5 تا از ماهرترین و قوی‌ترین جنگجویان “عروسک‌گردان” در انیمه

از گوکو تا تانجیرو، تمام شخصیت‌های مانگاهای شونن در نبردهای نزدیک، تخصص دارند. دلیل آن این است که در هنگام تماشای مبارزات، به طور غیر قابل توضیحی هیجان وجود دارد. به خاطر همین است که در بیشتر مواقع، نبردهای نزدیک جالب‌تر ار نبردهای از راه دور است. با این حال، دسته جالبی از مبارزان وجود دارند که می‌توانند هر دو نوع سبک مبارزه را باهم تبریک کنند و سکانس‌های اکشن را بسیار هیجان انگیزتر از دو سبک قبلی کنند. به آن‌ها «عروسک‌گردان» می‌گویند. همانطور که از نام آنها پیداست، آنها از “عروسک‌های خیمه شب بازی” استفاده می‌کنند تا در نبرد، برای آنها بجنگند. هنگامی که این کار به خوبی انجام شود، این نوع مبارزه می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و به یادماندنی‌ترین سکانس‌های نبرد را بسازد. شخصیت‌های زیر، تعدادی از نمادین‌ترین عروسک‌گردان‌های انیمه هستند. با پروشات همراه باشید.


5. شالنراک: “هانتر X هانتر” (Shalnark: Hunter x Hunter)

شالنراک (Shalnark) عضو گروهی از سارقان بی‌رحم به نام فانتوم (Phantom) است و همچنین یک شکارچی مجاز است. شالنراک یکی از نخبه‌های این گروه است و به لطف وضعیت خود به عنوان یک شکارچی، او همچنین می‌تواند به اطلاعاتی که در دسترس عموم نیست، دسترسی داشته باشد که مطمئناً از آن‌ها به نفع گروه فانتوم استفاده می‌کند. توانایی او «صدای سیاه» نام دارد. این توانایی به شالنراک اجازه داد تا همزمان دونفر از جمله خودش را کنترل کند. شالنراک با چسباندن یک آنتن کوچک روی بدن هدف، معمولاً ناحیه‌ی گردن، می تواند از طریق گوشی خود، کنترل کند. او همچنین می‌تواند قوانین خاصی را برای هدف خود تعیین کند و کاری کند که به طور اتوماتیک، اجرا شود. درست مانند کاری که با حراج دار در شهر یورکنیو کرد.


4. پاپِتیر: “نیروی آتش” (Puppeteer: Fire Fource)

پاپتیر (Puppeteer) یکی از کارمندان شرکت صنایع هاجیما (Hajima) است که مسئول مراقبت و سرگرمی کودکانی است که توسط “هاجیما” بر روی آنها تحقیق انجام می‌شود. او یک کاربر نسل سوم آتش است؛ به این معنی که می‌تواند شعله‌های آتش خودش را تولید کند که از آن برای روشن کردن عروسک‌های خود، استفاده می‌کند. پاپِتیر از یک عروسک کوچک و سفارشی به نام «دومینیون» استفاده می‌کند. او عروسک را با استفاده از رشته‌های نازک و در عین حال، بسیار بادوام کنترل می‌کند که سبب می‌شود عروسک‌ها بتوانند حرکات مختلفی انجام دهند. دومینیونِ او می‌تواند انواع حملات فیزیکی را انجام دهد و حتی با آتش شلیک کند. او تنها با یک عروسک خیمه شب بازی، کار ماکی (Maki) و ولکان (Vulcan) را سخت می‌کند اما وقتی لازم باشد، پاپِتیر می تواند از دستکش‌های مخصوصی استفاده کند که او را قادر می‌سازد شش دومینیون را به طور همزمان کنترل کند. در این حالت، او به راحتی می تواند یک جوخه از آتش نشانان تازه کار را به تنهایی از بین ببرد.


3. مادر عنکبوت: “شیطان کش” (Mother Spider: Demon Slayer)

مادر عنکبوت (Mother Spider)، بخشی از خانواده دیو عنکبوتی است که بر منطقه کوهستان ناتاگومو (Natagumo)حکومت می‌کند. قدرت بدنی او چندان زیاد نیست اما قدرت او در هنر خون شیطانی او نهفته است که به او این امکان را می‌دهد اجساد متعدد یا حتی موجودات زنده را همزمان کنترل کند. او مخفیانه، عنکبوت های ریز را به نخ نازک، شفاف و بسیار بلند خود وصل می‌کند و آنها را به بدن هدف خود متصل می‌کند. پس از اتصال، او می‌تواند قدرت فیزیکی آنها را تقویت کند و حرکت آنها را کنترل کند. هر چه عروسک ها به مادر عنکبوت نزدیک‌تر باشند، عروسک ها قوی‌تر خواهند بود و کنترل آنها برای او آسان‌تر می‌شود. او اغلب، نخ‌هایش را به شیطان کُشانی که در کوه افتاده اند، می‌چسباند و آنها را مجبور به کشتن یکدیگر می‌کند. هر چه هدف اصلی قوی‌تر باشد، عروسک‌ها قوی‌تر می‌شوند به همین دلیل است که تانجیرو (Tanjiro)  و اینوسکه (Inosuke)، در مقابل یکی از قوی‌ترین عروسک‌های او که جسد بی‌سر یک شیطان است، کار سختی دارند.


2. دوفلامینگو: “وان پیس” (Doflamingo: One Piece)

دوفلامینگو (Doflamingo)، یکی از همه فن حریف‌ترین قدرت‌های میوه‌ی شیطان در وان پیس است. این قدرت او را قادر می‌سازد تا رشته‌هایی ایجاد کند که می‌تواند از آنها به روش‌های مختلفی استفاده کند. او می‌تواند نخ ها را به ابر بچسباند و از آن برای حرکت در هوا و شناور شدن، استفاده کند. او همچنین می‌تواند آن ها را به نخ فولادی تبدیل کند و حریفان خود را تکه تکه کند. اما خطرناک‌ترین کاربرد این قدرت، توانایی کنترل بدن افراد دیگر است دقیقا مثل همان کاری که او با نگهبانان سلطنتی، سربازان و همچنین پادشاه در «درسروسا» انجام داد و آن ها را مجبور به کشتن شهروندان خود کرد. با انجام این کار، دوفلامینگو می‌تواند وارد عمل شود و به راحتی کشور را تحت کنترل درآورد و آن را پایگاه عملیاتی خود قرار دهد.


1. کابوتو: “ناروتو” (Kabuto: Naruto)

اوایل، کابوتو (Kabuto)  یک شخصیت فرعی در ناروتو بود اما با ادامه داستان، نقش مهمی به دست آورد تا جایی که یکی از حریف‌های اصلی در جنگ جهانی چهارم شینوبی شد. او به سبب یکی از خطرناک‌ترین جوتسوهای این انیمه به نام ادو تنسی، موفق به انجام این کار می شود. کسی که از جوتسوی ادو تنسی (Edo Tensei) استفاده کند، قادر می شود افرادی که مرده اند را با تمام توانایی های منحصر به فردشان، احیا کند و کنترل کامل بر عروسک‌هایش دارد و می تواند به راحتی انتخاب کند که آیا به عروسک‌ها اراده آزاد بدهد یا نه. گل بود به سبزه نیز آراسته شد! فقط یک پرتابگر می‌تواند احضار را آزاد کند. چیزی که حتی دیوانه کننده‌تر است، این واقعیت است که از آنجایی که این افراد احضار شده قبلاً مرده اند، دیگر نمی‌توان آن ها را کشت بنابراین آن ها به هیچ وجه آسیبی نخواهند دید و از آنجایی که استقامتشان نامحدود است، می‌توانند تا ابد مبارزه کنند. کابوتو، با این تکنیک می‌تواند از هفت شمشیر زن مه گرفته تا هوکاگه‌های قبلی از پنج روستا را احضار کند و آن ها را به عنوان “عروسک خیمه شب بازی” کنترل می‌کند. عروسک گردان‌های دیگری مانند ساسوری یا کانکورو در ناروتو وجود دارد اما هیچ یک از آن‌ها به گرد پای کابوتو هم نمیرسند. او واقعا یک ارتش تک‌نفره است.


سخن پایانی

وقتی انیمه‌ای را تماشا می کنید که در آن هر یک از این شخصیت ها درگیر مبارزه می‌شوند، خواهید دید که واقعاً این کاراکترها چقدر شورانگیز هستند. چه مانند پاپتیر در کنترل عروسک‌های سفارشی و چه مانند کابوتو در کنترل نینجاهای افسانه ای، هر یک از نبردهای آنها از هیجان‌انگیز‌ترین سکانس‌های اکشن انیمه را ارائه می‌دهد. آیا تا به حال نبردهای این شخصیت‌ها را تماشا کرده‌اید؟ اگر دیده‌اید، نظرتان در مورد آنها چیست؟ یا شاید شما شخصیت‌های دیگری را می‌شناسید که باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. جلیل

    بهمن 6, 1401

    پیتو هم از هانتر ایکس هانتر هم میشه گفت یه عروسک گردان حساب میشه

    پاسخ