بیوگرافی مل گیبسون از کودکی تا به امروز + تصاویر

مِل گیبسون (Mel Gibson) بازیگر، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ استرالیایی-آمریکایی است. او در سال ۱۹۹۵ میلادی، برای فیلم شجاع‌دل موفق به دریافت دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی و اسکار بهترین فیلم از سوی آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک شد. وی همچنین برای این فیلم کاندیدای بفتای کارگردانی نیز شد.

مل گیبسون علاوه بر حرفهٔ بازیگری و کارگردانی، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و دوبلور نیز می‌باشد. از آثار شاخص وی در مقام کارگردان می‌توان به فیلم‌های شجاع‌دل، مصائب مسیح و آپوکالیپتو اشاره کرد. گیبسون پس از ۱۰ سال وقفه، با فیلم ستیغ هک‌ساو به عرصهٔ کارگردانی بازگشت که با استقبال منتقدین و فروش خوبی روبرو شد و دومین نامزدی او را برای جایزهٔ اسکار بهترین کارگردانی به همراه داشت. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این شخصیت معروف را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام مِل کُلْمسیل جِرارد گیبسون (Mel Colmcille Gerard Gibson)
متولد 3 ژانویه 1956 (12 دی 1334)
محل تولد پی کسکیل، ایالات متحده آمریکا
قد ۱۷۷
شغل بازیگر، کارگردان، فیلمنامه نویس و تولیدکننده استرالیایی آمریکایی
وضعیت تأهل مطلقه

بیوگرافی مل گیبسون

مل گیبسون بازیگر، کارگردان، فیلمنامه نویس و تولیدکننده استرالیایی آمریکایی است که در مقام کارگردان برای درام “شجاع دل” (Braveheart) و فیلم “ستیغ هک سا” (Hacksaw Ridge) نامزد جایزه سینمایی اسکار و گلدن گلوب شد. او علاوه بر جوایز سینمایی، جایزه افتخاری نشان استرالیا را نیز دریافت نموده است.

مل گیبسون (Mel Gibson) در ژانویه 1956 پی کسکیل نیویورک به دنیا آمد. او ششمین فرزند خانواده ایرلندی هاتون و آن گیبسون بود. پس از مل پنج فرزند دیگر به دنیا آمدند از آنجاییکه خانواده او کاتولیک بودند نام او را به افتخار سنت مل انتخاب کردند.

مل گیبسون در جوانی

زمانی که مل 10 ساله بود خانواده‌اش به استرالیا مهاجرت کردند. در آنجا او از مدرسه فارغ التحصیل شد و به سیدنی رفت تا به دبیرستان تئاتر وارد شود. کارنامه سینمایی مل گیبسون از سال‌های دانش آموزی آغاز شد. این بازیگر جوان با موفقیت در فیلم “شهر تابستانی” (Summer City) حضور یافت.

فیلم‌های او

مل گیبسون پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در فیلم‌ها حضور یافت. در سال 1979 دو فیلم “تیم” (Tim) و “مکس دیوانه: جاده خشم” (Mad Max: Fury Road) از او تولید شد و هردو موفق بودند. اولین آثار گیبسون با استقبال منتقدین مواجه شدند. این بازیگر در اولین نامزدی‌های خود چندین جایزه کسب کرد. اما 3 سال بعد بود که به شهرت رسید. دومین قسمت “مکس دیوانه” اکران شد و پس از آن گیبسون به سلبریتی هالیوود تبدیل شد. در سال 1984 فیلم “بونتی” (The Bounty) تولید شد که گیبسون در آن نقش اصلی را برعهده داشت.

گیبسون در اوایل سال‌های 1990 کمپانی فیلم سازی خود را افتتاح کرد و نام آن را Icon Productions گذاشت. او در این سال‌ها کارگردانی را تجربه کرد. اولین فیلم او ” مرد بدون چهره” (The Man Without a Face) بود که چندان موفق نشد. اما فیلم دوم بسیار موفق بود. یک درام حماسی درباره تلاش‌های اسکاتلندی‌ها برای استقلال، که “شجاع دل” نام داشت و باعث شهرت گیبسون شد. این پروژه نامزد 10 جایزه اسکار شد و 5 جایزه را به خانه برد.

مل گیبسون در شجاع دل

گیبسون در کنار کارگردانی در فیلم‌های مختلف بازی کرد. او در سال 1994 در کمدی وسترن “ماوریک” (Maverick) نقش برت ماوریک را بازی کرد. گیبسون در سال 1999 در درام جنایی “حسابدار” (The Accountant) که براساس رمان “شکارچی” ریچارد استارک ساخته شده بود، نقش اصلی را برعهده داشت.

در سال 2000 گیبسون در چندین فیلم نقش اصلی را برعهده داشت که باعث شهرت اش شد. او در کمدی “آنچه زنان می‌خواهند” (What Women Want) حضور یافت. او نقش لاولک نیک را بازی کرد که می‌توانست ذهن زنان را بخواند. او در همان سال در فیلم “میهن پرست” (The Patriot) بازی کرد که به وقایع دوران جنگ انقلابی آمریکا می‌پرداخت.

مل گیبسون در میهن پرست

پروژه بعدی مل گیبسون “مصائب مسیح” (The Passion of the Christ) بود که در سال 2004 اکران شد و مخاطبین و منتقدین را شوکه کرد. این فیلم به 12 ساعت پایانی زندگی مسیح می‌پرداخت و در عین حال خاطرات پیش از به صلیب کشده شدن و حوادث زندگی مردم که با این واقعه مرتبط بود را نشان می‌داد. نقش اصلی مسیح توسط جیم کاویزل و نقش مریم مجدلیه توسط مونیکا بلوچی ایفا شد.

مصائب مسیح

این فیلم نشان دهنده زندگی فلسطین در دوره جدید است و از زبان‌های آرامی و عبری استفاده شده است. جزئیات زندگی روزانه مردم کاملاً درست بود. اما کارگردان صحنه‌های ظالمانه را آنچنان درست نشان داده که هرکسی نمی‌تواند آن را تماشا کند. این فیلم با واکنش منفی منتقدین مواجه شد. اما مخاطبین و پاپ جان پل دوم این فیلم را تقدیر نمودند. این پروژه در گیشه هم موفق بود و سود زیادی را نصیب کارگردان کرد.

این بازیگر از باورهای سنتی کاتولیک استفاده کرده بود. او پس از اکران فیلم و در نشستی با طرفداران کاتولیک، عنوان کرد که نویسنده این فیلم روح القدس بوده و گیبسون تنها واسطه بوده است. او همچنین در مصاحبه با مجله “نیویورکر” عنوان کرد که نشانه‌هایی را دریافت کرده که هر کاتولیک درک خواهد نمود.

آخرالزمان

یکی دیگر از فیلم‌های موفق مل گیبسون “آخرالزمان” (Apocalypto) بود که در سال 2006 اکران شد. برعکس عنوان فیلم داستان آن آخرالزمانی نیست. بلکه داستان درباره قبیله مایا و دوره انقراض این تمدن رازآلود می‌باشد. این فیلم در پایان دوره کلمبیا در قرن 15 میلادی و در یوکاتان رخ می‌دهد. تمام شخصیت‌ها به زبان یوکاتان سخن می گویند.

در سال 2010 گیبسون مجدداً توجه‌ها را به بازیگری خود جلب کرد. او در تریلر “لبه تاریکی” (Edge of Darkness) نقش یک کارآگاه را ایفا کرد. این فیلم بازسازی یک سریال محبوب تلویزیونی به همین نام ساخته کانال بی بی سی در سال 1985 بود. کارگردان و تولیدکننده‌های این فیلم مارتین کمپل و مایکل ویرینگ بودند.

گیبسون در سال 2012 در فیلم ” شش روز، هفت شب” (Six Days, Seven Nights) فعالیت کرد، اگرچه پیشتر گفته بود که آخرالزمان آخرین اثر کارگردانی شده او می‌باشد. او در سال 2012 در فیلم اکشن “بیگانه را بگیر” (Get the Gringo) و در نقش مجرمی که 4 میلیون دلار سرقت کرد، حضور یافت.

مل گیبسون در ماچته می کشد

او در سال 2013 در تریلر “ماچته می‌کشد” (Machete Kills) ساخته رابرت رودریگز حضور یافت. در سال 2014 در فیلم اکشن “بی مصرف‌های 3” (The Expendables 3) در کنار بسیاری از بازیگران مشهور ایفای نقش کرد.

شایعات

اغلب اوقات درباره مل گیبسون شایعات بسیاری ایجاد می‌شود. گفته می‌شود پدر او یک کاتولیک سنتی و بسیار محافظه کار است. برای مثال او شورای دوم واتیکان را عواقب نقشه فریماسون ها با یهودیان می‌داند. او همچنین هولوکاست را ساخته و پرداخته صهیونیسم می‌داند. مل اغلب به دلیل واکنش‌های پدرش نقد شده است. اما گیبسون بسیار تند و تیز پاسخ می‌دهد. البته باید گفته شود که این بازیگر و کارگردان چندان با روزنامه نگاران مؤدب نیست. برای مثال، او به یکی از روزنامه نگاران نیویورک تایمز گفت که او را مانند یک سگ می‌کشد. او درباره زندگی نامه نویش حتی حرف‌های بدتری بر زبان آورد.

در سال 1984 گیبسون به دلیل مصرف الکل گواهینامه رانندگی خود را از دست داد. طبق گفته خودش مصرف الکل یک بار نزدیک بود باعث خودکشی او شود. اما چند سال بعد به دلیل رانندگی در حین مصرف الکل مجدداً دستگیر شد. او به دلیل جملات ضد سامی و ضدهمجنس گرایانه خود دائماً سرزنش می‌شود. و همچنین از عذرخواهی از این اقلیت‌ها خودداری کرد. او همچنین جز کاتولیک‌هایی است که با مطالعه درباره سلول‌های بنیادی مخالف می‌باشد.

زندگی شخصی

اولین همسر مل گیبسون رابین مور بود که در سال 1980 و با کمک آژانس همسریابی با هم ازدواج کردند. آن‌ها تا سال 2009 با هم زندگی کردند و 7 فرزند داشتند.

مل گیبسون و رابین مور

در بهار 2003 گفته می‌شد که گیبسون و همسرش 3 سال از هم جدا بودند. دلیل جدایی آن‌ها بازیگر روسی اوکسانا گریگوریوا بود. در مه همان سال گیبسون در یکی از برنامه‌ها اعلام کرد که گریگوریوا به زودی فرزند هشتم او را به دنیا خواهد آورد. در پاییز آن سال دخترشان لوسیا به دنیا آمد. اما این زوج از هم جدا شدند. در بهار 2010 گیبسون و گریگوریوا رسماً از هم جدا شدند. این طلاق سروصدای زیادی به پا کرد.

مل گیبسون و رازالین راس

در پاییز 2012 درباره رابطه گیبسون با اشلی کوساتوی ورزشکار و بدلکار شایعاتی شنیده شد اما آن دو از هم جدا شدند. در سپتامبر 2015 مشخص شد که گیبسون مجدداً پدر می‌شود، این بار رازالیند رأس 24 ساله باردار بود.

مل گیبسون در امروز

در سال 2016 فیلمی از مل گیبسون اکران شد. یک درام جنگی زندگی نامه‌ای با نام “ستیغ هک سا” که براساس داستان واقعی ساخته شده است. این فیلم درباره سرجوخه دزموند داس، یکی از شرکت کننده‌های جنگ جهانی دوم است. او اولین سرجوخه‌ای بود که مخالف جنگ بود و مدال افتخار ارتش ایالات متحده را دریافت کرد.

ستیغ هک ساو

طبق دیدگاه‌های مذهبی این سرباز از استفاده از سلاح خودداری کرد، از دادگاه گریخت و به یک قهرمان جنگی تبدیل شد. گفته می‌شود که او سربازان را فراری می‌داد و از مرگ نمی‌ترسید. اندرو گارفیلد در این فیلم نقش او را ایفا نمود.

در سال 2017 مل گیبسون برای این فیلم نامزد گلدن گلوب و اسکار شد. این فیلم دو جایزه اسکار بهترین نور و صدا را دریافت کرد و به انتخاب وبسایت IMDb در فهرست 250 فیلم برتر قرار گرفت.

فیلم شناسی

  • مکس دیوانه – Mad Max
  • بانتی – The Bounty
  • مرد بدون چهره – The Man Without a Face (کارگردان)
  • شجاع دل – Braveheart (کارگردان)
  • مصائب مسیح – The Passion of the Christ (کارگردان)
  • آخرالزمان – Apocalypto (آخرالزمان)
  • ستیغ هک سا – Hacksaw Ridge (کارگردان)
  • وطن پرست – The Patriot
  • حسابدار – The Accountant
  • لبه تاریکی – Edge of Darkness
  • ماوریک – Maverick

تصاویری از مل گیبسون

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. بردیا.72

    اردیبهشت 29, 1398

    یهودیابعدازاینکه مل گیبسون صهیونیسم یهودی روشیطانی اعلام کردوگفت سیاست دفاع ازفسادتوسط اسراییل نهادینه شده ووقتی شدیداباازادی همجنسگرایی مخالفت کرده.گفتن نژادپرسته .گفتن دوست دخترداره.پس چراازبازیگرای دیگه که سرمایشونوواسه دفاع ازهمجنسگرایی وتبلیغ گذاشتن وهرنوع فساداخلاقی دارن مثل -لیوناردودیکاپریو.-کلینت ایستود.-جورج کلونی.-وارن بیتی.جنیفرلوپز.-انجلیناجولی حمایت میشه.

    پاسخ

    • کیارش63 در پاسخ به بردیا.72

      خرداد 6, 1398

      بله دوست عزیزتابوده همین بوده مرحبا به مل گیبسون

      پاسخ

  2. یاوری

    اردیبهشت 28, 1398

    مل گیبسون ازوقتی گفت عامل تمام بدبختیهاوفساد جهان یهودیاهستن زندگی براش نذاشتن وانقد اذیتش کردن تاحرفشوپس بگیره.چطوروقتی به عمل شیطانی همجنسگرایی ویهودیا اعتراض میشه میگن نقض حقوق بشر.ولی دفاع ازفسادمیشه دفاع ازحقوق بشر.

    پاسخ

    • sadegh در پاسخ به یاوری

      اردیبهشت 29, 1398

      بله مرسی کاملا موافقم .

      پاسخ

  3. فرانک

    اردیبهشت 28, 1398

    مل گیبسون بارهانشون داده چقدرشرافت وپاکی براش مهمه با اعتراضش به ازادی همجنسگرایی.بامخالفتش برای تحقیق روی سلولای بنیادی وهمه روشیطانی تلقی کرده.چقدراین مردبزرگه جاییکه فسادرودارن مقدس وقابل ستایش جلوه میدن

    پاسخ

    • شهرزاد.ونیز در پاسخ به فرانک

      اردیبهشت 28, 1398

      بعدازاینکه مل گیبسون عامل فسادجهانی رو یهوداعلام کرد وگفت باهرروشی صهیونیسم وفراماسون یهوددنیاروبه فسادعجیبی می کشونه اومدن توزندگی شخصییش به هرروشی واردشدن هربرچسبی بهش زدن .زنده بادمل گیبسون

      پاسخ