ثور در برابر تانوس؛ کدام شخصیت می تواند دیگری را شکست دهد؟

احتمالاً همه شما فیلم‌های جنگ بی‌نهایت و پایان بازی را دیده‌اید؛ فیلم‌هایی که در آنها ثور و تانوس با یکدیگر مبارزه کردند. در فیلم اول دیدیم که تانوس به کمک سنگ‌های بی‌نهایت توانست ثور را شکست دهد، اما در فیلم دوم سرش را در مقابل ثور از دست داد. اما در یک مبارزه واقعی که هر دو شخصیت با تمام توانایی حضور داشته باشند کدام‌یک پیروز خواهند شد؟

اگر ثور تمام توانایی‌هایی که در کمیک دارد را به همراه داشته باشد احتمالاً به‌آسانی تانوس را شکست خواهد داد. البته اگر تانوس هم دستکش ابدیت را به دست داشته باشد ثور بازنده مبارزه خواهد بود. به همین خاطر شاید نتوان با قطعیت پیروز مبارزه را تعیین کرد. طبق اطلاعاتی که از کمیک داریم، ثور و تانوس قدرت نسبتاً برابری با یکدیگر دارند.

در ادامه این مقاله، جنبه‌های مختلف توانایی‌های این دو کاراکتر را با هم مقایسه خواهیم کرد. با پروشات همراه باشید.


ثور قوی‌تر است یا تانوس؟

تانوس یک اترنال قدرتمند است و ثابت کرده که حتی بدون استفاده از ابزارهایش، از جمله سنگ‌های بی‌نهایت، از بسیاری از کاراکترهای دیگر قدرت بیشتری دارد. او فناناپذیر است، نیرو، سرعت و استقامت فرا انسانی دارد، عملاً نمی‌توان به او آسیب زد، می‌تواند تلپورت کند و خود را ترمیم کند. او می‌تواند ماده را تغییر دهد، توانایی تله‌پاتی دارد، می‌تواند انرژی را تغییر دهد و حتی پرواز کند. علاوه بر همه اینها او بسیار باهوش‌تر از یک انسان عادی است.

درباره ثور نیز باید بگوییم که او یک خداست و بسیاری از قدرت‌های پدرش یعنی اودین را به ارث برده است. او جنبه‌های فرا انسانی زیادی دارد، از جمله نیرو، استقامت، هوش، طول عمر و … اما برخلاف تانوس، او نامیرا نیست. او در عمل آسیب ناپذیر است، اما مانند سایر خدایان ازگارد، به‌تدریج پیر شده و سرانجام خواهد مرد. چیزی که باعث می‌شود ثور شکست‌ناپذیر باشد، دسترسی به قدرت‌هایی خارق‌العاده است که ریشه در ازگارد دارند، مانند دسترسی به میلونیر، استورم بریکر و نیروی اودین (Odin force). ثور همچنین می‌تواند انواع انرژی را جذب کرده و استفاده کند، از جمله انرژی کیهانی.

دفترچه رسمی یونیورس مارول قدرت‌های این دو کاراکتر را به این صورت نمایش داده است:

  • هوش: تانوس 6.7 – ثور 2.7
  • قدرت بدنی: تانوس 7.7 – ثور 7.7
  • سرعت: تانوس 3 الی 7.7 – ثور 7.7
  • استقامت: تانوس 6.7 – ثور 6.7
  • پرتاب انرژی: تانوس 6.7 – ثور 6.7
  • قدرت مبارزه: تانوس 4.7 – ثور 4.7

همان‌طور که می‌بینید، جدا از هوش، سایر ویژگی‌های ثور و تانوس برابر هستند. شاید تانوس با استفاده از این فاکتور بتواند ثور را شکست دهد؛ اما نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد. اگر درباره قدرت‌های بنیادی ثور و تانوس صحبت کنیم، احتمالاً نتیجه مبارزه برابر خواهد شد. در کمیک‌ها نیز این دو کاراکتر بارها مبارزه کرده‌اند که هر بار یکی بر دیگری پیروز شده است. به همین دلیل نمی‌توان بر اساس کمیک‌ها برنده این مبارزه را مشخص کرد.

چیزی که می‌تواند نتیجه مبارزه عوض کند این است که ثور به انواع بسیاری از سلاح‌ها و ابزارها دسترسی دارد. البته با وجود سنگ‌های بی‌نهایت شاید نتوان تانوس را شکست داد، اما گاهی اوقات شکست دادن او حتی بدون سنگ‌ها هم کار آسانی نخواهد بود، از جمله زمانی که به شاه تانوس (King Thanos) تبدیل شد. در طرف دیگر، ثور می‌تواند به ابزارهای بی‌شماری در ازگارد دسترسی داشته باشد که می‌توانند در شکست دادن تانوس به او کمک کنند. همچنین ثور حالتی دارد به نام جنون جنگجویان (Warrior’s Madness) که استفاده از آن در ازگارد ممنوع است، اما در این حالت ثور به هیولایی توقف‌ناپذیر تبدیل می‌شود و تانوس در این شرایط شانس بسیار کمی برای پیروزی در مقابل ثور خواهد داشت.


جمع‌بندی:

همان‌طور که گفتیم سطح قدرت ثور و تانوس بسیار به یکدیگر شباهت دارد و تشخیص برنده مبارزه این دو کار دشواری است. اگر قوی‌ترین حالت این کاراکترها را در نظر بگیریم، احتمالاً تانوس توان رویارویی با ثور را نخواهد داشت.

نظر شما درباره نتیجه این مبارزه چیست؟

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. MFT

    آذر 9, 1401

    ثور میبره شکی داخلش نیس

    پاسخ

  2. hope

    آبان 20, 1401

    قویترین حالت هرکدام

    رون کینگ ثور علیه استرال رگلاتور تانوس

    باتوجه به اینکه تانوس والای همگان را به راحتی هرچه تمام شکست داد و کشت یا جذب کرد
    اترنیتی رو از بین برد
    لیوینگ ترایبونال رو از بین برد
    مرگ رو از بین برد
    پری رتکان بیاندر رو شکست داد

    با این وجود تانوس با افرادی مثل رایتر و والای همگان مقایسه میشه.

    نتیجه:تانوس بی شک

    درحالت عادی:بنده هم برابر میدونم
    هوش جنگی بهتر تانوس
    هوش بهتر تانوس
    سلاح بهتر تانوس(سنگ های ابدیت)،یا شمشیر دو لبه
    استقامت خوب تانوس میتونه برگ برنده تانوس باشه.

    اما اینا فقط روی کاغذه و همچی برعهده نویسندست
    پس برابر

    پاسخ