10 فیلم برتر درباره جنگ جهانی دوم در تاریخ سینما

10 فیلم برتر درباره جنگ جهانی دوم در تاریخ سینما

همه ما می‌دانیم جنگ جهانی دوم یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی بشر است که زندگی افراد بسیاری طی آن از بین رفت و نمی‌توان تلفات آن را بیان نمود. سینما به پاس گرامیداشت از این واقعه فیلم‌های بسیاری درباره آن ساخت. این فیلم‌ها درباره افسران آلمانی یا داستان‌های عاشقانه در دوران جنگ ساخته شده‌اند. در اینجا 10 فیلم برتر از جنگ جهانی دوم را به شما معرفی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.


10. فرار به‌سوی پیروزی – Escape the Victory

این فیلم محصول سال 1981 جنگ و دنیای فوتبال را باهم ادغام کرده و پیروزی را سرلوحه خود قرار می‌دهد. در این فیلم شاهد این هستیم که عده‌ای مجبورند در مقابل دشمن بجنگند و هدف هردوی آن‌ها پیروزی است.


9. آخرین مترو – The Last Metro

در این فیلم به موضوعات مرتبط اشاره می‌شود، قهرمانی و ایمان یک فرد به خود و خواسته‌هایش. در این فیلم کاترین تلاش می‌کند همسر آلمانی-یهودی خود را از نازی‌ها پنهان کند و زمانی که او را تعقیب می‌کنند با مشکل مواجه می‌شود.


8. پیروزی اراده – Triumph of the Will

این فیلم درباره نبرد نورنبرگ است که هیتلر در سال 1934 آغاز نمود. هنوز هم این فیلم را یکی از بهترین‌ها درباره این موضوع می‌دانند که برای مدت‌زمان طولانی ذهن مردم را به خود مشغول کرد.


7. سدشکنان – The Dam Busters

در سال 1954 این فیلم را به دلیل داشتن لوکیشن های مختلف یک فیلم خسته‌کننده و احمقانه می‌دانستند. شاید تنها دلیل تماشای این فیلم را نقش‌آفرینی ستاره فیلم، مایکل ردگریو می‌دانستند.


6. روزهای افتخار – Days of Glory

یکی از فیلم‌های مدرن درباره جنگ جهانی دوم که کارگردان با کمک ابزارهای سینمایی به فیلم پروبال داده است. فیلم از جایی آغاز می‌شود که سربازان آفریقای شمالی به جنگ فرستاده می‌شوند.


5. هانیبال بروکس – Hannibal Brooks

یکی دیگر از فیلم‌های قدیمی محصول سال 1969 با بازی مایکل وینر که در یک باغ‌وحش در مونیخ مسئول نگهداری از فیل‌هاست و پس از شروع جنگ و سوختن شهر می‌خواهد با این فیل‌ها به سوئیس فرار کند.


4. آقای کلاین – Mr Klein

در سال 1976 الین دلون یا آقای کلاین از جنگ سوءاستفاده می‌کند. او لوازم و وسایل یهودی‌هایی که به کمپ فرستاده می‌شوند را می‌فروشد. سرانجام دولت به یهودی بودن او شک می‌کند و او هم به سرنوشت کسانی که از وسایل آن استفاده کرد دچار می‌شود.


3. گردشی در آفتاب – A Walk in the Sun

فیلمی درباره زندگی شهروندان آمریکایی در ایتالیا که در آن حوادث زیادی به چشم نمی‌خورد. ریتم کند آن هم ممکن است به نظرتان خسته‌کننده باشد. اما در بیان اضطراب و حوادث دوران جنگ بسیار موفق است.


2. اروپا – Europa

در این فیلم محصول سال 1991 جین مارک بار در نقش کارگر راه‌آهن ظاهر می‌شود که به دلیل تعلق داشتنان ریل به آلمانی‌ها مشکلات آغاز می‌شود. او بی‌خبر از اوضاع به مشکلات جنگ نازی‌ها و یهودی‌ها وارد می‌شود.


1. آلمان، مادر بیچاره – Germany, Pale Mother

رابطه عاشقانه لن و هانس که در دوران جنگ به ازدواج ختم می‌شود اما مسلماً این پایان شاد پایان یک فیلم جنگی نیست. هانس به ارتش فراخوانده می‌شود و لن باردار تنها می‌ماند. او در این زمان با مشکلات زیادی مواجه می‌شود که بدترین آن زخم صورتش است.

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. بهترین فیلمهای جنگی جدید رو هم بزنید لطفا…

    پاسخ

  2. علی

    تیر 13, 1398

    سلام
    وقتی دیدم نجات سرباز رایان توو لیست نیست شوکه شدم!

    پاسخ

  3. بهرام مالکی

    اردیبهشت 10, 1398

    با سلام وعرض.ادب واحترام:
    از شما وهمکارانتان که رسالت بزر گی رابعهده گرفته اید و آنرا.
    بدرستی انجام میدهید سپاسگزارم.

    پاسخ