انیمه “هفت گناه کبیره” (The Seven Deadly Sins) و انیمه‌های مشابه

انیمه “هفت گناه کبیره” یک انیمه اقتباسی بحث برانگیز است. چون در ابتدا طرفداران نگران نسخه اقتباسی بودند. استودیو ای-وان به خاطر خلق انیمه‌های معروفی مثل “جنگیر آبی” (Blue Exorcist) و “سورت آرت آنلاین” (Sword Art Online) شهرت دارد. چون همیشه در نیمه راه انیمه مانگا را سلاخی می‌کند. با این که این استودیو با انیمه “هفت گناه کبیره” هم همین کار را کرد، اما انیمه به خاطر نقاط قوت خود مورد توجه قرار گرفت. داستان اصلی انیمه درباره یک شاهزاده خانم جوان به نام الیزابت است. او با پسری به نام ملیوداس روبرو می‌شود. اینجاست که متوجه می‌شویم ملیوداس در حقیقت کاپیتان گناهان کبیره افسانه‌ای است. این دو با هم یک ماجراجویی را شروع می‌کنند تا بقیه گناهان را پیدا کنند.
با این که داستان انیمه ساده به نظر می‌رسد، اما این دنیای انیمه است که توجهتان را جلب می‌کند. قلعه‌های تاریخی، جنگل‌های پر شاخ و برگ و عناصر داستان‌های فانتزی این انیمه را دیدنی می‌کنند. در حقیقت در این دنیای فانتزی هیچ چیز خاصی وجود ندارد، فقط تأثیر تمام این عناصر در کنار هم داستان را جذاب می‌کند. وقتی صحبت از شخصیت‌ها به وسط بیاید، می‌توانیم بگوییم آن‌ها سریال را جذاب می‌کنند. اصلاً نمی‌توانید از دو شخصیت اصلی چشم بردارید. پیشرفت آن‌ها در داستان اغواکننده است. روی هم رفته شاید انیمه “هفت گناه کبیره” کامل نباشد، اما هنوز می‌تواند عناصر ژانر شونن را به بهترین شکل ممکن نشان بدهد. اگر این انیمه را دیده و دوست داشتید در اینجا بهترین انیمه‌های مشابه انیمه “هفت گناه کبیره” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. مگی: هزارتوی جادو – Magi: The Labyrinth of Magic – 2012-2014

انیمه “مگی: هزارتوی جادو” یک انیمه فانتزی ماجراجویی براساس سری مانگای ژاپنی از “شینوبو اوتاکا” است. این سریال به یک جادوگر باانگیزه به نام علاالدین می‌پردازد که با علی بابا مواجه می‌شود. او خانه‌اش را ترک کرده تا جهان را زیر پا بگذارد. با این وجود، بعد از این که تصادفاً ارابه یک فروشنده محلی را می‌شکند، تصمیم می‌گیرند به هزارتوی بزرگی که کلی گنجینه آنجا جمع شده، بروند و در آنجا جستجو کنند. موجودات فراطبیعی و جن‌ها از این هزارتو محافظت می‌کنند. بنابراین این دو شخصیت به امید تغییر اوضاع جهان این ماجراجویی را شروع می‌کنند.

همچنین بخوانید: قهرمان‌های انیمه هفت گناه کبیره و رتبه بندی میزان اهمیتشان


9. کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری – Fullmetal Alchemist Brotherhood – 2009-2010

شاید از دیدن “کیمیاگر تمام فلزی” در این لیست تعجب کنید. اما باید بدانید هر دو سریال یک قهرمان جوان بلندپرواز دارند که موهایش طلایی است. ملیوداس رهبر قدرتمند هفت گناه کبیره و ادوارد الریک هم جوان‌ترین جادوگر است. اما با وجود تمام این شباهت‌ها بین قهرمان‌های داستان، انیمه ها با هم تفاوت دارند. انیمه “کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری” درباره دو برادر جوان است که می‌خواهند جهش انسانی به وجود بیاورند. این جهش انسانی زندگی‌شان را نابود می‌کند. به همین دلیل این دو برای یافتن سنگ جادوگر سفری را شروع می‌کنند تا نابودی‌های ناشی از این عمل ممنوعه جبران شود. به همین دلیل این انیمه در لیست آثار مشابه انیمه “هفت گناه کبیره” قرار گرفت.


8. هانتر × هانتر – Hunter X Hunter – 2011

در دنیای فانتزی “هانتر × هانتر” هیولاها و موجودان اساطیری مختلف هنوز زنده هستند. گان، قهرمان اصلی، پسر یک شکارچی خیلی معروف است که در یکی از ماجراجویی‌هایش گم شد. وقتی گان متوجه می‌شود که پدرش هنوز زنده است، تصمیم می‌گیرد دل به جاده بزند و دنبال پدرش بگردد. اما قبل از این کار باید مجوز شکار دریافت کند. انیمه “هفت گناه کبیره” و “هانتر × هانتر” در دنیاهای فانتزی بزرگی جریان دارند که یک جوان باید به رویاهای خود برسد. برخلاف ملیوداس در “هفت گناه کبیره”، گان هنوز در خواب و خیال به سر می‌برد و انگار رویاهای او جادویی هستند تا واقعی. اما در آخر کار، هر دوی این شخصیت‌ها هدف مشترک و محکمی دارند و می‌خواهند هر طور که شده به هدف خود برسند.


7. دراگون بال – Dragon Ball – 1986-1989

بولما در انیمه “دراگون بال”، درست مثل الیزابت در “هفت گناه کبیره” برای یافتن چیزی هدفی را آغاز می‌کند. در این داستان، بولما به دنبال هفت توپ اژدها است تا به آرزوهای خودش برسد. سپس در طی ماجراجویی خودش با بچه قدرتمندی به نام گوکو آشنا می‌شود. درست همانطور که الیزابت با پسر جوانی به نام ملیوداس آشنا می‌شود. ملیوداس اعتماد به نفس زیادی داشت. بولما و گوکو در مسیر خود با شخصیت‌های مختلف آشنا می‌شوند. بسیاری از این شخصیت‌ها تا بخش کوتاهی از مسیر با آن‌ها همراه هستند. شخصیت‌های اصلی “دراگون بال”، برخلاف “هفت گناه کبیره”، زیاد نیستند و همین دو نفر را می‌توان شخصیت‌های اصلی دانست. با این وجود حال و هوا و داستان اصلی انیمه شبیه هم هستند.


6. یونا دختری از سپیده دم – Akatsuki no Yona – 2014-2015

پرنسس یونا قهرمان اصلی سریال است که از قلمروی خودش بیرون رانده می‌شود. او که در رفاه و راحتی و آسایش بزرگ شده بود، حالا باید در نبردها بجنگد و برای زنده ماندن تلاش کند. حالا چند دوست دارد که باید یاد بگیرد برای زنده ماندن روی کمک آن‌ها حساب باز کند. با این که در پر قو بزرگ شد اما عزم و اراده زیادی از خود نشان می‌دهد. او تصمیم دارد پادشاه تازه را که سلطنت را از یونا گرفته، از تخت به پایین بکشاند. شخصیت پرنسس یونا به شخصیت الیزابت از انیمه “هفت گناه کبیره” شباهت دارد. او هم به وسط میان نبرد کشیده شده بود. او هم باید از خودش مراقبت می‌کرد تا زنده بماند. همانطور که هک به عنوان ناجی به زندگی یونا وارد شد تا کمکش کند، ملیوداس هم به کمک الیزابت آمده بود. هر دوی این شخصیت‌های مؤنث قدرت روانی زیادی دارند و وقتی کل دنیا روبرو آن‌ها قد علم کرده‌اند از تلاش و کوشش دست نمی‌کشند. انیمه “هفت گناه کبیره” و “یونا دختری از سپیده دم” نقاش مشترک زیادی دارند. بنابراین هر کدام را که تماشا کنید انگار انیمه دیگر را می‌بینید. فقط شخصیت‌ها و رویکرد کلی کمی تفاوت دارد.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین قسمت های انیمه هفت گناه کبیره (Nanatsu no Taizai)


5. روکا نو یوشا – Rokka no Yusha – 2015

بین انیمه “هفت گناه کبیره” و “روکا نو یوشا” بیش از یک شباهت وجود دارد. هر دو انیمه کلی شخصیت متفاوت دارند که هر کدام از آن‌ها توانایی‌ها و قدرت‌های خاص خود را دارند. الدت از انیمه “روکا نو یوشا” به ملیوداس شباهت زیادی دارند. هر دو این شخصیت‌ها زیادی به قدرت‌های خود ایمان دارند. گروه قهرمان‌های هر دو انیمه اول مقابل هم مبارزه می‌کنند و همدیگر را دشمن خود می‌دانند. با این وجود طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شوند دشمن اصلی در مقابل آن‌هاست و با هم صلح می‌کنند.
الدت که خود را قوی‌ترین مرد جهان می‌داند با ناشتانیا همراه می‌شود. آن دو برای نابود کردن ارباب شیطان ماجراجویی را شروع می‌کنند. سپس در این مسیر شش فرد شجاع از شش فلاور با آن‌ها همراه می‌شود. از قرار معلوم همه چیز خوب پیش می‌رود. اما یک روز همه چیز بهم می‌ریزد. چون تصادفاً نفر هفتم وارد می‌شود و صلح و صفای بین اعضای گروه را بهم می زند. حالا الدت باید متوجه شود این عضو دوبهم زن گروه چه کسی است. وگرنه آرامش گروه بهم می‌ریزد و نقشه‌شان نقش بر آب می‌شود.


4. سول ایتر – Soul Eater – 2008

انیمه “سول ایتر” به خاطر عناصر طنز و عناصر شونن اکشن خودش شهرت دارد. داستان درباره سول ایتر ایوانز است. او به همراه دوستان خود یک ماجراجویی را شروع می‌کند تا روح موجودات شرور و جادوگران را جمع کند. با این کار هم از شهر خودش محافظت می‌کند و هم به اسپریت آلبارن تبدیل می‌شود. گرچه ایوانز قهرمان اصلی این انیمه است، تمام اعضای گروه او با شخصیت‌های خاص خودشان چیز تازه‌ای را به گروه اضافه می‌کنند.
“سول ایتر” هم مثل انیمه “هفت گناه کبیره” درباره قلمرویی است که نیروهای شر تلاش می‌کنند تا آن را تصاحب کنند. گروهی از شخصیت‌های قدرتمند تلاش می‌کنند تا با این نیروها مبارزه کنند. با این کار می‌توانند از افراد بی گناه و معصوم محافظت کند. هر دو داستان هفت شخصیت اصلی دارند که با خودشان ویژگی‌های تماشایی را به داستان اضافه می‌کنند. حتی عناصر اکشن داستان هم به هم شباهت دارند. هر دو انیمه آنقدر پرهیجان و تماشایی هستند که حین تماشای آن تا آخر سر جای خود میخکوب می‌شوید.


3. سیم خاردار – Trinity Seven – 2014

انیمه “سیم خاردار” در مقایسه با انیمه‌های دیگر این لیست حال و هوای سبک‌تری دارد. این انیمه اچی درباره پسری به نام کاسوگا کاراتا است که وقتی کل شهرش در آستانه ویرانی و فروپاشی است نزدیک است جان خودش را از دست بدهد. سپس اتفاقات ناخوشایندی پشت سر هم رخ می‌دهد. حالا او تصمیم می‌گیرد در یک مدرسه ممتاز جادو ثبتنام کند. این مدرسه رویال بیبلیا آکادمی نام دارد. او در آنجا با هفت دختر جادویی مرگبار آشنا می‌شود. هر کدام از آن‌ها قدرت‌ها و مهارت‌های خاص خود را دارند. حالا پسر باید با این هفت دختر همکاری کند تا جهان را از خطرات پیش رو نجات دهد. آراتا دقیقاً شبیه ملیوداس است. او هرگز برای جلب توجه جنس مخالف از هیچ تلاشی دست برنمی دارد. با این وجود، گرچه هر دوی این شخصیت‌ها شیطنت‌های خاص خود را دارند اما وقتی با نیروهای شر مواجه می‌شوند برای نجات سرزمین‌های خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. هر دوی آن‌ها یک تیم هفت نفره دارند که اعضای آن از قدرت‌های فراطبیعی بهره می‌برند.


2. آکامه گا کیل – Akame ga Kill – 2014

انیمه “آکامه گا کیل” درباره گروهی از مزدوران است که در تلاش هستند تا به نیت‌های واقعی نخست وزیر پی ببرند. این رهبر سیاسی عزم خود را جزم کرده تا شهر خودش را به کل ویران کند. تاتسومی، رهبر فعلی گروه برای کشف راز این نخست وزیر بارها تغییر شکل می‌دهد. با این وجود اخلاقیات خود و باورهای قدیمی خودش را هم به چالش می‌کشد. در این انیمه نبردهای سنگین را زیاد می‌بینیم. آکامه و نایت رید برای نجات دنیای خود هر کاری که از دستشان برمی آید انجام می‌دهند. بنابراین انیمه “آکامه گا کیل” هم گروهی از شخصیت‌های اصلی را گرد هم می‌آورد که قصد دارند در برابر یک حاکم فاسد از شهر خود محافظت کنند.
در ابتدا، درست مثل انیمه “هفت گناه کبیره”، بین شخصیت‌های گروه مشکلات و سوتفاهم هایی ایجاد می‌شود. چون هر کدام با دیگری فرق دارند. اما به تدریج با هم کنار می‌آیند و سعی می‌کنند یاد بگیرند چطور در کنار هم مبارزه کنند. به علاوه، شخصیت‌های منفی هر دو انیمه یک رهبر فاسد است. یک گروه شخصیت اصلی می‌خواهند این رهبر شرور را شکست دهند.

همچنین بخوانید: مسن‌ترین قهرمان‌های انیمه که شاید برای طرفداران انیمه جالب باشند


1. فری تیل – Fairy Tail – 2009

انیمه “فری تیل” در مقایسه با انیمه “هفت گناه کبیره”، در ظاهر فضای سبک‌تری دارد و داستان به رابطه بین شخصیت‌ها می‌پردازد. این دو سریال با رویکرد متفاوت خود شباهت‌های کمی دارند. با این وجود مضمون دوستی و تسلیم نشدن درباره مشکلات آن‌ها را به هم شبیه می‌کند. هر دو انیمه به لطف شخصیت‌های خود و با هر اپیزود توجه شما را به خود جلب می‌کنند. بنابراین حداقل از یکی از شخصیت‌ها خوشتان می‌آید. اگر واقعاً از انیمه “هفت گناه کبیره” لذت برده‌اید، پس حتماً انیمه “فری تیل” را هم تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم