بیوگرافی کامل کریس همسورث (Chris Hemsworth) از کودکی تا به امروز

نام: کریس همسورث

تاریخ تولد: 11 اوت 1983 (20 مرداد 1362)

سن: 35 سال

محل تولد: ملبورن استرالیا

قد: 1.90 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی کریس همسورث

کریس همسورث یک بازیگر هالیوودی استرالیایی الاصل است که به دلیل بازی در نقش ثور در دنیای مارول به شهرت رسید. او در فیلم های مربوط به این شخصیت و انتقام جویان بازی کرد. او علاوه بر فیلم های مربوط به این شخصیت در فیلم ها و سریال های دیگر نیز حضور یافت.

کودکی و جوانی

کریس همسورث در یکی از بزرگ ترین شهرهای استرالیا یعنی ملبورن به دنیا آمد. پدرش کریگ همسورث یک فعال اجتماعی و مادرش لئونی همسورث معلم انگلیسی بود. در خانواده به جز کریس فرزندان دیگری هم بودند: لوک از کریس دو سال بزرگ تر و لیام هفت سال کوچکتر بود. در حال حاضر برادران او هم بازیگران مشهوری هستند، گرچه دراین باره جدی نبودند. لیام همسورث به دلیل بازی در فیلم “بازی های گرسنگی” (The Hunger Games) شهرت دارد و لوک هم در سریال محبوب “وست ورلد” (Westworld) نقش آفرینی کرده است.

کریس همسورث و برادرانش

کریس به کالج هیتمونت رفت اما سفرهای مختلف در تحصیلاتش اختلال ایجاد نمود. این خانواده اغلب سفر می کردند و زمانی که کریس 15 ساله بود در جزیره فیلیپ ساکن شدند. بنابراین کریس دوران جوانی را در آنجا گذراند.

این مرد جوان در مدرسه تحصیل کرد و به ورزش علاقه داشت، بنابراین باشگاه می رفت و به شنا و موج سواری هم می پرداخت. این سرگرمی تاثیر مثبتی داشت و قد کریس 190 سانتی متر و وزن او 95 کیلوگرم است. هیکل او ورزشکاری و عضله ای است. این جثه زیبا در دریافت نقش های ابرقهرمانی به او کمک کرد.

فیلم های او

از سن 18 سالگی کریس به همراه برادر بزرگترش در پروژه های مختلف تست داد. در سال 2002 در سریال کودکانه استرالیایی و هلندی Guinevere Jones نقش شاه آرتور را ایفا کرد. او همچنین در سریال های Neighbors, Marshall Law, The Saddle Club و Fergus McPhail نیز بازی کرد. سریال Home and Away اولین پروژه کم و بیش موفق او بود که در آن نقش کیم هاید را بازی کرد و گرچه نقش اصلی را برعهده نداشت اما مورد توجه قرار گرفت. او در 170 قسمت این سریال بازی کرد و جوایز محلی را دریافت نمود. درسال 2009 تصمیم گرفت سینمای استرالیا را به مقصد هالیوود ترک کند. بنابراین در سه فیلم “پیشتازان فضا” (Star Trek)، “گریز بی‌نقص” (A Perfect Getaway) و “پول نقد” (Ca$h) بازی کرد.

کریس همسورث در فیلم پول نقد

روش حرفه ای او نسبت به بازیگری و استعدادش توجه تهیه کنندگان را جلب کرد در سال 2011 فیلم “ثور” (Thor) براساس کامیک های مشهور آمریکایی برای کودکان و نوجوانان اکران شد. کریس نقش خدای طوفان و رعد و برق را ایفا کرد و طبق داستان در دنیای دیگری به نام آسگارد زندگی می کند، درست مانند اساطیر اسکاندیناوی. هنگامی که پدرش اودین به دلیل نخوت و کوته بینی ثور او را از قلمرواش بیرون می کند، ثور به زمین می آید. او گرچه قدرتش را از دست داده اما باید به همراه دیگران زمین را نجات دهد. ستاره شناسی به نام جین فاستر (ناتالی پورتمن) در این ماموریت دستیار او می شود. آنتونی هاپکینز نقش اودین را ایفا می کند. خدای لوکی (تام هیدلستون) ویلن اصلی این داستان است که می خواهد سلطنت اودین را تصاحب کند.

کریس همسورث در فیلم ثور

این فیلم پرفروش باعث شهرت کریس شد و درنتیجه در فیلم “انتقام جویان” (The Avengers) بازی کرد. این فیلم چندین شخصیت و داستان فیلم های مارول را در برمی گیرد. ثور، “هالک شگفت انگیز” (The Incredible Hulk)، “کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو” (Captain America: The First Avenger) و “مرد آهنی” (Iron Man) سری های دیگر انتقام جویان را تشکیل دادند. با گذشت زمان این ابرقهرمان ها که به تنهایی نمی توانند زمین را نجات دهند باهم متحد می شوند. رابرت داونی جونیور، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، تام هیدلستون و ساموئل ال.جکسون از همبازی های کریس هستند.

کریس نمی خواست یک بازیگر کلیشه باشد بنابراین در تریلر روان شناسانه “کلبه ای در جنگل” (The Cabin in the Woods)، درام نظامی “سحرگاه سرخ” (Red Dawn) و فیلم ورزشی “شتاب” (Rush) براساس حوادث تاریخی بازی کرد. او عمدا نقش های مختلف را انتخاب کرد تا ثابت کند تنها از عهده نقش های ابرقهرمانی یا اساطیری برنمی آید. در سال 2012 این بازیگر برای اولین بار در حرفه اش درآمد 5 میلیون دلار را دریافت کرد که در فیلم “سفیدبرفی و مرد شکارچی” (Snow White and the Huntsman) بود. کریستین استوارت و شارلیز ترون هم در این فیلم حضور داشتند. سال بعد در سری دیگر این فیلم بازی کرد و 10 میلیون دلار کسب نمود.

کریس همسورث در فیلم ثور: دنیای تاریک

در سال 2013 در فیلم “ثور: دنیای تاریک” (Thor: The Dark World) و دو سال بعد در فیلم “انتقام جویان: عصر اولتران” (Avengers: Age of Ultron) بازی کرد. در همان سال در فیلم جنایی کارآگاهی “بلک‌هت” (Blackhat) و کمدی خانوادگی “تعطیلات” (Vacation) بازی کرد. از آنجاییکه کریس اغلب چندین پیشنهاد دریافت می کند بنابراین سه تا چهار فیلم با حضور او اکران می شوند.

او در حرفه اش بسیار مسئولیت پذیر است و هنگامی که برای فیلم “در دل دریا” (In the Heart of the Sea)، اثر اقتباسی از رمان موبی دیک، لازم شد وزن کم کند، این کار را انجام داد. او تا پایان ضبط 15 کیلوگرم وزن کم کرد و به وزن 80 کیلوگرم رسید. او خسته شده بود و گاهی اوقات حین ضبط از حال می رفت.

 

کریس همسورث در فیلم سفیدبرفی و مرد شکارچی 2

در سال 2016 فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) اکران شد. اعضای انتقام جویان در دو حزب قرار می گیرند و تمام شخصیت ها در درگیری حضور دارند. اما کریس در این فیلم حضور نداشت و هنگامی که طرفداران از ثور سوال می کردند مارول مجموعه ای از فیلم های کوتاه درباره زندگی ثور در استرالیا را نشان می داد. به زودی فیلم “سفیدبرفی و شکارچی ۲” (The Huntsman: Winter’s War) اکران شد. این داستان از داستان سفیدبرفی فاصله گرفته و آن شخصیت اصلا در داستان حضور ندارد. در این فیلم اریک جوان (کریس همسورث) از ارتش ملکه راوینا بیرون آمده و می خواهد از ملکه شرور انتقام بگیرد.

کریس همسورث در فیلم شکارچیان روح

در جولای 2016 فیلم “شکارچیان روح” (Ghostbusters)، نسخه بازسازی شده فیلم سال 1984 اکران شد. ملیسا مک کارتی، کریستن ویگ و لسلی جونز نقش های اصلی را برعهده داشتند. همسورث نقش محافظ شکارچیان را برعهده داشت. این فیلم با نقدهای مختلف مواجه شد. منتقدین داستان و ساخت را دوست داشتند اما روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان این اثر را رد کرده و تماشای آن را توصیه نمی کردند. تریلر اول در یوتیوب بیشترین نظرات منفی را دریافت کرد و با یک میلیون رای منفی مواجه شد. همچنین در کشور چین ممنوع شد و همین موضوع بر گیشه تاثیر گذاشت.

اولین انتقاد آن درباره نحوه بازسازی از فیلم نخست بود که تمام بازیگران مرد با بازیگران زن جایگزین شده بودند. درنتیجه فمینیسم افراطی و زیرسوال بردن اصل محتوا را رد کردند . از سوی دیگر عوامل فیلم این نقدها را جنسیت زده و بی اساس می دانستند. درباره شخصیت کریس هم نقدهای مختلفی بود: کوین را احمق خطاب کردند. با این حال این شخصیت نسخه جالب تری بود و کمی طنز به شخصیت او  افزوده شده بود.

کمی بعد کریس به شخصیت ثور بازگشت و در اکتبر 2016 در فیلم “دکتر استرنج” (Doctor Strange) بازی کرد. این بازیگر در مدلینگ هم فعالیت داشت و نماینده عطر باس باتلد بود.

زندگی شخصی

کریس در سریال Home and Away با ایزابل لوکاس آشنا شد. آنها یک سال رابطه داشتند و سپس از هم جدا شدند.

کریس همسورث و ایزابل لوکاس

در سال 2010 کریس با یک بازیگر اسپانیایی-آمریکایی به نام السا پاتاکی ازدواج کرد، درحالی که تنها چند ماه یکدیگر را می شناختند. این دختر در فیلم “سریع و خشمگین 4” (Fast & Furious 4) نقش النا نوز را ایفا کرد. کریس و همسرش در استرالیا زندگی می کنند، زیرا تصمیم گرفتند فرزندانشان را در یک محیط آرام و دور از چشم پاپاراتزی ها بزرگ کنند. این خانواده صاحب سه فرزند هستند. دخترشان ایندیا رز در سال 2012 به دنیا آمد و دوقلوهایشان تریستین و ساشا در مارس 2014. کریس یک سگ و سه الاغ دارد. عمارت او در نزدیکی یک خلیج قرار داشته و به همراه فرزندانش از نهنگ و کوسه های شناور در آن دیدن می کند.

کریس همسورث و خانواده اش

السا پاتاکی از کریس راضی است و او را بهترین پدر برای فرزندان دخترش می داند. کریس به ورزش کردن ادامه می دهد و در برنامه استرالیایی Dancing with The Stars در مقام ششم قرار گرفت. همسورث صفحه اینستاگرام رسمی خود را دارد که تصاویر فرزندان و همسرش را به اشتراک می گذارد. او زندگی خصوصی خود را پنهان نکرده و لحظات شیرین خود را به همه نشان می دهد. او عاشق موج سواری است و درباره این موضوع پست می گذارد.

امروز

در سال 2017 این بازیگر شانس بازی در کمدی “ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok) را به دست آورد و این فیلم 800 میلیون دلار فروش داشت. شخصیت کریس دیگر موهای بلند بلوندی که مشخصه او بود را نداشت. با مدل موی جدید دیگر کمتر شبیه یک خدا به نظر می رسید. در طی داستان تبرش را گم کرده و دستگیر می شود. سپس در بازی های گلادیاتوری مبارزه کرده و با دوستان و اعضای هالک همراه می شود.

داستان حوادث پس از “انتقام جویان:عصر التران” و حوادث همزمان با “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” را نشان می دهد و دلیل عدم شرکت ثور در مبارزه انتقام جویان را فاش می کند. در سال 2018 سری سوم فیلم “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) کارنامه او را غنی تر کرد. انتقام جویان باید در برابر تانوس ابرویلن، با نگهبانان کهکشان همراه می شدند.

این فیلم در گیشه 2 میلیارد دلار فروش داشت و کار مخفیانه پیش می رفت. بازیگران اصلی، رابرت داونی جونیور، مارک روفالو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون و بندیکت کامبربچ با فیلمنامه های تقلبی کار می کردند و از داستان باخبر نبودند. تهیه کنندگان از قصد این کار را انجام دادند تا جزئیات داستان فاش نشود. فیلم دیگر این سری “انتقام جویان 4” (Avengers 4) است که بازهم در نقش ثور حضور دارد. طبق گفته تهیه کنندگان حتی شخصیت هایی که در فیلم های قبلی از دنیا رفتند نیز در این فیلم حضور دارند، گرچه تصاویرشان روی پوسترها دیده نمی شود.

کریس همسورث و لیام همسورث

گفته می شود کریس همسورث در سری چهارم “مردان سیاهوش” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ حضور دارد. کریس و تسا تامپسون نقش های اصلی را برعهده دارند. سری چهارم “پیشتازان فضا” نیز اثر دیگر این بازیگر است.

کریس در تریلر کارآگاهی “اوقات بد در ال‌رویال” (Bad Times at the El Royale) از درو گودارد نقش اصلی را برعهده دارد و شخصیت او، یک کشیش، خواننده به نام دارلن، یک فروشنده جاروبرقی و یک دختر جنوبی به مدت یک شب در هتل اقامت دارند و ماجراهای عجیب در آن رخ می دهد. داکوتا جانسون، جف بریجز و جان هم در آن نقش آفرینی می کنند.

کریس همسورث در فیلم اوقات بد در ال‌رویال

کریس همسورث جز گران قیمت ترین بازیگران سال است. جرج کلونی شماره 1، دواین جانسون، جکی چان، کریس ایوانز، ویل اسمیت و آدام سندلر هم در این لیست قرار دارند.

فیلم شناسی

  • پیشتازان فضا – Star Trek – 2009
  • پول نقد – Ca$h – 2009
  • ثور – Thor – 2011
  • انتقام جویان – The Avengers – 2012
  • کلبه ای در جنگل – The Cabin in the Woods – 2012
  • سفیدبرفی و مرد شکارچی – The Snow White and the Huntsman – 2012
  • شتاب – Rush – 2013
  • ثور: دنیای تاریک – Thor: The Dark World – 2013
  • در قلب دریا – In the Heart of the Sea – 2015
  • تعطیلات – Vacation – 2015
  • انتقام جویان: عصر التران – Avengers: Age of Ultron – 2015
  • بلک هت – Blackhat – 2015
  • شکارچیان ارواح – Ghostbusters – 2016
  • دکتر استرنج – Doctor Strange – 2016
  • ثور: رگنراک – Thor: Ragnarok – 2017
  • انتقام جویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War – 2018
  • اوقات بد در ال‌رویال – Bad Times at the El Royale – 2018

تصاویری از کریس همسورث


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. مهدی

    دی 7, 1399

    قد کریس همسورث 170 سانته و ۸۳ کیلو وزن داره

    پاسخ

    • تت در پاسخ به مهدی

      مهر 23, 1400

      چی داری میگی قدش ۱۹۰ سانته وزنشم در حال حاضر ۹۳ کیلو

      پاسخ

  2. 100

    آذر 15, 1399

    عالی بود ممنون

    پاسخ