بیوگرافی تام هاردی از کودکی تا به امروز + تصاویر

تام هاردی از جمله بازیگران سرشناس هالیوود است که اصالتی بریتانیایی دارد که اخیرا نشان فرمانده امپراتوری بریتانیا (CBE) را کسب کرده است. او یکی از بازیگران تاثیرگذار سال‌های اخیر هالیوود و سینمای جهان است که با بازی‌های جذاب و فعالیت‌های جانبی‌اش توانسته به محبوبیت بسیار زیادی در بین طرفداران سینما دست یابد. در این مطلب بیوگرافی این بازیگر محبوب را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام ادوارد توماس هاردی (Edward Thomas Hardy)
متولد 15 سپتامبر، 1977 (24 شهریور 1356)
سن 40 سال
محل تولد همرسمیت، لندن، بریتانیا
قد 175
شغل بازیگر بریتانیایی تئاتر و سینما
وضعیت تأهل متأهل، همسر شارلوت رایلی

بیوگرافی تام هاردی

تام هاردی (Tom Hardy) یک بازیگر سینما و تئاتر، تولیدکننده و فیلم نامه نویس بریتانیایی است که به دلیل بازی در فیلم‌های هالیوودی شهرت دارد. او پس از فیلم “بازگشته” (The Revenant) به شهرت بسیاری دست یافت.

تام هاردی در اواسط سپتامبر 1977 در همرسمیت، در منطقه غربی لندن به دنیا آمد و تنها فرزند خانواده کاتولیک آن و ادوارد (چیپس) هاردی بود. این خانواده پس از مدتی به ایست شین، منطقه هنری لندن در نزدیکی تیمز، که مکان مورد علاقه نخبه‌ها، نویسندگان و بازیگران بود، نقل مکان کردند. والدین تام محله جدید را بیشتر می‌پسندیدند زیرا آن یک هنرمند مد و ادوارد نویسنده آگهی و کمدی‌های موفق بود.

این پسربچه در این محله هنری بزرگ شد و در دوره‌های تئاتر مدرسه شرکت می‌کرد. از آنجاییکه تام برادر و خواهر نداشت بنابراین تمام توجه خانواده به او معطوف می‌شد. پدر و مادرش تمام تلاش خود را کردند که او خوب درس بخواند اما هدف تام درس خواندن نبود. تام جوان در سن 13 سالگی برای اولین بار الکل نوشید. یک سال بعد به مواد مخدر روی آورد. رفتارهای بد او باعث شد از مدرسه ممتاز آن محله اخراج شود.

تام هاردی در جوانی

تام در سن 15 سالگی اولین تتوی خود را زد. پس از آن تتوهای بسیاری را امتحان کرد. او در سن 19 سالگی توانست در یک رقابت پیروز شده و با یک آژانس تبلیغاتی قرارداد امضا کند اما به زودی از آنجا اخراج شد. دلیلش مانند گذشته مواد مخدر بود. او برای مدتی در یکی از تئاترهای ریچموند تحصیل کرد. اما این بار هم اخراج شد. به همین دلیل در مدرسه تئاتر لندن به تحصیلات تئاتر ادامه داد و در آنجا روش استانیسلاوسکی به او آموخته شد.

فیلم‌های او

تام هاردی به مدت سه سال و تحت نظر مربیان با استعدادی که در گذشته مربی آنتونی هاپکینز بودند، به تحصیل پرداخت. اما زمانی که از او خواسته شد در سریال تلویزیونی محبوب “دسته برادران” (Band of Brothers) نقش سرباز جان را ایفا کند تصمیم گرفت دیگر به تحصیلات ادامه ندهد. او در این سریال که درباره جنگ جهانی دوم بود بازی کرد اما حاصل کار چندان موفقیت آمیز نبود. درام نظامی تاریخی “سقوط شاهین سیاه” (The Fall of the Black Hawk) در سال 2001 اکران شد و باعث شد نقش‌های دیگری هم به او پیشنهاد شود. بازی در این فیلم نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او محسوب می‌شود.

تام هاردی به زودی مسیر خود را تغییر داد و در ملودرام “نقطه من” (Dot the I) بازی کرد. هاردی ژانر ملودرام را چندان دوست نداشت. او نقش‌های سریالی را رد کرد و در فیلم‌های نظامی حضور پیدا کرد. او برای فیلم برداری فیلم بعدی به شمال آفریقا سفر کرد.

مهم‌ترین فیلم این دوره او Enterprise نام دارد. پس از آن فیلم موفق‌تری عرضه شد که “پیشتازان فضا: نمسیس” (Star Trek: Nemesis) نام داشت. این فیلم که با بودجه عظیم 60 میلیون دلاری ساخته شد باعث شد که تام هاردی به یک بازیگر مشهور تبدیل شود.

تام هاردی در فیلم متوسط دوز کشنده

فیلم بعدی او در کشور زادگاه اش یعنی انگلستان ضبط شد. از او دعوت شد تا در تریلر “متوسط دوز کشنده” (LD50: Lethal Dose) که در سال 2003 اکران شد بازی کند. داستان فیلم درباره حملات تروریست‌های صلح سبز به آزمایشگاه‌هایی است که در آن بر روی حیوانات آزمایش می‌کنند.

لازم به ذکر است که هاردی بین ضبط این فیلم‌ها در تئاتر نیز حضور داشت. او در سال 2003 و برای بازی در تئاتر Arabia, we will be kings و “خون” (Blood) جایزه ارزشمند تئاتر را دریافت کرد. او در سال بعد جایزه لارنس الیویه را دریافت کرد.

تام هاردی در فیلم تاریخی “ماری آنتوانت” (Marie Antoinette) هم حضور داشت. او در این فیلم مهارت بازیگری خود را به کار برد و مخاطبین شاهد بازی یک جوان خوش تیپ و اجرای زیبای او بودند.

فیلم “استوارت: زندگی معکوس” (Stuart: A Life Backwards) در سال 2007 اکران شد و تام هاردی در کنار بندیکت کامبربچ نقش اصلی را برعهده داشت. تام هاردی اغلب این فیلم را فیلم برتر خود می‌داند و معتقد است پس از آن فقط برای سرگرمی بازی کرده است.

هاردی در سال 2008 در کمدی احساسی “راکنرولا” (Rock-n-Rolla) از گای ریچی حضور پیدا کرد. نقش او کمی بحث برانگیز بود زیرا نقش یک مجرم همجنسگرا را بازی می‌کرد که عاشق سردسته گانگسترها، با بازی جرارد باتلر، می‌شد.

تام هاردی در فیلم راکنرولا

تام در سال 2009 در درام زندگی نامه‌ای “برانسون” (Bronson) از ویندینگ رفینا نقش مهمی را دریافت کرد. فیلم داستان خطرناک‌ترین مجرم انگلستان است که حدود 40 سال در زندان به سر می‌برد. تام هاردی برای شباهت به این شخصیت وزن خود را اضافه کرد. یکی دیگر از فیلم‌های او که نه تنها در انگلستان بلکه در روسیه هم محبوب است “بلندی‌های بادگیر” (Wuthering Heights) می‌باشد که به خوبی از پس نقش اصلی برامد.

در سال 2012 فیلم “بی قانون” (Lawless) اکران شد و تام هاردی و شیا لبلف نقش‌های اصلی را برعهده داشتند. نمی‌توان هاردی یا لباف را خجالتی نامید – تام دوست دارد در مقابل دیگران فریاد بزند درصورتی که لباف از صحبت کردن با رسانه‌ها دست برداشته است. شایعه شده بود که در بین ضبط این فیلم لباف و هاردی باهم بحث و زد و خورد داشته‌اند.

تام هاردی در فیلم برانسون

فیلم‌های موفق بعدی او عبارت‌اند از: درام مبارز (Warrior)، تریلر تلقین (Inception)، اکشن مکس دیوانه (Mad Max) و اکشن ابرقهرمانی شوالیه تاریکی برمی خیزد (The Dark Knight Rises). تام برای ایفای نقش بین باید تمرینات فیزیکی دشواری انجام می‌داد و به همین دلیل سخت درگیر تمرین بود.

تام هاردی در فیلم بی قانون

فیلم “بازگشته” موفقیت زیادی را نصیب او کرد. او در کنار لئوناردو دی کاپریو نقش اصلی را برعهده داشت. این بازیگر بریتانیایی امروزه در اغلب رویدادهای مهم هالیوود شرکت کرده و کارگردان‌های مشهور دوست دارند او را در فیلم‌های خود ببینند.

تام هاردی در فیلم بازگشته

این فیلم براساس داستان واقعی شکارچی به نام هیو گلس (با بازی لئوناردو دیکاپریو) ساخته شد که طی آن گروهی از شکارچیان در نیمه اول قرن نوزده در قسمت‌های شمال غرب امریکای شمالی به دام افتادند. شکارچیان در قلمروی قبیله سرخ پوست‌ها قرار داشتند و میان ساکنان قبیله و آن‌ها نبردی آغاز شد که عده‌ای از ساکنین کشته شدند. گلس در جنگی که با یک خرس انجام داد زخمی شد. گروه شکارچیان که تصور می‌کردند این شکارچی از دنیا رفته تصمیم گرفتند به دو گروه تقسیم شوند. از اینجا داستان بقای شخصیت اصلی آغاز می‌شود.

تام هاردی در کنار لئوناردو دیکاپریو مراسم نخستین اکران فیلم بازگشته

تام هاردی نقش جان فیتزجرالد خائن را ایفا می‌کند که تنها به دنبال خواسته‌های خویش است و آرزو دارد که هیو گلس بمیرد. با این حال گلس زنده مانده و از فیتزجرالد انتقام می‌گیرد.

این فیلم نمونه بارز این حقیقت است که در شرایط ناامیدکننده تنفر و انتقام می‌تواند باعث زنده ماندن فرد شود. نقش هاردی هم نمونه یک انسان مدرن است که به خاطر پول ارزش‌های اخلاقی را کنار گذاشته و آخرین ذره‌های انسانیت را از وجودش پاک می‌کند. انتخاب‌های او باعث می‌شود که بیننده ناخوداگاه به یاد ارزش‌های اخلاقی عصر مدرن بیفتد.

تام هاردی در فیلم یاکوتیا

تام هاردی از روسیه دیدن کرده است. او که برای ضبط کانال دیسکاوری به یاکوتیا رفته بود تصمیم گرفت درباره دماهای غیرعادی و زندگی مردم محلی در شرایط دشوار چیزهایی یاد بگیرد. بعدها این سفر در فیلم بازگشته به او کمک کرد.

تتوهای او

این بازیگر در سال 2016 و پس از مراسم اسکار این جمله را خالکوبی کرد: لئو همه چیز را می‌داند. این خالکوبی به این دلیل بود که او و لئو بر سر بردن این جایزه شرط بندی کرده بودند.

در طی فیلم برداری بازگشته، لئو گفته بود که تام برای بازی در این فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر مکمل اسکار خواهد شد. بازیگر بریتانیایی هم گفت که این اتفاق رخ نمی‌دهد. در نتجیه هاردی نامزد اسکار شد اما این جایزه را کسب نکرد. براساس گفته تام، لئو با بدترین خط ممکن این جمله را نوشت تا او آن را بر بدن اش خالکوبی کند.

تام هاردی در امروز

در سال 2017 فیلم‌های “دانکرک” (Dunkirk) و “گوهاتو” (Gohatto) اکران شدند. بازگشته هم او را در نقش یک ماجراجوی باتجربه نشان داد که می‌تواند نقش‌های مختلف را امتحان کند. بنابراین شاید در آینده او را در فیلم‌های تاریخی نظامی هم ببینیم.

او از بازی در نقش‌های متفاوت هراسی ندارد. او در سریال تلویزیونی گوهاتو نه تنها تولیدکننده بلکه بازیگر نقش اصلی هم بود. زمانی گفته می‌شد که او قرار است در فیلم مردان ایکس به جای هیو جکمن در نقش ولورین بازی کند و او بهترین گزینه ممکن برای نقش لوگان بود.

طرفداران او در اینستاگرام او را دنبال کرده و منتظر فیلم‌های جدید او هستند.

زندگی شخصی

زندگی شخصی تام هاردی تا مدتی قبل بسیار جالب بود. او معتقد است که در زندگی باید همه چیز را امتحان کرد. به گفته خودش با مردان و زنان رابطه داشته اما تنها برای تجربه کردن.

تام هاردی و سارا وارد

او در زمان تحصیل در لندن با سارا وارد بازیگر رابطه داشت. رابطه سه هفته‌ای آن‌ها به ازدواج ختم شد اما سارا با فهمیدن اینکه تام در مرکز ترک اعتیاد بود و به مواد مخدر معتاد بود او را ترک کرد.

او سپس مدتی با مجری تلویزیونی، لیندا پارک، رابطه داشت. پس از پایان این رابطه مدتی با ریچل اسپید بود که پسرشان به دنیا آمد اما این زوج با هم ازدواج نکردند.

در رسانه‌ها گفته می‌شد که امیلی برونینگ بازیگر دوست دختر جدید تام است اما خودشان این موضوع را تأیید نکردند. آن‌ها پیش از این در فیلم “افسانه” (Legend) با هم همکار بودند.

تام هاردی و امیلی برونینگ

او همچنین با بازیگر تئاتر و سینمای سوئد نومی راپاس رابطه عاشقانه داشت. آن‌ها در درام جنایی “کندو” (The Drop) همکار بودند.

تام هاردی و نومی راپاس

تام هاردی در فیلم “بلندی‌های بادگیر” با شارلوت رایلی آشنا شد و رابطه برقرار کرد. یک سال بعد او به شارلوت پیشنهاد ازدواج داد و در سال 2010 شارلوت همسر او شد. در اکتبر 2015 پسر این زوج به دنیا آمد.

گفته می‌شود که این بازیگر به سگ‌ها علاقه زیادی دارد. او در سال 2015 به همراه سگش وود استاک که آن را از خیابان پیدا کرده بود در کمپین تبلیغاتی پتا بازی کرد.

فیلم شناسی

  • دسته برادران – Band of Brothers
  • سقوط شاهین سیاه – Black Hawk Down
  • نقطه من – Dot the I
  • Enterprise
  • پیشتازان فضا: نمسیس- Star Trek: Nemesis
  • متوسط دوز کشنده – LD50: Lethal dose
  • ماری آنتوانت – Marie Antoinette
  • راکنرولا – Rock n Rolla
  • برانسون – Bronson
  • بلندی‌های بادگیر – Wuthering Heights
  • مکس دیوانه – Mad Max
  • بازگشته – The Revenant

تصاویری از تام هاردی

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم