لیست بهترین فیلم‌های ژانر وسترن در این دهه (2010 تا 2019)

سبک زندگی آمریکایی‌های قدیمی با گاوچران‌ها، افراد تحت تعقیب، یاغیان، جایزه بگیرها و آمریکائیان بومی تعریف می‌شود. بار مسئولیت چنین فیلم‌هایی عموماً روی شخصیت اصلی داستان قرار دارد که معمولاً فردی با شخصیتی گیرا، به همراه گذشته‌ای پر دردسر می‌باشد. جنایت و انتقام از موضوعات اصلی این فیلم‌ها هستند و همچنین صحنه‌های اکشن زیادی را نیز شاهد خواهید بود. اگر دوئلی سریع نیز شامل فیلم باشد که عالی است!

این ژانر، در طی سال‌ها پیشرفت‌هایی داشته است، خصوصاً در از بین بردن یک سری کلیشه‌های بد و رفتارهای قالبی غیرموجه. به فیلم‌های وسترن دهه گذشته که نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چطور این ژانر خود را با دیگر ژانرها ترکیب کرده و فیلم‌هایی فوق العاده را ارائه کرده اشت. اینجا برایتان لیستی از بهترین فیلم‌های وسترن دهه اخیر آماده کرده‌ایم که امیدواریم از آنها لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


17. غرب آهسته ‒ Slow West ‒ 2015

“غرب آهسته” اثر “جان مکلین” با بازی “مایکل فاسبندر” و “کدی اسمیت مک فی” (بازیگر فیلم “جاده” (The Road)) در نقش‌های اصلی است. اسمیت مک فی نقش پسری اسکاتلندی به نام “جی کوندیش” را ایفا می کند. او سراسر غرب آمریکا را برای پیدا کردن عشقش جستجو می‌کند. او خیلی زود نوع زندگی وحشیانه موجود در غرب را در می‌یابد و به دنبال شخصی می‌گردد تا در این محدوده، هم او را راهنمایی کرده و هم از او محافظت کند. او با “سیلاس سلک” آشنا می‌شود که یک جایزه بگیر است و او را به عنوان محافظ خود انتخاب می‌کند، سیلاس نیز برای سفر در این خاک مرده انگیزه مخصوص خود را دارد، با این حال، برای پسرک جوان چیزی در این باره فاش نمی‌کند. اما وقتی در موقعیت‌های خطرناکی قرار می‌گیرند، رازهای او کم کم برملا می‌شوند.

همچنین بخوانید: نگاهی به 15 فیلم برتر جان فورد، یک وسترن ساز تمام عیار


16. سولو: داستانی از جنگ ستارگان ‒ Solo: A Star Wars Story ‒ 2018

ژانر وسترن با افراد شرور، یاغیان و تفنگ دارانی که گذشته‌ای رازآلود یا پردردسر دارند و ماموریتی به آنها واگذار شده، تعریف می‌شود. چه چیزی می‌تواند این ماجراجویی را حتی بهتر هم بکند؟ معلوم است فضا! “جنگ ستارگان” یکی از گسترده‌ترین جهان‌های سینمایی است و یکی از شخصیت‌های اصلی آن “هان سولو” می‌باشد. “سولو: داستانی از جنگ ستارگان” اثر “ران هاوارد” که یک اسپین آف از این فیلم چندگانه است، نگاهی به زندگی این قانون شکن می‌اندازد. “آلدن ارنرایک” نقش اصلی داستان را بر عهده دارد و ستارگان دیگر “امیلیا کلارک“، “وودی هارلسون”، “دونالد گروور”، “تندی نیوتون” و “جوناس سوتامو” می‌باشند.


15. سوارکار ‒ The Rider ‒ 2017

“سوارکار” داستان مردی به نام “بردی بلک بورن” می‌باشد که مجبور می‌شود تصمیم سختی بگیرد و بین رویایش و واقعیت یکی را انتخاب کند. او قبلاً ستاره مسابقه سوارکاری بوده و آینده درخشانی نیز داشته است. روزی تصادفی وحشتناک برای او پیش می‌آید که زندگیش نجات پیدا می‌کند، اما آسیبی را متحمل می‌شود که باعث نابودی شغلش می‌شود. او نیروی حرکتی دست راست خود را کاملاً از دست می‌دهد و پزشکان به او توصیه می‌کنند که دیگر هرگز سوارکاری نکند، چرا که اینکار موجب می‌شود مورد حمله‌های عصبی قرار گیرد. بردی تلاش می‌کند کاری را که عاشقانه دوست دارد را انجام ندهد اما او باید از خانواده‌اش نیز مراقبت کند.

همچنین بخوانید: 35 فیلم برتر ژانر وسترن در تاریخ سینما


14. فیلم: ددوود ‒ Deadwood: The Movie ‒ 2019

در حالی که فیلم‌های زیادی در غرب فیلمبرداری شده‌اند، تنها چند برنامه تلوزیونی هستند که توانسته‌اند ماهیت این سرزمین را به خوبی به تصویر بکشند. “ددوود” یکی از همان برنامه‌هاست. این سریال به مدت سه فصل در شبکه اچ بی او پخش شد و موفق به دریافت جایزه‌های متعددی نیز شد. حدود 13 سال پس از پخش قسمت آخر این سریال، با انتشار فیلمی از این سریال، بینندگان دوباره به شهر ددوود بازگشتند. داستان “فیلم: ددود” حدود یک دهه پس از رخدادهای فصل پایانی اتفاق میفتد، و شخصیت‌های “ایان مک شین” و “تیموتی اولیفنت” را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد.


13. تاماهاوک استخوانی ‒ Bone Tomahawk ‒ 2015

“تاماهاوک استخوانی” با داستان دو غارتگر شروع می‌شود که در محل دفن بومیان آمریکایی توسط دشمنانی ناشناخته، مورد حمله قرار می‌گیرند. یکی از آنها کشته می‌شود اما دیگری زنده می‌ماند و به شهری کوچک در آن نزدیکی می‌رود تا غنایم خود را چال کند. اما شهردار متوجه ورود او شده و به پایش شلیک می‌کند که این موضوع باعث می‌شود از آنچه فکر می‌کرد بیشتر در شهر بماند. مشکل زمانی شروع می‌شود که نیروهای تعقیب کننده تا شهر او را دنبال کرده و برای پیدا کردنش به بومیان آسیب می‌زنند. “کریگ زالر” که پیش از این فیلمنامه فیلم ترسناک “حادثه” (The Incident) را نوشته بود، این فیلم را کارگردانی کرده است و بازیگرانی مانند “کرت راسل”، “پاتریک ویلسون”، “متیو فاکس” و “ریچارد جنکینز” ستارگان این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: لیست 100 فیلم جذاب و دیدنی این دهه (2010 تا 2019) که باید تماشا کنید، بخش چهارم


12. هفت دلاور ‒ The Magnificent Seven ‒ 2016

نویسنده “نیک پیزولاتو” که برای ساخت “کارآگاه حقیقی” (True Detective) معروف است نویسنده این فیلم و کارگردان “آنتوان فوکوآ” نیز کارگردان “هفت دلاور” می‌باشد. ستارگانی مانند “دنزل واشینگتن“، “کریس پرت“، “ایتن هاک”، “لی بیونگ-هان”، “وینسنت دن آفریو”، “مانوئل گارسیا رولفو” و “مارتین سنزمیر” در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. شخصیت‌های داستان توسط نقش “سم چیشلوم” که “واشینگتن” آن را ایفا کرد، در کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا در برابر یک صنعتگر فاسد که نقش آن را “پیتر سارسگارد” بازی می‌کند، از شهر محافظت کنند، او مردم را وادار می‌کند تا در معدن‌هایش کار کنند اما در عوض حقوقی به آن‌ها نمی‌دهد. وقتی مردم محلی از انجام این کار امتناع کردند، او با آتش زدن کلیسا بسیاری از آنها را به قتل رساند و حالا به همین دلیل است که مردم مجبور شدند تا از این قانون شکنان کمک بخواهند.


11. متخاصمان ‒ Hostiles ‒ 2017

“متخاصمان” اثر “اسکات کوپر” می‌باشد که برای ساختن فیلم‌های “خارج از کوره” (Out of the Furnace) و “عشاء ربانی سیاه” (Black Mass) معروف می‌باشد و ستارگانی مانند “کریستین بیل“، “رزمند پایک“، “وس استودی” و “بن فاستر” در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. بیل در اینجا نقش کاپیتان “جوزف بلاکر” را بازی می‌کند که مأموریت دارد امنیت “عقاب زرد”، فرمانده جنگ، را فراهم کرده و او و اعضای خانواده‌اش را تا زمین عشایری‌شان، همراهی کند. در راه، بیوه‌ای به آنها ملحق می‌شود که خانواده‌اش توسط کومانچ ها قتل عام شده‌اند. حالا همه آنها باید با هم متحد شوند تا در زمین‌های تحت اشغال کومانچ ها، زنده بمانند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های جنایی این دهه (2019 تا 2010)


10. برادران سیسترز ‒ The Sisters Brothers ‒ 2018

“برادران سیسترز” که بر اساس رمانی نوشته “پاتریک دوویت” ساخته شده است، بازیگران پرتجربه‌ای از جمله “واکین فینیکس“، “جان سی. ریلی”، “جیک جیلنهال” و “ریز احمد” را دارد. فینکس و ریلی نقش “چارلی” و “الی سیترز” را بر عهده دارند، این دو جایزه بگیرهایی هستند که توسط تاجری استخدام شده‌اند تا مردی به نام “هرمان وارم” را پیدا کرده و دستگیر کنند. این تاجر، قبل از آنها یک کارآگاه خصوصی به نام “جان موریس” را نیز فرستاده بود که تا موقع رسیدن برادران سیسترز وارم را مشغول نگه دارد و سپس او را به آنها تحویل دهد. با این‌حال، وقتی موریس از حقیقت پشت دستگیری وارم با خبر می‌شود، به او ملحق شده که با این کار، نام او نیز در لیست تحت تعقیب‌ها قرار می‌گیرد.


9. رنگو ‒ Rango ‒ 2011

اولین فیلمی که توسط دیزنی یا پیکسار ساخته نشده و جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشنی را دریافت کرده است،”رنگو” می‌باشد که توسط “گور وربینسکی” کارگردانی شده است. صداپیشگان شخصیت‌های داستان “جانی دپ“، “ایزلا فیشر”، “ابیگل برسلین”، “بیل نای” و “تیموتی اولیفنت” می‌باشند. داستان درباره یک آفتاب پرست خانگی است که از ماشین صاحبش بیرون میفتد و در بیابان سرگردان می‌شود. او موقعیت‌های خطرناکی را پشت سر گذاشته و در راهش حیوانات جدیدی را ملاقات می‌کند و به شهر “کثافت” می‌رسد. با اینکه رنگو زیاد با این شهر آشنا نیست، اما وقتی می‌بیند که شهر به یک شهردار نیاز دارد داوطلب می‌شود و این شغل را بر عهده می‌گیرد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


8. میان‌بر میک ‒ Meek’s Cutoff ‒ 2010

این فیلم که از حادثه‌ای واقعی الهام گرفته شده، بعدها منجر شد که مسیر صحرای اورگون را به عنوان “میان‌بر میک” نام گذاری کنند، “میشل ویلیامز” در این فیلم نقش اصلی را برعهده دارد. همه چیز از آنجا شروع می‌شود که “استفن میکز” گروهی کوچک از مسافران را در صحرا راهنمایی می‌کند. با اینکه او مدام لاف می‌زند که همه چیز را درباره این مسیر می‌داند، زمانی که سفر دو هفته‌ای این مسافران، پنج هفته طول می‌کشد، به او شک می‌کنند. چون زمان این سفر از حد برنامه ریزی شده بیشتر طول می‌کشد، سهمیه‌ها و منابع غذایی رو به پایان هستند و خیلی زود همه بر سر غذا و آب مشاجره خواهند کرد. در این میان، آن‌ها یک فرد هندی را دستگیر می‌کنند.


7. رودخانه ویند ‒ Wind River ‒ 2017

“رودخانه ویند” به کارگردانی و نویسندگی “تیلور شریدان”، بازیگرانی مانند “جرمی رنر” و “الیزابت اولسن” را در نقش‌های اصلی نشان می‌دهد. همه چیز از مرگ یک دختر نوجوان هندی شروع می‌شود. از آنجایی که گمان می‌رود قتلی صورت گرفته باشد، این پرونده بر عهده حوزه فدرال قرار می‌گیرد. مأمور اف بی آی “جین بنر” برای بررسی این موضوع فرستاده می‌شود، اما به دلیل حضور ناخوشایند او، افراد محلی هم از حضور فدرال‌ها ناراضی‌اند و هم به توانایی جین برای فهمیدن اجرا شک دارند. وقتی جین از این موضوع باخبر می‌شود، از “کوری لمبرت” فردی بومی که متخصص ردیابی است، کمک می‌گیرد. در پایان افشای رازی هولناک منتظر آنهاست.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر الیزابت اولسن که باید تماشا کنید


6. تصنیف باستر اسکراگز ‒ The Ballad of Buster Scruggs ‒ 2018

“تصنیف باستر اسکراگز” به کارگردانی برادران “کوئن” مجموعه‌ای از شش داستان است. این فیلم نامزد سه جایزه اسکار شد و بازیگران آن “تیم بلیک نلسون”، “لیام نیسون“، “جیمز فرانکو“، “زویی کازان”، “برندن گلیسون” و “تام ویتز” و دیگر هنرپیشگان می‌باشند. تمامی داستان‌ها در نقاط مختلفی از مرز آمریکا صورت می‌گیرند و برای کسانی که می‌خواهند میزان بیشتری از ژانر وسترن را در فیلم تجربه کنند، مناسب است. هر شش داستان امضای سبک برادران “کوئن” را به همراه دارد و تصویری گسترده از چیزهایی را نشان می‌دهد که غرب وحشی را تعریف می‌کنند.


5. اگر از آسمان سنگ ببارد ‒ Hell or High Water ‒ 2016

“اگر از آسمان سنگ ببارد” در تگزاس فیلمبرداری و نامزد جایزه اسکار شد. داستان فیلم درباره دو برادر است که در تلاشند تا مزرعه خانوادگی خود را نجات دهند. این فیلم به نویسندگی “تیلور شریدان” ستارگانی مانند “کریس پاین“، “بن فاستر” و “جف بریجز” را در نقش اصلی نشان می‌دهد. پاین و فاستر نقش “توبی” و “تنر هاوارد” را ایفا می‌کنند. پس از مرگ مادرشان، مسئولیت نگهداری از مزرعه خانوادگی‌شان به عهده آنها قرار می‌گیرد. با این‌حال به دلیل وضعیت مالی نه چندان خوبی که دارند، این کار برای آنها سخت می‌شود. آن‌ها برای سرقت از بانک نقشه‌ای طرح می‌کنند، که برای مدتی خوب پیش می‌رود. اما بعد رفتار احمقانه و وحشیانه تنر باعث می‌شود دو پلیس بی رحم به آنها برسند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی در تاریخ سینما


4. هشت نفرت انگیز ‒ The Hateful Eight ‒ 2015

بهترین جا برای خشونت و خون و خونریزی‌ای که فیلم‌های “کوئینتن تارانتینو” نیاز دارد، غرب می‌باشد. او چند باری در این ژانر فیلم ساخته است که هر دو بار به زیبایی ساخته شدند. دومین فیلم او “هشت نفرت انگیز” می‌باشد. بازیگرانی مانند “ساموئل ال جکسون“، “کرت راسل” و “جنیفر جیسون لی” در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. داستان درباره هشت فرد غریبه است که مجبور می‌شوند در زمانی مشخص زیر یک سقف زندگی کنند، اما به دلیل شخصیت‌های متناقض و انگیزه‌های انحرافی‌شان، نمی‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند. حادثه‌ها یکی پس از دیگری رخ می‌دهند و هرج و مرج و خون و خونریزی مدام زیاد می‌شود.


3. جنگوی زنجیرگسسته ‒ Django Unchained ‒ 2012

فیلم دیگری در این لیست، که با سبک عجیب و غریب “کوئنتن تارانتینو” ساخته شده است، “جنگجوی زنجیر گسسته”، با بازی “جیمی فاکس”، “کریستف والتز”، “لئوناردو دی کاپریو“، “کری واشنگتون” و “ساموئل ال جکسون” می‌باشد. این فیلم نامزد جوایز متعدد اسکار شد و در این بین “کریستوف والتز” موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد. داستان در سال 1850 در تگزاس اتفاق میفتد، جایی که گروهی از بردگان که “جنگو” یکی از آنهاست، با نگهبانی دو مرد به جایی فرستاده می‌شوند. در بین راه یک جایزه بگیر راه آنها را سد می‌کند و درخواست می‌کند تا جنگو به او تحویل داده شود، چرا که او می‌تواند به جایزه بگیر کمک کند تا برادران “بریتل” را پیدا کند.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل لئوناردو دیکاپریو به همراه فیلم‌شناسی


2. شهامت واقعی ‒ True Grit ‒ 2010

“شهامت واقعی” که کار دیگری از برادران “کوئن” می‌باشد، بر اساس کتابی با همین نام اثر “چارلز پروتیز” ساخته شده است. ستارگان “جف بریجز”، “هیلی استاینفید”، “جاش برولین” و “مت دمون” در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم که نامزد جوایز اسکار متعددی شد، درباره کسانی است که در تعقیب یک قاتل، ناخواسته با هم همراه شده‌اند. استاینفلد نقش دختری مزرعه دار به نام “متی رأس” را بازی می‌کند. پس از اینکه “تام چنی” پدر او را به قتل می‌رساند، او “کاگبرن” را استخدام می‌کند تا او را تعقیب کرده و پیدا کند. یک تکاور تگزاسی که به دلیل جرائم دیگر چنی به دنبال اوست، با آنها همراه می‌شود. این سفر آنها را با چالش‌هایی روبرو می‌کند که “شهامت واقعی” آن‌ها را می‌سنجد.


1. از گور برخواسته ‒ The Revenant ‒ 2015

“از گور برخواسته” فیلمی به کارگردانی “الخاندرو اینیاریتو” است که باعث شد “لئوناردو دیکاپریو” جایزه اسکاری که از مدتها قبل منتظرش بود را دریافت کند. این فیلم، بر اساس داستانی واقعی از مردی به نام “هیو گلس” می‌باشد که پس از اینکه از حمله یک خرس جان به در برد، در میان جنگل رها شد تا بمیرد. ستارگان دیگر این فیلم “تام هاردی“، “دامنل گلیسون” و “ویل پولتر” می‌باشند، این فیلم نامزد جوایز متعدد اسکار شد که در این میان جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری و صد البته جایزه بهترین بازیگر نقش اول را دریافت کرد. داستان از جایی شروع می‌شود که گلس و پسرش گروهی دام گذار را در محدوده قلمروی سرخپوستان رهبری می‌کنند. اما پس از اینکه یک خرس به او حمله می‌کند، دیگر نمی‌تواند حرکت کند، دامگذاران باید تصمیم بگیرند که خود را به خطر بیندازند و او را با خود ببرند، یا او را رها کنند تا در امان بمانند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. Masoud

    آبان 5, 1400

    آفرین.من بجز ( هشت نفرت انگیز ) بقیه رو دیدم و انصافا فیلمای خوبی در ژانر وسترن هستن.
    مرسی بابت این معرفی و یادآوری دوباره این فیلم ها

    پاسخ

  2. امیر

    آبان 24, 1398

    سلام خسته نباشید میشه سریال ترکی عشق تجملاتی رو در لیست دانلود این سایت قرار بدید

    پاسخ

  3. فومنی

    آبان 23, 1398

    متشکرازمطلب مفیدتون…ازبین فیلمهایی که معرفی شده ودیده ام فیلم برادران سیسترز فیلم خاصی نبودوخوشم نیومد…در کل ژانر وسترن فرسنگها ازدوران طلایی خودش دور شده وستاره های قدیم وحتی جدیدی مثل کلینت ایست وود وحتی بدمن هایی مثل لی وان کلیف چندسروگردن ازبازیگران فیلمهای کنونی بالاترند.

    پاسخ

    • فومنی در پاسخ به فومنی

      آبان 25, 1398

      من قبل ازاینکه فیلم تصنیف باستر اسکراگز برادران کوئن راببینم نظربالا رادادم والان که این فیلم تحسین برانگیز رادیدم واقعا نظرم تغییرکرد وباقاطعییت می توان گفت امثال برادران کوئن درساخت آثار وسترن هم استادوصاحب سبک هستند…خلاصه اگربعداز جریان بنزین3000تومانی اعصاب وحوصله ای برای دوستان باقیمانده پیشنهادمی کنم این فیلم را حتما ببینند.

      پاسخ