بیوگرافی کامل متیو مک کانهی (Matthew McConaughey) از کودکی تا به امروز

نام: متیو مک کانهی (متیو دیوید مک کانهی)

تاریخ تولد: 4 نوامبر 1969 (13 آبان 1348)

سن: 49 سال

محل تولد: یووالد، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.83 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی متیو مک کانهی

متیو مک کانهی یک بازیگر آمریکایی است که به عنوان یک کمدین مشهور شد اما بعد با حضور در فیلم هایی چون “وکیل لینکلن” (The Lincoln Lawyer)، “ماد” (Mud)، “جوی قاتل” (Killer Joe) و “میان ستاره ای” (Interstellar) جوایز باارزش را به دست آورد. مک کانهی در عرصه فیلمنامه نویسی، فیلمسازی و تهیه کنندگی نیز فعالیت داشته است.

متیو به عنوان فرزند سوم در 4 نوامبر 1969 در خانواده یک معلم مهد کودک و یک مالک پمپ گاز به دنیا آمد. خانواده اش نمی دانستند یک پسر معمولی از تگزاس بتواند جوایزی چون اسکار و گلدن گلوب را به دست آورد. متیو در کودکی آرزو داشت وکیل شود. همکلاسی ها او را می پرستیدند. از آنجاییکه کسی او را اذیت نمی کرد با لذت و اشتیاق به مدرسه می رفت.

هردو برادرش پس از پایان تحصیلات تجارت را دنبال کردند و در پمپ گاز پدرشان مشغول شدند. اما چنین کاری توجه متیو را جلب نمی کرد. بنابراین به جای کار در آنجا به مدت یک سال به استرالیا رفت و چنان لهجه ای گرفت که تا مدت ها نمی توانست از شر آن خلاص شود. زمانی که به تگزاس بازگشت مطمئن بود می خواهد بازیگر شود. او در دانشگاه تگزاس مهارت های بازیگری را گسترش داد و با حضور در تبلیغات روزگار می گذراند.

فیلم های او

حرفه سینمایی او براساس یک شانس آغاز شد. در سال های دانشجویی با دان فیلیپس آشنا شد و بازی در فیلم “مات و مبهوت” (Dazed and Confused) که فیلمبرداری آن آغاز شده بود به او پیشنهاد شد. مک کانهی با خوشحالی قبول کرد. تهیه کننده و کارگردان آنقدر از مهارت او راضی بودند که تصمیم گرفتند نقش دیوید وودرسون را گسترش دهند. این فیلم در سال 1993 اکران شد و با استقبال مخاطبین مواجه گشت.

در سال 1993 فیلم “دوست پسرم برگشته” (My Boyfriend’s Back) با حضور متیو اکران شد. سپس در فیلم ترسناک “کشتار در تگزاس: نسل بعدی” (Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation) حضور یافت. در سال های دانشجویی در فیلم های “قضاوت” (Judgement)، Angels in the Outfield و “بدون پسران زندگی معنا ندارد” (Boys on the Side) حضور یافت، اما چون نقش مهمی به او پیشنهاد نشد کسی او را نمی شناخت.

پس از فارغ التحصیلی به لس آنجلس رفت و در سال 1996 شانس به او روی آورد و نقش اصلی فیلم “زمانی برای کشتن” (A Time to Kill) به او پیشنهاد شد. برای این نقش جایزه فیلم MTV را دریافت کرد. پس از این فیلم متیو توجه فیلمسازان را به خود جلب کرد. در همان سال در چهار فیلم حضور یافت و با هر نقش شهرتش بیشتر می شد. در سال های 1998 و 1999 این فیلم ها از او اکران شدند: شورش (The Rebel)، ساندویچ درست کردن (Making Sandwiches)، پسران نیوتون (The Newton Boys)، EDtv، U-571 و برنامه‌ ریز عروسی (The Wedding Planner).

متیو بی وقفه کار می کرد. فیلم “چگونه مردی را در ۱۰ روز از دست بدهیم” (How to Lose a Guy in 10 Days) با حضور کیت هادسون یک موفقیت بزرگ بود. فیلم “صحرا” (Sahara) با حضور پنه لوپه کروز هم دست کمی نداشت. در سال 2008 تا 2012 هر سال در دو تا سه فیلم حضور داشت. نقش را وودروف در فیلم “باشگاه خریداران دالاس” (The Dallas Buyers Club) یک نقش مهم در کارنامه او بود و جایزه اسکار و گلدن گلوب را دریافت کرد. او نقش یک تکنسین مبتلا به ایدز را ایفا کرد که نمی خواست سرنوشت خود را بپذیرد و به فکر درمان های عجیب بود. این بازیگر برای این نقش وزن کم کرد و با کاهش 22 کیلوگرم وزن نمی شد او را شناخت و شبیه یک فرد بیمار بود. مدت کوتاهی پس از اتمام فیلمبرداری به وزن 79 کیلوگرم خود بازگشت و با قد 183 سانتی متر هیکل بی نقصی داشت.

متیو مک کانهی در کارآگاه های حقیقی

در 12 ژانویه 2014 سریال “کارآگاه های حقیقی” (True Detective) با بازی او در نقش اصلی پخش شد. وودی هارلسون و میشل موناگان نیز نقش های دیگر را برعهده داشتند. داستان با یک قتل آغاز شده و کارآگاه ها باید درباره آن تحقیق کنند. امتیاز این سریال از سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) بیشتر بود. در آوریل همان سال مجله تایم این بازیگر را در لیست 100 شخصیت تاثیر گذار قرار داد و تصاویر او در دنیای اینترنت به مم تبدیل شد.

متیو مک کانهی در میان ستاره ای

متیو در فیلم علمی تخیلی “میان ستاره ای” که در 26 اکتبر 2014 اکران شد نقش اصلی را برعهده داشت. او در نقش یک فضانورد و محقق ظاهر شد که به همراه خدمه سفینه از تونل فضایی-زمانی عبور کرده تا به سمت دیگر جهان برود. منتقدین از نقص های داستان و اطلاعات علمی ایراد گرفتند. با این حال طرفداران آن را یکی از برترین فیلم های علمی تخیلی چند سال اخیر می دانستند. کارگردان برای ساخت فیلم و دنیای فضایی آن از دانشمندان معروف کمک گرفت. متیو در 17 نوامبر 2014 در خیابان مشاهیر هالیوود ستاره خود را دریافت کرد.

زندگی شخصی

متیو با زنان مختلف رابطه داشته و از این نظر جنجال برانگیز است. در سال 1994 با پاتریشا آرکت بازیگر رابطه داشت و در سال 1996 با اشلی جاد که در فیلم “زمانی برای کشتن” او را دیده بود. سپس دو سال با ساندرا بولاک رابطه داشت و پس از جدایی به مدت طولانی تنها ماند. اما نتوانست در مقابل پنه لوپه کروز جذاب مقاومت کند. رابطه شان دو سال طول کشید و سپس از هم جدا شدند.

متیو مک کانهی به همراه خانواده

او در یکی از رستوران های لس آنجلس با همسر آینده خود آشنا شد. او کامیلا آلوز را دید و به سرعت عاشق او شد. دختر هم او را دوست داشت. این زوج در تابستان 2008 و یک سال و نیم پس از شروع رابطه شان پسردار شدند. یک سال و نیم بعد از تولد لوی، دخترشان ویدا به دنیا آمد. اما با وجود کودکان ازدواج نکرد. هنگامی که کامیلا برای بار سوم باردار شد، متیو از او خاستگاری کرد. این زوج در تابستان 2012 در تگزاس حلقه هایشان را رد و بدل کردند. فرزند سوم شان لیوینگستون نام دارد.

در حال حاضر متیو کاملا شاد است و خانه، زندگی، فرزندان و شرکت خود را دارد. شعار او این است: زندگی کن. او در اینستاگرام حساب ندارد و هیچ حساب تایید شده ای از او نیست. در بین صفحه طرفداران هم که عکس هایی از او منتشر می شود به  نظر نمی رسد صفحه ای به خودش تعلق داشته باشد.

متیو مک کانهی در امروز

در ژوئن 2016 متیو در درام “دولت آزاد جونز” (The Free State of Jones) حضور یافت. این فیلم درباره جنگ داخلی آمریکا بوده و گروهی از اعضای فراری ارتش ایالات مؤتلفه را نشان می دهد. آنها به جونز کانتی رفته، بردگی را لغو کرده و حتی رهبرشان با بازی مک کانهی با یک برده ازدواج کرده و قوانین را برکنار می کند. در ژانویه 2017 متیو در درام “طلا” (Gold) حضور یافت. داستان فیلم واقعی بوده و به کلاهبرداری شرکت  Bre-X در سال های 1993-1997 می پردازد. چند کلاهبردار با بازی متیو و ادگار رامیرز به یافتن طلا تظاهر کرده، و شرکت، سیاستمداران و خریداران را به سرمایه گذاری در یک شرکت تقلبی وادار کردند.

در 28 جولای 2017 فیلم “برج تاریک” (The Dark Tower)  اکران شد. این فیلم براساس داستان های استیون کینگ ساخته شد. این فیلم ترکیبی از فانتزی، وحشت، علمی تخیلی و وسترن محسوب شده و متیو نقش والتر پدیک را ایفا می کند.

فیلم شناسی

  • زمانی برای کشتن – A Time to Kill
  • سرزمین مجازات – Frailty
  • نوک پا – Tiptoes
  • ما مارشال هستیم – We are Marshall
  • ارواح دوست دخترهای گذشته – The Ghosts of Girlfriends Past
  • طلا – Gold
  • میان ستاره ای – Interstellar
  • مایک جادویی – Magic Mike
  • دو نفر برای پول – Two for the Money
  • Edtv
  • دولت آزاد جونز – The Free State of Jones

تصاویری از متیو مک کانهی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم