8 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “کبرا کای” (Cobra Kai) که باید تماشا کنید

“کبرا کای” یک سریال کمدی اکشن رزمی براساس شخصیت‌های سری فیلم‌های “بچه کاراته‌کار” (The Karate Kid) است. سریال 34 سال پس از حوادث فیلم اصلی را نشان می هد. شخصیت جانی لارنس یک بار دیگر در زندگی به هنرهای رزمی روی آورده، و یک باشگاه به نام کبرا کای باز کرده است. او در آنجا روش‌های خشن کاراته را به شاگردانش یاد می‌دهد، که آنها را به دردسر می‌اندازد. به زودی باشگاهش را گسترش داده، و با دشمنش دنیل لاراسو روبرو می‌شود. دنیل بزرگترین حامی زندگی‌اش آقای میاگی را از دست داده، و حالا برای زنده ماندن تلاش می‌کند. با این حال، زمانی که موفقیت لارنس در باشگاهش را می‌بینید، تصمیم می‌گیرد مدرسه خود را باز کند.

“کبرا کای” در زمان پخش با تحسین منتقدین مواجه شد که صحنه‌های اکشن و طنز آن را دوست داشتند. اگر به دنبال سریال‌هایی با ایده و مضامین مشترک هستید، مقاله مناسبی را انتخاب کرده‌اید. در اینجا می‌خواهیم بهترین سریال‌های مشابه “کبرا کای” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. مبارز خیابانی: رستاخیز – Street Fighter: Resurrection – 2016

یک سریال اقتباس شده از سری بازی‌های ویدیویی “مبارز خیابانی” که “چارلی نش” رزمی کار نقش اصلی را ایفا می‌کند. تصور می‌شد نش مرده است، اما ناگهان ظاهر شده، و چند قهرمان رقابت‌های مبارز خیابانی را از بین می‌برد. حالا دو مبارز خیابانی به نام‌های ریو و کن باید بدانند نش طرف آنهاست یا نه. سریال با تحسین مواجه نشد، و پس از فصل اول لغو شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های رزمی که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


7. مبارز – Warrior – 2019

مفهوم اصلی “مبارز” توسط “بروس لی” ارائه شد. با این حال سریال نه در زمان زندگی او بلکه در سال 2019 نمایش داده شد. داستان “مبارز” در قرن نوزده محله چینی‌های سان فرانسیسکو رخ می‌دهد. آن هم زمانی که جنگ‌های تانگ در ایالات متحده جریان داشته، و برخی از اعضای این گروه در جنگ‌های وحشیانه کشته شده‌اند. قهرمان داستان مهاجری به نام اح سهم است. او به دنبال دختر گمشده‌اش در سان فرانسیسکو است، اما پس از اینکه اعضای هاپ وی را با هنرهای رزمی‌اش تحت تأثیر قرار می‌دهد، آن‌ها تصمیم می‌گیرند او را به گروه خود بیاورند. این موضوع به مرگ و نابودی اح سهم منجر می‌شود. این سریال با تحسین منتقدین مواجه شد.


6. جستجوی مبارزه – Fight Quest – 2007-2008

“جستجوی مبارزه” با وجود اینکه یک سریال مستند است باید در لیست قرار بگیرد. زیرا دو مجری این مستند، “جیمی اسمیت” و “داگ اندرسن” مانند جان و دنیل عاشق هنرهای رزمی هستند. این دو ورزشکار هنرهای رزمی ما را به گوشه‌های مختلف جهان می‌برند که سبک‌های مختلف ورزش‌های رزمی توسط بهترین‌ها انجام می‌شود. آن‌ها برای یادگیری هر تکنیک پنج روز صرف کرده، و پس از آن نشان می‌دهند که از هر مبارزه چه چیزی یاد گرفته‌اند.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی با ژانر جنایی که باید تماشا کنید


5. مشت آهنین – Iron Fist – 2017-2018

گرچه این سریال ابرقهرمانی است، اما به دلیل توجه به هنرهای رزمی باید در لیست قرار بگیرد. شخصیت اصلی آن پسر یک صنعتگر ماهر به نام دنی رند است. دنی در کودکی گم شد، و توسط ساکنین شهر کون-لون بزرگ شد. با آنها هنر کونگ فو را فرا گرفت، و در آن استاد شد. دنی سپس متوجه می‌شود بین آنها انتخاب شده و قدرت‌های افسانه‌ای به نام مشت آهنین را داراست. او با قدرت‌هایش به شهر نیویورک بازگشته، و به افراد نیازمند کمک کرده، و مجرمین را مجازات می‌کند. ماجراجویی‌هایش او را به سازمان مرموزی به نام هند می‌کشاند که رقیب مشت آهنین است. این سریال به دلیل داستان تکراری‌اش چندان تحسین نشد.


4. کونگ فو – Kung Fu – 1972-1975

این سریال هنرهای رزمی را با عناصر وسترن ترکیب می‌کند. شخصیت اصلی آن کوای چانگ کین یک راهب معبد شائولین است که دور از خانواده در صومعه شائولین بزرگ شده، و هنرهای رزمی را آموخته است. متوجه می‌شوم که پدرش آمریکایی و مادرش چینی است. با کشته شدن مربی کین توسط برادرزاده امپراتور چین، کین برای انتقام او را می‌کشد. درنتیجه پادشاه خشمگین شده، و دستور می‌دهد برای یافتن او کل کشور را بگردند. او از چین فرار کرده، و به دنبال برادر ناتنی‌اش آمریکا را جستجو می‌کند. گرچه کین نمی‌خواهد توجهات را به خودش جلب کند، همیشه به نیازمندان کمک کرده، و گاهی اوقات به دردسر می افتد. این سریال به یک اثر کلاسیک تبدیل شده، و اسپین آف های آن ساخته شده است. حتی در “داستان عامه پسند” (Pulp Fiction) “کوئنتین تارانتینو” هم به آن اشاره شده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی در تاریخ سینما


3. در بدلندز – Into The Badlands – 2015-2019

یکی از سریال‌های تلویزیونی اخیر که با صحنه‌های اکشن خیره کننده یک اثر دیدنی در دنیای پادآرمان شهری است. دنیای این سریال آینده‌ای است که نوع مدرن حکومت قدیمی است. تکنولوژی هم از بین رفته، و سلاحی وجود ندارد. جامعه نمایش داده شده در آن بدلندز نام دارد. هر بخش سرزمین توسط قانون گذاران فئودال به نام بارون ها اداره می‌شود، آن‌ها سربازهایی به نام کلیپر، فاحشه‌هایی به نام عروسک، و کارگردانی به نام کاگ دارند. گروه‌هایی به صورت قبایل در خارج از سلطه بارون ها زندگی می‌کنند. زنی به نام بیوه هم وجود دارد که علیه بارون ها شورشی را برنامه ریزی می‌کند. این سریال به دلیل ایده‌های نابش توسط منتقدین تحسین شد، اما برخی نیز آن را دوست نداشتند.


2. افسانه بروس لی – The Legend Of Bruce Lee – 2008

یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های چینی تاریخ که به عنوان یک درام زندگی نامه‌ای زندگی افسانه هنرهای رزمی، “بروس لی” را نشان می‌دهد. بازیگر مشهور هنگ کنگی “دنی چان” نقش لی را بازی می‌کند. داستان روزهای اولیه لی در مدرسه هنک کنگ با بچه‌های بریتانیایی را نشان می‌دهد (در آن زمان هنگ کنگ تحت سلطه بریتانیا بود). بریتانیایی‌ها با تبعیض نژادی هنگ کنگی‌ها را آزار داده، و بروس باید ثابت کند چینی‌ها از آنها بهترند.

سپس فیلم زمانی را نشان می‌دهد که بروس در ایالت متحده رشد می‌کند. او دوران سختی را پشت سر گذاشته، و به عنوان ظرف شور کار کرده، و در انباری می‌خوابد. یک روز بروس توجه انجمن کاراته را جلب کرده، و او را به مبارزه دعوت می‌کنند. با این حال، بهترین مبارز کاراته باید با او مبارزه کند. با موافقت او تیم کاراته مبارزی به نام کیمورا را می‌فرستند. هنگامی که لی در عرض 11 ثانیه او را شکست می‌دهد، گروه شگفت زده شده، و کونگ فو را از او می‌آموزند. سپس لی را در حالی می‌بینیم که به هنرمند رزمی کار معروف تبدیل شده، و به شهرت بین المللی می‌رسد. این سریال در چین معروف شد، و جوایز بین المللی دریافت کرد.

همچنین بخوانید: 30 حقیقت جالب و خواندنی درباره بروس لی که نمی‌دانستید + تصاویر


1. فوک افسانه‌ای – The Legendary Fok – 1981

این سریال تلویزیونی هنگ کنگی از زندگی هنرمند رزمی کار، هو یوآنجی، الهام گرفته است. طبق افسانه‌ها او به مردم چین کمک کرد تا روحیه ملی خود را حفظ کرده، و با مهاجمین مبارزه کنند. سریال داستان فرعی دیگری دارد که درباره مبارزی به نام چن ژن است. این شخصیت اغلب روی پرده نقره‌ای دیده می‌شود، و طی سال‌ها توسط بازیگران مختلف به نمایش درمی آید. ابتدا با “بروس لی” در “خشم اژدها” (Fists of Fury) آغاز شد، و آخرین آن “افسانهٔ مشت: بازگشت چن زن” (Legend of the Fist: The Return of Chen Zhen) بود که “دانی ین” نقش این شخصیت را بازی کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (10)

بستن فرم

  1. کسری

    دی 11, 1402

    دوست عزیز و نادان شبیه به کبری کای نه در زمینه هنر های رزمی کبری کای تو دنیای مدرن اتفاق می افته و کلی مسئله دیگه به همراه رزمی کاری داره این سریال ها چس تومنم ارزش ندارن بر داشتی فیلم ۱۹۰۰ که مال یه قرن پیشه اوردی

    پاسخ

  2. mahdî

    مهر 26, 1400

    هیچ کدومشون یه پای کبری کای هم نمیرسن
    کبری کای بهترین فیلمیه که دیدم بازیگرای فوق العاده انتخاب کردن شکل ظاهرشون رو عالی کردن هیچ کدوم ب پای کبری کای نمیرسه با اقتدار به نظر من بهترین فیلم جهانه

    پاسخ

    • مهدی پایتونی در پاسخ به mahdî

      دی 1, 1400

      دقیقاً
      مخصوصاً دختره سم🤤

      پاسخ

    • Amir در پاسخ به mahdî

      بهمن 1, 1400

      درسته کبری کای بینظیره ولی فصل ۴روبدتموم کردن بی نهایت بده میگل بایدرابی روشکست میداد ولی کنارکشید خیلی بدشد

      پاسخ

      • محمد در پاسخ به Amir

        تیر 11, 1401

        به نظر من کار خوبی کرد
        چونکه اگه می‌رفت مسابقه به احتمال زیاد آماده نبود و اگر با رابی مسابقه میداد به خاطر درگیری که با هم داشتن قرار بود رابی تا جوانمردانه بازی کنه و به کمر نیگل ضربه میزد

        پاسخ

    • حسن در پاسخ به mahdî

      فروردین 23, 1401

      منم با نظرت موافقم با اقتدار بهترینه و مقبولیت خیلی بالایی تونسته کسب کنه

      پاسخ

    • امیر در پاسخ به mahdî

      دی 10, 1401

      دقیقا بهترین سریال دیدم کبرا کای بود

      پاسخ

    • Ehsan در پاسخ به mahdî

      فروردین 23, 1402

      آره منم موافقم کبرا کای و واکینگ دد از بهترین سریال ها هستن و مانند اینا نیست
      منم لحظه شماری میکنم که بشه ۱۸ شهریور و فصل ۶ و آخرین فصل کبرا کای منتشر بشه

      پاسخ

      • اقبالم در پاسخ به Ehsan

        خرداد 17, 1402

        داش منم هینتور لحظه شماری میکنم که ۱۸ شهریور بشه کبرا کای بهترین فیلمی که تا به امروز دیدم

        پاسخ