معرفی 18 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “شجاع دل” (Braveheart)

شجاع دل چیزی بیشتر از یک فیلم حماسی و یک قهرمان جنگی است. تمام فیلم های جنگی بعدی از این فیلم الهام گرفته و سبک و عظمت آن را تکرار کرده اند. فیلم هایی مانند گلادیاتور، تروا و 300 تنها نمونه از فیلم های الهام گرفته شده از شجاع دل هستند.

اگر طرفدار این فیلم هستید در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه شجاع دل را به شما معرفی کنیم تا عطش شما برای نبردهای حماسی را رفع کند. با پروشات همراه باشید.


گلادیاتور – Gladiator

زمانی که یک ژنرال رومی توسط امپراتور خود مورد خیانت قرار گرفته و به عنوان گلادیاتور مبارزه می کند، به روم می رود تا انتقام مرگ خانواده اش را بگیرد. به تدریج با مهارت رزم خود پیروز شده و محبوب می شود. امپراتور می خواهد پیش از شورش او را به قتل برساند. این بازی موش و گربه در نهایت آن دو در مقابل هم قرار می دهد. آیا ماکسیموس می تواند پیروز شود؟

داستان به طرز هوشمندانه ای چیده شده و در دقایق ابتدایی شخصیت و داستان را نشان می دهد. از صحنه های رزم یا صحنه های قتل، همه چیز کامل است. به طور کلی گلادیاتور یکی از برترین فیلم های مشابه شجاع دل است که خشونت را با یک داستان زیبا درهم می آمیزد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هالیوود که ستارگان کشتی کج (WWE) در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند


قلمرو بهشت – Kingdom of Heaven

در قرن دوازدهم تاریخ یک آهنگر به اورشلیم می رود تا هویت و هدف خود را بیابد. او همه چیز را از دست داده، خانواده اش و اکنون ایمانش را. در این هیاهو، عاشق شده و باید از مردم و شهر دفاع کند. فیلم به خوبی توانسته اسلام و مسیحیت را در هم ادغام کند. طراحی صحنه و لباس کاملا فضای قرن 12 را نشان داده و شما را به دنیای فیلم وارد می کند. یکی از فیلم های جنگی که صحنه های نبرد تا مدت ها در ذهن تان می ماند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


300

داستان ما را به سال 420 پیش از میلاد می برد که پارسی ها فرمانروای جهان بودند. با این حال اسپارت ها نافرمانی کرده و سپاه 10،000 نفره خشایارشاه در مقابل سپاه 300 نفره اسپارت مبارزه کرد. گفته می شود این 300 تن توانستند در جنگ پیروز شوند. گرچه بسیاری فیلم را با شجاع دل مقایسه می کنند اما صحت تاریخی آن مشخص نیست.

بدون درنظر گرفتن داستان باید گفت نمایش صحنه های نبرد و مبارزه این فیلم را به یکی از برترین فیلم های جنگی دنیای قدیم تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم زیبا که با مرگ شخصیت اصلی داستان پایان می‌یابند


رقصنده با گرگ ها – Dances With Wolves

داستانی درباره یک قهرمان جنگی که در جنگ داخلی خود را پیروز دیده و پس از جنگ در یک نقطه دور دست پست به عهده می گیرد. با این حال به زودی متوجه می شود در آنجا تنها نیست و برای زنده ماندن باید به محلی ها احترام بگذارد. با وجود دخالت ارتش باید تصمیمی اخذ کند که سرنوشت مردم روستا را تغییر می دهد. برخی این فیلم را طولانی می دانند، فیلم های اینچنینی باید طولانی باشند، اما هرگز خسته کننده نیستند. پس از اینکه فیلم در آغاز شخصیت پردازی و داستان را نشان داد به همان زیبایی پیش رفته و به یک داستان شخصیت گرا تبدیل می شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جنون سرعت (Need For Speed) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


رابین هود: پادشاه دزدان – Robin Hood: Prince of Thieves

رابین هود و همراهانش توسط ترک ها دستگیر شده اند. خوشبختانه به لندن فرار می کنند. در آنجا رابین هود متوجه می شود پدرش توسط کلانتر فاسد ناتینگهام به قتل رسیده است. پس تصمیم می گیرد انتقام گرفته و به حکومت استبدادی او پایان دهد.

از بین تمام فیلم های مربوط به رابین هود، این یکی از بهترین هاست که با وجود نقص هایش لذت بخش است. اگر فیلم شجاع دل را دوست دارید پس این فیلم را تماشا خواهید کرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم عشقم برای همیشه (Forever My Girl) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


آپوکالیپتو – Apocalypto

امپراتوری مایاها در روزهای آخر بقای خویش است و مردمش تصور می کنند با قربانی کردن انسان می توانند به روزهای اوج بازگردند. زمانی که یک مرد برای قربانی شدن انتخاب می شود، برای فرار از سرنوشتش آماده می شود تا خود و خانواده اش را نجات دهد. تا کجا باید فرار کند؟

این درام خانوادگی به آرامی آغاز شده و ریتم کندش به خوبی پیش می رود. پس از اینکه همه چیز به یک نقطه ختم شد به همان صورت پیش می رود. بنابراین ریتم کندش آن را به یک اثر عظیم تبدیل می کند. اگر به دنبال یک فیلم نفسگیر مانند شجاع دل هستید، این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


شاه آرتور – King Arthur

این فیلم ما را به یاد سال 400 پیش از میلاد می برد، زمانی که امپراتوری روم جهان را تسخیر کرده بود و سپس نابود شد. داستان درباره شاه آرتور و شوالیه هایش است که پیش از رفتن به خانه باید آخرین ماموریت خود را انجام دهند. با وجود اینکه فیلم های مرتبط با داستان آرتور جلوه های جادویی را به نمایش می گذارند، این فیلم به طرز عجیبی رئال و واقعی است.

صحنه های نبرد، دیالوگ ها و پایان داستان از نسخه دیگر شاه آرتور بهتر است. به طور کلی این فیلم یک اثر دست کم گرفته شده است که به خاطر داستان زیبا، شخصیت پردازی و فضایش، نیازمند توجه بیشتری است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم اکنون مرا میبینی را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


بن هور – Ben Hur

این داستان ما را به قرن اول میلادی می برد و یک شاهزاده یهودی در اورشلیم را به ما معرفی می کند. زمانی که یکی از نزدیکانش به او خیانت کرده و او را به بردگی می رساند، او می خواهد انتقام بگیرد.

بن هور پس از حدود 50 سال از زمان اکران هنوز یکی از برترین آثار سینماست. یکی از گنجینه های فراموش نشدنی سینما. گرچه مدت زمان فیلم 212 دقیقه است اما اصلا خسته کننده نیست و باید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


آیرونکلاد – Ironclad

داستان ساده فیلم ما را به سال 1215 میلادی می برد که گروهی از شورشی ها به دنبال آزادی بوده و می خواهند به استبداد شاه جان پایان دهند. گرچه فیلم معمولی بوده اما تمام ویژگی های یک اثر پرفروش هالیوودی را داراست و با فروش بالایی رو به رو شد. تمام صحنه های خشن و خونین فیلم باعث می شود از دیدن این فیلم لذت ببرید. عجیب است فیلمی که با بودجه ناچیز 25 میلیون دلاری ساخته شود بتواند به یکی از پرفروش ترین فیلم های هالیوود بدل شود.

قرن 13 انگلستان جذاب و باورکردنی است و شمارا به یک دنیای جالب می برد. صحنه های اکشن حقیقی بوده و با وجود عناصر رئال شاهد یک اثر عجیب هستید. اگر به دنبال یک فیلم دست کم گرفته شده شبیه شجاع دل هستید، این اثر را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم بخت پریشان (The Fault In Our Stars) علاقه دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


آخرین لژیون – The Last Legion

رم وضعیت آشفته ای دارد، طی 5 سال 5 امپراتور از دنیا رفته اند. داستان در سال 460 پس از میلاد رخ می دهد که رومیلوس آگوستس سزار می خواهد به کمک یک مبارز و یک فرمانده رومی از شهر فرار کند.

اگر به دنبال یک فیلم سراسر اکشن هستید این فیلم برایتان مناسب نیست زیرا داستان پیچیده آن بر محور شخصیت اصلی بوده و تا پایان شما را با خود همراه می کند. به طور کلی یک فیلم اکشن زیباست که نوجوانان و جوانان از آن خوششان آمده و برهنگی و صحنه های خون آلود در آن دیده نمی شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جزیره شاتر را دوست دارید این 25 فیلم را تماشا کنید


سنچوریون – Centurion

داستان درباره گروهی از سربازان رومی است که پس از حمله دشمن پشت خط دشمن گیر افتاده اند و باید برای نجات خود تا پای جان مبارزه کنند. زمانی که درباره فیلم های جنگی صحبت می کنیم آثاری مانند شجاع دل، گلادیاتور و 300 به ذهن مان می رسد. شاید سنچوریون را در بین آن ها نبینید اما قطعا یک اثر زیبا و خوش سبک است.

صحنه های نبرد حقیقی جلوه کرده و صحنه های نبرد آن دوران را به ما یادآور می شود. صحنه های مبارزه با شمشیر و خونریزی هم دیدنی هستند. این فیلم هم یکی از آثار دست کم گرفته شده مشابه شجاع دل است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های شکافته (Split) و شیشه (Glass) علاقه دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


آخرین موهیکان – The Last of the Mohicans

موهیکان ها آخرین قبیله زنده بومیان آمریکا هستند که در صلح زندگی می کنند. زمانی که از آنها خواسته می شود از دختران یک کلنل انگلیسی محافظت کنند، خود را در یک مبارزه بی دلیل میبینند. آیا در ماموریت خود موفق می شوند؟

این فیلم از لحاظ نشان دادن تاریخ آمریکا در زمان سرخپوست ها و جنگ فرانسه بسیار معتبر و حقیقی است. به طور کلی یک اثر زیبا با صحنه های اکشن، مرگ، خونریزی، عشق و درام است، تمام عنصری که برای ساخت یک فیلم مشابه شجاع دل ضروری است.

همچنین بخوانید: اگر به سه گانه ارباب حلقه ها علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


بر جدید – The New World

یکی از فیلم هایی که احساس تان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر از داستان خوب و شخصیت پردازی آن خوشتان بیاید قطعا از این فیلم لذت می برید. داستان در سال 1607 و ورود انگلیسی ها به ویرجینیا رخ می دهد. درباره داستان بیشتر توضیح نمی دهیم تا خودتان آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم سریع و خشن را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


فیلم های مشابه دیگر

اگر به دنبال فیلم های بیشتری است می توانید “سیزدهمین سلحشور” (13th Warrior)، “الکساندر” (Alexander)، “راب روی” (Rob Roy)، “عقاب” (The Eagle) و “میهن پرست” (The Patriot) را مشاهده کنید. اگر فیلم های دیگری مد نظرتان است و به نظرتان در لیست ما فراموش شده آن را با ما درمیان بگذارید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. علی

    خرداد 17, 1399

    پس اسپارتاکوس، بن هور و ده فرمان کجان؟

    پاسخ