دلخراش‌ترین مرگ‌های انیمه که شاید برای طرفداران انیمه جالب باشد

دستمال کاغذی‌هایتان را بردارید تا با دلخراش‌ترین مرگ‌های انیمه آشنا شوید. شاید تمام انیمه های این لیست غم انگیز نباشد، اما غم‌انگیزترین مرگ‌ها را به تصویر می‌کشند. با پروشات همراه باشید تا با دلخراش‌ترین مرگ‌های انیمه آشنا شویم.


15. “کلاس درس آدمکشی – کورو سنسی” (Koro-Sensei – Assassination Classroom)

آیا در دوران مدرسه معلمی داشته‌اید که تأثیر زیادی روی شما گذاشته باشد؟ خوشبختانه ما در دوران مدرسه مجبور نشدیم که معلم خود را بکشیم، اما دانش‌آموزان کلاس 3-E انیمه “کلاس درس آدمکشی” مثل ما خوش‌شانس نیستند، چرا که آنها باید معلم خود را ترور کنند.

در این انیمه قبل از اینکه “ناگیسا” (Nagisa) با گفتن آخرین کلمات و خداحافظی با معلم خود، چاقویی در سینه او فرو کند، یک فلاش‌بک تاثیرگذار از کلاس 3-E با همراهی “کورو سنسی” (Koro-sensei) پخش می‌شود. آهنگی که در این صحنه پخش می‌شود اثر “تابیداچی نو اتا” (Tabidachi No Uta) است که یادآور دوران خوب “کورو سنسی” است و باعث تاثیرگذاری بیشتر این صحنه می‌شود.

همچنین بخوانید: شخصیت‌های فراطبیعی انیمه که براساس داستان‌های عامیانه ژاپن خلق شده‌اند


14. “مدفن کرم‌های شب‌تاب – ستسوکو” (Setsuko – Grave Of The Fireflies)

استودیو جیبلی با مضامین غم‌انگیز بیگانه نیست، اما جیبلی با مرگ “ستسوکو” (Setsuko) در انیمه “مدفن کرم‌های شب‌تاب”، صحنه‌ای غم‌انگیز را به تصویر کشید که کمتر در تاریخچه این استودیو سابقه دارد. “ستسوکو” یک دختر 14 ساله است که تازه متوجه می‌شود دنیا ممکن است چقدر بی‌رحم باشد. او به برادر 14 ساله‌اش که تمام تلاشش را می‌کند تا از او مراقبت کند، عشق می‌ورزد؛ هر چند که او نمی‌تواند آن طور که باید و شاید خوب باشد.

“سیتا” (Seita) برادر “ستسوکو” بعد از اینکه یک تکه کوچک هندوانه به “ستسوکو” می‌دهد، به دنبال غذا می‌رود. غافل از اینکه این آخرین وعده غذایی “ستسوکو” است، زیرا او در خواب از دنیا می‌رود. آنچه دیدن این صحنه را برای تماشاگر سخت‌تر می‌کند واقعیت ناگوار پشت آن است، زیرا انیمه “مدفن کرم‌های شب‌تاب” براساس واقعیت ساخته شده است. بنابراین یکی از دلخراش‌ترین مرگ‌های انیمه که واقعی بوده را به تصویر کشیده.


13. “ماجراجویی عجیب و غریب جوجو – جاناتان جوستار” (Jonathan Joestar – JoJo’s Bizarre Adventure)

به طور کلی این مجموعه انیمیشن‌ها به دلیل نقل قول‌ها و صحنه‌های جالب و بامزه معروف هستند، از تکیه کلام (It was me, Dio!) شخصیت “جوجو” (JoJo) گرفته تا رقص خنده‌دار قایق در باد طلایی در این انیمه. اما حتی این انیمه‌های عجیب و غریب و غیرعادی نیز می‌توانند قلب شما را بشکنند.

اولین قهرمان این داستان “جاناتان جوستار” (Jonathan Joestar) خوش قلب است که هیچ میانه‌ای با کینه و نفرت ندارد. او جان خود را برای محافظت از همسرش “ارینا” (Erina) فدا می‌کند و بار دیگر در مقابل “دیو” (Dio) می‌ایستد؛ اما حتی در لحظات مرگ نیز “دیو” را همچون برادری محبوب در آغوش می‌گیرد، به طوری که “دیو” به سختی می‌تواند چنین چیزی را باور کند.


