


2. درحالی که “ناروتو” (Naruto) وظایف “هوکاگه” (Hokage) خود را انجام می‌دهد، این “هیناتا هیوگا” (Hinata Hyuuga) است که از خانواده مواظبت می‌کند.”ناروتو” (Naruto)

“هیناتا هیوگا” در قسمت‌های اولیه انیمه “ناروتو”، فردی گوشه‌گیر بود; اما صادقانه می‌گوییم، این موضوع تا زمانی که سری “بوروتو” (Boruto) شروع شد، تغییر نکرد. اگرچه “بوروتو” وقتی تکالیفش را انجام نمی‌دهد، کمی از مادر خود می‌ترسد، اما این رفتار مادرش به ندرت رخ می‌دهد. در عوض، او همیشه برای مراقبت از “بوروتو” و “هیماواری” (Himawari) حاضر است. “هیناتا” حتی زمانی که همسرش مشغول انجام کارهای مربوط به “هوکاگه” برای دهکده است، بیشتر وقت خود را صرف مراقبت از هر دو کودک می‌کند. همچنین او بهترین عضو خانواده “هیوگا” است. زیرا سایر اعضا بنا به دلایل مختلفی، خشن و بداخلاق هستند. او رقابت نزدیکی با رتبه اول بهترین مادران انیمه را دارد و در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: استودیوهای انیمه سازی و هر آنچه که باید درباره سبک آن‌ها بدانیم


1. “زنیث گریرات” (Zenith Greyrat) مطمئن می‌شود تا “رودئوس” (Rudeus) بهترین امکانات آموزشی و مراقبتی را دریافت می‌کند. “تناسخ یک بیکار” (Mushoku Tensei)

“زنیث” در این سریا‌ل، زیاد دیده نمی‌شود زیرا “رودئوس” و انتقال او به قاره شیطان مرکز توجه هست. در هر حال، هنگامی که حضور دارد، واضح هست که عاشق پسرش است. او آنقدر او را دوست دارد که برای حفظ آرامش خانه، خیانت شوهرش را تحمل می‌کند. او حتی خدمتکاری که پیش آن‌ها مانده بود را بیرون نمی‌کند. همچنین شوهرش را مجبور می‌کند تا “رودئوس” را نزد یک معلم جادو ببرد. بعدها مشخص می‌شود این ایده، بهترین چیزی بود که می‌توانست رخ دهد; زیرا “رودئوس” پس از تله‌پورت‌های اتفاقی، توانایی دفاع از خود را دارد. این‌ ویژگی‌ها باعث می‌شوند او در رتبه اول بهترین مادران انیمه قرار بگیرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. پارمیدا

    اسفند 28, 1401

    ببخشید عزیزم کی گفته اون آشغال بنفش عن موش کور بهترین مادر و ربته دوم مادری رو داره؟پس ساکورا چی؟ها؟اون ساکورا پس مواظب خانوادش نیست؟وقتی شوهرش ۱۲ سال ولش کرد خودش با هزار بدبختی و شب ها سارادا رو بزور بزرگش کرد هی میرفت سرکار تازه بش مرخصی هم نمیدادن خیلی زجر میکشید بعد سارادا هی گریه میکرد بیچاره تا شب زیر تختش میخوابید حالا هیناتا چی؟نه جان من بگو هیناتا چیکار کرده؟بجز اینکه با خیال راحت بشینه تو خونه با هیماواری عروسک بازی کنه چی کرده خداوکلی

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به پارمیدا

      فروردین 1, 1402

      ای خدا ،😆😆😆😆

      داریم بکجا میریم

      پاسخ

    • Sakura sama در پاسخ به پارمیدا

      فروردین 2, 1402

      دقیقا حق گفتی♡

      پاسخ

    • بله در پاسخ به پارمیدا

      خرداد 13, 1402

      ساکورا گندترین شخصیت تو کل انیمه های دنیاست

      پاسخ