معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه “تین ولف” (Teen Wolf)

زمانی که درام های نوجوانانه ماورایی تلویزیونی در اوج بودند “تین ولف” پخش شد. شاید تصور کنید داستان های گرگینه های نوجوان کلیشه شده باشد و به زودی محبوبیت اش را از دست بدهد. جف دیویس، خلق تین ولف، با آوردن اساطیر و ویلن های محبوب توانست دنیای جذابی را خلق نماید.

داستان دیگری از جوانی، عشق ممنوعه که در عین تکراری بودن خاص بود. این داستان همه عناصر را به یک باره داشت: کنایی، طنز، جذاب، جدی، منطقی، مهیج و خطرناک. دیلن اوبرایان جذاب ترین جنبه این سریال بود و زمانی که عقب کشید سریال به پایان رسید. این سریال جذاب بود و اگر می خواهید عطش خود به این سریال را رفع کنید، در اینجا می خواهیم سریال های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. جادوگران – The Magicians – 2015

نسخه آمریکایی و تلویزیونی “هری پاتر” با یک داستان مخصوص بزرگسالان و طرح داستان متفاوت (زیرا صادقانه بگوییم هیچ چیز آن شبیه هری پاتر نیست). داستان کوئنتین کلدواتر که در دانشگاه بریکبیلز به یادگیری جادوگری می پردازد. او با آگاهی بیشتر درباره قدرت های جادویی خود با نیروهای تاریک رو به رو می شود. جولیا گرچه نتوانسته به دانشگاه جادوگیری وارد شود اما رویاهایش را به راحتی رها نمی کند.

همچنین بخوانید: اگر سریال 100 را دوست دارید این 14 سریال را تماشا کنید


14. داستان ترسناک آمریکایی – American Horror Story

یک سریال هفت فصلی  که به صورت چندین مینی سریال ساخته شده است. بنابراین هر فصل داستان خود را داشته و داستان آن در فصل بعدی ادامه پیدا نمی کند. داستان های تخیلی آن گاهی اوقات به وقایع حقیقی اشاره کرده و داستان ها فعالیت های ماورایی و ترسناک را شامل می شود. یک سریال خوش ساخت که گرچه داستان هایش مداوم نیست اما صحنه های سرگرم کننده را ارائه می دهد. علائم ماورایی در قالب روزهای طلایی تین ولف نمایش داده می شود.

همچنین بخوانید: اگر سریال تلویزیونی تابو (Taboo) را دوست دارید این 10 سریال را تماشا کنید


13. لوسیفر – Lucifer

در تین ولف گرگینه شرارت را دیده ایم که می خواست جهان را نابود کند. در این سریال اهریمن دیگری را میبینیم، یک پلیس که شیطان در پرونده ها به او کمک می کند. یک شخصیت پردازی زیبا درباره شخصیت هایی که به جای شرارت شورش می کردند. در این سریال شخصیت های کتاب مقدس مانند فرشتگان و قابیل نمایش داده می شوند. این سریال هم مانند تین ولف دنیای حقیقی و اساطیری را باهم ادغام می کند و همچنین اجرای شخصیت ها دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر سریال دختر جدید (New Girl) را دوست دارید این 18 سریال را تماشا کنید


12. مردگان متحرک – The Walking Dead – 2010

داستان بقا و زنده ماندن در یک دنیای آخرالزمانی و زامبی گونه که یک ویروس زامبی جمعیت جهان را نابود کرده و انسان ها را به هیولاهای آدمخوار تبدیل می کند. در این میان یک پلیس از کما برخواسته و با دیدن دنیای اطراف خود متوجه می شود که باید برای زنده ماندن تلاش کند. با دیدن این سریال متوجه می شوید در این دنیای خطرناک باید با حفظ اخلاقیات برای زنده ماندن تلاش کنید.

همچنین بخوانید: اگر سریال تاج (The Crown) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


11. خون حقیقی – True Blood – 2008-2014

پس از معرفی خون مصنوعی  دیگر خون آشام ها مجبور نیستند خود را پنهان کنند و در روز روشن به کنار انسان ها می آیند. دو سال پس از این ظهور، بیل کمپتون، خون آشام 173 ساله (استیون مویر) به لوئیزیانا بازمی گردد. سریال داستان سوکی استاکهوس (آنا پاکوئین)، یک پیشخدمت بار است که پس از آشنایی با بیل روابط شان دچار فراز و نشیب می شود. این سریال با داشتن شخصیت های مختلف گرگینه، دگرپیکر، جادوگر، پریان و حوریان می تواند عطش شما را به این سریال ها رفع کند. با این حال شخصیت های اصلی این سریال گرگینه ها هستند و اگر طرفدار تین ولف هستید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


10. گریم – Grimm

یک سریال مشابه “سوپرنچرال” (Supernatural) درباره داستان نیک برکارت، یک کارآگاه که متوجه می شود به نسل شکارچی ها یا گریم ها، افرادی که نسل ها به دنبال موجودات ماورایی بودند، تعلق دارد. عنوان گریم شاید شما را به یاد برادران گریم و داستان های آنان بیندازد و در حقیقت هم از آن داستان ها و چند داستان دیگر الهام می گیرد. این سریال در شش فصل تولید شد و به دلیل نویسنده اش دیگر ادامه نیافت. عجیب است زیرا این سریال با امتیازات بالا رو به رو شد.

همچنین بخوانید: اگر سریال پانیشر (The Punisher) را دوست دارید این 11 سریال را تماشا کنید


9. دیو و دلبر – Beauty and the Beast

سریال های دیگری وجود دارند که مضامین زیبا، بازیگران موفق و سناریوهای جذاب را ارائه می دهند. این سریال ها تنها به یک داستان جذاب نیاز دارند. این سریال یکی از آنهاست و تنها مشکل آن عدم انسجام داستان است. این سریال کاملا مامورایی نیست، بیشتر جنبه های علمی تخیلی دارد. کاترین چندلر شاهد قتل مادرش بوده و نزدیک بود خودش هم قربانی شود اما یک مرد زندگی او را نجات داد. مشخص می شود این مرد، وینسنت کلر، سربازی بوده که گفته می شود از دنیا رفته است. او انسان نیست و همین موضوع از فصل اول ما را به خود جذب می کند. اما از فصل دوم تا فصل چهارم که فصل آخر بود، ضعیف شد. حیف است که این سریال با وجود بازیگران درخشان، داستان زیبا و خوش ساخت بودن به چنین سرنوشتی دچار شد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور اندرو لینکلن (Andrew Lincoln)


8. میدنایت، تگزاس – Midnight, Texas

یک سریال اقتباسی از رمان شارلین هریس درباره یک روانی جوان به نام منفرد برناردو که به شهر کوچک میدنایت در تگزاس می رود تا موجودان شبیه خود را پیدا کند. در این شهر خون آشام ها، جادوگران، اهریمن ها، دگرپیکرها، مزدورها و همه موجودات در کنار هم زندگی می کنند. اولین فصل فراتر از انتظارات ظاهر شد. پیش از شروع فصل دوم می توانید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور متیو مک کانهی (Matthew McConaughey)


7. ریوردیل – Riverdale

شاید این سریال حقیقتا ماورایی نباشد اما از مرزهای تریلر و سوپرنچرال گذشته است. داستانی براساس شخصیت های کامیک آرکی درباره آرکی و دوستانش که می خواهند راز مرگ یک دانش آموز را حل کنند. با افزایش محبوبیت این سریال، در حال حاضر فصل دوم آن ساخته شده و سری های دیگر آن در حال ساخت است. یک درام نوجوانانه که با واکنش های مثبت منتقدین مواجه شد و طرفداران خود را به دست آورده است. شخصیت های دبیرستانی و داستان های جذاب آن را به تین ولف نزدیک می کند. بنابراین در میان صحنه های تریلر و قتل، مشکلات دبیرستانی ها را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


6. واعظ – Preacher

یک سریال زیبا از سم کتلین، تهیه کننده “ّبرکینگ بد” (Breaking Bad) با همکاری ایوان گلدبرگ و سث روگن که در سال 2018 فصل سوم آن تولید می شود. داستان جس کاستر، واعظ یک شهر کوچک که به تازگی متوجه شده می تواند ذهن مردم را کنترل کند. او به همراه یک خون آشام ایرلندی به نام کسیدی و دوست دختر پیشین اش به نام تولیپ، باید خدا را پیدا کند. دامینیک کوپر با این فیلم طرفدارانش را افزایش داد. با این حال شخصیت کسیدی با بازی جو گیلگان بسیار جذاب است.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


5. داستان عامه پسند – Penny Dreadful

یک تریلر گوتیک ترسناک در قرن 19 که تمام آثار کلاسیک ترسناک را به شما یادآور می شود. با رخ دادن قتل های ترسناک، ونسا ایوز از یک تیرانداز آمریکایی، ایتان چنلدر و یک محقق به نام سر مالکولم مورای می خواهد تا به همراه هم با نیروهای شر مبارزه کنند. این سریال تمام عناصر سریال های ماورایی را ارائه می دهد. دورین گری، هیولای فرانکنشتاین، دراکولا و هرکسی را که ون هسلینگ مبارزه با آن را دوست دارد ارائه می دهد. این سریال امتیازات خوبی داشت اما نمی توانست طرفداران را جذب کند. با اینکه می توانست ادامه پیدا کند اما تصمیم گرفتند پس از فصل سوم به آن پایان دهند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر جان کرازینسکی (John Krasinski)


4. خاطرات خون آشام – The Vampire Diaries

پس از اینکه الینا عاشق استیون، خون آشام 150 ساله می شود زندگی اش تغییر می کند. با ورود برادر استیون، دمون اوضاع غیرقابل تصور خواهد شد. این سریال با داغ شدن فیلم های گرگ و میش (Twilight) پخش شد. اما این سریال مانند داستان بلا و ادوارد نیست. بلکه به شخصیت های پیچیده، داستان خوش ساخت و اجرای بازیگران بستگی دارد. این سریال در هفت فصل بسیار محبوب شد و طرفداران خود را به دست آورد. رفته رفته روایت این سریال بهتر و بهتر شدو گرچه داستان بسیار جذاب بود اما نتوانست بیننده را با خود همراه نگه دارد. پس از جدایی نینا دوبرو از فصل ششم، این سریال در فصل هشتم به پایان رسید.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


3. اصیل ها – The Originals

ادامه سریال خاطرات خون آشام که از آن  سریال بهتر از آب درآمد. مضامین گرگینه ها این سریال را به تین ولف بیشتر نزدیک می کند تا خاطرات خون آشام. داستان درباره اولین خانواده خون آشام هاست که خون آشام های دیگر از نسل او هستند. اجرای جوزف مورگان، دنیل گیلیز و فیبی تانکین این سریال موفق را تا فصل پنجم همراهی کرد. از آنجاییکه این افراد تاریخچه 1000 ساله دارند بنابراین می توانند داستان های جالبی را به نمایش بگذارند. در این سریال می توانید شاهد رقابت ها، مبارزات و داستان های این افراد باشیم.

همچنین بخوانید: اگه به سریال گمشدگان (Lost) علاقه دارید این 13 سریال را از دست ندهید


2. خون حقیقی – True Blood

TRUE BLOOD – Key Art

یک سریال محبوب که باعث درخشش الکساندر اسکارسگارد شد و تا فصل هفتم ادامه داشت. داستان درباره یک دورآگاه به نام سوکی استاکهوس است و خون آشام ها، گرگینه ها، جادوگران، دگرپیکرها و موجودات ماورایی دیگر را به نمایش می گذارد. کانال HBO بهترین سریال ها را تولید کرده است. شاید این سریال یکی از بهترین سریال ها نباشد، اما توانست طرفداران این ژانر را به خود جلب کند. یک سریال تاریک، جذاب و ترسناک که پرطرفدار بود. مضمون شوم آغاز فیلم الهام بخش کل داستان است. شخصیت اریک نورتمن را تماشا کنید زیرا عاشق آن خواهید شد.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


1. سوپرنچرال – Supernatural

نام سریال گویای همه چیز است. اگر این سریال را تماشا کنید حتما عاشق وینچسترها هستید. در غیر این صورت حتما آنها را تماشا کنید. سام و دین ونچستر اهریمن ها را شکار کرده و مردم را نجات می دهند. این سریال زیبا از اریک کریپک موجودات ماورایی را نشان می دهد. خون آشام ها، گرگینه ها، دگرپیکرها، ارواح، اهریمن ها، فرشتگان و همه در این سریال دیده می شوند. گرچه این سریال برای پنج فصل آماده شد اما اکنون فصل سیزدهم آن تولید می شود. با این حال گویا در ساخت آن زیاده روی کرده اند و اکنون داستان مسخره شده است. اما اگر 5 فصل آن را تماشا کنید عاشق آن می شوید.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (9)

بستن فرم

  1. mammarshz

    مرداد 17, 1401

    اسم شخصیت اصلی ریوردیل ارچی هست نه ارکی . archie

    پاسخ

  2. mobi

    اردیبهشت 30, 1401

    خاطرات یک خون اشام سریالی فوقالعاده جذابه و از همه سریالا بهتر بوده چرا رتبه 4 و اینکه اسم شخصیت های فیلم استیفن و داداشش دیمینو اشتباه نوشتین ویرایشش کنید

    پاسخ

  3. mobi

    اردیبهشت 30, 1401

    توی خاطرات خون اشام اسم عشق اول الینا، استیفنه نه استون و داداششم دیمینه نه دمون درستش کنید
    و نکته بعدی من عاشق سریال فوق العاده جذاب خاطرات یک خون اشامم ولی شما ازش ایرادایی گرفتین و گفتین که خوب نیست مخاطباشو نگه نداشت اتفاقن برعکس با جدا شدن از استیفن و دوس شدن با دیمن سریال جذاب تر عالی تر شد
    لطفا ویرایش کنید

    پاسخ

  4. امیر

    اردیبهشت 12, 1401

    سرتون در نمیاد لوسیفر ۱۳ اخع😐😂 بنظرم رتبه اول لوسیفر برید ببنید بعد رتبه بندی کنید

    پاسخ

  5. Fati

    دی 27, 1400

    سوپرنچرال واقعا محشره
    اصیل ها هم خیلی بهتر از خاطرات یک خون‌آشامه

    پاسخ

  6. نیلی

    شهریور 27, 1399

    کلا تین ولف و ومپایر دایریز و اوریجینالز و واکینگ دد خیلی خوبن

    پاسخ

  7. نیلی

    شهریور 27, 1399

    خون حقیقی خیلی مسخره تموم شد

    پاسخ

  8. ومپایر

    خرداد 20, 1399

    سلام ومپایر دایریز از اورجینالز و خون حقیقی و سوپرنچرال خیلی بهتره و رتبه ش بالاتره چرا توی رتبه ۴ قرار دادین؟؟؟

    پاسخ

    • کلاوس در پاسخ به ومپایر

      آذر 26, 1401

      اصیل ها امتیازش از خاطرات خون اشام خیلی بیشتره چیزی رو که نمیدونی چرا دربارش نظر میدی

      پاسخ