12. “آنجل بیتز – اتوناشی” (Otonashi – Angel Beats)

با وجود اینکه اکثر شخصیت‌های انیمه “آنجل بیتز” می‌میرند، مرگ “اتوناشی” (Otonashi) باعث شده که ما این انیمه را در این لیست قرار دهیم. قسمت اعظم داستان در حالی روایت می‌شود که اکثر شخصیت‌های داستان مرده‌اند و در دنیای پس از مرگ قرار دارند، اما “اتوناشی” به یاد نمی‌آورد که چگونه مرده است. او سفری را شروع می‌کند برای فهمیدن اینکه چگونه به دنیای مرگ رسیده است و در این مسیر با همه دوست می‌شود و متوجه می‌شود که آنها چگونه مرده‌اند.

“یوری” (Yuri) در تلاش برای به یاد آوردن خاطرات خود، “اتوناشی” را هیپنوتیزم می‌کند و او در آنجا متوجه می‌شود که یک خواهر کوچک بیمار دارد. وقتی خواهرش فوت می‌کند، “اتوناشی” تصمیم می‌گیرد که پزشک شود، اما در مسیر امتحان، قطارش بر اثر زلزله تصادف می‌کند. اتوناشی به مدت 7 روز در یک تونل گرفتار می‌شود و به دلیل اینکه مطالعات زیادی در زمینه پزشکی داشته، به بازماندگان این حادثه کمک می‌کند؛ اما لحظاتی قبل از حضور تیم نجات، جان خود را از دست می‌دهد.


11. “کیمیاگر تمام فلزی: برادری – نینا تاکر” (Nina Tucker – Full Metal Alchemist Brotherhood)

یکی از نمادی‌ترین لحظات انیمه “کیمیاگر تمام فلزی: برادری” شوکی است که به مرگ “نینا” (Nina) منجر می‌شود. “شو تاکر” (Shou Tucker) کیمیاگری است که با ریسک از دست دادن گواهینامه دولتی‌اش مواجه است. وقتی او گواهینامه خود را به دست آورد، در هنگام عصبانیت تصمیم گرفت که همسر خود را به هیولا تبدیل کند.

اما این بار “نینا” دختر او و سگش “الکساندر” (Alexander) فدای او می‌شوند. سپس کیمیاگر “اسکار” (Scar) “نینا” را می‌کشد تا به رنجش پایان دهد و یکی از دلخراش‌ترین مرگ‌های انیمه را رقم می‌زند. “اسکار” پس از کشتن “نینا”، دعای کوتاهی می‌خواند.

همچنین بخوانید: ویرانگرترین شخصیت‌های انیمه که همه جا را نابود می‌کنند


10. “دنیای شیرین یک خانواده – اشیو” (Ushio – Clannad: After Story)

فصل دوم انیمه (Clannad) به دلیل مرگ “اشیو” (Ushio) در فهرست ما قرار می‌گیرد. در این فصل “تومویا” (Tomoya) و “ناگیسا” (Nagisa) یک دختر به نام “اشیو” دارند. “اشیو” در یک زمستان مریض شده و به یک بیماری مرموز مبتلا می‌شود. “تومویا” همه چیز را رها کرده و فقط به مراقبت از “اشیو” می‌پردازد و چون “اشیو” از او می‌خواهد، او را به سفر می‌برد. اما به دلیل راه رفتن آنها در این سفر در یک جاده برفی، بیماری “اشیو” عود می‌کند. او همانجا تسلیم بیماری می‌شود و روی برف می‌افتد و آخرین بار کلمه «دوستت دارم» را برای پدرش زمزمه می‌کند. “تومویا” در حالی که جسد بی‌جان دخترش را در آغوش گرفته، گریه می‌کند.


9. “دکتر استون – بیاکویا ایشیگامی” (Byakuya Ishigami – Dr. Stone)

داستان انیمه “دکتر استون” تا حد زیادی داستانی خوش‌بینانه است، اما حاوی چندین صحنه متأثرکننده است. شخصیت اصلی داستان یعنی “سنکی ایشیگامی” (Senki Ishigami) یک نابغه علمی است، انا سایه پدر خانواده‌اش یعنی “بیاکویا” (Byakuya) همچنان بر سر داستان سنگینی می‌کند.

“سنکو” هرگز فکر نمی‌کرد که دلش برای “بیاکویا” تنگ شود، اما وقتی یک نوار ضبط شده را پیدا می‌کند که “بیاکویا” و سایر بازماندگان ایستگاه فضایی بین‌المللی برای او گذاشته بودند، به اشتباه خود پی برد. هر چند “بیاکویا” در آغاز عصر حجر درگذشته است، اما این واقعیت بیش از آنچه انتظار می‌رفت به “سنکو” ضربه وارد می‌کند. پس این مرگ را هم یکی از دلخراش‌ترین مرگ‌های انیمه می‌دانیم.


8. “آنوهانا: گلی که آن روز دیدم – مینما” (Menma – Anohana: The Flower We Saw That Day)

“میکو هونما” (Meiko Honma) که به “مینما” (Menma) معروف است، مانند “اتوناشی” در انیمه “آنجل بیتز” در حال حاضر مرده است. در این انیمه “مینما” چند سال قبل درگذشته است. “مینما” آرزو داشت دوستانش را دوباره گرد هم جمع کند تا “جینتا” (Jinta) کاری را برای او انجام دهد. “مینما” به عنوان روحی که فقط برای “جینتا” قابل مشاهده است، از دنیای پس از مرگ برمی‌گردد. او با جابجایی وسایل شخصی “جینتا” و نوشتن در دفتر خاطراتش، به دیگران اطلاع می‌دهد که در همین اطراف است.

“مینما” سعی می‌کند “جینتا” و سایر دوستانش را متقاعد کند و وقتی “جینتا” دیگر نمی‌تواند او را ببیند، قایم موشک بازی می‌کند. هنگامی که همه این مکان مخفی را ترک می‌کنند تا به دنبال او بروند، او آخرین خداحافظی خود را در دفتر خاطراتش می‌نویسد و یک یادداشت شخصی برای هر یک از دوستانش به یادگار می‌گذارد و برای “جینتا” می‌نویسد: «دوستت دارم». به این ترتیب یکی از دلخراش‌ترین مرگ‌های انیمه رقم می‌خورد.


7. “بلیچ – ماساکی کوروساکی” (Masaki Kurosaki –  Bleach)

داستان این فیلم درباره مادر “ایچیکو کوروساکی” (Ichigo Kurosaki) است، او قبل از اینکه داستان این انیمه شروع شود، درگذشته است. او زمانی یک “کوئینسی” (Quincy) بوده، تا اینکه قدرت خود را از دست داده و به همراه “ایشین شیبا” (Isshin Shiba) (کوروساکی کنونی) که زندگی او را نجات داده است، در “سول ریپر” (Soul Reaper) ساکن می‌شود.

“ماساکی” دلسوزترین و مهربان‌ترین مادری است که یک نفر ممکن است داشته باشد، اما در یک بعد از ظهر بارانی گودالی معروف “گراند فیشر” (Grand Fisher) او را درست جلوی چشمان “ایچیکو” می‌بلعد و بدین صورت “ایچیکو” مادر خود را از دست می‌دهد. “ماساکی” که همه چیز را برای “ایچیکوی” جوان معنا کرده بود، حال در یک لحظه او را تنها گذاشت. “ایچیکو” دیگر از آن روز به سختی می‌توانست لبخند بزند.

همچنین بخوانید: خودخواه‌ترین قهرمان‌های انیمه‌ که علاقه‌ای به کمک به دیگران ندارند


6. “خاطرات پلاستیکی – ایسلا” (Isla – Plastic Memories)

با وجود اینکه همه ما می‌دانستیم که قرار است “ایسلا” (Isla) بمیرد، اما این باعث نشد که مرگ او به آسانی برای ما قابل پذیرش باشد. انیمه “خاطرات پلاستیکی” درباره زندگی “تسوکاسا” (Tsukasa) 18 ساله است که به عضویت شرکت هوش مصنوعی Sion درمی‌آید. این شرکت شروع به ساخت Giftia می‌کند که اندرویدهایی شبیه انسان هستند. “ایسلا” (Isla) دوست دختر “تسوکاسا” است که به تازگی بعد از به هم خوردن رابطه‌اش با معشوقه سابقش و تجربه خاطرات وحشتناک، به متن داستان وارد می‌شود. در پایان اپیزود دوم مشخص می‌شود که “ایسلا” تنها 2000 ساعت دیگر زنده است.

“تسوکاسا” و “ایسلا” به هم وابسته و عاشق یکدیگر می‌شوند. “ایسلا” و “تسوکاسا” در آخرین روز زندگی “ایسلا” با هم سوار چرخ و فلک می‌شوند، همدیگر را می‌بوسند و خاطرات دورانی را که با هم سپری کرده‌اند مرور می‌کنند. آخرین خاطرات مشترک “ایسلا” و “تسوکاسا” زمانی به پایان می‌رسد که چرخ و فلک به آخر مسیر خود رسیده و به زمین می‌رسد.


5. “وان پیس – پورتگاس دی ایس” (Portgas D. Ace – One Piece)

هر چند چیزهای زیادی در مورد دزد دریایی ریش سفیدی به نام “ایس” (Ace) برای گفتن وجود دارد، اما تنها کافی است بگوییم که او مهمترین شخص برای “دی لوفی” (D. Luffy) بود. آن‌ها به هم نزدیک هستند و “لوفی” واقعاً به چشم یک برادر به او نگاه می‌کرد.

“لوفی” قسم خورده بود که “ایس” را از اعدام نجات دهد، اما موفق نشد. اما “ایس” توانست برادر رضاعی خود را در آغوش بگیرد و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، به او بگوید: «ممنون از اینکه مرا دوست داشتی!». سرانجام او توانست در آرامش بمیرد، هر چند مدت‌ها طول کشید تا “لوفی” با اندوه خود کنار بیاید.


4. “ناروتو – ایتاچی اوچیها” (Itachi Uchiha – Naruto)

چه کسی گفته که شخصیت‌های فرعی یک داستان نمی‌توانند مرگ متاثرکننده‌ای داشته باشند؟ هر چند انیمه “ناروتو” (Naruto) در اصل داستان سوزناکی ندارد، اما مرگ دلخراش “ایتاچی اوچیها” (Itachi Uchiha) این فیلم را در رتبه‌های بالای لیست ما قرار می‌دهد. “ایتاچی” بیماری شدیدی داشت که به مرگ او منجر می‌شد. اما مبارزه او با برادر کوچکترش “ساسکه” (Sasuke) باعث لبریز شدن صبر و تحملش شد. هر چند “ایتاچی” تنها می‌خواست خانه خود را حفظ کند، اما این کار به قیمت کشتن عزیزانش تمام شد.

این موضوع باعث می‌شود که بینندگان این سریال از “ایتاچی” متنفر شوند. اما “ایتاچی” با این کار خود، از شورش و یا حتی وقوع جنگ جلوگیری کرد. در جریان مبارزه “ایتاچی” و “ساسکه”، فلش‌بک‌هایی از دوران خوشی که این دو با هم سپری کرده‌اند پخش می‌شود. “ایتاچی” با وجود اینکه می‌داند هر کاری توانسته برای برادر کوچکترش انجام داده است، اما از شدت ناراحتی جلوی پای برادرش نقش بر زمین می‌شود.


3. “دروغ تو در آوریل – کائوری” (Kaori – Your Lie In April)

“کائوری” (Kaori) نوازنده ویولون است. “کائوری” بعد از اینکه صدای نواختن پیانو توسط “کوسی” (Kousei) را می‌شنود، تصمیم می‌گیرد که برای او ویولون بنوازد. “کوسی” می‌پذیرد که با “کائوری” همراه شود، اما عاشق او می‌شود. “کائوری” یک بیماری جدی دارد که باعث می‌شود حال او در طول نمایش وخیم شود.

“کوسی” در حالی که “کائوری” در بیمارستان بستری است، روی صحنه به هنرنمایی می‌پردازد و در حال اجرا تصور می‌کند که “کائوری” برای آخرین بار با او می‌نوازد. “کائوری” در پایان آهنگ از صحنه محو می‌شود و “کوسی” را گریان به حال خود رها می‌کند. در انتهای داستان “کائوری” نامه‌ای برای “کوسی” می‌گذارد و در آن به عشق خود نسبت به “کوسی” اعتراف می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های اسطوره ساز که داستان‌هایشان سر زبان‌ها افتاده است


2. “فروتس بسکت – کیوکو هوندا” (Kyoko Honda – Fruit’s Basket)

“کیوکو هوندا” (Kyoko Honda) مادر مهربان “توهرو هوندا” (Tohru Honda) است و یکی از بهترین مادرهای انیمه‌های جیبلی است. “کیوکو” تربیت خشنی داشته و زمانی عضو یک باند جنایتکار دخترانه بوده است، تا اینکه تصمیم می‌گیرد برای همیشه از یک زندگی بزهکارانه دست بکشد.

او با ناجی خود یعنی “کاتسویا” (Katsuya) ازدواج می‌کند و از او صاحب یک دختر می‌شود. اما “کاتسویا” چند سال بعد فوت می‌کند و “کیوکو” نیز قبل از شروع دبیرستان “توهرو” جان خود را از دست می‌دهد. هر چند این حادثه تأثیر بسیار بدی روی “توهرو” می‌گذارد، اما او با صبر و پختگی این مصیبت را تحمل می‌کند و سعی می‌کند با وجود از دست دادن مادرش، از زندگی خود به خوبی استفاده کند. مطمئناً “کیوکو” دختر بسیار خوبی را بزرگ کرده است که به این خوبی از پس خودش برمی‌آید.


1. “کیمیاگر تمام فلزی: برادری – ستوان هیوز” (Full Metal Alchemist Brotherhood)

اگر هنوز اشک امانتان را نبریده است و می‌توانید به صفحه نمایش روبروی خود نگاه کنید، باید به شما بگویم که به دلخراش‌ترین مرگ‌های انیمه در میان فهرست خود رسیده‌ایم و آن چیزی نیست جز مرگ “ستوان هیوز” (Maes Hughes) در انیمه “کیمیاگر تمام فلزی: برادری”. “ستوان هیوز” یک دوست، همسر و پدر خوب است که درس‌های زیادی به ما می‌آموزد و شخصیتی است که قطعاً نمی‌توان از آن متنفر بود.

متاسفانه او در هنگام کشف نقشه‌های پدر توسط “انوی” (Envy) کشته می‌شود. “ستوان هیوز” در باجه تلفن مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و خونریزی کرده و فوت می‌کند. آخرین کلمات او خطاب به دخترش است، از او معذرت‌خواهی می‌کند و به او می‌گوید که دوستش دارد.


امیدواریم از مطالعه مقاله بهترین فیلم‌های هنری سینما لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (11)

بستن فرم

  1. نمد

    مرداد 30, 1402

    چرا هیچکس جیرایا رو آدم حساب نکرده

    پاسخ

  2. nona somie

    مرداد 15, 1401

    تاچیبانا هیناتا و کیسوکه باجی=توکیو ریونجرز

    رنگوکو_شینوبو_اوبانای و…=شیطان کش
    کلا مرگ هاشیرا ها خیلی غم داره😢😢

    پاسخ

  3. Amis

    بهمن 4, 1400

    قسمت چند هیوز میمیره!؟!؟

    پاسخ

  4. سوگند

    دی 14, 1400

    ولی چرا بنانافیش این تو نبود “)؟

    پاسخ

    • در پاسخ به سوگند

      اسفند 5, 1400

      صد در صد باهات موافقم ولی غلت اینکه اکثرا اون رو تو دسته بندیا قرار نمیدن اینه که پایانش باز بود و ممکن بود بغضیا فرض کنن نمرده هر چند تو مانگا مرگش تایید شد …

      پاسخ

  5. ،،،

    آذر 27, 1400

    همه ی دخترای ساگا سرزمین زامبی ها اگر چه زامبی شدن اما دیگه نتوانستن بگن کی بودن

    پاسخ

  6. پریا

    آذر 25, 1400

    کدگیاس چی پس؟؟؟؟ اونم یکی از ناراحت کننده ترین مرگ ها رو داره!

    پاسخ

  7. پوکرمن

    آذر 22, 1400

    با مادر کوروساکی مخالفم چون اصن همون ده دیقه اول یادت میره بعد میتونستین جیرایاو رنگوکو و کوراما ووگتا و و ال و ایگنیل (اژدهایی که ناتسو رو به سرپرستی گرفت) اروین و کنی و نورمن برادر دوفلامینگو نیستن اینا خیلی بیشتر ادمو ناراحت میکننا کاش بجای پانزده تا سی تایی کرده بودین لیستو

    پاسخ

    • Top در پاسخ به پوکرمن

      آذر 23, 1400

      اتک مرگ های زیادی داره برای همین مرگهای زیاد اگه شخصیت مهمی بمیره انچنان تعجب نمیکنیم و متاثر نمیشم

      پاسخ

      • پوکرمن در پاسخ به Top

        آذر 23, 1400

        من فقط اسم دونفرو از اتک گفتم مابقی از انیمه های دیگس

        پاسخ

  8. ایران

    آذر 22, 1400

    مقاله خوبی بود شماره ۱۴ بیشتر از همه برای من ناراحت کننده بود شماره ۱۱ و ۴ و ۱ هم غم انگیز بودن برای من

    پاسخ