بهترین سریال‌های ورزشی ژاپنی که نزدیک به المپیک می‌توانید تماشا کنید

بازی‌های المپیک توکیو محبوبیت زیادی دارند. اگر شما هم از طرفداران این بازی‌ها هستید و حال و هوای آن را دوست دارید ما در اینجا بهترین سریال‌های ورزشی ژاپنی را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. شنا کن – Dansui – 2017

“شنا کن” یک سریال زیبا درباره تیم ورزشی شناست. داستان درباره سه دوست دوران کودکی از تیم شنای مدرسه راهنمایی است. آن‌ها به هم قول دادند تا در دبیرستان هم تیمی باشند، اما به دلایلی از هم جدا شدند. درحالی که یکی از آنها در تیم خود جوایزی دریافت می‌کند، دو نفر دیگر هنوز تلاش می‌کنند. دلیلش هم این است که این تیم مشکلاتی دارد و خوب تعلیم نمی‌بیند. حالا نوبت رقابت مدارس است و می‌توانید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های ژاپنی رازآلود که از تماشای آنها لذت می‌برید


8. قدم‌های کودکانه – Baby Steps – 2016

“قدم‌های کودکان” براساس مانگایی از “هیکارو هاتسوکی” ساخته شد. در سال 2014 انیمه ای از آن ساخته شد و سریال هم در سال 2016 پخش شد. داستان درباره پسری است که به خاطر مهارت‌های تحلیلی خود در درس موفق است. اما با وجود تمام موفقیت‌هایش در ورزش موفق نیست.

او با آشنایی با یک بازیکن تنیس زیبا و جذاب عوض می‌شود. یک بار این دختر از جزوه‌های پسر استفاده می‌کند. ارتباط این دو به تدریج زیاد شده و پسر هم به بازی تنیس وارد می‌شود. رفته رفته این ورزش را جدی می‌گیرد، اما از آنجایی که چندان ورزشکار نیست باید سخت تلاش کند.


7. حمله شماره 1 – Attack No.1 – 2005

یکی از بهترین سریال‌های ورزشی ژاپنی درباره یک بازیکن والیبال دبیرستانی خوشبین که آرزو دارد بهترین بازیکن تیم باشد. این موفقیت به زودی به سراغش می‌آید و توسط فدراسیون والیبال ژاپن انتخاب می‌شود تا به کمپ ملی برود. متاسفانه هیچکدام از همکلاسی‌ها برای او خوشحال نیستند. همه تصور می‌کنند که او شایسته این جایگاه نیست، چون در مسابقه‌های کمی شرکت داشته است. حتی دوست صمیمی و همکلاسی او هم همینطور است. حالا شما باید ادامه ماجرا را تماشا کنید.


6. حرکت تقلبی: پادشاه پینگ پنگ – Fake Motion: King of Ping Pong – 2020

داستان این سریال در آینده‌ای رخ می‌دهد که میز تنیس در مدارس توکیو جایگاه مهمی دارد. در شرق توکیو در مدارس سیستم رتبه بندی خاصی وجود دارد. یکی از تیم‌های این مدارس همیشه موفق است و بنابراین اعضای آن زیادی مغرور شده‌اند. روزی اعضای تیم دیگری این تیم را به چالش کشیده و این تیم می‌بازد. درنتیجه به قعر جدول رتبه بندی‌ها می‌رود. بعد از یک سال و تیم اعضای این تیم می‌خواهند جایگاه خود را پس بگیرند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های لایواکشن ژاپنی که با اقتباس از مانگا ساخته شدند و باید تماشا کنید


5. غرور – Pride – 2004

اکی دو سال است که منتظر دوست پسر است. روزی دوستش او را به تماشای مسابقه هاکی می‌برد. در آنجا کاپیتان تیم عاشق اکی می‌شود. کاپیتان برای جلب توجه اکی یک مبارزه ترتیب می‌دهد و روابطشان عمیق‌تر می‌شود. با این حال این دو با هم فرق دارند، چون پسر گستاخ و دختر وفادار است. بنابراین حالا باید تفاوت‌هایشان را درک کنند و یا تصمیم دیگری بگیرند. با این که این سریال عناصر عاشقانه دارد، اما یکی از بهترین سریال‌های ورزشی ژاپنی است.


4. جام زرین – Golden Bowl – 2002

قهرمان “جام زرین” یک تحلیل گر 32 ساله به نام شو است که پشت کامپیوتر نشسته و کل روز به اعداد زل می زند. در اوقات بیکاری‌اش به یک سالن بولینگ به نام “جام زرین” می‌رود. رفته رفته متوجه می‌شود که در این کار استعداد دارد. متاسفنه این سالن در آستانه ورشکستگی است. صاحب آنجا می‌خواهد سالن را تعطیل کند، اما کارمندان آن مخالف هستند. بنابراین در نهایت قرار می‌شود که با انجام مسابقاتی سرنوشت سالن مشخص شود. شو که دائم به این سالن می‌رود و طبیعتاً تصمیم می‌گیرد در این مسابقات شرکت کند. زن همسایه 38 ساله هم در این مسابقات است و این دو کم کم به هم نزدیک می‌شوند.


3. Ace wo Nerae – 2004

این سریال از مانگایی نوشته “سومیکا یاماموتو” (Sumika Yamamoto) در سال 1973 ساخته شد. اوکا در سال اول دبیرستان بی تردید به تیم تنیس ملحق می‌شود. دلیلش این است که تحت تأثیر بازیکن بااستعداد مدرسه یعنی ریکا قرار گرفته. اما اوکا در ورزش تجربه زیادی ندارد، درحالی که بقیه بازیکن‌ها باتجربه هستند. وقتی تیم مربی جدیدی می‌گیرد همه چیز عوض می‌شود. این مربی بسیار دقیق و حساس است. اوکا از بقیه بازیکن‌ها بااراده‌تر است و به همین دلیل مربی بیشتر برای او زمان صرف می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سینمایی از ژاپن که جوایز مختلف دریافت کرده‌اند


2. تازه کارها – Rookies – 2008

“تازه کارها” یک سریال طنز و تاثیرگذار و یکی از بهترین سریال‌های ورزشی ژاپنی است که ثابت می‌کند یک مربی خوب همه چیز را عوض می‌کند. داستان درباره تیم بیسبال یک مدرسه است که برای اعضای تیم موفقیت در تورنمنت ملی یک رویای دست نیافتنی است. بنابراین برای رسیدن به هدف‌های خود آنقدر تلاش نمی‌کنند. با آمدن یک معلم جدید به مدرسه همه چیز عوض می‌شود. او علاوه بر تدریس ادبیات ژاپنی درباره اهمیت رویاها با بچه‌ها صحبت می‌کند تا برای محافظت از رویاهای خود هرکاری کنند. فیلم “تازه کارها” در سال 2009 به آخرین سال دبیرستان این تیم می‌پردازد. اعضای تیم باید در مسابقات ملی بیسبال شرکت کنند. بنابراین حال و هوای هیجان انگیز آن تماشایی است.


1. سکوی قهرمانی – Buzzer Beat – 2009

یکی از بهترین سریال‌های ورزشی ژاپنی درباره دو نفر با پیشینه متفاوت. نائوکی یک بازیکن حرفه‌ای بسکتبال است که متاسفانه در شرایط سخت به استرس دچار می‌شود. از سوی دیگر ریکو در تلاش است تا در عرصه موسیقی جایگاهی پیدا کند. با این که موسیقی و ورزش باهم تفاوت دارند، اما هردوی این افراد برای رسیدن به آرزوهای خود سخت تلاش می‌کنند. بنابراین کم کم به هم نزدیک می‌شوند و ماجرایی آغاز می‌شود که باید آن را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم