بهترین فیلمهای کریس ایوانز در خارج از دنیای مارول بر اساس امتیاز IMDb

چه کسی آنقدر شجاع و قوی است که ما را نجات دهد؟ چه کسی می‌تواند شبانه روز مثل یک مرد مبارزه کند؟ مرد دنیای مارول که همیشه نقشه‌ای دارد! این مرد همان “کریس ایوانز” است که به خاطر موفقیت سینمای دنیای مارول به ابرقهرمان کاپیتان آمریکا تبدیل شده است.

ایوانز شجاعت، افتخار و شرافت عصر طلایی را با خود آورده و در کنار چهره‌ای که در دنیای کامیک مارول به دست آورده، به یک هنرمند واقعی تبدیل شده است.

ایوانز با نقش استیو راجرز شناخته شد، اما او چیزی بیش از رهبر انتقام جویان است. در اینجا 10 نقش برتر کاپیتان آمریکا براساس امتیاز IMDB را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. چهار شگفت انگیز – Fantastic Four (امتیاز 5.7 از 10)

اولین نقش مهم “کریس ایوانز” از دنیای ژانر کامیک، در فیلم “چهار شگفت انگیز” بود که گرچه سایه‌ای از دنیای مارول بود، اما اجرای ایوانز در نقش جانی استورم جوان و شجاع یا همان شعله انسانی کامل بود.

او توانست به خوبی شخصیت جسور و بی پروای جانی در کتاب کامیک را به نمایش گذاشته، قهرمان بودن او را به رخ کشیده، و همین توانایی باعث شد بعدها هم در مارول قرار بگیرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کریستین بیل که باید تماشا کنید


9. بازنده‌ها – The Losers (امتیاز 6.3 از 10)

نقش دیگری که باعث شد ایوانز قدرت کمدی خود را نشان دهد بازهم از دنیای کتاب کامیک است. “بازنده‌ها” براساس سری ورتیگو، درباره نیروهای مأمور ویژه است که به آنها خیانت شده، و قسم می‌خورند از رهبر قبلی‌شان انتقام بگیرند. بنابراین باهم همراه می‌شوند.

ایوانز در نقش جنسن، در میان آشوب طنز را نشان داده، زمان بندی خوب و اجرای بی نظیرش شخصیتی را که می‌توانست آزاردهنده باشد دیدنی کرده، و او را به یادماندنی می‌کند.


8. موبایل – Cellular (متیاز 6.5 از 10)

در این فیلم اکشن تریلر، ایوانز در نقش مرد جوانی ظاهر می‌شود که یک زن مسن با او تماس اضطراری داشته، و مدعی می‌شود که ربوده شده است. مسلماً ابتدا گفته زن را قبول نمی‌کند، اما به زودی متوجه می‌شد زن راست گفته، و کریس تنها امید اوست.

ایوانز که دیگر قدرت‌های ابرقهرمانی ندارد، باید با تکیه بر قدرت بازوی خود با آدم رباها مبارزه کند. زمانی که متوجه می‌شوید رهبر آدم رباها “جیسون استاتهام” است همه چیز پیچیده‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ناتالی پورتمن؛ ستاره با استعداد سینمای هالیوود


7. مرد یخی – The Iceman (امتیاز 6.8 از 10)

“کریس ایوانز” در “مرد یخی” با ریش، و موهای بلند و پریشان از یک مرد خوش قیافه به مزدوری به نام رابرت پرونج یا آقای فریزی تبدیل می‌شود.

این فیلم از داستان واقعی مزدوری به نام “ریچارد کوکلینسکی” اقتباس شد که سال‌ها برای مافیا دست به قتل می‌زد، درحالی که خانواده و همسرش چیزی نمی‌دانستند. آقای فریزی شریک و رقیب بی رحم کولینسکی است. در اینجا ایوانز تمام ویژگی‌های ابرقهرمانی خود را کنار گذاشته، و تا جای ممکن ترسناک و بی رحم می‌شود، حتی از شخصیت “مایکل شانون” هم ترسناک‌تر.


6. سلاطین خیابان – Street Kings (امتیاز 6.8 از 10)

گرچه “سلاطین خیابان” بهترین فیلم “دیوید آیر” نیست، هنوز هم خشونت و جذابیت این کارگردان را ارائه می‌دهد. ایوانز در کنار “کیانو ریوز” حضور داشته، و نقش کارآگاه پل دیسکو دیسکنت را ایفا می‌کند، یک کارآگاه جوان که به دنیای فساد و تباهی ریوز کشیده می‌شود.

گرچه نقش ایوانز اصلی نیست، اما با وجود اجرای خشن و نمایشی‌تر ریوز، حضور خود را برجسته می‌کند. او در کنار ریوز پلیس به همراه خوبی تبدیل شده، و از آنچه برسرش می‌آید ناراحت می‌شوید، اتفاقی که برای اغلب شخصیت‌های آیر رخ می‌دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هنکس که باید تماشا کنید


5. برف شکن – Snowpiercer (امتیاز 7.1 از 10)

ایوانز پس از سال‌ها بازی در نقش استیو راجرز آمریکایی این فرصت را پیدا کرد تا ریشش را بلند کند، و به یک یاغی در میان قطاری پرجمعیت بدل شود. اولین فیلم انگلیسی زبان به کارگردانی “بونگ جون-هو” در زمان اکران موردتوجه قرار نگرفت، اما در سال‌های اخیر دیده شد.

داستان آینده‌ای را نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی آزمایشی حیات را از بین برده، و تنها عده‌ای که شانس حضور در یک قطار غول پیکر را داشته‌اند زنده ماندند. ایوانز در نقش رهبر مهربان و دلرحم گروه مقاومت که برای بقا تلاش می‌کنند اجرای خیره کننده‌ای نشان داد.


4. آفتاب – Sunshine (امتیاز 7.2 از 10)

یک فیلم علمی تخیلی پیچیده به کارگردانی “دنی بویل” که اولین فیلمی بود که استعداد “کریس ایوانز” را نشان داد. تعهد او به نقش آشکار بوده، زیرا شخصیت کلیشه میس را به شخصیتی تبدیل می‌کند که نه تنها با او همدردی می‌کنیم، بلکه به او علاقه مند می‌شویم.

زمانی که گروهی از فضانوردان و دانشمندان به سمت خورشید در حال مرگ پرواز می‌کنند، امیدوارند حیات را به آن بازگردانند، جذابیت و تلاش ایوانز در کنار اجرای زیبای او این اثر را به یکی از برترین‌ها تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های شارلیز ترون که باید تماشا کنید


3. اسکات پیلگریم در برابر دنیا – Scott Pilgrim Vs. The World (امتیاز 7.5 از 10)

“کریس ایوانز” پیش از تبدیل شدن به نماد شرافت، صداقت و جسارت در نقش کاپیتان آمریکای مارول، به خاطر نقش کمدی و مکمل خود در فیلم “اسکات پیلگریم در برابر دنیا” شهرت داشت.

ایوانز در نقش “لوکاس لی” به یک ستاره اکشن تبدیل می‌شود، و این شانس را به دست می‌آورد که یک شخصیت جسور را به تصویر بکشد. صدای جذاب و گیرای او در کنار اجرای زیبایش هر صحنه را دیدنی‌تر می‌کند. او به خوبی از عهده این نقش برآمده، و گرچه نقشش فرعی است، اما با موفقیت آن را اجرا می‌کند.


2. بااستعداد – Gifted (امتیاز 7.6 از 10)

این درام زیبا از “مارک وب” ایوانز را در نقش فرانک، یک مرد مجرد که خواهرزاده نابغه‌اش ماری را بزرگ می‌کند، نشان می‌دهد. فرانک بر سر حضانت ماری با مادرش اولین وارد نبرد می‌شود، درحالی که اولین برای کمک به ماری برای اتمام پروژه ریاضی مادرش هرکاری می‌کند.

کاریزمای ایوانز در کنار اجرای زیبای بازیگر جوان “مکنا گریس” باعث می‌شود نقش یک حامی را به خوبی ایفا کند. اجرای یک شخصیت بدون قدرت‌های ابرقهرمانی یا مهارت‌های مبارزه کاری بود که ایوانز از عهده آن برآمد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های جیم کری، ستاره سرشناس ژانر کمدی هالیوود


1. چاقوکشی – Knives Out (امتیاز 8.1 از 10)

جدیدترین نقش “کریس ایوانز” و نقشی که بیش از هرچیز از کاپیتان آمریکا دور است، این اجرای اوست که با تحسین منتقدین مواجه شد، و یک فیلم رازآلود درباره قتل است.

“رایان جانسون” کارگردان درباره مرگ یک رمان نویس جنایی فیلم ساخته که با ورود یک کارآگاه برای بررسی خانواده‌اش مورد اتهام قرار می‌گیرند. ایوانز در کنار بازیگران مطرح حضور یافته، و این بار به جای تکیه بر قدرت‌های ابرقهرمانی با مهارت بازیگری خود بیننده را سرگرم کرده و او را میخکوب می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    بهمن 28, 1398

    اگه فیلمهای کاپیتان امریکاشم حساب کنیم همه ی فیلماش تو لیست میاد چون همه شون نمره بالاتری از دیگر فیلماش دارن و این سند محکمی بر اینکه mcu باعث پیشرفت کاری کریس ایواز شد میزنه تازه نه تنها کریس ایوانز بلکه کریس های همسوورت و پرت و خیلی بازیگران دیگر هم قبل mcu خیلی مشهور نبودن ولی الان همه میشناسنشون بعد بگین mcu خوب نیست مرسی اه

    پاسخ

    • andy در پاسخ به محمدرضا

      بهمن 5, 1399

      واقعا کریس ایوانز از بهترین بازیگرای هالیوده و من خیلی فیلماشو دوست دارم و اکثرشونو دیدم

      اکثرا کریس رو با مارول و کاپیتان آمریکا میشناسن اما من با فیلم های موبایل و با استعداد
      یه سری میگن که مارول باعث شده کریس ایوانز یا همسورث و بقیه معروف بشن اما درستش اینا مارول با وجود این بازیگرای درجه یکه که معروف و پر انرژی شده و تو گیشه فروش خوبی میکنه …کریس قبلا نقش کاپیتان آمریکا هم فیلمهای جذاب دیگه هم داره مثل لندن ،موبایل،پنچری و…

      پاسخ