بهترین فیلم‌ها درباره دوست که شاید برایتان جالب باشند

انتخاب یک فیلم مناسب برای تماشا درباره دوست، گاهی می‌تواند خیلی سخت باشد. خوشبختانه، تعدادی از آن‌ها وجود دارد که کیفیت مناسبی نسبت به بقیه دارند. البته این به این معنی نیست که این فیلم‌ها، بی‌نقص هستند. لیوان‌های پر از نوشیدنی، خوراکی‌های خوشمزه و یک فیلم جذاب به همراه دیگران، می‌توانند شب خوبی را رقم بزنند. در هر حال، پیدا کردن فیلمی مناسب، از چیزی است که تصور می‌شود سخت‌تر است. خوشبختانه، منابع زیادی وجود دارند که می‌شود این فیلم‌ها را پخش یا دانلود کرد. رویدادهایی که در این فیلم‌ها رخ می‌دهند، بدون توجه به سلیقه افراد در تماشای ژانر‌های مختلف، برای همه افراد تماشایی و دیدنی هستند. بنابراین تفاوتی نمی‌کند فیلم کمدی-درام باشد یا دارک و غم‌انگیز. این شما و این بهترین فیلم‌ها درباره دوست. با پروشات همراه باشید.


10. “شکلات سفت” (Jawbreaker) یک کمدی سیاه کلاسیک محسوب می‌شود

برخلاف دیگر آثار رده سنی نوجوان دهه 90 میلادی، “شکلات سفت” توانست متناسب با رده سنی خود، مسیر موفقیت را طی کند. داستان این کمدی سیاه، مربوط به گروهی دوستانه است که بعد از کشتن بهترین دوستشان به صورت اتفاقی، سعی می‌کنند رازشان را مخفی نگه دارند. اگر شما یا بهترین دوست‌تان به آثار کمدی سیاه و کمی ترسناک علاقه دارید، این فیلم برای شماست.
نوستالژی‌های خاطره‌انگیز و بازیگران پرزرق‌ و برق دهه 90 مثل ” رز مک‌گوآن” (Rose McGowan)،” ربکا گی‌هارت” (Rebecca Gayheart)،”جولیا بنز” (Julia Benz) و “جودی گریر” (Judy Greer) در این فیلم حضور دارند. حتی “پم گیر” (Pam Gier) نیز در این اثر کلاسیک نقش داشته است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه دوستی با مزایا (Friends With Benefits)


9. سری “هری پاتر” (The Harry Potter) در هسته داستان خود، دوستی و رفاقت را به تصویر می‌کشد

در عین حال که این مجموعه، پس زمینه‌های زیادی چون مرگ،عشق و طمع را داراست، اما روابط دوستانه در تمامی قسمت‌های مجموعه، دیده می‌شود. “هری” خانواده‌اش را در سال‌های اولیه زندگی از دست می‌دهد و در نبود خانواده اصلیی‌اش، دوران کودکی‌ خود را سپری می‌کند. در عوض، رابطه‌های دوستانه‌ای که او در مدرسه “هاگوارتز” (Hogwarts) تشکیل می‌دهد، سنگ بنای ایجاد خانواده جدیدش هستند. این روابط به او جادوی عشق و حمایت را اثبات می‌کنند; چیزی که باعث شد او از تمام بلاهایی که بر سرش می‌آمد، جان سالم به در ببرد.


8. “باشگاه کتابخوانی” (The Book Club) یک فیلم لذت‌بخش برای دوستان بالای 60 سال

گفته می‌شود انسان‌ها واقعا بزرگ نمی‌شوند. افراد بزرگسال همان کودکانی هستند که در زمین بازی مدرسه بودند; اما اینبار با مسئولیت‌های بیشتر. “باشگاه کتابخوانی” مدرکی برای این موضوع هست. داستان در مورد زندگی 4 دوست در دوران پیری است. آن‌ها در باشگاه کتابخوانی خود، تصمیم می‌گیرند به جای خواندن رمان‌های معمولی، به سراغ کتاب‌های جنجالی‌تر بروند. “دایان کیتون” (Diane Keaton)، “جین فوندا” (Jane Fonda)، “کندیس برگن” (Candice Bergen)، “مری استینبرگن” (Mary Steenburgen) و “کریگ تی-نلسون (Craig T. Nelson) بازیگران اصلی هستند.


7. “جادوی عملی” (Practical Magic) نشان می‌دهد یک خواهر، می‌تواند همان دوستی باشد که به آن نیاز داریم

دلایل زیادی وجود دارد که “جادوی عملی” را به یکی از بهترین فیلم‌ها درباره دوست تبدیل می‌کند. فیلمی ترکیبی از عناصر درام، رازآلود و اتفاقات فراطبیعی، که همه و همه در یک اثر حضور دارند. بنابراین فیلم از آغاز تا پایان شما را سرگرم نگه می‌دارد. داستان روی خواهرانن “اونز” (Owens) تمرکز دارد. نقش آنان توسط “ساندرا بولاک” (Sandra Bullock) و “نیکول کیدمن” (Nicole Kidman) اجرا می‌شود.ساحره‌هایی که هنگام معامله با یک نفرین خانوادگی، خود را در دردسر می‌اندازند. “جادوی عملی” نشان می‌دهد مهم نیست زندگی چگونه پیش برود; با ارتباط و دوستی خواهرانه، می‌توان از آن‌ها عبور کرد. علاوه‌ بر آن، هنگامی که مردم شهر برای کمک به خواهران جمع می‌شوند، این حقیقت آشکار می‌شود که وقتی از کسانی انتظار نداریم، آن‌ها ما را غافلگیر خواهند کرد.


6. “تجدید دیدار دبیرستان رامی و میشل” (Romy & Michele’s High School Reunion) داستان بی‌پایان رفاقت است

اگر دنبال فیلمی با مجموعه‌ای از خاطرات دهه 90 و نقل‌قول‌های فراموش‌نشدنی هستید، جای دیگری نروید.این فیلم ویژه شماست. داستان مروبط به دو زن با بازیگری “لیسا کودرو” (Lisa Kudrow) و “میرا سوروینو” (Mira Sorvino) است که از دوران دبیرستان، بهترین دوست یکدیگر هستند. آن‌ها به شدت می‌خواهند دیگران را در تجدید دیدارشان، تحت تاثیر قرار دهند. در حالی که این خانم‌ها در بازی پوچی قرار می‌گیرند و از هرچیزی که بتوانند استفاده می‌کنند، اما در نهایت متوجه می‌شوند هیچ چیزی مهمتر از دوستی بینشان نیست. قطعا این اثر یکی از بهترین فیلم‌ها درباره دوست است.

همچنین بخوانید: 10 دوستی که می‌توانست میان شخصیت‌های سریال بریکینگ بد رخ دهد


5. “گوجه‌های سبز سرخ‌شده” (Fried Green Tomatoes) داستان یک زن قدرتمند است

این فیلم دو داستان را دنبال می‌کند. اولین داستان مربوط به یک زن تنها به نام “ایولین” (Evelyn) است که با زنی دیگر با نام “نینی” (Ninny) رابطه‌ای دوستانه دارد. دیگری راجع به داستانی است که “نینی” تعریف می‌کند. درباره 2 زن که در گذشته آن‌ها را می‌شناخت، “ایجی” (Idgie) و “روث” (Ruth). این داستان دقیقا پس از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. هردو این داستان‌های درهم پیچیده پر از لحظات درام، رازآلود و طنز است. به هر حال، نکته‌ای که حائز اهمیت می‌باشد، داستان دوستی هست. “ایولین” و “نینی” با نمایش دادن رفاقتشان، ثابت می‌کنند اختلاف سنی مسئله مهمی نیست. درحالی که رابطه بین “ایجی” و “روث” وفادارانه بود و علی‌رغم دشواری‌ها، از هم نپاشید. این فیلم نمایشی از قدرت‌های دخترانه است و باعث خنده و گریه شما می‌شود.


4. “حال و آینده” (Now And Then) دوستی به قدمت یک عمر را به نمایش می‌گذارد

“حال و آینده” داستان 4 زن است که در حال یادآوری یک تابستان مهم در 12 سالگی‌شان در دهه 1970 هستند. در آن تابستان، اتفاقات مختلفی مثل شوخی‌های هیجان‌انگیز، طلاق والدین ومشکلات مربوط تصاویر بدن برهنه‌شان رخ داد.در همین حال، دخترها در دوران بزرگسالی نیز رابطه‌شان را حفظ کرده بودند. نکته‌ای که این فیلم را از بقیه متمایز می‌کند، این است که نشان می‌دهد برای ارتباط با دوستان، لازم نیست مدام در تماس باشیم.
ستارگان “حال و آینده” عبارتند از “کریستینا ریچی” (Christina Ricci)، “گبی هافمن” (Gaby Hoffman)، “ثورا برچ” (Thora Birch)، “دمی مور” (Demi Moore)، “رزی ادانل” (Rosie O’Donnell)، “ریتا ویلسون” (Rita Wilson) و “ملانی گریفیث” (Melanie Griffith).


3. “دختران بدجنس” (Mean Girls) در مورد چگونگی رفتار با دوستان، درس می‌دهد

“دختران بدجنس” یک پدیده فرهنگی بود; حتی یک موزیک پرطرفدار از آن اقتباس شد. فیلمنامه‌ای بامزه درمورد میزان محبوبیت در دبیرستان که توسط “تینا فی” (Tina Fey) نوشته شده و به وسیله “ریچل مک-آدامز” (Rachel McAdams)، “لیندسی لوهان” (Lindsay Lohan)، “آماندا سیفرید” (Amanda Seyfried)، “لیزی کاپلان” (Lizzy Caplan)و … اجرا شده است.
خلاصه فیلم، در مورد این است که چگونه با دوستان خود رفتار کنیم; مانند بانوان جوان فیلم که به سختی یاد می‌گیرند یک رابطه دوستانه باید چگونه باشد. “دختران بدجنس” ارزش چندین بار تماشا کردن را دارد و نقل‌ قول‌هایی دارد که برای یک عمر، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ها درباره دوستی که با یک سوتفاهم نابود شده است


2. “ساقدوش‌ها” (Bridesmaids) اثبات می‌کند که بانوان، می‌توانند بامزه و برای همیشه، بهترین دوستان هم باشند

این فیلم نقطه عطف فیلم‌های کمدی با محوریت زنان بود.همچنین ثابت کرد فیلم‌های زن-محور می‌توانند جایگاه فروش خوبی در لیست فروش فیلم‌ها داشته باشند و به ساخته‌شدن فیلم‌های کمدی عالی زن-محور منجر شد. بازیگران ستاره و بامزه این فیلم شامل “کریستن ویگ” (Kristen Wiig)، “مایا رودولف” (Maya Rudolph)،”ملیسا مک-کارثی” (Melissa McCarthy) و “الی کمپر” (Ellie Kemper) هستند. داستان در مورد “آنی” (Annie) و ماجرای ناموفق او به عنوان ساقدوش عروس برای بهترین دوستش “لیلیان” (Lillian) است.”ساقدوش‌ها” فقط شامل لحظات خنده دار نیست; بلکه شامل دوستی‌های واقعی زنانه هست. بنابراین در لیست موجود، برای قرار گرفتن در رتبه دوم بهترین فیلم‌ها درباره دوست، شایستگی لازم دارد.


1. “مگنولیاهای پولادین” (Steel Magnolias) نشان می‌دهد دوستی می‌تواند فراتر از نسل‌ها باشد

گاهی اوقات فیلمی منتشر می‌شود که فراتر از نسل‌هاست. این فیلم دقیقا همان فیلم بدون تاریخی خاص است که عشق، از دست دادن و افرادی که باعث می‌شوند ما به خودمان بیاییم را در معرض بررسی می‌گذارد. فیلم در “لوییزیانا” و دهه 80 میلادی ضبط شده است. بازیگران فراموش‌نشدنی فیلم عبارتند از; “سالی فیلد” (Sally Field)، “دالی پارتون” (Dolly Parton)، “شیرلی مک-لین” (Shirley MacLaine)، “داریل هانا” (Daryl Hannah)، “المپیا دوکاکیس” (Olympia Dukakis) و “جولیا رابرتز” (Julia Roberts) جوان و ناشناس.
داستان یک سال از زندگی زنانی در گروهی دوستانه با انواع سن و سال و در شهری جنوبی را بازگو می‌کند. آن‌ها در سختی و آسایش، زندگی و مرگ و هرچیز دیگری، هوای یکدیگر را دارند. این اثر، فیلمی است که نشان می‌دهد چگونه دوستان می‌توانند به خانواده تبدیل شوند;چگونه زندگی می‌تواند شیرین‌تر شود و بنابراین جز بهترین فیلم‌ها درباره دوست است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم