10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر که باید تماشا کنید

امروزه تبدیل شدن از یک بدن ساز به یک بازیگر حرفه‌ای کار چندان آسانی نیست، زیرا بسیاری از این افراد دوست دارند بازیگر شوند اما نمی توانند. البته این کار برای آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) آسان بود، زیرا او حقیقتا می خواست بازیگر شود نه فقط یک اجرا کننده، و برای این کار از فیزیک بدنی خود بهره برد. به تدریج استعداد و توانایی های خود را که به خوبی از آن آگاه بود، مورد استفاده قرار داد تا جاییکه به بزرگ ترین ستاره نسل خود بدل شد و بقیه آن را خودتان می دانید. او سبک اکشن مخصوص خود را داشت که بیشتر بر انفجار تکیه داشت تا صحنه های مبارزه و در آن از طنز هم بهره می برد.

پس از دهه 70 که تمام فیلم های اکشن پوچ گرایانه بودند، آرنولد چیز تازه ای به این ژانر وارد کرد. فیلم او در عین سرگرم کنندگی مورد علاقه منتقدین بودند. فیلم های او امروزه آثار کلاسیک محسوب شده و حتی نسل های بعدی نیز طرفدار آن هستند. در مقالات قبلی درباره بیوگرافی آرنولد نوشته بودیم و در اینجا می خواهیم 10 فیلم برتر او را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. کونان بربر – Conan The Barbarian – 1982

در این فیلم آرنولد نقش کونان را ایفا کرد. این فیلم لاو اکشن از کامیک رابرت ای.هاوارد اقتباس شده و اجرای آرنولد به زیبایی آن افزوده است. این فیلم حماسی باعث شهرت او در میان هواداران شد و در نتیجه نسخه بعدی آن در سال 1984 به بازار آمد. در این دنیای وحشی کونان می خواهد انتقام مرگ والدین خود را بگیرد. این فیلم زیبا با طراحی و موسیقی متن بی نظیر، تا پیش از سه گانه “ارباب حلقه ها” (Lord of the Rings) از پتر جکسون، بزرگ ترین فیلم با صحنه های شمشیربازی و مبارزه است.

همچنین بخوانید: معرفی تمام 42 فیلم تام کروز از بدترین تا بهترین


9. پاک کن – Eraser – 1996

شاید با فکر کردن درباره آثار اکشن آرنولد کمتر به یاد این فیلم بیفتید، زیرا این اثر آخرین کلاسیک اکشن او محسوب می شود. این فیلم یک اثر پرفروش بود که با وجود حفره های داستان از نظر موفقیت های تکنیکی یک اثر موفق بود. بدلکاران و جلوه های ویژه از زمان خود جلوتر بوده و باعث شدند این فیلم در قسمت جلوه های ویژه نامزد اسکار شود.

همچنین بخوانید: 13 فیلم برتر رابرت داونی جونیور که باید ببینید


8. مرد فراری – The Running Man – 1987

یک اثر علمی تخیلی سرگرم کننده درباره موضوعی که هنوز می توان با آن ارتباط برقرار کرد. در دهه 70 و 80 فیلم های علمی تخیلی ساخته شده اند که آینده را به عنوان یک مدینه فاسده نشان می دادند. این فیلم درباره یک برنامه تلویزیونی است که در آن افراد محکوم باید برای آزادی با قاتلین حرفه ای مبارزه نمایند، مضمونی که بعد ها در فیلم های “محکوم” (The Condemned)، “مسابقه مرگ” (Death Race) و “نبرد رویال” (Battle Royale) مورد استفاده قرار گرفتند. آرنولد شوارتزنگر نقش بن ریچاردز را ایفا می کند، پلیسی که به اشتباه به قتل محکوم شده و برای زنده بیرون آمدن باید شرایط خطرناکی را تحمل کند. شاید جلوه های فیلم اغراق به نظر برسد اما افزودن کمپ ها این اثر را به یک اثر کنایی تبدیل کرد که البته می توان آن را سیاه هم نامید.

همچنین بخوانید:12 فیلم برتر وین دیزل که باید تماشا کنید


7. یادآوری کامل – Total Recall – 1990

در ابتدای دهه 90 آرنولد شوارتزنگر یک سرگرم کننده موفق بود و فیلم های موفق بسیاری را پدید آورد. او برای آغاز دهه طلایی خود با پل ورهوفن کارگردان “پلیس آهنی” (RoboCop) همراه شد تا این فیلم علمی تخیلی که گران قیمت ترین فیلم آن دوره بود را بسازد. این فیلم که در سال 2048 رخ می داد، درباره یک کارگر ساخت و ساز بود که درباره مریخ و یک زن ناشناخته در آنجا کابوس می دید. این داستان برای آن زمان  به شدت پیچیده و گیج کننده بود و از جلوه های ویژه کلاسیک های سایبرپانک بهره برد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ژان کلود ون دام (فرانکی)


6. دروغ‌های حقیقی – True Lies – 1994

این فیلم نقطه ورود جیمز کامرون به ژانر فرعی اکشن- کمدی بود و انتخاب آرنولد باعث موفقیت فیلم اش شد. کامرون که در دو پروژه پیشین با آرنولد همکاری داشت، به او اطمینان داشت و این فیلم به یکی از پرفروش ترین فیلم های آن سال بدل شد. این فیلم با الهام از کمدی فرانسوی La Totale درباره یک مامور دولتی مخفی ایالات متحده است که حرفه اش را به خانواده اش دروغ گفته است.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


5. کماندو – Commando – 1985

این فیلم در ادامه فیلم “کشتار” سال 1984 ساخته شد و می توان آن را بهترین فیلم اکشن هاردکور دهه 80 تلقی کرد. وجود صحنه های طنز در کنار اکشن باعث شد که این فیلم در کنار فیلم های دیگر آرنولد در آن دهه جز بهترین ها باشد. داستان درباره یک کماندوی بازنشسته است که دخترش توسط مامورانی که می خواهد تمام اعضای تیم را به قتل برساند، ربوده شده است. جان ماتریکس برای نجات دخترش و شکست مزدور باید خطرناک ترین کارهای ممکن که آرنولد تا به حال دست زده، را انجام دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر آنجلینا جولی که باید تماشا کنید


4. گرسنه بمان – Stay Hungry – 1976

این فیلم احتمالا بهترین فیلم نادیده گرفته شده این فهرست است که حتی طرفداران آرنولد هم ممکن است از وجود آن بی خبر باشند. شاید دلیل اش این است که این فیلم در دهه 70 ساخته شد و علاوه بر جف بریجز بازیگر، یک بازیگر اتریشی نقش مکمل را برعهده داشت. کریگ بلیک (بریجز) باید در خرید یک الماس به یک تاجر کمک می کرد، که لغو شد. سپس با یک کارگر رو به رو شده و با بدن سازی به نام جو سانتو (آرنولد) دوست می شود. آرنولد برای این نقش جایزه گلدن گلوب دریافت کرده و چهره جالبی از بدن سازی ارائه داد که برای تماشاگران دهه 70 جالب بود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های شارلیز ترون به انتخاب مخاطبین


3. غارتگر – Predator – 1987

سه گانه غارتگر به همراه بیگانه ها از بهترین فیلم های ژانر علمی تخلیلی و وحشت محسوب می شوند. هیولاهای این فیلم با وجود چهره کریه در بین تماشاگران محبوب می باشند. اگرچه منتقدین در ابتدا از این فیلم استقبال نکردند، اما استفاده از عناصر ژانرهای مختلف و جلوه های ویژه استن وینستون با تحسین مواجه شد. اگرچه داستان در قلمروی گوریلاها رخ می دهد اما وجود جنگل های باران خیز باعث می شود حضور یک قاتل را حس کنید و تا آخرین لحظه میخکوب شوید.

همچنین بخوانید: 16 فیلم برتر لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید


2. کشتار – The Terminator – 1984

بدون شک این فیلم از جیمز کامرون آرنولد را به یک ستاره بدل کرد. اگرچه شخصیت سایبورگ و قاتل او از شخصیت هفت تیر کش یول برینر در “وست ورلد” (Westworld) الهام گرفته شد اما آرنولد توانست چهره سرسخت و مقتدری را به آن بیفزاید. کشتار در دید منتقدین و گیشه موفق بود و یک اثر کلاسیک این ژانر محسوب می شود. صحنه های اکشن، جلوه های ویژه، ریتم فیلم و اجرای زیبای بازیگران، باعث شد که این فیلم استانداردهای فیلم های اکشن را تعریف کند. کامرون با سپردن یک نقش مکانیکی که کمبود مهارت های بازیگری آرنولد را پنهان می کرد، توانست چهره جدیدی از او را نشان داده و بهترین بهره را ببرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


1. نابودگر ۲: روز داوری – Terminator 2: Judgement Day- 1991

این فیلم در ژانر موفق اکشن بهترین محسوب می شود. اگر فیلم کشتار در عرصه فیلم های علمی تخیلی اکشن یک مسیر جدید را به وجود آورد، سری دیگر آن توانست این ژانر را تعریف کند. کشتار 2 یک موفقیت سینمایی بود که جنبه های تکنیکی آن هرگز در تاریخ سینما دیده نشده بود و تعجبی ندارد که 4 جایزه اسکار را به خانه برد. این فیلم پیچیده نیست، از عناصر علمی تخیلی استفاده می کند و تمرکز اصلی آن بر 150 دقیقه درام و اکشن است. شخصیت او آرنولد را به یک قهرمان بدل کرد و باعث شد که به بهترین ستاره دوره خود تبدیل شود. در نتیجه در فیلم های دیگر آن دوره هم دیده شد. این فیلم همچنین اولین فیلمی بود که از تکنولوژی ضبط حرکت استفاده کرد. در سری دوم در کنار شخصیت اصلی این چندگانه، یعنی جان کانر، به شخصیت های سارا کانر و تی هشتصد هم پرداخته می شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم