بیوگرافی کامل ماریون کوتیار از کودکی تا به امروز + تصاویر

ماریون کوتیار (Marion Cotillard) هنرپیشه، موسیقی‌دان، خواننده و سخنگوی سازمان صلح سبز فرانسوی است. او در فیلم‌های شناخته شده بسیاری، از بتمن گرفته تا الهام (Inception) و در کنار بازیگران و کارگردان‌های بزرگی حضور و فعالیت داشته‌است. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این هنرمند را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام ماریون کوتیار (Marion Cotillard)
متولد 30 سپتامبر، 1975 (8 مهر 1354)
محل تولد پاریس، فرانسه
قد 169
شغل بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون
وضعیت تأهل متأهل، همسر گیوم کنه

بیوگرافی ماریون کوتیار

ماریون کوتیار (Marion Cotillard) یک بازیگر فرانسوی است که به دلیل بازی در نقش ادیت در فیلم “زندگی چول گل سرخ” (La Môme)، “تاکسی” (Taxi)، “تلقین” (Inception) و “مکبث” (Macbeth) شهرت دارد. او اولین بازیگر زنی است که پس از سوفیا لورن برای ایفای یک نقش غیرانگلیسی زبان جایزه اسکار دریافت کرده است.

ماریون کوتیار در یک خانواده خلاق در فرانسه به دنیا آمد. ژان کلود کوتیار، پدر این سلبریتی، یک بازیگر و کارگردان تئاتر بود که گروه تئاتر خانوادگی کوتیار را به وجود آورد. او سپس مدرس بازیگری در دانشکده هنرهای زیبا و سپس رئیس این دانشگاه بود.

مادرش نیسیما تیلاد بازیگر سینما و تئاتر بود و به همراه همسرش به تدریس بازیگری می‌پرداخت و به بازیگران تازه کار هم آموزش می‌داد. ماریون بزرگ‌ترین فرزند این خانواده بود. دو سال پس از تولد او دوقلوهایشان، کوئنتین و گیوم به دنیا آمدند. آن‌ها هم هنرمند شدند: کوئنتین یک مجسمه ساز و گیوم یک نویسنده است.

این دختر در خانواده اعتماد به نفس داشت اما در برخورد با همکلاسی‌هایش نه. در سن 6 سالگی این حرفه سرگرمی او بود زیرا در اوقات بیکاری در تمرین‌های پدر و مادرش شرکت می‌کرد. این خانواده پس از تولد پسرها به اورلئان، در مرکز فرانسه، نقل مکان کردند. در آنجا ماریون کوچک در کالج زنانه ویکتور هوگو و سپس در دبیرستان Lycée تحصیل کرد. او همچنین نزد معلم‌های خصوصی به آموزش رقص کلاسیک و آواز می‌پرداخت. او از مدرسه مولیر پاریس فارغ التحصیل شد که در آنجا علاوه بر برنامه‌های آموزشی دوره بازیگری هم می‌دید.

کوتیار پس از دریافت دیپلم به دانشگاه هنرهای زیبا که توسط پدرش اداره می‌شد وارد شد. او در بسیاری از اجراهای دانشگاه شرکت کرد و به موفقیت‌های بسیاری دست یافت. او برای نقش آفرینی در تئاتر Discontinued Deed جایزه تونی را دریافت کرد.

فیلم‌های او

اولین حضور او در سینما در سال 1994 و در ملودرام فرانسوی “پسری که می‌خواست بوسیده شود” (The Story of a Boy Who Wanted to Be Kissed) در نقش ماتیلدا بود. سپس با بازی در کمدی زیبای “سبز زیبا” (La belle verte) در نقش ماشا توجه هواداران را به خود جلب نمود. اما شهرت واقعی در سال 1998 و پس از بازی در کمدی اکشن “تاکسی” از لوک بسون به سراغش آمد. ماریون نقش لی لی برتینو، دوست دنیل راننده تاکسی را ایفا می‌کند. او سپس در دو سری دیگر “تاکسی 2” و “تاکسی 3” هم حضور یافت.

پس از بازی در فیلم کمدی موزیکال “چیزهای زیبا” (Pretty things) شهرت او بیشتر شد. او در این فیلم دو نقش را ایفا می‌کند: نقش دو دوختر دو قلو به نام‌های ماری و لوسی که تنها ظاهرشان شبیه هم است. او برای ایفای این نقش‌ها از مهارت‌های آواز خود استفاده کرد زیرا هر دوی این نقش‌ها آواز می‌خوانند.

کوتیار در سال 2007 و پس از بازی در درام موزیکال “زندگی چون گل سرخ”، بیوگرافی خواننده افسانه‌ای فرانسه ادیت پیاف، به شهرت حقیقی دست یافت. نام این فیلم از آهنگ معروف این خواننده یعنی La Vie En Rose گرفته شده است.

ماریون کوتیار با نشان دادن زندگی این خواننده با واکنش‌های مثبت منتقدین اروپا و آمریکا مواجه شد و در هشتادمین مراسم اسکار این جایزه را دریافت نمود.

ماریون کوتیار در زندگی چون گل سرخ

فیلم بلژیکی “دو روز، یک شب” (Deux jours, une nuit) در سال 2014 موفقیت این فیلم را تکرار کرد. او در این درام نقش زنی به نام ساندرا را ایفا می‌کند که شرایط دشواری دارد و همکارانش می‌خواهند او را بیرون کنند تا به پاداش برسند. این بازیگر به خوبی توانست احساسات شخصی را نشان دهد که به مشکل دچار شده است. او برای ایفای این نقش نامزد اسکار شد و جایزه آکادمی فیلم اروپا را از آن خود نمود.

اما ماریون تنها در سینمای فرانسه شهرت ندارد بلکه در چندین فیلم هالیوودی نقش آفرینی کرده است. منتقدین و مخاطبین چهار فیلم هالیوودی او را بیشتر می‌پسندند.

او در تریلر فانتزی “تلقین” نقش همسر متوفی لئوناردو دی کاپریو را ایفا می‌کند که در دنیای رؤیا هنوز به دنبال همسرش است.

این بازیگر فرانسوی در فیلم اکشن ابرقهرمانی “شوالیه تاریکی برمی خیزد” (The Dark Knight Rises) کریستوفر نولان در سال 2012 نیز حضور داشت. در این فیلم چندین ستاره هالیوودی حضور یافتند. ماریون در این فیلم تجاربی به دست آورد که بعدها به دردش خورد.

ماریون کوتیار در شوالیه تاریکی برمی خیزد

او در درام “ماریون” (The Immigrant) که به سال‌های 1920 آمریکا بازمی گردد نقش یک مهاجر لهستانی را ایفا می‌کند که برای داشتن زندگی بهتر به آمریکا آمده و با تنفر علیه خارجی‌ها مواجه می‌شود.

او در تراژدی “مکبث” (Macbeth) در سال 2015 که اقتباسی از نمایشنامه ویلیام شکسپیر بود، نقش بانو مکبث، همسر یک لرد اسکاتلندی که می‌خواست پادشاه شود را ایفا کرد. جالب اینجاست که ناتالی پورتمن هم دوست داشت این نقش را بازی کند.

ماریون کوتیار در مکبث

یکی از آخرین فیلم‌های این بازیگر در سینمای فرانسه فیلم “از سرزمین ماه” (Mal de pierres) بود. این فیلم از نیکول گارسیا از رمانی به همین نام نوشته ملینا آگس اقتباس شده است.

ماریون کوتیار در عرصه صداپیشگی هم فعالیت دارد. او در فیلم انیمیشن “َشازده کوچولو” (Le Petit Prince) در نقش گل رز که توسط نقش اصلی بر روی زمین جا مانده، صداپیشگی می‌کند.

زندگی شخصی او

ماریون کوتیار در اواخر سال‌های 90 با بازیگر فرانسوی، جولین رسام رابطه داشت. سپس با استفان گران-تیه یه بازیگر و متیو بلانک-فرانسیس خواننده رابطه داشت.

او در سال 2003 و در صحنه فیلم “مرا دوست بدار اگر شهامت داری” (Jeux d’enfants) با گیوم کنه بازیگر و کارگردان آشنا شد. آن دو نه تنها در فیلم نقش یک زوج را ایفا کردند بلکه در دنیای واقعی هم عاشق هم شدند. از آنجاییکه در آن زمان کنه با بازیگر آلمانی، دیانا کروگر، ازدواج کرده بود این دو تنها گهگاهی باهم دیده می‌شدند.

پس از جدایی کنه از همسرش او و ماریون با هم زندگی کردند. آن‌ها در سال 2008 نامزد شدند اما مراسم عروسی نداشتند. در مه 2011 فرزندشان مارکل کنه به دنیا آمد.

ماریون کوتیار و گیوم کنه

ماریون دوست دارد با موزیسین‌های موردعلاقه خود همکاری داشته باشد. او در چندین موزیک ویدیو شرکت کرده است: موزیک ویدیوی The Next Day از دیوید بویی، The Eyes of Mars از فرانز فردیناند، More than meets the eye از خواننده فرانسوی یودلیث و No Reason To Cry Out Your Eyes از موزیسین راک کانادایی هاکسلی ورکمن.

ماریون کوتیار یکی از فعالان محیط زیست است و در این باره تلاش می‌کند. او در انجمن‌ها و جنبش‌های مختلف محیط زیستی در سراسر جهان شرکت کرده است.

ماریون کوتیار در امروز

در سپتامبر 2016 گفته می‌شد که ماریون کوتیار و بازیگر آمریکایی، برد پیت رابطه دارند. این شایعات پس از نقش آفرینی او در تریلر “متفقین” (Allied) به وجود آمد. خودش هم این شایعات را تکذیب نمود.

در پاییز 2016 ماریون بارداری خود را اعلام کرد و در مارس 2017 دخترش به دنیا آمد. بارداری او باعث شد درباره رابطه‌اش با پیت شایعاتی گفته شود. رسانه‌های فرانسوی معتقد بودند که او در حین فیلم برداری این فیلم باردار شده است.

از سوی دیگر رسانه‌های آمریکایی هم درباره حسادت آنجلینا جولی از نقش آفرینی همسرش در مقابل ماریون در صحنه‌های اروتیک صحبت می‌کردند. گفته می‌شود که جولی هیچگاه به هیچ زنی حسادت نمی‌کرد اما با دیدن ماریون بر سر صحنه حتی نخواست با او هم کلام شود.

ماریون کوتیار در کنار برد پیت در فیلم متفقین (Allied)

در بهار 2017 ماریون تصاویر جدیدی را در اینستاگرام منتشر کرد و هواداران را متعجب کرد. اگرچه طرفداران دوست داشتند تصاویر برهنه او را ببینند اما چنین انتظاری را نداشتند. ماریون تصاویری را منتشر کرد که ژست‌های غیرعادی گرفته بود، لب‌هایش را بزرگ کرده بود، موهایش بلند و مشکی بود و دکمه‌هایش لباسش باز.

امروزه کوتیار هنوز هم در فیلم‌ها نقش آفرینی می‌کند. در سال 2017 در فیلم‌های “برای همیشه جوان” (Forever Young) و “ارواح اسماعیل” (Les fantômes d’Ismaël) حضور یافت. فیلم “ّبرای همیشه جوان” توسط همسر ماریون گیوم کنه کارگردانی شد.

ماریون کوتیار و برد پیت

طبق گفته منتقدین، فیلم “برای همیشه جوان” ژانر جدیدی از هجو علیه سلبریتی هاست. در این فیلم کنه و کوتیار نقش خودشان را ایفا می‌کنند. در این فیلم بازیگران فرانسوی دیگری هم حضور دارند.

این فیلم به میانسالی و زندگی این بازیگر 42 ساله می‌پردازد. همچنین درباره صنعت سینما هم شوخی‌هایی می‌شود که مورد توجه هواداران قرار گرفته است. این زوج سینمایی توانستند در این فیلم زیبا صنعت سینمای فرانسه را به جهانیان معرفی کنند.

فیلم شناسی

  • داستان پسری که می‌خواست بوسیده شود – The story of a boy who wanted to be kissed – 1995
  • تاکسی – Taxi – 1998
  • چیزهای زیبا – Pretty things – 2001
  • رابطه خصوصی – Une affaire privee – 2002
  • مرا دوست بدار اگر شهامت داری – Jeux d’enfants – 2003
  • یکشنبه طولانی نامزدی – Un long dimanche de fiançailles – 2004
  • زندگی چون گل سرخ – La Môme – 2007
  • تلقین – Inception – 2010
  • دروغ‌های مصلحتی کوچک – Les Petits Mouchoirs – 2010
  • زنگار و استخوان – De rouille et d’os – 2012
  • مهاجر – The Immigrant – 2013
  • دو روز، یک شب – Deux jours, une nuit – 2014
  • مکبث – Macbeth – 2015
  • متفقین – The Allies – 2016
  • کشیش یک آدم کش – Assassin’s Creed – 2016

تصاویری از ماریون کوتیار

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم