مبارزه ثور و سوپرمن؛ کدامیک در نبرد مرگ پیروز می‌شوند؟

طرفداران سالیان زیادی راجع‌به اینکه چه ابرقهرمانی می‌تواند دیگری را شکست دهد بحث می‌کنند. استاندارد طلایی قدرت ابرقهرمانی در این بحث‌های دوستانه کاراکتر سوپرمن است. با توجه به توانایی‌ها و قدرت نامحدود این ابرقهرمان دشوار است که بگوییم چه کاراکتر دیگری می‌تواند در یک چالش جدی به‌صورت عادلانه او را شکست دهد.

با‌این‌حال ثور، یکی از قدرتمندترین انتقام‌جویان مارول، ممکن است به‌ اندازه کافی قوی باشد تا این کاراکتر را شکست دهد. او با توانایی‌های ازگاردی و چکش فوق‌العاده‌اش یک خدا در عرصه مبارزه محسوب می‌شود. ثور به‌واسطه این قدرت‌ها می‌تواند دشمنان به مراتب قوی‌تر از خودش را طبق قاعده مبارزه شکست دهد.

با توجه به اینکه ثور می‌تواند قدرتمند باشد و سوپرمن نیز می‌تواند قدرتمندتر از یک لوکوموتیو و سریع‌تر از یک گلوله باشد، طی این مطلب قصد داریم پی ببریم اگر این دو ابرقهرمان در مقابل یکدیگر قرار بگیرند کدامیک پیروز شده و دیگری را شکست می‌دهد. با پروشات همراه باشید.


کدام نسخه از سوپرمن در مقابل کدام نسخه از ثور؟

با توجه به جهان‌های موازی و دوره‌های زمانی مختلف ابرقهرمانان در کمیک‌ها، دی سی و مارول نسخه‌های گوناگونی از سوپرمن و ثور را به طرفداران معرفی کرده‌اند. درنتیجه ابتدا باید مشخص کنیم کدام نسخه از این ابرقهرمانان را برای مقایسه انتخاب خواهیم کرد. در دنیای دی سی، سوپرمن قبل از خط داستانی “بحران در زمین‌های نامحدود” (Crisis on Infinite Earths) دارای قدرت زیادی بود.

طی برخی از کمیک‌ها که قبل از کمیک بحران در زمین‌های نامحدود منتشر شدند سوپرمن دارای توانایی‌های جدید و فوق‌العاده زیادی بود که بعدها در هیچ مطلب دیگری نتوانست به آن سطح از قدرت دست پیدا کند (لازم به ذکر است کمیک زمین‌های نامحدود در سال 1986 منتشر شده بود). به‌طور مثال عطسه سوپرمن به‌حدی نیرو داشت که می‌توانست نظم منظومه شمسی را برهم بزند.

در هیچ جای دیگری از تاریخ کاراکتر سوپرمن ما شاهد چنین میزان قدرتی در او نبودیم. نسخه مدرن این کاراکتر یعنی سوپرمن پس از بحران دارای محدودیت‌های گوناگونی است. حتی برخی از دشمنان او مانند دومزدی و دارک‌ساید به‌راحتی می‌توانند در عرصه قدرت با او مقابله کنند.

البته در جاهایی دیگر نیز سوپرمن دارای قدرت‌های زیادی بود. در کمیک All-Star Superman مرد پولادین قبل از لحظه مرگش قدرت بسیاری زیادی داشت و بسیار نیرومند شده بود.

اما ثور در طول تاریخ فرازونشیب کمتری داشته و از میزان قدرت نسبتا پایداری برخوردار بوده است. با‌این‌حال زمان‌هایی نیز در کمیک‌ها وجود داشت که این کاراکتر ضعیف‌تر یا قوی‌تر بود. از آنجایی‌که سوپرمن قبل از بحران با قدرت‌های عجیبش به‌راحتی می‌تواند ثور را شکست دهد، طی این مطلب قصد داریم قدرت سوپرمن بعد از بحران را با کاراکتر ثور دنیای اصلی مارول مقایسه کنیم. در واقع نسخه‌های نرمال و شناخته‌شده از این دو کاراکتر را در مقابل یکدیگر قرار خواهیم داد. مبارزه جذابی پیش رو داریم، اینطور فکر نمی‌کنید؟!


ثور قدرتمندتر است یا سوپرمن؟

هرطور محاسبه کنید سوپرمن به‌لحاظ قدرت نسبت به ثور برتری دارد. او در کمیک‌ها نظم سیارات را بهم ریخته و افراد را با قدرت وحشیانه‌اش به مدار خارج از جو پرتاب کرده. در جهان دی سی قدرت سوپرمن بی‌نظیر است. بااین‌حال ثور نیز قدرت قابل‌توجهی دارد. این کاراکتر با قدرت خالص خود توانست کل یک سیاره را طی مبارزه‌اش با بتا ری بیل نابود کند.

ثور گالاکتوس و فنیکس فورس را که از قدرت‌های کیهانی بزرگ بودند تقریبا شکست داده است. او وزن ازگارد را نگه‌داشته و در برابر جاذبه یک سیاه‌چاله مقاومت کرده. با وجود اینکه هنوز ممکن است سوپرمن کمی قدرتمندتر به‌نظر برسد، ولی این اختلاف قدرت بین سوپرمن پس از بحران با ثور چندان زیاد نیست.


کدام یک قدرت بیشتری دارد؟

به‌لحاظ قدرت‌های ابرانسانی سوپرمن پیروز می‌شود. با قدرت‌هایی چون تنفس انجمادی و دید حرارتی مرد پولادین به‌شکلی واضح مهمات بیشتری دارد. بااین‌حال ثور نیز پیوسته با غول‌های بزرگی در نبرد بوده و در مقابل نیروهای وحشتناکی چون سلستیال‌ها مقاومت کرده است. توانایی‌های سوپرمن ممکن است به ثور ضربه بزند ولی لزوما نمی‌تواند او را شکست دهد.

ثور علاوه‌بر توانایی‌های ازگاردی و نیروی فیزیکی‌اش، یک قدرت اصلی دیگر نیز دارد که کنترل صاعقه است. او به‌عنوان خدای رعد می‌تواند صاعقه را کنترل کند. قدرت صاعقه این کاراکتر فاکتوری است که می‌تواند نقشی موثر در مبارزه علیه سوپرمن داشته باشد.


سوپرمن و جادوی ثور

سوپرمن نقاط ضعفی نیز دارد. نزدیکی به یک خورشید سرخ یا کریپتونایت می‌تواند او را ضعیف کند. سوپرمن همچنین در مقابل جادو نیز ضعف دارد. این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که طبق آن شزم، ابرقهرمان وابسته به قدرت‌های جادویی، می‌تواند سوپرمن را شکست داده و بر او پیروز شود.

ثور با قدرت جادویی آمیخته شده است. این قدرت باعث شده ثور بتواند با سرعتی فراتر از سرعت صاعقه چکش خود را چرخانده و آن را به حرکت دربیاورد. توانایی‌های جادویی خدای رعد باعث شده تا او در هر شرایطی بتواند قدرت خود را حفظ کند. ثور با تولید صاعقه جادویی خویش می‌تواند صدماتی جبران‌ناپذیر به رقیب خود وارد کند.

درنتیجه وقتی سوپرمن با یکی از نقطه ضعف‌هایش مواجه شود دیگر مهم نیست تا چه اندازه قدرت داشته باشد. ثور در چیزی قدرت دارد که نقطه ضعف سوپرمن محسوب می‌شود. شاید مرد پولادین بتواند با قدرتش بر ثور غلبه کند؛ ولی خدای رعد با تکیه بر نیروهای جادویی‌اش می‌تواند صدماتی جدی به سوپرمن وارد کند.


کدامیک پیروز می‌شود؟

اجازه بدهید روراست باشیم؛ نمی‌توان بطور قطع گفت کدام یک در یک مبارزه تن به تن و عادلانه پیروز خواهد شد.

با وجود ضعف سوپرمن نسبت به جادو، ثور یک برتری دیگر نیز نسبت به مرد پولادین دارد. سوپرمن معمولا در مبارزه‌های دوستانه و زمانی‌که حریفش موجود شروری نباشد عقب می‌کشد. به همین دلیل است که بتمن اغلب سوپرمن را شکست می‌دهد. درنتیجه تصور اینکه سوپرمن در مبارزه با ثور مایل به عقب‌نشینی باشد سخت نیست. ولی ثور عاشق جنگیدن است و بدون شک از تک تک ثانیه‌های مبارزه‌اش با مرد پولادین لذت خواهد برد.

احتمالا سوپرمن با سرعت فوق‌العاده زیادش بتواند ثور را قبل از اینکه شانس داشته باشد صاعقه خود را ایجاد کند شکست دهد. اما سوپرمن معمولا در مبارزه‌هایش، به‌خصوص مبارزه با دوستان از حداکثر قدرت خود استفاده نمی‌کند. ولی ثور برخلاف او کاملا مبارزه را جدی گرفته و تمام سعیش را می‌کند تا در نبرد پیروز شود.

با توجه به قدرت جادویی ثور و اینکه سوپرمن در مبارزه‌اش تعلل می‌کند، ممکن است خدای رعد این شانس را داشته باشد تا به کمک جادو و صاعقه‌ مرد پولادین را شکست دهد. شاید سوپرمن مرد پولادین باشد، اما اگر تعلل کند ثور به‌ اندازه کافی قدرتمند است تا به کمک قدرت جادویی صاعقه‌اش او را شوکه کرده و شکست دهد، اما اگر سوپرمن با تمام قدرتش در این نبرد شرکت کند و از حداکثر توانایی خود استفاده کند احتمالا پیروز مبارزه خواهد بود.

نظر شما چیست؟ اگر مبارزه‌ای بین ثور و سوپرمن صورت بگیرد کدام یک پیروز خواهند شد؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4103)

بستن فرم

  1. امیر

    خرداد 5, 1402

    کسانی که میگن زور بازو تور بیشتره اینو بگم که تور حتی نتونست به زور یکی از غول های ژوتانهایم غلبه کنه وملکیث تونست دستشو قطع کنه

    پاسخ

    • استون در پاسخ به امیر

      خرداد 7, 1402

      باید بگم که ثور یک با ثور لاو اند تاندر خیلی فرق داره و فوق العاده ضعیف تره زور سوپرمن و ثور دیبیتیبل هست ثور با یه ضربه اینتایر یوتانهایم رو نابود کرد تو همون ثور یک که خیلی ضعیف تر هست که یوتانهایم هشت برابر زمین اسکیل میشه حتی ثور حلقه های نیداولیر رو تکون داده همشو که بازم خیلی زیاده و پلنتری اسکیل میشه در کل مساوی به نفع سوپرمن هست ولی بیشتر پوینتا رو ثور میگیره

      پاسخ

    • محمد پور محتشم در پاسخ به امیر

      آبان 26, 1402

      اول اینکه اون ثور حالت ثور ضعیف بود این یک دو چرا نمیگی با یک بگس هالک رو ترکوند؟
      چرا نمی گی با یک ضربه بخش بزرگی که صد برابر از زمین بزرگتر بود رو نابود کرد؟
      چرا نمیگی با یک ضربه سکویا رو نابود کرد؟
      چرا نمیگی پایه های نیداولیر که وزنشون اندازه هزار تا زمین بود رو تو حالت ضعیف و همزمان باهاش تحمل قدرت سولار سیستم لول رو حرکت داد؟؟!!
      سوپرمن حتی نتونست فاورا یو ال رو بزنه کل شاهکار های قدرت بدنی سوپرمن سیتی لول هستند در سینما ثور همه ستاره لول به بالا حتی جنگ های سوپرمن هم سیتی لول بودن الکی حرف نزنید.
      راستی من محمد پور محتشم واقعی هستم فکر کنم از طرز نوشتنم این رو بفهمید قبلاً که اومدم دیدم یکی دو نفر به اسم من دارن پیام میدن برای همین گفتم من محمد پور محتشم واقعی هستم

      پاسخ

  2. Stan

    اردیبهشت 17, 1402

    محتشم به مولا دلتنگتم
    تو فقط بیا چت کن جو دوباره کمیکی بشه
    رهام فشاری بشه
    هرکیم اذیتت کرد بن میکنم
    بیا ارواح عمت فقط

    پاسخ

  3. مهدی وحیدی

    فروردین 26, 1402

    چی باعث شده فکر کنی صاعقه به سوپرمن اثر میکنه مگه صاعقه جادوعه؟ بزار برات روشن کنم .خودت قبول داری که سوپرمن تز لحاظ بدنی ۱.قویتر ۲.سریعتر ۳.مقاومتر هستش.پس با همین سه تا ویژگی ثور رو شکست میده. مثل این میمونه من برم با یکی هم سن خودم که ورزشکاره دعوا کنم خب مطمعنا اون منو میزنه چون سریعتر و قویتره دیگه بچه بازیا چیه من خودم فن ثور هستم ولی منطق جای خودشو داره.

    پاسخ

    • Stan در پاسخ به مهدی وحیدی

      فروردین 26, 1402

      وقتی یه عرزشیسوپرمن فن سر ثور و سوپرمن بحث میکنه

      پاسخ

    • مهدی در پاسخ به مهدی وحیدی

      اردیبهشت 14, 1402

      داداش تو کار صاعقه نداشت باش ثور با کمک پتک وتبرش می‌تونه سوپرمن رو بتوقونه تصور کن ثور یک فرصت داشته باشه پتک رو بزاره رو سوپرمن سوپرمن دیگه نمیتونه پاشه و ثور می‌تونه با تبر سرش رو قطع کنه

      پاسخ

      • T در پاسخ به مهدی

        خرداد 8, 1402

        سوپرمن سرعت فوق العاده ای داره و به این راحتی نمی زاره ثور با پتک ش اونو بزنه بعدشم اسکول سوپرمن قدرت بینهایت داره راحت می‌تونه چکش ثور رو بلند کنه

        پاسخ

        • hoseyn در پاسخ به T

          خرداد 14, 1402

          داش چرا چیز شعر میگی برا بلند کردن چکش ثور زور نمیخواد باید لیاقت داشته باشی کاپیتان امریکا یه ادمه تونست چکشه ثور رو بلند کنه به زور نیست به لایق بودنه

          پاسخ

        • محمد پور محتشم در پاسخ به T

          آبان 26, 1402

          داداش چی زدی؟؟
          ثور ریکشن اسپیدش از سوپرمن بالاتر هست یعنی راحت به سوپرمن واکنش نشون میده تو سینما میزنه دخلش رو میاره با پتک قدرت بدنی ثور هم که دو سه برابر یا حتی بیشتر از قدرت بدنی سوپرمن بالاتر هست.
          اصلا این سوپرمن دیسیو خیلی ضعیفه اصلا ثور ام سیو وان شاتش می‌کنه به نظرم مقایسش با سوپرمن سی دبلیو یون دایپد یا سوپرمن سمیلیو خیلی بهتر هست 🥴

          پاسخ

  4. Stan

    فروردین 24, 1402

    محتشم کجایی دلتنگتم

    پاسخ