بیوگرافی کامل آدرین برودی (Adrien Brody) از کودکی تا به امروز

نام: آدرین برودی

تاریخ تولد: 14 آوریل 1973 (25 فروردین 1352)

سن: 46 سال

محل تولد: نیویورک، ایالات متحده آمریکال

قد: 1.85 سانتی متر

شغل: بازیگر، تهیه کننده

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی آدرین برودی

ظاهر غیرمعمول برخی از بازیگران آنها را در بین سایر همکاران خود در دنیای سینما متمایز می کند. بدون شک این مزیت بزرگی است. اما این مسئله می تواند مشکلساز باشد و برخی از بازیگران تنها در یک قالب جای بگیرند. ران پرلمن، تیلدا سوئینتن، بندیکت کامبربچ، پیتر دینکلیج و پریانکا چوپرا بازیگرانی بودند که تا حدی از این قالب رها شدند. با این حال به موفقیت آدرین برودی نرسیده اند.

کودکی و جوانی

این بازیگر در 14 آوریل 1973 در خانواده الیوت برودی تاریخ دان و سیلویا پلاچی عکاس، در منطقه وودهاون کوئینز، یکی از مناطق نیویورک، به دنیا آمد. والدینش یهودی بودند.

آدرین برودی در جوانی

آدرین از کودکی مهارت های بازیگری را نشان داد. در سن دوازده سالگی در رویدادهای کودکان حضور یافت و مدل عکاسی مادرش بود. اینجا بود که نحوه ژست گرفتن در مقابل دوربین را آموخت.

فیلم ها و سریال های او

آدرین در سن پانزده سالگی به مقابل دوربین رفت و در سریال Home at Last به کارگردانی دیوید دوریس بازی کرد. در سال بعد در فیلم کمدی ملودرام New York Stories حضور یافت. این فیلم به دلیل همکاری مارتین اسکورسیزی، وودی آلن، فرانسیس فورد کاپولا، میا فارو، رزانا آرکت، جانکارلو جانینی و چهره های شاخص دیگر مشهور شد.

آدرین برودی در فیلم پادشاه تپه

این بازیگر جوان در سال 1993 در درام تاریخی “پادشاه تپه” (King of the Hill) به کارگردانی استیون سادربرگ (یازده یار اوشن (Ocean’s Eleven)، عوارض جانبی (Side Effects) و لوگان خوش شانس (Logan Lucky)) و اجرای جس بردفورد، اسپلدینگ گری و لیسا آیشهورن بازی کرد. دو سال بعد در درام “چیزی برای از دست دادن نیست” (Nothing to Lose) به کارگردانی اریک براس حضور یافت. در سال بعد فیلم “گلوله” (Bullet) با حضور آدرین اکران شد. میکی رورکه و توپاک رپر (آدرین با این افراد دوست بود) نیز در آن حضور داشتند. جولیان تمپل که در آن زمان کارگردان موزیک ویدیوها بود این فیلم را ساخت.

در سال 1997 آدرین به همراه توماس جین و کیانو ریوز در درام “آخرین باری که خودکشی کردم” (The Last Time I Committed Suicide) به کارگردانی استیون تی.کی، براساس بیوگرافی نیل کسدی، نماینده نسل بیت و همراه آلن گینزبرگ، جک کروک و ویلیام باروز، ساخته شد. در آن زمان در کنار نورمن ریدوس و دبی هری در درام جنایی Six Ways to Sunday به کارگردانی ادم برناستاین، که بعدها کارگردانی قسمت هایی از سریال ها Scrubs، Californication و Breaking Bad را برعهده داشت، حضور یافت.

آدرین برودی در فیلم گلوله

در سال بعد در درام جنایی “خط باریک سرخ” (The Thin Red Line) به کارگردانی ترنس مالیک (Badlands, The Tree of Life, Song to Song) بازی کرد. این فیلم براساس کتاب جیمز جونز ساخته شد و شان پن، نیک نولت، جیمز کاویزل، جان کیوسک، بن چپلین و وودی هارلسون، در آن نقش آفرینی داشتند. پس از این فیلم مردم و کارگردان ها درباره برودی صحبت می کردند. با این حال او هنوز تا ستاره شدن راه طولانی در پیش داشت.

سال 1999 برای او سال موفقی بود زیرا در تریلر جنایی “تابستان سم” (Summer of Sam) به کارگردانی اسپایک لی (Inside Man, 25th Hour) بازی کرد. این فیلم براساس جنایات سریالی دیوانه ای به نام پسر سم ساخته شد و به جز آدرین برودی، جان لگویزمائو و میرا سوروینو هم در آن نقش آفرینی کردند.

در سال 2001 فیلم اقتباسی از رمان “گردنبند ملکه” نوشته الکساندر دوما اکران شد. چارلز شایر (Father of the Bride, I Love Trouble, Alfie) کارگردانی آن را برعهده داشت و هیلاری سوانک، جاناتان پیرس، برایان کاکس، سایمون بیکر، کریستوفر واکن و بازیگران دیگر در آن نقش آفرینی کردند.

آدرین برودی در فیلم پیانیست

یک سال بعد رومن پولانسکی (Rosemary’s Baby, Chinatown, The Ninth Gate) کارگردانی فیلم “پیانیست” (The Pianist) را برعهده گرفت و آدرین برودی نقش اصلی را بازی کرد. داستان درباره زندگی واقعی یک پیانیست لهستانی یهودی به نام ولادیسلاو اشپیلمان است. این فیلم جوایز مختلف را دریافت کرد، از جمله جایزه سزار، نخل طلایی و سه جایزه اسکار (که یکی از آنها به خود آدرین تعلق گرفت).

آدرین برودی در فیلم کت

نقش مهم بعدی او در فیلم ترسناک “روستا” (The Sixth Sense, Split, After Earth) به کارگردانی ام.نایت شیمالان (The Village) بود. این فیلم علاوه بر پایان غیرمنتظره به دلیل اجرای زیبای بازیگران به یاد سپرده می شود. خواکین فنیکس، سیجورنی ویور، برندن گلیسون، ویلیام هرت و غیره، از بازیگران این فیلم بودند. همان سال داستان کارآگاهی “کت” (The Jacket) نوشته جان میبری، فیلمنامه نویس سریال هایی مانند Rome, The Borgias و Marco Polo اکران شد. این فیلم از رمان “ستاره گرد” جک لندن اقتباس شد و به جز آدرین، کیرا نایتلی، دنیل کریگ و کریس کریستوفرسون هم در آن نقش آفرینی داشتند.

آدرین برودی در فیلم جدایی

در سال 2005 برودی در دومین سری فیلم سال 1933 “کینک کنگ” (King Kong) بازی کرد (بازسازی اول در سال 1976 به کارگردانی جان گیلرمین و بازسازی دوم در سال 2017 به کارگردانی جردن وگت رابرتز ساخته شد). پیتر جکسون معروف (Bad Taste, Braindead و سه گانه ارباب حلقه ها (Lord of the Rings)) ساخت این فیلم را برعهده گرفت و بازیگرانی مانند نائومی واتس، جک بلک، اندی سرکیس، توماس کرتشمن، کولین هنکس (پسر تام هنکس) و جیمی بل، در آن حضور داشتند.

آدرین برودی در فیلم Splice

در سال 2008 آدرین در درام “کادیلاک رکوردز” (Cadillac Records) به کارگردانی دارنل مارتین درباره موسیقی شیکاگو در دهه پنجاه قرن گذشته حضور یافت. سپس در تریلر “جالو” (Giallo) به کارگردانی داریو آرجنتو بازی کرد. در سال 2009 در فیلم فانتزی ترسناک Splice به کارگردانی وینچنزو ناتالی (Cube, Haunter, The American Gods) نقش آفرینی کرد. سارا پولی، برندن مک گیبون و دیوید هولت در آن حضور داشتند.

در سال بعد در فیلم فانتزی ترسناک “غارتگران” (Predators) به کارگردانی نیمرود اتال (Vacancy, Armored, Metallica: Through the Never) بازی کرد. برودی لاغر و قدبلند (قد 185 سانتی متر) برای جایگزین شدن به جای شوارتزنگر باید بیش از 10 کیلوگرم وزن اضافه می کرد. این کار او باعث شد در کنار بازیگرانی چون توفر گریس، اولگ تاکتاروف، لارنس فیشبرن، دنی ترجو و آلیس براگا، بدرخشد.

آدرین برودی در فیلم غارتگران

در سال 2010 برودی در کنار کم جیجاندت، کلیفتون کولینز جونیور و فارست ویتیکر در تریلر روان شناسانه “آزمایش” (The Experiment) بازی کرد. این فیلم به کارگردانی پل شیورینگ بازسازی یک فیلم آلمانی به همین نام از کتاب “جعبه سیاه” به نویسندگی ماریو گیودورنو بود. جالب اینجاست که خود آزمایش کنندگان کالیفرنیا این کتاب را نوشتند. در سال 2011 آدرین در فیلم “جدایی” (Detachment) به کارگردانی خالق فیلم “تاریخ مجهول آمریکا” (The American History X) یعنی تونی کایه، حضور یافت. لوسی لیو و سامی گایل هم در این فیلم همبازی او بودند. در سال 2013 برودی در سریال “پیکی بلایندرز” (Peaky Blinders) در کنار کیلین مورفی، پل اندرسون و سوفی رندل، بازی کرد.

یک سال بعد فیلم “هتل بزرگ بوداپست” (The Grand Budapest Hotel) به کارگردانی وس اندرسون (Rushmore, Moonrise Kingdom) براساس داستان های استیون زوئیگ، بازی کرد. از بازیگران دیگر این فیلم عبارتند از: رالف فاینز، جود لاو، تام ویلکینسون، ویلم دفو، هاروی کیتل، جف گلدبلوم و غیره.

آدرین برودی در فیلم بک ترک

سپس در تریلر رازآلود “بک‌ترک” (Backtrack) به کارگردانی مایکل پترونی، فیلمنامه نویس آثاری چون Queen of the Damned بازی کرد. سپس در فیلم “تشریفات مذهبی” (The Rite) نقش پیتر بور روان شناس را ایفا کرد که متوجه می شود موکلینش آن افرادی که او تصور می کند نیستند. در همان سال در سریال زندگی نامه ای “هودینی” (Houdini) به کارگردانی اولی ادل (Ring of the Nibelungs, Times Сhange You) حضور یافت.

در سال 2015 در کنار جکی چان و جان کیوساک در فیلم تاریخی “شمشیر اژدها” (Dragon Blade) به کارگردانی دنیل لی حضور یافت. فیلم Bullet Headshot به کارگردانی پل سولت (Grace, Dark Summer, Tales of Halloween) در سال 2017 اکران شد. آنتونیو باندراس، جان مالکوویچ و روری کالکین (برادر مک کالی کالکین) در این فیلم حضور داشتند.

زندگی شخصی

برودی در اوایل دهه 90 با اسکای نلر مدل رابطه داشت و سپس به خاطر مونا مسئر خواننده و بازیگر او را ترک کرد. با این حال رابطه جدید هم دیری نپایید.

آدرین برودی و لارا لیتوی

در سال 2007 با السا پاتاکی بازیگر آشنا شد اما رابطه آنها به ازدواج یا نامزدی ختم نشد. در حال حاضر پاتاکی با کریس همسورث ازدواج کرده و برودی نیز با لارا لیتوی مدل نامزد است. آدرین هرگز ازدواج نکرده و فرزند ندارد.

آدرین برودی در امروز

درام نظامی “بمباران” (Air Strike) به کارگردانی شیاو فنگ فیلم دیگر او بود که با جکی چان و بروس ویلیس همبازی شد. فیلم تاریخی “امپراتور” (Emperor) اثر دیگر اوست که با سوفی کوکسان، توماس کرتشمن، الیور پلات و بیل اسکارسگارد، همبازی شد. کمدی “کنز” (Cannes) به کارگردانی کریستوفر تامپسون و فیلم Expiration از برایان تاکر دو اثر دیگر او هستند. آدرین در هر دو فیلم نقش اصلی را برعهده دارد.

این بازیگر در اوقات بیکاری در خانه است و با سگ هایش بازی می کند. او تصاویر شخصی و  فیلم های کوتاه روزمره اش را در حساب اینستاگرام خود به نمایش می گذارد.

فیلم شناسی

  • Home at Last – 1988
  • پادشاه تپه – King of the Hill – 1993
  • گلوله – Bullet – 1995
  • آخرین باری که خودکشی کردم – The Last Time I Committed Suicide – 1997
  • خط باریک سرخ – The Thin Red Line – 1998
  • تابستان سم – Summer of Sam – 1999
  • پیانیست – The Pianist – 2002
  • روستا – The Village – 2004
  • کینگ کنگ – King Kong – 2005
  • کادیلاک رکوردز – Cadillac Records – 2008
  • Splice – 2009
  • غارتگران – Predators – 2010
  • جدایی – Detachment – 2011
  • هتل بزرگ بوداپست – The Grand Budapest Hotel – 2014
  • شمشیر اژدها – Dragon Blade – 2015
  • Bullet Head – 2017

تصاویری از آدرین برودی

kinopoisk.ru
kinopoisk.ru
kinopoisk.ru
kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. نام نام

    آذر 27, 1400

    کراش عالمین

    پاسخ

  2. F.S

    دی 10, 1399

    بسیااااار بازیگر ماهری هست ، عالی

    پاسخ