بیوگرافی راسل کرو از کودکی تا به امروز + تصاویر

راسل کرو (Russell Crowe) یک بازیگر ، تهیه کننده و نوازنده است. او یک شهروند نیوزلندی است اما بیشتر عمرش را در استرالیا زندگی کرده است. او برای نقش‌اش به عنوان فرمانده‌ی رومی، ماکسیموس دسیموس مِریدویس در فیلم حماسی گلادیاتور (2000) که توسط ریدلی اسکات ساخته شد، مورد توجه بین المللی قرار گرفت. او برای این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه سینمایی انتخاب منتقدان برای بهترین بازیگر مرد، جایزه امپراتور برای بهترین بازیگر نقش اول مرد و جایزه محفل منتقدان فیلم لندن برای بهترین بازیگر نقش اول مرد را برنده شد و کاندیدای 10 جایزه دیگر برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

او در سال 1999 در فیلم نفوذی در نقش افشاگر شرکت تنباکو ، جفری ویگارد، ظاهر شد. او برای این فیلم 5 جایزه از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد و کاندیدای 7 جایزه ی دیگر با عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. در 2001 ، کرو تجسم ریاضیدان و برنده جایزه نوبل، جان اف نَش، در فیلم زندگی نامه‌ای «یک ذهن زیبا» بود که جوایز متعددی برای او به ارمغان آورد؛ از جمله جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام و جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این بازیگر محبوب را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام راسل ایرا کرو (Russell Ira Crowe)
متولد 7 آوریل، 1964 (18 فروردین 1343)
محل تولد ولینگتون، نیوزلند
قد 182
شغل بازیگر، کارگردان، تهیه کننده
وضعیت تأهل مطلقه

بیوگرافی راسل کرو

راسل کرو یک بازیگر و کارگردان استرالیایی با اجداد نیوزلندی است که در سال 2001 جایزه اسکار را از آن خود نمود. او پس از بازی در فیلم‌های گلادیاتور (Gladiator) و 3:10 به یوما (3:10 to Yuma) و یک ذهن زیبا (A Beautiful Mind) به شهرت رسید.

راسل کرو در کودکی

کرو در پایتخت نیوزلند, ولینگتون به دنیا آمد. الکس و جویسلین والدین این ستاره بودند. راسل برادر بزرگتری به نام‌تری هم دارد. چهار سال پس از تولد او والدین اش به سیدنی استرالیا رفتند. راسل 5 ساله در سیدنی برای اولین بار در قسمتی از سریال Spy Force که توسط پدرخوانده مادرش تولید می‌شد, شرکت کرد.

راسل کرو در جوانی

خانواده در سال 1978 به نیوزلند بازگشت. پدر او با دوستانش رستوران Flying Pitcher را افتتاح کرد. این رستوران درآمد چندانی نداشت به همین دلیل راسل مدرسه را رها کرد تا کمک خرج خانواده باشد. این مرد جوان سال‌ها می‌خواست ستاره راک شود. راسل در نوجوانی گروه موسیقی Russ Le Roc را راه اندازی کرد. این نام بعدها نام هنری او شد. او سپس گروه موفق Roman Antix را ایجاد کرد که بعدها به 30 Odd Foot Of Grunts تبدیل شد. این گروه تا سال 2005 فعالیت داشت و اغلب آهنگ‌های گروه توسط خود کرو نوشته می‌شد. گروه اغلب تور برگذار می‌کرد و پنج آلبوم منتشر کرد. او به شهرت نرسید اما اجرا در این گروه باعث شد که خلاقیت و استعداد خود را نشان دهد.

فیلم‌های او

این ستاره برای اولین بار در برنامه The Rocky Horror Show حضور پیدا کرد. او در 415 قسمت این برنامه حضور پیدا کرد. سریال‌های تلویزیونی دیگری که کرو در آن‌ها حضور پیدا کرد عبارتند از: سریال مشهور “همسایه‌ها” (Neighbors)، “زندگی با قانون” (Living with the Law)، Acropolis Now و Brides of Christ. او همچنین در فیلم‌های lood Oath، “ّبرهان” (Proof) و “اسپاتسوود” (Spotswood) هم حضور داشت.

راسل کرو در فیلم برنده و بازنده

اولین نقش مهم کرو در فیلم “عبور” (Crossroads) بود. او سپس در فیلم استرالیایی “رامپر استامپر” (Romper Stomper) ظاهر شد که کارگردان تلاش می‌کرد تا درباره نژادپرستی و نئونازی‌ها صحبت کند. این فیلم با واکنش‌های منفی منتقدین مواجه شد اما تماشاگران آن را بهترین فیلم کارنامه بازیگری او می‌دانند. این نقش او توجه شارون استون بازیگر را جلب کرد و کرو را به هالیوود دعوت نمود. در سال 1995 فیلم وسترن “برنده و بازنده” (The Quick and the Dead) عرضه شد. سپس فیلم‌های موفق “چیره دستی” (Virtuosity) و “محرمانه لس آنجلس” (L.A. Confidential) عرضه شدند. این فیلم روان شناسانه باعث شد که کرو برای اولین بار نامزد اسکار شود.

راسل کرو در فیلم چیره دستی

پس از این موفقیت‌ها پیشنهادهایی سینمایی این بازیگر افزایش یافت. اما فیلم‌های بعدی را نمی‌توان موفق نامید. او در سال 1999 در فیلم “نفوذی” (The Insider) در کنار آل پاچینو نقش آفرینی کرد و با واکنش‌های مثبت مواجه شد. یک سال بعد کرو با بازی خود باز هم همگان را مبهوت کرد. این بازیگر استرالیایی در فیلم تاریخی “گلادیاتور” در نقش فرمانده ارتش روم, ماکسیموس, خوش درخشید. این فیلم با استقبال مخاطبین مواجه شد و کرو هم جایزه اسکار را دریافت کرد. او سپس در فیلم زندگینامه‌ای “یک ذهن زیبا” درباره جان فوربس نش ریاضیدان, شرکت کرد. و جایزه گلدن گلوب, جایزه گیلد فیلم آمریکا و جایزه آکادمی سینما و تلویزیون بریتانیا را دریافت کرد و برای بار دیگر نامزد اسکار شد.

کرو سپس در 20 فیلم دیگر حضور یافت. مهم‌ترین فیلم‌های او عبارت‌اند از: فیلم اکشن “یک مشت دروغ” (Body of Lies) در سال 2008, فیلم اقتباسی “رابین هود” (Robin Hood) در سال 2010, فیلم اقتباسی “بی نوایان” (Les Miserables) از رمان ویکتور هوگو, درام سینمایی “شهر ویران” (Broken City) در سال 2013 و فیلم حماسی “نوح” (Noah).

راسل کرو در فیلم گلادیاتور

این بازیگر در سال 2015 در فیلم نظامی “آب شناس” (The Water Diviner) به عنوان بازیگر نقش اصلی و کارگردان حضور پیدا کرد. این فیلم سه جایزه انستیتوی فیلم استرالیا را از آن خود نمود.

گلادیاتور

فیلم تاریخی گلادیاتور در کارنامه فیلمسازی کرو یک نقطه عطف بود. او در این فیلم نقش ژنرال ماکسیموس, فرمانده ارتش روم در آلمان را ایفا نمود. این فیلم داستان امپراتور مارکوس آئورلیوس را نشان می‌دهد که در سال 180 پس از میلاد جنگ با قبایل آلمانی را ادامه داد. ماکسیموس دسیموس مریدیوس به فرمان امپراتور فرماندهی ارتش را برعهده می‌گیرد و در مقابل بربرها می‌ایستد. پس از این پیروزی، مرگ اپراتور و خیانت همرزمانش در میان نبرد، به ایتالیا نزد خانواده‌اش بازمی گردد. اما متوجه می‌شود که کومودوس، امپراتور آینده روم، پسر مارکوس آئورلیوس، خانواده‌اش، که در یک روستای ایتالیایی زندگی می‌کردند، را به قتل رسانده است.

او سپس در نبردهای گلادیاتوری شرکت می‌کند. زمانی که کومودوس متوجه می‌شوند فرمانده موردعلاقه پدرش هنوز زنده است عصبانی می‌شود. امپراتور از هر راهی تلاش می‌کند تا ماکسیموس را که حقیقتاً جانشین امپراتور است، به قتل برساند.

این فیلم با واکنش‌های مثبت مواجه شد و بسیاری از منتقدین آن را بهترین فیلم تاریخ سینما معرفی کردند. این فیلم در سال 2001 پنج جایزه اسکار به دست آورد: بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین طراحی لباس، بهترین صدا و بهترین جلوه‌های ویژه. این فیلم همچنین دو جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام و بهترین موسیقی را دریافت نمود.

زندگی شخصی او

گفته می‌شود راسل کرو قلب بسیاری از زنان هالیوود را شکسته است. گفته می‌شود جودی فاستر و شارون استون, زنان مطرح هالیوودی شیفته او بودند. مگ رایان هم که در فیلم “دلیل زندگی” (Proof of Life) با او آشنا شده بود به خاطر بودن با راسل از همسرش طلاق گرفت.

راسل کرو و مگ رایان

راسل کرو تنها یک بار ازدواج کرد. او در سال 2003 با دنیلا اسپنسر که حدود 13 سال با او رابطه داشت, ازدواج کرد. این زوج دو پسر داشتند: چارلز اسپنسر کرو و تنیسون اسپنسر کرو. اما آن دو در سال 2012 از هم جدا شدند. فرزندان با مادرشان زندگی می‌کنند و کرو هم در استرالیاست.

راسل کرو و همسر سابق اش

کرو یک مزرعه بزرگ دارد و حیوانات را دوستان باوفای خود می‌داند. تری کرو, برادرش, به کارهای مربوط به مزرعه رسیدگی می‌کند. والدین او هم در آنجا زندگی می‌کنند.

راسل کرو در امروز

راسل کرو همچنان به حضور در فیلم‌های مختلف ادامه می‌دهد. کمدی “آدم‌های خوب” (The Nice Guys) یکی از آخرین آثار اوست. او در فیلم “مومیایی” (The Mummy) که در سال 2017 اکران شد نقش دکتر هنری جکیل را ایفا کرد.

او در این فیلم در کنار تام کروز نقش آفرینی می‌کند. گفته می‌شود که این دو ستاره هالیوودی دائم با هم بحث می‌کردند و عوامل فیلم هم این گفته را تأیید می‌کنند. آنابل والیس، یکی از بازیگران این فیلم هم تصویری منتشر کرد که این دو بازیگر با تنفر به هم نگاه می‌کنند.

کاربران شبکه‌های مجازی می‌توانند دلیل این تنفر را حدس بزنند. راسل کرو یکی از دوستان نزدیک نیکول کیدمن است. پس از جدایی تام کروز و نیکول کیدمن، کرو نه تنها ارتباط اش را با کروز به هم زد بلکه ناراحتی‌اش را کاملاً نشان داد. کرو که به دلیل صراحت لهجه‌اش شهرت دارد، به کروز نشان داده که به خاطر رفتارش با نیکول او را نخواهد بخشید.

فیلم شناسی

  • برنده و بازنده – The Quick And The Dead – 1995
  • محرمانه لس آنجلس – A. Confidential – 1997
  • نفوذی – The Insider – 1999
  • گلادیاتور – Gladiator – 2000
  • دلیل زندگی – Proof of Life – 2000
  • یک ذهن زیبا – A beautiful mind – 2001
  • گانگستر آمریکایی – American Gangster – 2007
  • یک مشت دروغ – Body of Lies – 2008
  • رابین هود – Robin Hood – 2010
  • سه روز آینده – The Next Three Days – 2010
  • بی نوایان – Les Misérables – 2012
  • شهر ویران – Broken City – 2013
  • آب شناس – The Water Diviner – 2014
  • نوح – Noah – 2014
  • آدم‌های خوب – The Nice Guys – 2016
  • مومیایی – The Mummy – 2017

آلبوم‌های موسیقی

  • The Photograpgh Kills – 1995
  • What’s Her Name? – 1997
  • Gaslight – 1998
  • Inside her Eyes – 1999
  • Beside Life Or Clarity – 2001
  • Other Ways of Speaking – 2003

تصاویری از راسل کرو

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم