آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 70)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. هوانورد – 2004 – The Aviator

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، کیت بلانشت، الک بالدوین، کیت بکینسیل

تریلر فیلم

داستان فیلم “هوانورد” از اواسط دهه بیست میلادی آغاز می‌شود، جایی که هاوارد هیوز درحال فیلمبرداری فیلمی به نام فرشتگان جهنمی است. او کارگردانی جوان است که با توجه به تازه کار بودنش در فیلمسازی، نحوه تصمیم‌گیری‌اش برای درست انجام دادن همه‌چیز، دیگران را شگفت‌زده کرده و هیاهویی در هالیوود به راه انداخته است. کل کشور در انتظار به نمایش درآمدن فیلم اوست و هیوز هم با دقت فراوان و سخت‌گیری‌های بسیار، مراحل فیلمبرداری را سخت‌تر می‌کند. بعد از موفقیت‌های هیوز در سینما، او به طراحی هواپیماهای جنگی رو می‌آورد که به دلیل مهارت و استعداد او در این زمینه هم از سوی دولت موردتوجه قرار گرفته و دست به اختراعات بزرگ‌تری می‌زند.

 لئوناردو دیکاپریو و  کیت بلانشت در این فیلم نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای داشته‌اند و بلانشت برای بازی خود جایزه اسکار را دریافت کرد.


2. حقه‌بازی آمریکایی – 2013 – American Hustle

ژانر: درام، کمدی، جنایی

کارگردان: “دیوید او. راسل” (David O. Russell)

بازیگران: کریستین بیل، ایمی آدامز، بردلی کوپر، جنیفر لارنس، جرمی رنر

تریلر فیلم

فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” تمام آن چیزی که یک فیلم جنایی باید داشته باشد را در خود جای داده است؛ رابطه‌های پر تلاطم و فریب‌دهنده، اتفاقات غیرمنتظره و روایتی که هر لحظه جذاب‌تر و حساس‌تر می‌شود. این فیلم در تمام مدت بیننده را محو داستانش کرده و در انتها نیز با پایان‌بندی کامل و شوکه‌کننده‌اش رضایت و تحسین مخاطب را به همراه دارد.

“حقه‌بازی آمریکایی” داستان دو شیاد به نام‌های  ایروینگ روزنفیلد (با بازی کریستین بیل) و دوست دخترش سیدنی پروسر (با بازی ایمی آدامز) را نشان می‌دهد که در تلهٔ مأمور اف‌بی‌آی، ریچی دی مازو (با بازی بردلی کوپر)، گیر افتاده‌اند و در ازای آزادی خود در دستگیری سیاست‌مداران رشوه‌خوار با او همکاری می‌کنند. ریچی این دو شیاد را وادار می‌کند تا در درون مافیای پولشویی صاحبان قدرت و سیاستمداران نیوجرسی وارد شوند؛ از جمله این سیاستمداران شهردار کارمین پولیتو (با بازی جرمی رنر) می‌باشد که ایروینگ از راه جلب اعتماد و دوستی با وی به درون سیستم مافیایی راه می‌یابد. این فیلم در یازده رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن و مرد نامزد دریافت جایزه اسکار شد.


3. تلقین – ۲۰۱۰ – Inception

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan)

بازیگران: “لئوناردو دی کاپریو”، “تام هاردی”، “کیلین مورفی”، “ماریون کوتیار”، “جوزف گوردون لویت”

تریلر فیلم

دنیای رویاهای ما دنیای بزرگ، عجیب و زیبا ای است. چنان شبیه به دنیای واقعی که رویا دیدن را گاهی از واقعیت شیرین تر می کند و چنان غریب و ناشناخته که برای همه ی ما اسرار آمیز است. فیلم “تلقین” با گروه بی نظیر بازیگرانش و کارگردانی ماهرانه ی “کریستوفر نولان”، ما را به سفری هیجان انگیز، زیبا و جذابی در قلمرو رویا ها می برد. تماشای این فیلم برای طرفداران “کیلن مورفی”، “لئوناردو دی کاپریو”، “تام هاردی”، “ماریون کوتیار” و همه کسانی که به روایت های پیچیده و هیجان انگیز علافه دارند، تجربه ای فوق العاده لذت بخش خواهد بود.


4. خرمن – ۲۰۱۳ – The Harvest

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: “جان مک ناتن” (John McNaughton)

بازیگران: “سامانتا مورتون”، “مایکل شنون”

تریلر فیلم

فیلم “خرمن” داستان پدر و مادری است که پسر بیمار خود را به منطقه ای آرام و خلوت می آورند تا بتوانند در آرامش از او مراقبت کنند اما اوضاع طبق خواسته ی آنها پیش نمی رود و آنها بعد از مدت کوتاهی متوجه ی تغییرات ترسناک و عجیب و غریبی در محل زندگی جدیدشان می شوند که مقدمه ای برای اتفاقات وحشتناک بعدی است. فیلمبرداری و فضاسازی این فیلم مناسب و درخور داستان آن است که به ترسناک بودن آن کمک می کند. “خرمن” دارای امتیاز ۶,۱ در سایت معتبر IMDB می باشد.


5. معشوقه‌ی ماتادور – 2008 – A Matador’s Mistress

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: منو میس (Menno Meyjes)

بازیگران: آدرین برودی، پنه لوپه کروز

این فیلم داستان ماتادور مشهور اسپانیایی به نام مانالوته را روایت می‌کند که در زمان اوج شهرت خود با زنی از طبقه پایین آشنا شد و عشق آنها به یکدیگر امری غیرطبیعی و پرتنش بود که در نهایت موجب آسیب زدن به هر دوی آنها شد. بازی برودی و کروز در این فیلم بسیار تاثیرگذار و دیدنی است. موسیقی متن، فیلمبرداری و فضاسازی این فیلم هم امری است که در کنار داستان غم‌انگیز آن مورد توجه قرار می‌گیرد. این فیلم همچنین با عنوان Manolete شناخته می‌شود.


6. شیوع – Contagion – ۲۰۱۱

ژانر: درام، مهیج

کارگردان: استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)

بازیگران: کیت وینسلت، ماریون کوتیار، مت دیمون، لارنس فیشبرن، جود لا، گوئینت پالترو

تریلر فیلم

یک درام کند درباره یک شیوع که به یکی از برترین فیلم‌های نادیده گرفته شده این دهه تبدیل شد اما در سال 2020 و با شیوع ویروس کرونا و شباهتی که اوضاع این فیلم با جهان امروز دارد، یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های ژانر خود شده است. یک زن تاجر جوان به نام بث، پس از سفری چند روزه از هنگ کنگ به شهر خود شیکاگو بازمی‌گردد. بث که پیش از سوار شدن به هواپیما، علائم سرماخوردگی دارد، پس از بازگشت به خانه بی‌هوش شده و بعد از انتقال به بیمارستان می‌میرد. دکترها و پرستاران قادر به توضیح علت مرگ وی برای شوهرش نیستند. هم‌زمان، گزارش‌های مختلفی از سراسر جهان مبنی بر مرگ چندین نفر دیگر بر اثر ویروسی ناشناخته منتشر می‌شود و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آتلانتا متوجه موضوع می‌شود. با گذشت زمان مشخص می‌شود که بث نخستین قربانی آمریکایی و بیمار صفر این ویروس در آمریکا بوده که اکنون تبدیل به اپیدمی جهانی شده و نسل بشر را در خطر قرار داده‌است.


7. آب شناس – ۲۰۱۴ – The Water Diviner

ژانر: درام، جنگی

کارگردان: “راسل کرو” (Russell Crowe)

بازیگران: “راسل کرو”، “جان کورتنی”، “اولگا کوریلنکو”

تریلر فیلم

“راسل کرو” در این فیلم نقش یک کشاورز و آب شناس استرالیایی به نام “جاشوا کانر” را بازی می کند که سه فرزندش را در جنگ جهانی اول از دست داده است و پیدا نشدن جنازه های آنها باعث شده تا همسر “جاشوا” به افسردگی شدیدی دچار شود. “جاشوا کانر” تصمیم می گیرد برای پیدا کردن محل دفن پسرانش، به ترکیه سفر کند.


8. مرد یخی – ۲۰۱۴ – Iceman

ژانر: تاریخی

کارگردان: “لا وینگ چنگ” (Law Wing-cheung)

بازیگران: “دانی ین”، “هوانگ شنگ یی”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی یک افسر گارد سلطنتی است که توسط سه تن از دوستان دوران بچگی‎اش به دام می‎افتد و برای مدت زمان زیادی به صورت منجمد در مکانی نگه داشته می‎شود. اما چهارصد سال بعد، او یخ‎ها را می‎شکند و به نبرد با کسانی که این بلا را سرش آورده‎اند می‎رود.


9. ملکه – ۲۰۱۳ – Queen

ژانر: درام

کارگردان: “ویکاس باهل” (Vikas Bahl)

بازیگران: “کانگانا رانوت”، “لیسا هایدون”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره دختری هندی به نام “رانی” است که نامزدش یک روز قبل از مراسم عروسی اش از او جدا می شود. “رانی” که خیلی ناراحت و افسرده است، تصمیم می گیرد به پاریس سفر کند. او در آنجا زندگی جدیدی را تجربه می کند و متوجه می شود که می توان سنت های همیشگی را از زندگی حذف کرد.


10. به پیش – 2020 – Onward

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، کمدی

کارگردان: “دن اسکنلون” (Dan Scanlon)

صداپیشگان:  کریس پرت،  تام هالند، اوکتاویا اسپنسر

تریلر فیلم

اتفاقات انیمیشن “به پیش” در حومه یک شهر در یک دنیای فانتزی جریان دارد و داستان دو برادر جوان الف را روایت می‌کند که یک ماجراجویی فوق‌العاده را برای اینکه دریابند آیا هنوز کمی جادو در این دنیا وجود دارد یا خیر، آغاز می‌کنند. طنز مناسب، ماجراجویی‌های خنده‌دار و درگیرکننده و داستان جالب این انیمیشن، اوقات خوشی را در آخر هفته برایتان رقم خواهد زد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم