لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع انتقام که باید تماشا کنید

تمایل به انتقام در وجود انسان است. جست و جو برای یافتن آرامش بر تمایلات او تاثیر می‌گذارد. بنابراین این خواسته خود را در لابه‌لای خواسته‌های دیگر پنهان کرده تا اینکه کسی نتواند به مقاصد او پی ببرد. برخی از افراد هم سروصدا کرده و بر سر کسی که آزارش داده‌اند فریاد می‌کشند. تاریخ این افراد را به یاد دارد و آنها را به عنوان قهرمان یا ویلن نشان می‌دهد. کارگردان‌های سینما معمولا به این موضوع اهمیت داده و با کمک آن شاهکارهای بزرگ سینمایی ساخته‌اند. در اینجا می‌خواهیم برترین آثار سینمایی با موضوع انتقام را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. من شیطان را دیدم – ۲۰۱۰ – I Saw the Devil

“لی بیونگ-هان” در این فیلم در نقش پلیسی بازی می‌کند که همسر حامله‌اش به دست یک قاتل سریالی کشته شده و حالا او برای دستگیری و انتقام از این قاتل به قلمرو تاریک ذهن و روح خودش وارد می‌شود و بازی موش و گربه‌ی خونینی با این قاتل به راه می‌اندازد. “لی” نقش خود را بسیار چشم‌گیر بازی کرده است اما نقش‌آفرینی “چوی مین-سیک” در نقش یک قاتل سادیستیک و روانی به نام “کیونگ جول” است که فیلم “من شیطان را دیدم” را به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های سینما بدل کرده است.  این فیلم با موضوع انتقام شروع شده و با یک سقوط اخلاقی و شخصیتی به پایان می‌رسد.

همچنین بخوانید: لیست دیدنی‌ترین اجراهای بازیگران در فیلم‌های ژانر ترسناک از سال ۲۰۱۰ تاکنون


11. سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری – ۲۰۱۷ – Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

دستیابی به عدالت آسان نیست و درحالی که علیه زنان جرم‌های وحشتناکی صورت گرفته، اما زنان این حقیقت را که شاید هرگز به عدالت دست نیابند، پذیرفته‌اند. پس از اینکه به یک نوجوان تجاوز شده و به قتل می‌رسد، پلیس‌ها باید پرونده را حل کنند. اما زمانی که چندین ماه گذشته و نتیجه‌ای ندارد، خسته می‌شوند. به نظر می‌رسد همه به زودی این اتفاق وحشتناک را فراموش کنند، اما میلدرد هایس نمی‌گذارد چنین اتفاقی بیفتد. بنابراین اعتراضی علیه پلیس‌ها را آغاز می‌کند. او تا زمانی که متوجه شود چه کسانی این بلا را سر دخترش آورده‌اند، آرام نمی‌نشیند.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۳ فیلم جذاب و دیدنی زن محور در این دهه (۲۰۱۰-۲۰۱۹)


10. شجاع دل – Braveheart – 1995

یک فیلم زیبا از مل گیبسون که با نشان دادن تقلای اسکاتلند به یک اثر حماسی بدل شد و جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلم را به ارمغان آورد. این داستان انتقام جویانه با تلاش ویلیام والاس برای گرفتن انتقام مرگ همسرش موران آغاز شده و به یک ماجراجویی برای آزادی بدل می‌شود که میلیون‌ها اسکاتلندی در آن شرکت می‌کنند تا از شر انگلیسی‌ها رها شوند. کارگردانی گیبسون، نحوه فیلمبرداری صحنه‌های مبارزه، روایت انتقام، عشق و خیانت، و اجرای او در نقش قهرمان اسکاتلندی، این اثر را به یک فیلم کلاسیک بدل نموده که می‌توانید بارها تماشا کنید. تلاش‌های او برای آزادی تا لحظه آخر تصویر  فراموش‌نشدنی از او را ایجاد می‌کند. تلاش‌های او نتیجه داده و پای انگلیسی‌ها را از این سرزمین دور می‌کند. مل گیبسون با خلق یک اثر بدیع و قابل باور از یک جنگ تاریخی، “شجاع دل” را به یکی از برترین فیلم‌ها تبدیل نموده است.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۸ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “شجاع دل” (Braveheart)


9. بازگشته – The Revenant – 2015

الخاندرو گونسالس اینیاریتو در ابتدا با ساخت فیلم عجیب “مرد پرنده” (Birdman) و سپس با ساخت این فیلم انتقام‌جویانه، رفته رفته خود را به عنوان بهترین کارگردان این دوره معرفی می‌کند. گفته می‌شود که او عوامل و بازیگران فیلم را به کنار گذاشتن مرزها ترغیب می‌کند و در این اثر درباره یک شخصیت افسانه‌ای آمریکایی در این کار زیاده‌روی داشته است. افسانه هیو گلس برای بسیاری ناشناخته بوده و نمی‌دانند این مرد در سال 1892 از مرگ برخاست و با کنار زدن برف‌ها به سمت انتقام پیش رفت. اینیاریتو باید قدم‌های خود را با اطمینان برمی‌داشت زیرا ساخت یک فیلم انتقام‌جویانه و مستندگونه کار دشواری است که او از پس آن برآمد. او با خلق یک روایت زیبا فیلمی را تولید نمود که جایزه اسکار را به دست آورد. مناظر یخ‌زده و درد درونی و عذاب‌آور این داستان انتقام‌جویانه حماسی را به یکی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌های اخیر تبدیل کرده است. احتمالا، این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های انتقام‌جویانه دوران اخیر است.

همچنین بخوانید: ۷ فیلم برتر الخاندرو گونسالس اینیاریتو


8. مونیخ – Munich – 2005

براساس داستان واقعی واقعه “عملیات خشم خدا” که اسرائیل در پی انتقام‌گیری از حملات تروریستی فلسطین در المپیک مونیخ 1972 انجام شد، که استیون اسپیلبرگ توانست این تریلر درام سیاسی را کارگردانی کند. این فیلم درباره دستگیری و ترور اعضای گروهک تروریستی سپتامبر سیاه است که مسئولیت حمله را برعهده داشتند. عناصر تنش و رازآلود بودن از جمله ویژگی‌های تمام تریلرهای اسپیلبرگ است و مونیخ هم تفاوتی ندارد. این فیلم با پرسش درباره اخلاقیات و نیازهای اولیه انسانی، شخصیت‌های مختلفی را به ما نشان می‌دهد که چشم بیننده را به روی حقیقت بازمی کنند. نزول روح انسانی برای گرفتن انتقام از طریق زندگی مامور موساد اونر کافمن نشان داده شده است. بازیگران آن، اریک بانا و دنیل کریگ، اجراهای خوبی ارائه دادند که با واکنش مثبت منتقدین مواجه شد و این اثر را به یکی از برترین فیلم‌های این دهه تبدیل نمود. گرچه این فیلم یکی از کم فروش‌ترین فیلم‌های اسپیلبرگ بود، اما جز برترین آثار او به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید: تمام ۳۲ فیلم استیون اسپیلبرگ از بدترین تا بهترین


7. وی مثل وندتا – V for Vendetta – 2005

داستان‌های انتقام‌جویانه سیاسی نمی‌توانند از این عریان‌تر باشند. وی مثل وندتا داستان یک صدای بی‌صداست، افرادی که به دلیل تصمیمات سیاسی زندگی آشفته‌ای دارند. او صدای مردم است و از آن ها کمک می‌خواهد. او برای رسیدن به خواسته‌اش گریخته، باز می‌گردد و مانند یک قهرمان می‌میرد. خستگی، بیچارگی و دردمندی انسان معمولی در وی خود را نشان داده، کسی که برای انتقام از سال‌های عذاب و شکنجه هرکسی را که بر سر راهش قرار دارد، از بین می‌برد. او نماینده درون ماست که علیه بی‌عدالتی واکنش نشان می‌دهد. اگر افراد حقیقی همانند او بودند حتما تفاوتی ایجاد می‌شد.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “وی مثل وندتا” (V For Vendetta)


6. نابخشوده – Unforgiven – 1992

آخرین تقلای کلینت ایستوود در ژانر وسترن یک داستان به یاد ماندنی خلق نمود. داستان یک تیرانداز بازنشسته که برای کمک به انتقام مرگ یک فاحشه به عرصه بازمی‌گردد و یک داستان زیبا را پدید می‌آورد. غرب وحشی جذابیت این داستان را دو چندان می‌کند. ایستوود عناصر سن، شهرت، شجاعت و قهرمانی را در داستان گنجانده و آن را به یک جادو بدل می‌کند. اجرای مورگان فریمن زیبایی فیلم را افزایش داده و بازگشت آن دو پس از بازنشستگی لحظات زیبایی را پدید می‌آورد. در اوج داستان که ویل مانی، بیل کوچک را به دلیل شکنجه و قتل لوگان رها می‌کند، یک لحظه به یاد ماندنی است که سبب خلق یک کلاسیک وسترن شد. “نابخشوده” یکی از بهترین وسترن های تاریخ سینما است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر وسترن در این دهه (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹)


5. حرامزاده‌های لعنتی – Inglourious Basterds – 2009

جنگ جهانی دوم در نوع خود یک داستان انتقام‌جویانه بود که هر کدام از کشورها به دلیلی در آن شرکت کردند. کوئنتین تارانتینو به عنوان یک مغز متفکر نتوانست این سوژه را کنار بگذارد و از آن یک فیلم ساخت. در نتیجه یکی از زیباترین فیلم های جنگ جهانی را ساخت که نشان دهنده انتقام شخصی دو حزب است. دیالوگ به یاد ماندنی و صحنه‌های اکشن از جمله دلایل موفقیت این اثر هستند. آلدو رین خودخواه و هیولای شکارچی یهودیان که همراه اوست، شاهد شوشانا و کلنل سرد و بی‌روح، هانس لاندا، از شخصیت‌های اثر هستند. این فیلم تارانتینو یک اثر زیباست که در آن دو مزدور متفاوت که برای هیتلر نقشه کشیده‌اند رو به روی هم قرار گرفته و با پیروز شدن قلب بیننده را سرشار از رضایت می‌کنند. مطمئنا این فیلم در ذهن‌ها باقی می‌ماند.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم برتر درباره جنگ جهانی دوم در تاریخ سینما


4. یادگاری – Memento – 2000

شاید دومین اثر بزرگ کریستوفر نولان همانند “تلقین” (Inception) شهرت نیافته باشد اما در قلب منتقدین و سینمادوستان جای دارد. نولان با بازی با داستان غیرخطی، رمز و رازهایی را به وجود آورده که در نقطه آغاز فیلم را به پایان می‌رسانند. لئونارد شلبی که به فراموشی دچار است می‌خواهد انتقام مرگ همسرش را بگیرد و برای یادآوری از تتو و یادداشت استفاده می‌کند. این سوالات او را به سوی جان جی می‌کشاند. زمانی که یک پلیس به نام تدی به او می‌گوید جان جی یک سال پیش مرده و او به دنبال جان جی‌های دیگر است، ماجراجویی او متوقف خواهد شد. او عصبانی شده و به تدی شلیک می‌کند، بنابراین فیلمنامه باز بوده و سوالات ذهن‌مان همچنان باقی می‌ماند.

آیا تمام این‌ها تراوشات ذهن فراموش کار شلبی بودند؟ او چگونه تجاوز و قتل همسرش را به یاد داشت؟ آیا داستان سامی داستان خودش است؟ آیا لئونارد همسرش را کشت؟ احتمالات زیادی وجود دارد و می‌توان تمام‌شان را درنظر گرفت. راجر ابرت منتقد پس از تماشای این فیلم گفت، “با تماشای این فیلم به گیجی مبتلا می‌شویم.” گرچه می‌توان لایه‌های مختلف داستان را برداشت اما شاید هرگز به نتیجه‌ای نرسیم. این فیلم یکی از به یادماندنی‌ترین داستان‌های انتقام است.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۴ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “یادگاری” (Memento)


3. چشمه باکره – The Virgin Spring – 1960

اینگمار برگمان یک بازیگر افسانه‌ای و یکی از مهم‌ترین کارگردان‌های تاریخ است و به همین دلیل “چشمه باکره” یک شاهکار محسوب می‌شود. داستان انتقام یک پدر از متجاوزین و قاتلین دخترش که روایت دردناکی دارد. لحن تند برگمن و پدر، توره، فضای غم‌انگیز و تاثیرگذاری را برای مخاطب ایجاد می‌کند. در پایان داستان هم بیننده با تماشای انتقام به فراغ می‌رسد. کارین، دختر داستان یک موجود بیگناه بود که در مکان مرگ او یک کلیسا ساخته شد. چشمه باکره نماد سلاخی یک موجود بی‌گناه است، درست مانند داستان مسیح.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با مفهوم اگزیستانسیالیسم که نباید از دست بدهید


2. بیل را بکش یک و دو – Kill Bill – 2003-4

یک ضرب المثل انگلیسی وجود دارد که می‌گوید، “انتقام غذایی است که باید سرد خورده شود.” اما کوئنتین تارانتینو آن را به یک غذای خونین با دست و پای شکسته بدل می‌کند. “بیل را بکش” یک داستان دردناک و خونین است که مفهوم وسترن‌های اسپاگتی را به سینما بازگرداند و یکی از بهترین آثار در ژانر انتقام محسوب می‌شود. بئاتریکس ریدو یا عروس را می‌توان با به یادماندنی‌ترین ویلن‌ها مانند اورن ریشی، باد و ال درایور، مقایسه کرد. اراده محکم عروس برای یافتن قاتلین فرزند و همسرش این فیلم تارانتینو را به یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل می‌کند. نبرد 81 به 1 در کاتانای ژاپن، صحنه مار زهردار سیاه در وسط صحرا و صحنه تابوت، از جمله صحنه‌های به یادماندنی اثر هستند. تصویر اما تورمن در لباس زردش هم در ذهن‌ها مانده است. این دو سری از یک داستان انتقام‌جویانه دو اثر کلاسیک سینما را به وجود آورده‌اند.

همچنین بخوانید: رده‌بندی فیلم‌های کوئنتین تارانتینو؛ از بدترین تا بهترین


1. الدبوی – Oldboy – 2003

شاهکار کره‌ای از پارک-چان ووک که با تریلرهای هالیوودی ذکر شده قابل مقایسه نیست. تمایل به انتقام در تمام  لحظات فیلم بارز است. تنفر عمیق در لایه‌های زیرین روان این شخصیت ریشه دوانده و انتقام را پدید می‌آورد. موضوع اصلی این داستان انتقام است و داستان همراه با آن پیش می‌رود. پایان این داستان انتقام‌جویانه باز است و سوالات و فرضیات مختلف را پدید می‌آورد. قهرمان داستان، دائه سو، هدف انتقام یکی از همکلاسی‌های دبیرستانش است، وو جین، که از همان زمان به دنبال فرصتی برای گرفتن انتقام از او بود. درنتیجه دائه سو نیز به سرنوشتی مشابه ووجین دچار می‌شود. در پایان داستان دائه سو را میبینیم که نمی‌داند با سرنوشت خود چه کند. اوج داستان درباره هیپنوتیزم، قدرت ذهن، زمان و غیره در ذهن مخاطب سوالاتی را پدید می‌آورد.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۲ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “الدبوی” (Oldboy)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (24)

بستن فرم

  1. الیاس

    مرداد 28, 1402

    سلام دوستان من چند سال پیش یک فیلم وسترن دیدم که زنه برای انتقام خودشو شبیه مردا میکنه اسم فیلم هرکه میدونه بگه تا ببینم

    پاسخ

    • سینا در پاسخ به الیاس

      شهریور 7, 1402

      سلام احتمالا منظورتون فیلم سریع و مرده هست که شارون استون نقششو بازی میکنه
      The quick and the dead 1998
      کارگردانشم سم ریمی خودمونه

      پاسخ

  2. کامران

    مرداد 24, 1402

    سلام یه سریال معروفی بود که داخلش جنگ بود لشکر اسکلتها جلو شون بود داشتن نگاه آدما میکرد بعد پسر فیلم با سنگ زد به یکیشون اون اسمش چی بود با چه قسمتیش بود
    ممنون

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به کامران

      شهریور 3, 1402

      سریال تاج و تخت بود

      پاسخ

    • سینا در پاسخ به کامران

      شهریور 7, 1402

      سلام سریال game of thrones
      این بخشی که شما میگی مربوط به قسمت ۳ یا ۴ فصل هفتم سریاله

      پاسخ

  3. میکائیل

    مرداد 22, 1402

    سلام دوستان من چند سال پیش یه فیلم دیدم که اسمش بروک بود فک کنم که ی پسر روستاییه ک تو جنگ بوده که بعد میان ازش انتقام میگیرندد خانوادشو اتیش میزنن سرشو میبرن بعد این دونه دونه ازشون انتقام میگیره تو جنگل. لطفا اسمشو بگید و سازنده ثایتم پیگیری کنه♡♡♡♡

    پاسخ

  4. محسن

    خرداد 21, 1402

    دوستان من چند سال پیش یه فیلمی دیدم که یه شب تو جاده ۳تا ولگرد زن و دختر مرده رو میدزدن و بعد تجاوز به قتل میرسونن و مرد به کمک یه پلیسی هرسه تاشون و میکشه. کسی میدونه اسم فیلم چیه؟

    پاسخ

    • عباس حسن زاده در پاسخ به محسن

      خرداد 22, 1402

      فکر میکنم فیلم Nocturnal animals محصول 2016 رو میگی محسن جان

      پاسخ

  5. محمد

    اردیبهشت 28, 1402

    من دنبال یه فیلمی میگردم که پدر و پسر در پمپ بنزین هستن و پسر میره به سوپری پمپ بنزین و سارقین پسرشو هم میکشن و پدر در دادگاه میگه نه اینا نبودن بعد خودش میره تک تکشون و میکشه. اگه میشه اسمشو بگید عالیه فیلمش قدیمیه مال سال ۲۰۰۵

    پاسخ

  6. حسین

    بهمن 20, 1401

    جان ویک کو پَ عزیز دل

    پاسخ

  7. رها

    مهر 6, 1401

    اون فیلمی که دختره از خانوادش انتقام میگیره و مادرشو با برق می‌کشه روی نوزاد اسید می‌ریزه چیه؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    • Ehsan در پاسخ به رها

      بهمن 23, 1401

      سلام رها اسم فیلم پِرل هست

      پاسخ

  8. آریا

    آذر 15, 1400

    فیلم سالت هم بنویسید یا فیلم فرشته مرگ که بهترین فیلم انتقامی

    پاسخ

  9. مینا

    آبان 29, 1400

    سلام من دنباله یه فیلمم که چن سال قبل دیدمش خیلی دنبالش میگردم درباره یه ویروسی بود که پخش میشد مثه شاخیه درخت بود خیلی دنبالش میگردم

    پاسخ

  10. Sani

    مهر 24, 1400

    سلام ، دنبال یک فیلم میگردم که تقریبا ۱۵ سال پیش دیدم، یک زوج جوان به محل زادگاه همسر خود برمیگردند که مورد آزار و اذیت چند جوان اون روستا قرار میگیرند و شوهر اون خانم رو به بهانه شکار میبرند جنگل تا بکشند ، در جریان فیلم بخاطر ترساندن این زوج یک گنجشک یا موش یا گربه ( دقیق یادم نیست ) رو به دار میکشند و آخر سر همه توسط ‌‌بازیگرزن فیلم کشته میشوند. اگر میتونید کمکم کنید پیداش کنم .
    ممنون و سپاسگزارم

    پاسخ

    • فرد در پاسخ به Sani

      فروردین 10, 1401

      eden lake 2008

      پاسخ

  11. saeedt

    فروردین 20, 1400

    جتی پانیشر واقعا خالیه

    پاسخ

  12. مسعود

    بهمن 29, 1399

    وی مثل وندتا باید یک بار تماشا کرد و لذت برد و بار دوم نگاه کرد تا عمق پر از معنای فیلم رو درک کرد.

    پاسخ

  13. arshk

    مهر 20, 1399

    جاانننننن..جان ویک دیگه ته انتقام بود.ایکوالایزر.کری

    پاسخ

  14. علی

    مهر 13, 1399

    توصیه میکنم اگه هنوز فیلم شمارهِ ۷ را ندیدید، اول برید کمیکش را بخونید

    پاسخ

    • لیلا در پاسخ به علی

      مهر 14, 1399

      وندتا در نوع خودش نظیر نداره و مشخصه شما خوب میشناسید فیلم خوب رو البته وندتا من رو که تا چند روز تو‌حال و هوای فیلم قرار داد و به نظر من یک نویسنده ی خوب شامل همین میشه هر کی این فیلم رو دیده ندیدم بگه بده از نظر من شخص خودم عالیه و حرف نداره واقعا

      پاسخ

  15. Hmmm

    مهر 6, 1399

    مطالب قدیمی رو دوباره نزارین

    پاسخ

  16. ali

    فروردین 28, 1399

    فیلم شهروند مطیع قانون هم واقعا فیلم قشنگی بود.
    هرچند این لیست بسیار قوی هستند ولی جایگاه خوبی داره

    پاسخ