لیست بهترین فیلم‌های برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند

برد پیت (Brad Pitt) یک سوپراستار جهانی و ستاره بی‌چون‌وچرای سینمای هالیوود است. او که به دلیل چهره جذاب خود نیز شهرت دارد یکی از محبوب‌ترین بازیگران محسوب می‌شود. برد پیت در طی سه دهه در بیش از 50 فیلم شرکت داشته که بسیاری از آن‌ها در گیشه موفق بوده و با تحسین منتقدین مواجه شده‌اند. در اینجا 15 فیلم برتر او را به شما معرفی می‌کنیم. این فیلم‌ها هم در گیشه موفق بودند و هم با تحسین منتقدین مواجه شده‌اند و درنتیجه برد پیت را به یک ستاره جهانی تبدیل کرده‌اند. با پروشات همراه باشید.


20. رکورد بزرگ – ۲۰۱۵ – The Big Short

رکود بزرگ نگاهی کمدی به بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ در آمریکا دارد و داستان معامله گرانی به نام “شورت” را بیان می‌کند که تنها در دوره کوتاه، موقع بالا رفتن بهای سهام و اوراق قرضه سرمایه‌گذاری می‌کنند. این گروه منفور معامله‌گران دراز مدت هستند که بازار را تا بالاترین حد آن سوق می‌دهند. این کتاب بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده و موفق به دریافت اسکار بهترین فیلمنامه ی اقتباسی نیز شده است.  تمرکز فیلم روی ۵ شخصیت است: مایکل بری (کریستین بیل)، یک نابغه مالی نه چندان اجتماعی؛ بارک بوم (استیو کارل)، یک دلال هشیار؛ جرد ونت (رایان گاسلینگ)، یک سرمایه گذار طماع که حاضر است آدم بکشد. “برد پیت” نیز در این فیلم نقش یک دلال سابق را ایفا می کند و با اینکه یکی از شخصیت های فرعی داستان است، اما نقش تاثیر گذاری داشته و آن را به زیبایی ایفا کرده است.


19. جنگ جهانی زد – ۲۰۱۳ – World War Z

داستان این فیلم درباره ی مردی به نام “جری لین”، کارمند سازمان ملل متحد، (با بازی برد پیت)، است که برای مقابله با یک بیماری فراگیر که باعث تبدیل انسان ها به زامبی ها شده و تهدیدی برای  نژاد بشری است، زندگی اش را به خطر می اندازد.


18. آقا و خانم اسمیت – Mr. and Mrs. Smith – 2005

این فیلم موفق با حضور برد پیت و آنجلینا جولی با بازی درخشان آن‌ها به یک فیلم پرفروش تبدیل شد. برد پیت در این فیلم نقش یک قاتل را ایفا کرد. فیلم با استقبال تماشاگران مواجه شد و با وجود عقاید مختلف منتقدین در سراسر جهان بیش از 450 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم لحظات جالبی دارد و صحنه‌های اکشن آن بسیار زیبا هستند.


17. بخوان و بسوزان – Burn After Reading – 2008

این فیلم کمدی سیاه تنها همکاری پیت با برادران کوئن محسوب می‌شود که ازلحاظ فروش و نظر منتقدین خوب بود. اما همانند آثار دیگران برادران کوئن رفته‌رفته نظر عده بیشتری را جلب کرد و به یکی از مهم‌ترین آثار او تبدیل شد. این فیلم خوش‌ساخت و جالب بود. فیلم سیاه “جایی برای پیرمردها نیست” (No Country For Old Men) انتظارات مخاطبین را بالا برد اما این فیلم باوجوداینکه با نظرات مختلف مواجه شد اما یک کمدی سیاه موفق است و برد پیت هم در نقش خود خوش درخشیده است.


16. متفقین – ۲۰۱۶ – Allied

“ماریون کوتیار” و “برد پیت” در این فیلم نقش دو جاسوس انگلیسی را دارند که در زمان جنگ جهانی دوم در کشور مراکش به ترور آلمانی ها می پردازند. بعد از انجام این عملیات، این دو نفر باه هم ازدواج می کنند ولی بعد از مدتی خبری به گوش “مکس” (برد پیت) می رسد که زندگی اش را برای همیشه تغییر می دهد. نقش آفرینی این بازیگر در فیلم “متفقین” به عنوان یک افسر جنگی و همچنین مردی که عاشقانه همسرش را دوست دارد بسیار دیدنی است. در انتهای فیلم شاهد آشفتگی و شکست شخصیت “مکس” هستیم که “پیت” این ویژگی ها را به زیبایی ایفا می کند.


15. کشتار با لطافت – Killing Them Softly – 2012

این تریلر جنایی در سال 2012 چندان موردتوجه قرار نگرفت. برد پیت نقش یک قاتل را ایفا می‌کند که پس از دشمنی در میان دنیای جرائم زیرزمینی به کار گرفته شده تا دوباره صلح را برقرار کند. نقش او بسیار جدی و خطرناک است. او در این فیلم بسیار خوب ظاهر شده و توانسته با موفقیت نقش یک قاتل بی‌احساس را ایفا کند.


14. ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل – The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford – 2007

این فیلم برد پیت را در نقش جسی جیمز افسانه‌ای نشان می‌دهد که در قرن نوزدهم در میسوری یک یاغی بود. این شخصیت بسیار قدرتمند و جذاب بود و برد پیت به‌خوبی در آن ظاهر شد. اگرچه اجرای کیسی افلک در نقش رابرت فورد بیش از هر چیزی موردتوجه قرار گرفت اما بازی پیت هم قابل‌قبول است.


13. افسانه‌های خزان – Legends of the Fall – 1994

این فیلم ازجمله فیلم‌هایی بود که باعث شهرت برد پیت شد. اگرچه این فیلم جز فیلم‌های به‌یادماندنی او محسوب نمی‌شود اما به دلیل بازی درخشان او لایق نام بردن است. این فیلم جذاب و قابل‌قبول بود و اگرچه منتقدین داستان آن را تکراری می‌دانستند اما باعث شد که برد پیت موردتوجه منتقدین و فیلم‌سازان قرار بگیرد.


12.  11 یار اوشن – Ocean’s Eleven – 2001

به‌ندرت پیش می‌آید که بازسازی یک اثر کلاسیک با موفقیت مواجه شده و حتی از نسخه اصلی موفق‌تر شود، که البته 11 یار اوشن یکی از این فیلم‌ها بود. غیر از سبک خاص کارگردان این فیلم، یعنی استیون سودربرگ، لیست بازیگران این فیلم دلیل اصلی موفقیت این اثر بود. پیت و سایر بازیگران این فیلم در پشت صحنه باهم دوست بودند و رابطه خوبشان باعث شد که در فیلم موفق ظاهر شوند. همچنین زمانی که در بین بازیگران درجه‌یک حضور دارید تلاش می‌کنید تا بهترین اجرای خود را داشته باشید. و برد پیت هم همین کار را انجام داد. جرج کلونی در نقش دنی اوشن خوش درخشید اما برد پیت هم از او چیزی کم نداشت. ظاهر جذاب او و استعداد بازیگری‌اش باعث شد که نقش راستی جذاب‌تر به نظر برسد.


11. قاپ‌زنی – Snatch – 2000

این فیلم از گای ریچی یکی از موفق‌ترین فیلم‌های هزاره جدید بود که با وجود بازیگران مطرح در گیشه و ازنظر منتقدین یک موفقیت محسوب می‌شد. باوجود داستان پیچیده و تعداد زیاد بازیگران، پیت مهم‌ترین نقش را بر عهده داشت. او در نقش یک بوکسور کولی ظاهر شد و برای ایفای این نقش به لهجه کولیان ایرلندی مسلط شد. به همین دلیل ثابت کرد که از یک چهره جذاب فراتر است. شخصیت او به‌راحتی در فیلم غرق شده و مطمئن باشید که با دیدن این فیلم به یاد شخصیت‌های دیگر او نخواهید افتاد.


10. تروآ – Troy – 2004

یکی از بهترین نقش‌های برد پیت نقش آشیل در فیلم تروآ بود. نقش‌آفرینی او در این فیلم باعث شد که از آن زمان به بعد به دلیل چهره و هیکل او، او را یک خدای یونانی بنامیم. بااین‌حال اجرای او در کنار بازیگران دیگر فیلم باعث شد فیلم تروآ از دید منتقدین و ازنظر فروش به یک فیلم موفق تبدیل شود که البته بدون حضور برد پیت حاصل نمی‌شد.


9. بابل – 2006 – Babel

ریچارد (برد پیت) و سوزان (کیت بلانشت) یک زوج توریست هستند که در غم از دست دادن فرزند سومشان به روستایی در حومه مراکش سفر می‌کنند که بیشتر با یکدیگر باشند. اما در مراکش دو پسر با اسلحه پدرشان اتوبوسی را که آن دو از مسافران آن هستند نشانه می‌روند و سوزان به‌شدت زخمی می‌شود. جریان رسانه‌ای می‌شود و اینترپل در ماجرا دخالت می‌کند. این فیلم به بیان علت و معلول حوادث کوچک، که مجموع آن یک حادثه بزرگ در سطح جهانی می‌شود، می‌پردازد و تأثیر روابط کوچک را بر حادثه‌ای بزرگ که از درون خالی است بیان می‌کند.


8. روزی روزگاری در هالیوود – 2019 – Once Upon a Time in Hollywood

بازی “برد پیت” در فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” و در کنار ستاره ای مثل لئوناردو دیکاپریو یکی از به یادماندنی ترین اجراهای این بازیگر توانا است. نمایش قدرت بدنی او در سن 55 سالگی در این فیلم، چیزی بود که نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. اتفاقات فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” که با ژانر مهیج و معمایی ساخته شده است، در سال ۱۹۶۹ و در شهر لس آنجلس در جریان است. داستان این فیلم درباره ی یک ستاره ی تلویزیونی است که شهرتش کم شده است و سعی می کند با ساختن یک فیلم جدید، در سال های آخر دوران طلایی هالیوود دوباره به شهرت برسد.


7. مانیبال – Moneyball – 2011

برد پیت در نقش یک شخصیت معمولی استعداد ویژه‌ای دارد و به همین دلیل برای دومین بار پس از “درخت زندگی” (The Tree of Life) برای بازی در فیلم “مانیبال” در سال 2011، نامزد بهترین بازیگر مرد شد و این فیلم هم نامزد بهترین فیلم. او به‌خوبی در نقش بیلی بین ظاهر شد، نقشی که از نقش‌های دیگر او حقیقی‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. شاید این نقش‌آفرینی برای برد پیت دشوار بود اما نتیجه کار باعث ایجاد نقشی شد که از آثار دیگر او باور پذیرتر و متفاوت‌تر باشد.


6. مورد عجیب بنجامین باتن – The Curious Case of Benjamin Button – 2008

برد پیت در این فیلم با همکار و دوست قدیمی خود دیوید فینچر، مشارکت می‌کند. او در این فیلم نقش مردی را ایفا می‌کند که به‌صورت یک پیرمرد به دنیا آمده و زندگی او به‌صورت معکوس ادامه پیدا می‌کند. جلوه‌های بصری باعث باور پذیرتر شدن این نقش شد و باعث شد برای اولین بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شود. این فیلم بسیار زیبا بوده و یکی از بهترین اجراهای برد پیت محسوب می‌شود.


5. درخت زندگی – The Tree of Life – 2011

این فیلم از ترنس مالیک به دلیل سبک هنرمندانه و فلسفه‌های مورد استفاده شده‌اش، شهرت دارد. فیلم با تحسین منتقدین مواجه شد اما شیوه پیچیده روایت آن باعث که تماشاگران چندانی نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. برای درک بهتر فیلم باید آن را چند بار تماشا کرد. برد پیت نقش آقای اوبرین را ایفا می‌کند و روابط پیچیده او با خانواده‌اش به‌خوبی نمایش داده می‌شود.


4. حرامزاده‌های لعنتی – Inglourious Basterds – 2009

همکاری برد پیت با یکی از بهترین کارگردان‌های سینما، کوئنتین تارانتینو، باعث شد که یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه بازیگری او شکل بگیرد. او در نقش آلدوی بی‌ادب و خشن ظاهر می‌شود و این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد. زیرا از لهجه گرفته تا ظاهر او (زخم روی گردن او و راز آلود بودن شخصیتش را بیشتر نشان داده و شخصیت او را قوی‌تر می‌کند) بی‌عیب و نقص است. یکی از صحنه‌های جالب فیلم صحنه‌ای است که در آن برد پیت تظاهر می‌کند یک مهمان ایتالیایی در آلمان است. صحنه‌های جالب دیگر داستان عبارت‌اند از اجرای کریستف والتز و دیالوگ‌های پرتنش. باوجوداینکه اجرای او کوتاه بود اما موفقیت او را به همراه داشت.


3. 12 میمون – 1995 – Twelve Monkeys

برد پیت در این فیلم نقش مکمل را بر عهده داشت و به همین دلیل نامزد جایزه اسکار در این بخش شد. او در نقش یک بیمار روانی ظاهر شده که در یک مرکز روانی بستری است و شخصیت پرانرژی او در مقابل شخصیت خسته بروس ویلیس بسیار به چشم می‌آید.


2. باشگاه مبارزه – Fight Club – 1999

یکی از بهترین شخصیت‌های نوشته شده در تاریخ سینما شخصیت تایلر دردن است که کسی بهتر از برد پیت نمی‌توانست آن را ایفا کند. او در نقشی ظاهر می‌شود که شاید هر مردی آرزوی ایفای آن را داشته باشد. او باهوش، جذاب، شوخ‌طبع و سمبل مردانگی است. شخصیت جالب او با اجرای پرقدرت اش همراه است که شاید بیننده نتواند در نگاه اول آن را درک کند. این فیلم موردتوجه طرفداران برد پیت قرار گرفت و یکی از مهم‌ترین نقش‌های دوران بازیگری او محسوب می‌شود.


1. سون – Se7en – 1995

همکاری برد پیت و فینچر همیشه به معجزه تبدیل می‌شود. آن‌ها باهم رابطه دوستانه دارند و این رابطه باعث شده که همکاری آن‌ها موفقیت‌آمیز باشد. فینچر یک فرد کمال‌گراست و مطمئن است که بهترین نتیجه را از پیت خواهد گرفت. از اولین همکاری آن‌ها همیشه به همین صورت بوده است. این فیلم برد پیت را به یک ستاره تبدیل کرد که دلیل آن اجرای موفق این شخصیت پیچیده و پر از جزئیات بود. دیوید میلز یک پلیس جذاب است که با مافوق باتجربه‌اش همکاری می‌کند. این شخصیت لجباز و سرسخت است که باعث شد برد پیت در اوایل دوران بازیگری خود اجرای بسیار خوبی داشته باشد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. سایان

    آبان 7, 1398

    Fury تو این لیست جا نداشت؟

    پاسخ

    • آره فیوری یکی از بهترین فیلم های برد پیت من این فیلم برد پیت که دیدم ازش خوشم اومد و ۲۵تااز فیلم های برد پیت نگاه کردم واقعا یک ستاره هالیوودی عشق❤️❤️❤️

      پاسخ

  2. R.min 2004

    مرداد 22, 1398

    برد پیت توی فیلم Troy واقعا حرفه ای عمل کرد … در این فیلم نقش یه جنگجوی یاغی و بی احساس اما در وجودش قلبی مهربان و تپنده دارد به بهترین نحو به نمایش گذاشته شد و دیالوگ های جالبی از این هنرمند شاهد بودیم …
    Brad Pitt در این فیلم نقش فردی مسمم و تا حد قابل ملاحضه ای نامرد چراکه قول هکتور را راجب تدفین طرف مقابل را پس از کشته شدن را قبول نکرد و اورا همانند یک حیوان بی ارزش تلقی کرد و جلوی خانواده اش اورا در حالی که خودش سوار بر ارابه و اسب بود بر زمین میکشید …
    در کل بخوایم حساب کنیم اونجوری که باید به برد پیت توی این فیلم توجه نشده و خیلی خیلی بیش از اندازه باید مورد تحسین و توجه منتقدین قرار میگرفت و به نظرم حتما باید حداقعل اگر برنده جایزه اسکار نمیشد نامزد آن میشد . …
    بردپیت توی این فیلم ثابت کرد که از پس هر ژانر فیلمی بر می آید و میتواند بیننده را مدهوش خود کند …
    آکیلیس فردی شکننده اما در ظاهر بی احساس و سنگدل بود و نقشی مسمم و و 2 شکله یعنی هم به صورت بی احساسی و هم شکننده و مهربان را عالی بازی کرد تا جایی که دشمن خود را دوست خطاب میکند …

    پاسخ

    • فومنی در پاسخ به R.min 2004

      مهر 9, 1398

      اگر قراره کسی بازی برادپیت راقضاوت کنه فقط باتماشای فیلم (بابل) به توانایی شگرف این مرد پی خواهدبرد. بگذریم ازاینکه تک تک کارهایی شما نام بردین نیز فوق العاده هستند.

      پاسخ

    • فومنی در پاسخ به R.min 2004

      مهر 9, 1398

      سرکارخانم باقری: ضمن سپاس اززحمات شماوهمکارانتان درسایت عالی پروشات، من اوایل انقلاب که کم وسن وسال بودم فیلمی راازتلویزیون دیدم ودرطول همه این زمانها خیلی جستجوکردم تاشایداسم فیلم راپیداکنم ودوباره آن راببینم.می خواستم ازشماودوستان کمک بگیرم. فیلمش جنگی وخارجی بودویادمه سربازی رابه درختی بسته بودن ومنطقه جنگلی ومرداب بودوپشه های مالاریا آنقدر این سرباز بیچاره رانیش زدندکه تاصبح مرد…از اون نوستالژی فقط همین یادمه…اگه کمک کنیدممنون میشم. مثل همیشه پیروزودرخشان باشید

      پاسخ