معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند

اگر بگوییم ما در عصر طلایی تلویزیون زندگی می کنیم، دروغ نگفته ایم. تلویزیون با وجود سرویس های پخش چون نتفلیکس، هولو و آمازون،  به یکی از منابع اصلی سرگرمی میلیون ها نفر تبدیل شده است. تا یک دهه پیش HBO به تنهایی تولید برنامه های تلویزیونی را برعهده داشت. گرچه هنوز هم برنامه هایی خوبی را تولید می کند، اما دیگر این مسئولیت را به تنهایی بر دوش نمی کشد. همانطور که در فهرست پایین خواهید دید، نتفلیکس در سال های گذشته، برنامه های باکیفیتی تولید کرده و HBO یک قدم از او عقب تر است. با این وجود، مستقیم به سراغ فهرست سریال های تلویزیونی این دهه (2010-2018) می رویم. توجه داشته باشید که سریال های تولید شده در سال 2010 یا بعد از آن در این فهرست قرار دارند. با پروشات همراه باشید.


16. آن شب – The  Night Of – 2016-2018

یکی از اولین سریال های HBO در این فهرست، که از یکی از اشعار نیسیم ایزیکیو، شاعر یهودی هندی، الهام گرفته است. نصیر “ناز” خان، یک دانشجوی آمریکایی-پاکستانی است که به قتل یک دختر در غرب نیویورک، و در شبی که در مهمانی بود، متهم شده است. جان استون، وکیل او، در جستجوی او برای یافتن عدالت و اثبات بی گناهی، با او همراه است. ریز احمد و جان ترترو برای این اثر با تحسین منتقدین مواجه شدند. تنش و فضای تاریک داستان بیننده را تا پایان با خود همراه می کند. پیشرفت و اوج گرفتن تدریجی داستان بیننده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


15. اقیانوس آرام – The Pacific – 2010

سریالی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، که ادامه مینی سریال “دسته برادران” (Band of Brothers) در سال 2001 محسوب می شود. همانند آن مینی سریال، “اقیانوس آرام” نیز بر فعالیت سربازان نیروی دریایی در عملیات اقیانوس آرام در جنگ تمرکز می کند. سپاه سربازان سریال سال 2001 و سه سرباز اصلی داستان که در عملیات جدایی اول در رژیم های مختلف قرار گرفند، از عناصر برجسته داستان به شمار می آیند. حقیقت گرایی و نکته سنجی باعث تحسین این سریال شد. تکنیک های فنی عوامل و اجرای زیبای بازیگران نیز جز نکات جالب بودند. دقیق شدن در روح و روان این سربازان از جمله تکنیک های هوشمندانه و تحسین برانگیز این اثر بود. این سریال نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

همچنین بخوانید: اگه به سریال گمشدگان (Lost) علاقه دارید این 13 سریال را از دست ندهید


14. مدیر شب – The Night Manager – 2016-2018

یک مینی سریال اقتباسی از رمان جان لوکاره به همین نام در سال 1993، که تام هیدلستون در آن نقش آفرینی دارد. جاناتان پاین مدیر یک هتل لوکس در مصر و همچنین یک سرباز اسبق جنگ است. او باید به دایره فعالیت های ریچارد روپر نفوذ کرده و درباره حمله تروریستی قریب الوقوع اطلاعات کسب نماید. این سریال با موفقیت اکران شد و با تحسین جهانیان روبه رو گشت، خیلی ها آن را “یکی از برترین سریال های جهان” می دانستند. این تحسین ها باعث شد تام هیدلسون و هیو لوری به خاطر نقش آفرینی خود جایزه گلدن گلوب کسب نمایند. لوکاره از اقتباس تلویزیونی رمانش راضی بود و معتقد بود که ارزشش را داشت. موسیقی متن این فیلم شنیدنی است، پس حتما آن را گوش دهید.

همچنین بخوانید: 13 سریال خارجی شبیه اسپارتاکوس که نباید از دست بدهید


13. کارلوس – Carlos – 2010

“کارلوس” یک فیلم زندگی نامه ای/مینی سریال آلمانی-فرانسوی، درباره زندگی کارلوس شغال آدمکش (ایلیچ رامیرز سانچز) ونزوئلایی انقلابی در سال های 1970، از اولین حملات او در سال 1973 تا دستگیری او در سال 1994 است. ادگار رامیرز این نقش را برعهده گرفت و پس از ایفای آن در مرکز توجه قرار گرفت. جنبه مستندگرایی داستان در کنار توجه به وقایع تاریخی و در کنار هم قرار دادن دو فرهنگ، از جمله موفقیت های این سریال بودند. این سریال با تحسین همگانی رو به رو شد و داستان و روایت آن بیننده را تحت تاثیر قرار داد. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد که تمام وقایع این فیلم حقیقی بوده و بی پرده در مقابل مان قرار گرفتند. حتما این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگه به سریال فرار از زندان (Prison Break) علاقه دارید این 15 سریال را از دست ندهید


12. آلیو کیتریج – Olive Kitteridge – 2014

یک مینی سریال چهار ساعته، براساس رمان الیزابت استرات در سال 2008، با بازی فرانسیس مک دورمند در نقش اصلی. این داستان که در مین رخ می دهد به چهار بخش تقسیم شده است، که هرکدام نقطه زمانی خاصی از رمان را نشان می دهند. آلیو یک معلم مدرسه بازنشسته، سختگیر و البته خوش قلب است، که به همراه همسرش هنری (ریچارد جنکینز) زندگی می کند. 25 سال است که آلیو با افسردگی، فقدان، حسادت و حساسیت نسبت به اعضای خانواده و دوستانش، دست و پنجه نرم می کند. اجرای مک دورمند در کنار کارگردانی لیسا چولودنکو با تحسین منتقدین ماوجه شد. این فیلم جایزه امی برترین مینی سریال و جایزه برترین ها برای دورمند، جنکینز و لیسا را به خانه برد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


11. یک قهرمان به من نشان بده – Show Me a Hero – 2015

یک مینی سریال اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته لیسا بلکین در سال 1999، درباره مقاومت های صلح آمیز یک محله در نیویورک در برابر سیاست های شهرنشینی در یونکرز و تاثیر آن بر کل شهر. گرچه این سریال در زمان پخش تماشاگران چندانی را به خود جلب نکرد، اما یک سریال خوش ساخت بود که توانست شخصیت های رمان را به خوبی شخصیت پردازی کرده و تحسین منتقدین و جوایز را از آن خود کند. اجرای زیبای اسکار آیزاک با تحسین مواجه شد، حتی در صحنه های طولانی که دیالوگ های زیاد هم ادا می کرد بازهم قابل تماشا کردن بود.

همچنین بخوانید: 12 سریال خارجی شبیه آینه سیاه (Black Mirror) که باید ببینید


10. فارگو – Fargo – 2014

یک سریال تلویزیونی براساس فیلمی به همین نام در سال 1996 به کارگردانی و نویسندگی برادران کوئن، که تهیه کننده این سریال نیز بودند. هر فصل سریال در مکان متفاوتی رخ داده و داستان، بازیگران و شخصیت های متفاوت دارد؛ با این حال هر فصل به کل داستان و فیلم اصلی مربوط است. این سریال را شگفتی تلویزیون می دانند. اولین فصل این سریال جایزه امی و گلدن گلوب سریال برتر را از آن خود نمود. فصل دوم با بازیگران متفاوت، با تحسین بیشتر مواجه شده و در 15 بخش نامزد اسکار شد. اگر فیلم فارگو را دوست دارید سریال را از دست ندهید.

همچنین بخوانید: معرفی 11 سریال کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


9. دروغ‌های کوچک بزرگ – Big Little Lies – 2017

سریال اقتباسی از کتاب پرفروش لیان موریارتی به همین نام که با پخش در سال 2017 از HBO با موفقیت رو به رو شده و جوایز مختلفی به دست آورد. موضوع اصلی داستان مشکلات شخصی، درگیری های احساسی و دو راهی های اخلاقی است. در مونترری کالیفرنیا قتلی رخ داده و خانواده های پنج کلاس اولین مورد بازجویی قرار می گیرند. در هر قسمت، رازهای سیاه خانوادگی آشکار می شود. ریس ویترسپون، شیلین وودلی، نیکول کیدمن، الکساندر اسکارسگارد، لورا درن و دیگران، از جمله بازیگران این سریال هستند. گرچه این سریال در ابتدا به عنوان مینی سریال تبلیغ شد، اما قرار است فصل دوم آن در سال 2019 پخش شود.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


8. مردم علیه او. جی. سیمپسون – The People v. O.J. Simpson – 2016

نامزد 22 جایزه امی، دریافت 9 جایزه امی و 2 جایزه گلدن گلوب، این سریال را به یکی از برترین ها بدل می کند. سارا پالسون، جان تراولتا، دیوید شیمر، استرلینگ کی براون و کوبا گودینگ، از بازیگران این سریال هستند. داستان درباره پرونده قتل او.جی. سیمپسون بوده و از کتاب جفری توبین با نام ” دویدن برای زندگی‌اش: مردم علیه او. جی. سیمپسون” (1997) اقتباس شده است. نویسندگی، کارگردانی و بازیگری این فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفته و داستان جذاب آن بیننده را تحت تاثیر گذاشته است. این سریال را نمی توان با هیچکدام از سریال های چند سال اخیر مقایسه کرد.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


7. کارآگاه حقیقی – True Detective – 2014

در فصل اول این سریال متیو مک کانهی و وودی هریسون حضور داشتند. داستان درباره تحقیقات کارآگاهی قتل ها در دوره فعالیت این دو شخصیت است. فلش بک ها و صحنه های فعلی داستان را به جلو می برند. اجرای زیبای این دو شخصیت، با یک داستان جذاب، توجه بیننده را جلب کرد، درحالی که منتقدین نیز رئالیسم داستان را تحسین می کنند. توجه به ساختارزدایی روان انسان و طیف های مختلف شخصیتی بسیار جالب می باشد. شخصیت های اصلی در مراسم مختلف نامزد شده و جایزه کسب کردند. اما فصل دوم با فصل اول قابل مقایسه نبود و درنتیجه امتیاز آن کاهش یافت.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های تلویزیونی انگلیسی زبان سال 2018 (تا به امروز)


6. وست ورلد – Westworld – 2017

با نزدیک شدن پایان سریال “بازی تاج و تخت”، استودیو HBO به سریال دیگری نیاز داشت تا شهرت خود را تکرار کند و به همین دلیل “وست ورلد” را خلق کرد. جاناتان نولان، که در مقایسه با کریستوفر نولان نادیده گرفته شده، درحالی که فیلمنامه اغلب فیلم های برادرانش را نوشته، ساخت این سریال را برعهده دارد. یک داستان علمی تخیلی وسترن در دنیای آینده که برای سرگرمی مهمانان ثروتمند یک پارک ساخته شده است. ربات های هوشمند از ساکنان این پارک هستند، اما زمانی که بخش هایی از گذشته را به یاد آورده و موجودیت خود را زیر سوال می برند، مشکل آغاز می شود. اجرای آنتونی هاپکینز و ایوان ریچل وود، این سریال زیبا با روایت های جدید، صحنه های اکشن و تردیدهای فلسفی، را به یک اثر دیدنی بدل نموده است.

همچنین بخوانید: حقایق جالبی درباره ایوان ریچل وود بازیگر سریال وست‌ورلد + تصاویر


5. نارکوس – Narcos – 2015-2017

یک فیلم درباره زندگی بزرگترین قاچاق چی کوکائین کلمبیا، پابلو اسکوبار، سردسته بزرگ ترین کارتل مواد مخدر جهان، و تلاش های سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا برای دستگیری او. گرچه داستان سریال برای همه آشناست اما بازی زیبای بازیگر نقش اصلی بیننده را با خود همراه می کند. ریتم سریال تند بوده و نقش آفرینی ها هوش از سرتان می برند. واگنر مورا با اجرا در نقش این شخصیت شما را تا پایان با خود همراه می کند، مخصوصا در دو فصا آغازین. با ورود رقیب اسکوبار در فصل سوم، داستان بعد تازه ای پیدا می کند. با توجه به تریلر داستان می توانیم بگوییم که فصل جدید هم همچنان جذاب است.

همچنین بخوانید: بهترین سایت‌ها برای دانلود رایگان فیلم و سریال


4. چیزهای عجیب – Stranger Things – 2016

یک داستان عجیب در شهر تخیلی هاوکینز در ایندیانا در دهه 80، که ناپدید شدن یک پسر جوان و وقایع ماورایی دیگر، از جمله ظهور یک دختر عجیب به نام الوین، الهام بخش حقیقت بزرگ تری است. روایت سریع، عناصر ترس و وحشت، و جلوه های بصری، از جمله دلایل جذابیت این اثر هستند. این سریال که در دهه 80 رخ می دهد برای طرفداران استیون اسپیلبرگ و داستان های استیون کینگ، می تواند یک اثر دیدنی باشد. گرچه از فضای دهه 80 الهام گرفته اما یک سریال ناب و اصیل است. بازیگران کودک بسیار موفق هستند، مخصوصا میلی بابی براون در نقش الوین. دنیای این سریال شما را در خود غرق می کند.

همچنین بخوانید: 65 سریال تلویزیونی که پیش از مرگ باید تماشا کنید


3. بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011

بازی تاج و تخت به عنوان معروف ترین سریال تلویزیونی جهان به معرفی نیاز ندارد. داستان از حماسه “ترانه یخ و آتش” جرج آر آر مارتین اقتباس شده است. بازی تاج و تخت یک داستان فانتزی در وستروس تخیلی است که هفت اقلیم برای دستیابی به تخت آهنین مبارزه می کنند. این خاندان براساس موقعیت، طایفه و باورهایشان از هم مجزا شده اند. هر کدام از آن ها با هم ارتباطی داشته و هرکدام برای رسیدن به تخت آهنین تلاش می کنند. با رویارویی آن ها با هم عشق های ممنوعه، خیانت، انتقام، مبارزه، خشونت و جنگ رخ داده و خون های آن ها سراسر قلمروشان را می پوشاند. تعداد زیاد بازیگران، جلوه های بصری نفسگیر، وقایع غیرقابل پیشبینی و شخصیت پردازی ها، از دلایل جذابیت داستان هستند.

همچنین بخوانید: 25 نظریه درباره بازی تاج‌وتخت که ممکن است درست باشد


2.  شکارچی ذهن – Mindhunter – 2017

شکارچی ذهن یک اثر رازآلود است که وقایع فراتر از مغز انسان را نشان می دهد. مغزی که همانند مغز انسان های عادی نیست. هولدن فورد و بیل تک دو مامور اف بی آی هستند که باید به حقیقت یک قاتل سریالی پی ببرند. این سریال، به عنوان یکی از برترین سریال های سال گذشته براساس کتابی به همین نوشته جان داگلاس، مامور پیشین اف بی آی، با همکاری مارک الشاکر، می باشد. این سریال ساخت دیوید فینشر به خوبی توانسته وقایع فیلم را به نمایش بگذارد. می گوییم به خوبی زیرا خالقین این سریال توانسته اند شخصیت ها و روایت ها را خلاقانه به تصویر بکشد.

همچنین بخوانید: 15 شخصیت سریال “بازی تاج‌وتخت” که نزدیک بود بازیگران دیگری آن‌ها را ایفا کنند


1. اشیای تیز – Sharp Objects – 2018

“اشیای تیز” به عنوان یک مینی سریال در سال 2018 پخش شده و فضای ترسناک و روانشناسانه آن تماشاگر را تحت تاثیر قرار داد. امی ادمز و پاتریشیا کلارکسون شخصیت های اصلی مادر و دختر این سریال هستند. ادمز نقش کمیل پریکر را ایفا می کند، گزارشگر جوانی که به دنبال قتل یک دختر نوجوان و ناپدید شدن چندین تن دیگر به شهر زادگاهش، ویندگپ بازمی گردد. کمیل در حین جستجوی راز قتل ها با حوادث گذشته خود، راز مرگ خواهرش و عشق بیمارگونه مادرش به دخترها که سبب مرگ شان شده، رو به رو می شود. در اوج داستان شاهد آزارهای فیزیکی و روانی، خودآزاری و تاریکی های روانی و خانوادگی مواجه هستیم.

همچنین بخوانید: 50 سریال خارجی برتر تاریخ سینما به انتخاب مخاطبان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. mahdi moradi

    خرداد 11, 1399

    سلام من چند وقتی که دنبال یه انیمیشن سریالی ام توش یه ازدها بود که خودش رو انداخت رو اتش فشان و مرد تاجش رو داد به یک لاک پشت و گفت مراقب باش و 5نشان پخش کرد تو دریا بعد یه مار تاج رو دزدید وحکومتظالمی تشکیل داد ماهی و اسب درساسس ولاک پشت و عروس دریایی 4تاش رو پیدا کردن و اینجوری بود همچین چیزی یادتون هست؟!

    پاسخ