بیوگرافی کامل ایمی آدامز (Amy Adams) از کودکی تا به امروز

نام: امی ادمز (امی لو ادمز)

تاریخ تولد: 20 اوت 1974 (29 مرداد 1353)

سن: 44 سال

محل تولد: ویچنزا، ایتالیا

قد: 163 سانتی متر

شغل: بازیگر، خواننده

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی امی ادمز

امی ادمز یک بازیگر و خواننده آمریکایی است که به دلیل بازی در فیلم “جون باگ” (Junebug)، داستان پریان “افسون کردن” (Enchanted) و کمدی “حقه‌ بازی آمریکایی” (American Hustle) به شهرت رسید.

امی ادمز در شهر ویچنزای به دنیا آمد اما اجداد ایتالیایی ندارد. پدرش ریچارد کنت یک فرد نظامی بود که در ارتش کاسرما ادرل در ایتالیا خدمت می کرد. همسرش کاترین ادمز و فرزندانش نیز با او همراه شده و به ایتالیا رفتند. امی چهارمین فرزند خانواده بود و کنت و کاترین دارای دو دختر و چهار پسر بودند.

هنگامی که این ستاره آینده هشت ساله شد، خانواده اش به آمریکا بازگشته و در کسل راک، در ایالت کلرادو ساکن شدند. پدرش بازنشسته شد و در رستوران ها خوانندگی کرد، مادرش هم در بدن سازی مشغول شد و در این زمینه به موفقیت رسید. این زوج سه سال بعد جدا شدند.

امی ادمز در کودکی در کنار مادر بود و در گروه مدرسه آواز می خواند. او در زمینه ورزش و آکروباتیک هم فعالیت داشت و به مدرسه باله رفت. امی آنقدر دوست داشت بالرین شود که درس و ورزش را رها کرد. درنتیجه شانس ورود به کالج را از دست داد و برای فعالیت حرفه ای در عرصه باله هم استعداد کافی نداشت. بنابراین به عنوان دستیار فروش و پیشخدمت کار کرد و در همان زمان در تئاتر موزیکال حضور یافت.

اینجا بود که کارگردان معروف تئاتر چانهسن دینر یعنی مایکل بریندیسی متوجه این دختر شد و او را به گروهش دعوت کرد. امی از همکاری با آنها خوشحال بود و پس از اولین حضور در سینما به لس آنجلس رفت در صنعت سینما فعالیت کند.

فیلم های او

جالب است بدانید اولین حضور این بازیگر در کمدی Drop Dead Gorgeous تنها به این دلیل بود که امی به دلیل جراحت وارده به پا و کشیدگی عضلات نمی توانست به مدت چندین ماه در تئاتر فعالیت کند. کارگردان های سینما او را برای ژانرهای مختلف استفاده کرده اند. در اواخر دهه 90 امی 163 سانتی متری در سریال “بافی قاتل خون‌آشام‌ ها” (Buffy the Vampire Slayer)، در سریال “افسون کردن” و ملودرام Providence حضور یافت. او در کمدی Zoe, Duncan, Jack and Jane در نقش دینا حضور یافت.

امی ادمز در فیلم مقاصد بی رحمانه

در سال 200 امی در فیلم “مقاصد بی رحمانه” (Cruel Intentions) حضور یافت و نقش اصلی کاترین مرتئول، خواهر ناتنی سباستین والمونت (رابین دان) را دریافت کرد. سباستین به نیویورک رفته و به کالج اقوامش وارد می شود. یک سال بعد این بازیگر در سریال زیبای “اسمالویل” (Smallville) درباره شکل گیری سوپرمن و کارهای قهرمانانه اش حضور یافت. امی نقش مکمل جودی ملویل را برعهده گرفت. در همان سال در درام سیاسی “بال غربی” (The West Wing) از کانال NBC حضور یافت و در نقش کتی بازی کرد. امی در سریال های Pumpkin و Servin Sara نیز حضور یافت. سپس در فیلم های کم بودجه حضور یافت. در سال 2002 در حرفه امی ادمز تغییراتی پدید آمد.

امی ادمز در فیلم اگه میتونی منو بگیر

در فیلم “اگه می تونی منو بگیر” (Catch Me if You Can) نقش پرستار برندا استرانگ، عروس شخصیت لئوناردو دی کاپریو را ایفا کرد. تام هنکس نیز در این فیلم حضور داشت و نقش خود را به زیبایی ایفا کرد. استیون اسپیلبرگ، کارگردان این فیلم مطمئن بود که ادمز از این به بعد پروژه های موفقی دریافت می کند. با این حال در حقیقت برای یک سال هیپ پیشنهادی دریافت کرد. این فیلم 350 میلیون دلار فروش داشت.

امی در سال 2004 و پس از استراحت کوتاهی در سریال جنایی Dr. Vegas حضور یافت و در کمدی The Last Run نقش اصلی را دریافت کرد که فرد سوج هم بازیگر مقابل او بود. یک سال بعد با بازی در کمدی درام “جون باگ” نقش همسر جانی (بن مکنزی) را ایفا کرد. داستان زوجی که برادر بزرگ ترشان جرج (آلساندرو نیوولا) به خانه اقوام می آید تا همسر جوانش مادلین (امبت ویویتس) را به آنها معرفی کند. در همان زمان در ملودرام “تاریخ ازدواج” (The Wedding Date) در نقش عروس حضور یافت. داستان درباره عروسی است که خواهر بزرگترش کت (دبرا مسینگ) به مراسم ازدواج او می آید.

در سال 2005 امی به فیلم هنری “جون باگ” دعوت شد. ضبط این فیلم تنها 21 روز طول کشید و این بازیگر نه تنها پس از این فیلم مشهور شد بلکه واکنش مثبت منتقدین را دریافت کرد. اما پس از اکران داستان رمانتیک “افسون کردن” در نقش جیزل بود که مشهور شد. در این فیلم پاتریک دمپسی نقش مقابل او را بازی کرد.

از آن زمان دیگر این بازیگر خودش داستان و فیلمنامه را انتخاب می کند. امی در تراژدی کمدی “جولیا و جولیا” در کنار مریل استریپ، در کمدی “شب در موزه: نبرد اسمیتسونین” (Night at the Museum: Battle of the Smithsonian) در کنار بن استیلر، در درام ورزشی “مشکل با منحنی” (Trouble with the Curve) در کنار کلینت ایستوود و در داستان زیبای “حقه بازی آمریکایی” در کنار بردلی کوپر حضور یافت. ادمز در فیلم های کامیک، “مرد پولادین” (Man of Steel) و “بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت” (Batman v Superman: Dawn of Justice) هم حضور یافت. او همچنین در ملودرام “عشق و بی‌اعتمادی” (Love & Distrust)، کمدی “زندگی یک روزه خانم پتیگرو” (Miss Pettigrew Lives for a Day) و درام Sunshine Cleaning حضور یافت.

امی ادمز در فیلم ورود

او همچنین در برخی از فیلم های علاوه بر بازیگری اجرای موسیقی متن را نیز برعهده دارد. او در نمایش های تئاتر هم خوانندگی می کرد و سپس در فیلم ها مهارت خوانندگی خود را به اجرا گذاشت.

زندگی شخصی

امی در تئاتر آماتور با هنرمند حرفه ای دارن لوگالو که او هم در تئاتر کار می کرد و می خواست بازیگر شود، آشنا شد. این دو به هم علاقه مند شده و چهارده سال باهم زندگی می کردند.

امی ادمز و همسرش

آن دو در سال 2008 نامزدی خود را اعلام کردند. دو سال بعد دخترشان آویانا اولئا لوگالو  به دنیا آمد. اما آنها جشن ازدواج رسمی نداشتند. تنها در دوم مه 2015 امی ادمز بازیگر و دارن ازدواج خود را جشن گرفته و رابطه خود را رسمی کردند.

این بازیگر اخبار زندگی شخصی خود را از طرفداران و رسانه ها پنهان نمی کند. گرچه در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام صفحه رسمی ندارد اما بسیاری از تصاویر خانواده او موجود هستند.

امی ادمز در امروز

در سال 2016 تریلر “حیوانات شب زی” (Nocturnal Animals) با حضور امی ادمز اکران شد. او در این فیلم نقش سوزان مورو را که با همسر قبلی اش، ادوارد شفل نویسنده، مشکل داشت ایفا کرد. در همان سال درام فانتزی “ورود” (Arrival) درباره موجودات فرازمینی اکران شد. این بازیگر در فیلم “لیگ عدالت” (Justice League) سال 2017 نقش مکمل لوئیس لین را ایفا کرد. بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ و ازرا میلر نقش های اصلی بتمن، سوپرمن، زن شگفت انگیز، آکوآمن و فلش را ایفا کردند. در آغاز سال 2017 این بازیگر در خیابان مشاهیر هالیوود ستاره خود را دریافت کرد. همسر و دختر این بازیگر و همکارانش در فیلم “ورود” و “حقه بازی آمریکایی”، دنیس ویلنووی کارگردان و جرمی رنر بازیگر هم در این رویداد حضور داشتند.

او در حال حاضر در پروژه “اشیای تیز” (Sharp Objects) و سری بعدی “افسون کردن” حضور دارد. طرفداران امی او را با بازیگر استرالیایی آیلا فیشر که در فیلم های “اسکوبی دو” (Scooby Doo) و “اعترافات یک معتاد به خرید” (Shopaholic) شبیه می دانند. او همچنین شبیه نیکول کیدمن، ستاره هالیوودی است. این دو بازیگر باهم دوست هستند. در فوریه 2017 امی و نیکول در مراسم جوایز بفتا در لندن شرکت کردند.

فیلم شناسی

  • Drop Dead Gorgeous – 1999
  • بافی قاتل خون‌آشام‌ ها – Buffy the Vampire Slayer – 2000
  • مقاصد بی‌رحمانه ۲ – Cruel Intentions 2 – 2000
  • اگه می تونی منو بگیر – Catch Me If You Can – 2002
  • تاریخ ازدواج – The Wedding Date – 2005
  • جون باگ – Junebug – 2005
  • شب‌های تالادگا – Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby – 2006
  • تردید – Doubt – 2008
  • شب در موزه: نبرد اسمیتسونین – Night at the Museum: Battle of the Smithsonian – 2009
  • جولیا و جولیا – Julie & Julia – 2009
  • مبارز – The Fighter – 2010
  • مرد پولادین – Man of Steel – 2013
  • حقه بازی آمریکایی – American Hustle – 2013
  • او – Her – 2013
  • بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت – Batman v Superman: Dawn of Justice – 2016
  • ورود – Arrival – 2016
  • حیوانات شب زی – Nocturnal Animals – 2016

تصاویری از امی ادمز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. komeil

    خرداد 19, 1398

    ایمی ادامز واقعا بازیگر فوق العاده ایه

    پاسخ