معرفی فیلم‌های دیدنی قرن ۲۱ در ژانر کمدی – بخش چهارم

در این مقاله بخش چهارم لیست بهترین فیلم‌های کمدی قرن 21 را به شما معرفی می‌کنیم. دیگر بخش‌های این فهرست را در لینک زیر بخوانید:

معرفی فیلم‌های دیدنی قرن ۲۱ در ژانر کمدی – بخش اول

معرفی فیلم‌های دیدنی قرن ۲۱ در ژانر کمدی – بخش دوم

معرفی فیلم‌های دیدنی قرن ۲۱ در ژانر کمدی – بخش سوم


31. نگهبانان کهکشان – Guardians of the Galaxy – 2014

وقتی به 5، 10، و یا 20 سال پیش فیلم “نگهبانان کهکشان” نگاه می‌کنیم، شک نداریم این اثر یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های این دوره بوده است. کارگردان و نویسنده آن “جیمز گان” (James Gunn) توانست یک ماجراجویی فضایی گسترده را خلق کند که عضو دنیای سینمایی مارول نیز محسوب می‌شود و مرکزیتی احساسی دارد و و به طرز شگفت انگیزی بامزه نیز هست. اینکه فیلمی در میزان بازی و نمایش خود متعادل باشد نوعی معجزه محسوب می‌شود، اما در اصل می‌توان این اثر را کمدی خواند. و این موضوع از همه بیشتر در صحنه‌ای که تمام نگهبانان کهکشان مجبور شدند با یکدیگر همکاری کنند مشخص شد، هر کدام آنها با اخلاق و رفتاری متفاوت که معمولاً مخالف همدیگر بودند، به همکاری پرداختند. زمانبندی کار فوق العاده است، اما بهتر از آن، اجرای بازیگران است که حتی خودشان نمی‌دانند در یک فیلم کمدی حضور دارند، و همین امر باعث می‌شود حرکات و دیالوگ‌هایشان جالب‌تر و خنده دارتر هم بشود. بنابراین، بله این فیلم از هر نظر یک کمدی محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلمهای کریس ایوانز در خارج از دنیای مارول بر اساس امتیاز IMDb


32. هتل بزرگ بوداپست – The Grand Budapest Hotel – 2014

این فیلم کمدی و خاص “وس اندرسون” (Wes Anderson) برای همه مناسب نیست، اما جادوی “هتل بزرگ بوداپست” گریزناپذیر است. “هتل بزرگ بوداپست” با جدایی از داستان‌های کودکانه و خانوادگی، شبیه به داستان‌های عروسکی روسی است که درباره حادثه‌هایی است که رئیس یک هتل و دربان او و همچنین کاراکترهای دیگر که در طول فیلم با آنها روبرو می‌شوند، می‌باشد. این فیلم کاملاً استادانه ساخته شده، و اندرسون از توانایی خود به عنوان یک فیلمساز استفاده کرده و یک کمدی عالی با سرعت داستانی مناسب را خلق می‌کند. این فیلم به طرز غیر قابل انکاری غنی بوده و مانند کیکی چند لایه است که در انتها از آنچه فکر می‌کنید هم خوش طعم تر است.


33. مایک جادویی ایکس ایکس ال – Magic Mike XXL – 2015

“مایک جادویی” یک شخصیت تخیلی بود که با کمک بزرگ “استیون سودربرگ” (Steven Soderbergh) ساخته شد، اما دنباله این فیلم با نام “مایک جادویی ایکس ایکس ال” که توسط “گریگوری جیکوبز” (Gregory Jacobs) خلق شد، به موفقیت زیادی رسید. “ایکس ایکس ال” به نفع عامل سرگرمی، وحشت موجود را کاهش می‌دهد و نتیجه آن یک کاراکتر مرد رقاص، خوشحال و شادی آور است که بیشتر افراد انتظار داشتند چنین فردی را در قسمت اول مشاهده کنند. “چنینگ تیتوم” (Channing Tatum) با کاریزما، مهارت کمدی و بله مقدار زیادی رقص به عنوان شخصیت اصلی داستان باز می‌گردد، و با اینکه “مک کانهی” (McConaughey) در قسمت دوم حضور نداشت، اما رقص تامپای او بار دیگر در این فیلم ظاهر می‌شود. “ایکس ایکس ال” بدون مسابقه بلندپروازانه قسمت اول، فیلمی پر جنب و جوش و زیبا درباره پیوند برادری و پذیرفتن خود واقعی هر فرد می‌باشد. فقط زمانی که “جو منگنیلو” (Joe Manganiello) را در فروشگاه دیدید که در هنگام پخش شدن آهنگ “پسرهای کوچه پشتی” به عنوان یک هنرمند مرد، هنرهایش را به نمایش می‌گذارد، سعی کنید نخندید. “مایک جادویی ایکس ایکس آل” شادی خالص را برایتان به ارمغان آورده و صحنه‌های رقص فوق العاده ای را به تصویر می‌کشد.


34. جاسوس – Spy – 2015

“جاسوس” یک فیلم کمدی-اکشن فوق العاده بامزه و سرگرم کننده است، که ستاره در حال رشد “ملیسا مک کارتی” (Melissa McCarthy) در آن نقش آفرینی می‌کند. این فیلم جاسوسی اثر “پاول فیگ” (Paul Feig) داستانی بسیار خنده دار و تاثیرگذار است، و در چندین سال گذشته یکی از کمدی‌هایی بوده که مخاطبان چندین بار آن را تماشا کرده‌اند. مک کارتی نقش یک کارمند پشت میزی سی آی ای را بر عهده دارد که پس از اینکه به نظر می‌رسد همکار خوشتیپ و کاربلد او “بردلی فاین” (جود لا، Jude Law) کشته شده، مک کارتی به عنوان جاسوس به حوزه عملیاتی وارد می‌شود. فیگ از این فیلم نهایت استفاده را برده و روایتی هیجان انگیز و سرگرم کننده از آن می‌سازد. مشخص می‌شود شخصیت مک کارتی “سوزان کوپر” به تنهایی یک جاسوس تواناست، و این شخصیت “جیسون استاتهام” (Jason Statham) به نام “ریک فورد” است که مدام خرابکاری می‌کند. استاتهام در این فیلم بهترین نقش خود را بازی می‌کند، همچنین کمدین هایی از جمله “رز بیرن” (Rose Byrne)، “میراندا هارت” (Miranda Hart)، و “پیتر سرافیناویچ” (Peter Serafinowicz) نیز در “جاسوس” خوش می‌درخشند.


35. ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند – Popstar: Never Stop Never Stopping – 2016

آیا “ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند” فیلمی بسیار به یادماندنی است که بینندگان باها آن را تماشا کرده‌اند؟ قطعاً چنین چیزی ممکن است. این شاهکار کمدی که توسط “اندی سامبرگ” (Andy Samberg)، “آکیرا شافر” (Akiva Schaffer) و “جروما تاکون” (Jorma Taccone) از برنامه “لنلی آیلند” (The Lonely Island) ساخته شده درباره یک ستاره پاپ است که قبلاً عضو یک گروه بوده و سبک و سیاق او مانند مستندهای “کیتی پری” (Katy Perry) و “جاستین بیبر” (Justin Bieber) می‌باشد، پس “ستاره‌های پاپ” برعکس فیلم “سرسختانه قدم بردار” (Walk Hard) شیطنت‌هایی که در طول سریال انجام می‌گیرد را کاملاً جدی می‌گیرد. این فیلم به شدت خنده دار و پر از کنایه است و این امر که آهنگ‌های موجود در آن هم مسخره و هم شنیدنی و خوش آهنگ هستند، باعث می‌شود بینندگان به تماشای دوباره آن علاقه بیشتری نشان دهند. اما جذابیت اصلی فیلم، مرکز آن است. کاراکتر اصلی سامبرگ آواز می‌خواند تا هنرش را به دنیا نشان دهد، اما داستان دوستی او نیز بسیار خالص و زیباست.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره زندگی خوانندگان و گروه‌های موسیقی که باید تماشا کنید


36. مردان خوب – The Nice Guys – 2016

تقریباً هیچکسی قادر نیست مانند “شین بلک” (Shane Black) نامیدی، هوشمندی، و صحنه‌های اکشن پر جنب و جوش را با هم ترکیب کند. “مردان خوب” که مانند برادر معنوی فیلم “بوس بوس، بنگ بنگ” (Kiss Kiss Bang Bang) محسوب می‌شود، دو همکار دیگر را نشان می‌دهد که در داستانی پر رمز و راز و جنسی، در خیابان‌های پر زرق و برق لس آنجلس به تحقیق و جستجو می‌پردازند. بلک با این فیلم به همراه “رایان گاسلینگ” (Ryan Gosling) و “راسل کرو” (Russell Crowe) به سال 1970 باز می‌گردد، این دو بازرس‌های خصوصی‌ای هستند که متوجه می‌شوند قرار است به طور همزمان روی یک پرونده کار کنند. فیلمنامه جذاب بلک به همراه تصویربرداری فوق العاده فیلمبردار “فیلیپ روسولو” (Philippe Rousselot) و طراحی لباس بسیار خوب “کیم بارت” (Kym Barrett) و همچنین طنز منحصر به فرد حاصل از دعوا و زد و خورد میان شخصیت‌های گاسلینگ و کرو، همه و همه محصولی عالی را خلق کردند.


37. ثور: راگناروک – Thor: Ragnarok – 2017

مدتی است که در فیلم‌های ابرقهرمانی از لحاظ کمدی کمبودی وجود ندارد، خصوصاً پس از انتشار “مرد آهنی” (Iron Man) که برای استودیو مارول، به عنوان کتابچه راهنمایی از “رابرت داونی جونیور” (Robert Downey Jr.) محسوب می‌شود، اما هیچکس به غیر از “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) در فیلم ماجرایی و بین کهکشانی خود “ثور: راگناروک” طنز به کار ببرد. “رگناروک” که از فیلم‌های فانتزی قدیمی سرچشمه گرفته، شبیه به این است که یکی از کارتون‌های روز شنبه زنده شوند، که توسط امضای هنری وایتیتی و بودجه‌ای پر و پیمان از استودیو مارول، پشتیبانی می‌شود. نتیجه آن فیلمی عجیب و وحشیانه است که سطح فیلم‌های استودیو مارول را افزایش داد. توانایی‌های کمدی “کریس همسورث” (Chris Hemsworth) یکی از شگفتی‌های سینما است که در چند وقت اخیر متوجه آن شدیم، و وایتیتی به او اجازه می‌دهد در بین بازیگران بزرگ فیلم از جمله “کیت بلانشت” (Cate Blanchett)، “جف گلدبلوم” (Jeff Goldblum)، “تسا تامپسون” (Tessa Thompson) و “مارک رافلو” (Mark Ruffalo) که همگی به زیبایی نقش آفرینی کردند، خوش بدرخشد. این فیلم زیاد روی ساخت دنیا یا خود داستان مانور نمی‌دهد، اما فیلمی خاص، کمیاب و فوق العاده خنده دار از استودیوی مارول می‌باشد.


38. لوگان خوش شانس – Logan Lucky – 2017

ممکن است برخی مخاطبان بگویند که سری فیلم‌های “اوشن ها” (Ocean’s) جزو ژانر کمدی هستند، اما باید بگویم که ما آنها را جزو لیست فیلم‌های سرقت، قرار داده‌ایم، در غیر این صورت حتماً نام آنها را در این لیست ذکر می‌کردیم. و اما فیلم “لوگان خوش شانس” اثر “استیون سودربرگ” اثری کمدی و خلاقانه است. این فیلم که به عنوان نسخه 7-11 فیلم “اوشن ها” محسوب می‌شود، درباره دو بردار است که تصمیم دارند از مسابقه ماشینی کوکا کولا، در کارولینای شمالی پول بدزدند. “چنینگ تیتوم” و “آدام درایور” (Adam Driver) به عنوان برادران داستان و جالب است که “دنیل کریگ” (Daniel Craig) در نقشی بامزه به عنوان استاد باز کردن گاوصندوق، نقش آفرینی می‌کنند. کل داستان از ابتدا تا انتها خنده آر است و سودربرگ بار دیگر با این فیلم، انعطاف پذیر خود در کار را نشان می‌دهد.


39. شب بازی – Game Night – 2018

“شب بازی” مثالی عالی برای یک کمدی فوق العاده خنده دار و همچنین جدی و تازه است. سازندگان فیلم “جان فرانسیس دالی” (John Francis Daley) و “جاناتان گلداستاین” (Jonathan Goldestein) با الهام گرفتن از کارهای “دیوید فینچر” (David Fincher)، فیلم خود را با حس خطر مزین کرده و با این کار تنش موجود در آن را افزایش دادند. اکشن موجود در فیلم، در مقابل بازی مطلوب و پر زرق و برق بازیگران، بسیار هیجان انگیز است. اما این موضوع بر سبک و مفهوم آن تاثیری ندارد. فیلمنامهٔ “مارک پرز” (Mark Perez) بی نقص بوده و دالی و گلد استاین با انتخاب یک تیم بازیگری کاربلد، اجازه حضور هیچگونه ضعفی را ندادند. حتی با وجود “جسی پلمونز” (Jesse Plemons) که کل صحنه فیلم را از آن خود می‌کند، همه فرصت درخشیدن را پیدا می‌کنند. “شب بازی” از آن نوع فیلم‌های ساخته شده با بودجه متوسط است، که استودیوها باید بیشتر همتای آن را بسازند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر دیوید فینچر به انتخاب مخاطبین


40.  بازدارندگان – Blockers – 2018

رک و راست می گوییم، “جان سینا” (John Cena) یک هدیه الهی است. این کشتی گیر قدرتمند که حالا به ستاره سینما تبدیل شده، میانه خوبی با فیلم‌های اکشن دارد. اما در کمدی حتی بهتر هم هست، و این واقعیت در فیلم “بازدارندگان” به خوبی مشخص شد. در این فیلم محصول 2018 که توسط نویسنده فیلم‌های “آوازخوان حرفه‌ای” (Pitch Perfect) و “30 راک” (30 Rock) یعنی “کی کانن” (Kay Cannon) ساخته شد، جان سینا در کنار “لیسا من” (Leslie Mann) و “ایکه بارینهولتز” (Ike Barinholtz) نقش آفرینی می‌کند. آن‌ها پدر و مادرانی هستند که متوجه می‌شوند دختران نوجوانشان تصمیم گرفته‌اند در مجلس رقص آخر سال مدرسه، باکرگی خود را از دست بدهند و البته آنها با قدرت پدر و مادری خود، هر کاری که از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند تا از این کار جلوگیری کنند. ممکن است فکر کنید این موضوع برای یک کمدی دهه 80 مناسب نبوده و مشکلاتی داشته باشد، اما در دستان کانن، به داستانی دلگرم کننده تبدیل می‌شود که عشق بی حد والدین به فرزندان را نشان می‌دهد و دلیل اینکه چرا حد و مرزها باید رعایت شوند را نیز به تصویر می‌کشد. یکی از مزیت‌های فیلمنامه “بازدارندگان” این است که هم به شخصیت سه دختر داستان (با نقش آفرینی “گیدیئن آدلون، Gideon Adlon”، “کاترین نیوتون، Kathryn Newton” و “جرالدین ویسواناتان، Geraldine Viswanathan”) و هم به شخصیت والدین آن‌ها پرداخته می‌شود؛ انتخابی که باعث شد، “بازدارندگان” به عنوان یکی از فیلم‌های منحصر به فرد تجربی، به جای استفاده از تمایلات جنسی نوجوانان، آن را کشف کند. این اثر یک فیلم جنسی-کمدی نیست و از فیلمنامه تا انتخاب بازیگران و اجرای آنها همه چیز فوق العاده بوده و “بازدارندگان” را به اثری خنده دار و سرگرم کننده تبدیل کرده است.


41. بوک اسمارت – Booksmart – 2019

کمدی‌های تجربی به اندازه کافی پر و پیمان و دوست داشتنی هستند و داستان دوستانی که مأموریت دارند جشنی را بر پا کنند، به تنهایی برای خود یک اثر فرعی از یک ژانر فرعی می‌باشد. “اولیویا وایلد” (Olivia Wilde) با فیلم موفق “بوک اسمارت” محصول 2019، که داستانی آشنا و به یادماندنی و خنده آر است، اولین اثر کارگردانی شده خود را منتشر کرد. “بوک اسمارت” برای کسانی که در ساخت آن نقش داشتند، یک فیلم دلگرم کننده است. هنرمندان “بنی فلداستین” (Beanie Feldstein) و “کیتلین دیور” (Kaitlyn Dever) ستارگان فیلم دو دوست جدانشدنی هستند که در دبیرستان درسخوان بوده و تمام فرصت‌هایشان برای خوش گذارنی کردن در دبیرستان را از دست می‌دهند، حالا تصمیم دارند در شب قبل از فارغ التحصیلی شان جشنی به پا کرده و تمام کارهای نکرده‌شان را در همین یک شب انجام دهند. هرج و مرج به پا شده آنها، صحنه‌های غیر قابل پیشبینی، ملاقات با یک قاتل سریالی، و صحنه‌های جالب دیگری که از آنچه انتظار دارید بهتر و جالبتر هستند. وایلد با اولین فیلم خود، اعتماد به نفس خود را به نمایش می‌گذارد و بالاتر از همه “بوک اسمارت” محصول یک تیم بازیگری خلاق بوده است، نه فقط ارتباط دیدنی بین فلداستین و دیور، بلکه اجرای همه بازیگر مکمل خصوصاً نقش آفرینی زیبا و چشمگیر “اسکایلر گیزوندو” (Skyler Gisondo) تاثیرگذار بوده‌اند.


42. تیری در تاریکی – Long Shot – 2019

در بزرگترین اثر کمدی-رمانتیک محصول 2019 “جاناتان لوین” (Johnathan Levine) “شارلیز ترون” (Charlize Theron) و “ست روگن” (Seth Rogen) زوجی عجیب و غریب را تشکیل می‌دهند، که هر دو بامزه و رمانتیک هستند. بازیگران فیلم دیدنی هستند، اما خوبی “تیری در تاریکی” میزان شگفت انگیز عمق، احساس و جذابیتی است که در میان هر شوخی قرار دارد. روگن در سومین همکاریش با لوین (پس از فیلم‌های “50/50 ” و “شب قبل، The Night Before”) نقش یک روزنامه نگار سیاسی مشکل ساز را بر عهده دارد که دوباره با پرستارش که عشق دوران کودکی اوست (ترون)، و حالا وزیر امور خارجه کشور شده، ملاقات می‌کند. این بازیگر برنده جایزه اسکار (ترون)، تا به الان ثابت کرده که قادر است در هر ژانری، خوش بدرخشد، اما باز هم شگفت انگیز است که توانست در فیلمی کمدی به همراه روگن به این خوبی نقش آفرینی کند. اما راحتی او باعث شد رابطه صحنه‌ای کمدی- رمانتیک او و روگن به قدری دیدنی باشد که “تیری در تاریکی” به فیلمی دلگرم کننده و شاد تبدیل شود. این فیلم از آن دسته‌ای است که حتی قبل از دیدنش به آن علاقمند می‌شوید. این فیلم یک داستان کمدی-عاشقانه زیباست که با داستان شخصیت محور خود به یکی از بهترین‌های این ژانر تبدیل شده است.


43. چاقوکشی – Knives Out – 2019

“رایان جانسون” (Rian Johnson) کارگردان خلاق و با استعداد “جنگ ستارگان” (Star Wars) فیلمی هوشمندانه را خلق کرد که جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را دریافت کرد. “چاقوکشی” تجربه‌ای خالص و سرگرم کننده است. جانسون این فیلمنامه کامل و بی نقص را با داستانی رازآلود از یک قتل آغاز می‌کند، با جلو رفتن داستان ژانر آن به فیلمی مهیج تغییر کرده و پس از نزدیک شدن به پایان، دوباره رازآلود می‌شود. هیچ لحظه‌ای از فیلم به هدر نمی‌رود، چرا که در هر صحنه به شخصیت‌ها و داستان پرداخته شده و در لا به لای آن طنز نیز پدیدار می‌شود. این فیلم همه چیز دارد، هیجان، غم، و خنده‌های فراوان. این فیلم نه تنها یکی از بهترین کمدی‌های قرن است، بلکه یکی از بهترین فیلم‌های 2000 می‌باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر دنیل کریگ (Daniel Craig) براساس امتیاز IMDB


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم