معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “وی مثل وندتا” (V For Vendetta)

سینما و زندگی واقعی همیشه باهم همسو نیستند. نحوه به نمایش کشیده شدن برخی از شخصیت ها جلوه آنها را بد نشان می دهد. بنابراین اگر یک شخصیت رفتارهای شرورانه هم انجام دهد ممکن است با آن همدردی کنید. مثلا انتقام همیشه لذتبخش است.

در فیلم “وی برای وندتا” اینچنین است. زیرا وی برای انتقام مبارزه می کند و با او همراه می شوید. وی صدای بی صداست و جامعه سرکوب شده سال های 2020 را نشان می دهد. او جامعه را بیدار کرده و از آنها کمک می خواهد. او گریخته، گروه ساخته و مانند یک قهرمان می میرد. خستگی، بیچارگی و ناتوانی مردم عام وی را بیدار کرده و درنتیجه مسئول شکنجه مردم را به قتل می رساند. او نماد جنبه وحشی ماست که علیه ظلم و برای رسیدن به عدالت دست به عمل میزند. اگر یک نفر مانند او وجود داشت قطعا تفاوت بزرگی ایجاد می شد. امروز می خواهیم به فیلم های مشابه وی برای وندتا نگاهی بیندازیم. با پروشات همراه باشید.


1. مونیخ – Munich

گروهی از مزدورها که به دنبال ترسناک ترین حملات هستند نمی توانند آدم های خوبی باشند. این هنر اسپیلبرگ است که توانسته با وجود وحشی گری خوی انسانی آنها را به نمایش بگذارد. بنابراین با وجود قتل های خود برای تماشاگر جالب هستند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد


2. ممنون که سیگار می‌ کشید – Thank You for Smoking

لابی کردن یک حرفه پست است که فرد ضعف های مشتری را دانسته و باید از آنها استفاده کند. نیک نیلور با صداقت و فریبندگی ماهرانه چنین کاری را انجام می دهد. او حتی با وجود دفاع از افراد نادرست توجه مخاطب را جلب می کند و این به خاطر بازی زیبای آرون اکهارت است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم ماموریت غیرممکن (Mission Impossible) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


3. ارباب جنگ – Lord of War

یک اثر جسورانه و برجسته که نیکلاس کیج نقش یک اسلحه فروش آمریکایی را ایفا می کند که به ایجاد جنگ در کشورهای کوچکتر منجر می شود. ارتباطات و پول او به تجارت مرگ منجر می شود. با این وجود صداقت این شخصیت او را دوست داشتنی می کند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم جنگی برتر تاریخ سینما، از آپوکالیپس تا دانکرک


4. یادگاری – Memento – 2000

دومین اثر از کریستوفر نولان شاید به اندازه فیلم “تلقین” (Inception) محبوب نشده باشد اما در میان طرفدارن و منتقدین بسیار محبوب شد. نولان روایت غیرخطی را به بازی کرده و با اجرای دو خط زمانی داستان را در جایی که آغاز شد به پایان می رساند. لئونارد شلبی یک بیمار مبتلا به فراموشی است که می خواهد قاتل همسرش را پیدا کند. او سعی می کند با کمک خالکوبی روی بدنش و یادداشت ها خاطرات را به یاد آورد و در این راه به دنبال جان جی است. هنگامی که تدی پلیس حقیق زشت مرگ جان جی را بازگو می کند، این حقیقت که شلبی استفاده شده تا افراد شبیه جان جی را به قتل برساند، داستان زیر و رو می شود. او ترسیده و به تدی شلیک می کند، بنابراین فیملنامه بسته شده اما سوالات بسیاری به جا می ماند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم یادگاری (Memento) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


5. تاریخ مجهول آمریکا – American History X

ادوارد نورتون نقش یک نئو-نازی نژادپرست و ظالم را ایفا می کند که پس از رفتن به زندان در بدترین جای ممکن بهترین دوست را پیدا می کند. گرچه شخصیت ظالم و خشنی است اما همدردی بیننده را جلب می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ادوارد نورتون که باید تماشا کنید


6. خون به پا خواهد شد – There Will Be Blood

دنیل دی لوئیس نقش یک تاجر معدن نفت را ایفا می کند که برای رسیدن به پول به هرکاری دست میزند. او یک تاجر باهوش است که می تواند چگونه پول دربیاورد. صراحت این شخصیت و جذابیت بازیگر این قهرمان را پذیرفتنی می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم مکس دیوانه (Mad Max) محصول 1979 را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


7. امتیاز نهایی – Match Point

یک شخصیت فرصت طلب و سواستفاده گر نمی تواند جذاب باشد و با این حال سینما یک صنعت جادویی است. درنتیجه جنبه های عجیب و غیرمنتظره کریس ویلتون به چشم می آید. جذابیت شخصیت او همه را به وجد می آورد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم او (Her) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


8. یازده یار اوشن – Ocean’s Eleven

این فیلم با کنار گذاشتن اخلاقیات گروهی از سارقین و نقشه سرقت آنها را نشان می دهد. این سارقین جرج کلونی، برد پیت و مت دمون هستند، پس چگونه می توان از آنها متنفر شد؟

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جورج کلونی که می توان چندبار تماشا کرد


9. گرگ وال استریت – The Wolf of Wall Street

جردن لبفورت یک فروشنده و سهامدار خبره است که از عشق مردم برای رسیدن به پول استفاده می کند. سبک زندگی پرسروصدای او و مهمانی هایش او را دوست داشتنی می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


10. پدرخوانده – The Godfather

یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما که شخصیت های بد را به عنوان قهرمان نشان می دهد. ویتو کورلئونه در مرکز شبکه های جنایی است که قوانین ایالات متحده را به سخره می گیرد. با این حال کاریزما و جذابیت این شخصیت این فیلم را به یکی از به یاد ماندنی ترین آثار تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم پدرخوانده (The Godfather) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم