معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه “برکینگ بد” (Breaking Bad)

بدون شک سریال برکینگ بد برترین سریال تلویزیونی ممکن است. شخصیت پردازی ها عالی است، روایت آن خیره کننده است و داستان آن هم کاملا گویا و مشخص است. اگر این سریال را دوست دارید، می خواهیم 15 سریال مشابه دیگر را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. پیکی بلایندرز – Peaky Blinders

از آنجاییکه شباهت این سریال با برکینگ بد اندک است در این جایگاه قرار دارد. در این سریال کل خانواده یک زندگی خلافکارانه را دنبال می کنند. گرچه می خواهند کسب و کار خود را قانونی کنند، اما این مسائل بر روابط آن ها تاثیر می گذارد و در فصل های پایانی میبینیم که از هم جدا میشوند. کیلین مورفی، تام هاردی و در فصل آخر هم ادرین برودی، دور هم جمع می شوند تا درباره گروه خیابانی واقعی در بریمینگهام  پس از جنگ جهانی اول، یک سریال بسازند. موسیقی فیلم بی نظیر، طراحی عالی، داستان و روایت خیره کننده و اجراها بسیار زیبا هستند. اگر می خواهید با یک زندگی مجرمانه خانوادگی آشنا شوید می توانید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این ۲۵ سریال را از دست ندهید


14. خانه پوشالی – House of Cards

گرچه شاید محبوبیت این سریال در حال حاضر در سایه اتهامات جنسی وارده بر کوین اسپیسی قرار گرفته باشد، اما با این حال این سریال یک اثر زیباست. فرانک و کلیر آندروود تشنه قدرت هستند و برای به قدرت رسیدن در کنار هم باید میان ازدواج و تعهدهای شخصیت خود تعادل ایجاد نمایید. اگر تمایل به قدرت در برکینگ بد بالاست، در این سریال بالاتر است. اگر در شهر والتر خطر و خیانت بود، در شهر خانه پوشالی، این خطرات و خیانت ها بیشتر هم هست.  سیاست خطرناک ترین و کثیف ترین بازی ممکن است و حتی از دردسر ساختن هم خطرناک تر است. خانه پوشالی این موضوع را ثابت می کند.


13. اصل و نسب – Bloodline

شخصیت های این داستان افراد بدی نیستند اما کارهای بدی انجام می دهند. این خانواده گذشته تاریک با رازهای پنهانی دارند و زمانی که به دور هم جمع می شوند پدر خانواده ناگهان از دنیا می رود. گرچه این سریال به درخشش برکینگ نزدیک نیست، اما شرایط روانی خانواده و روابط شخصی آنها، خوش ساخت بودن فیلم را نشان داده و تا حدی روابط پیچیده خانواده های سفیدپوست را ثابت می کند که در برکنیگ بد هم به خوبی نمایش داده شده بود.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های تلویزیونی انگلیسی زبان سال ۲۰۱۸ (تا به امروز)


12. نارکوس – Narcos

این سریال به این دلیل در این جایگاه قرار گرفت که شخصیت های اسکوبار و والتر وایت کمی تفاوت دارند. با این حال اگر از شخصیت والتر خوشتان آمده باشد بنابراین از پابلو اسکوبار، ارباب دنیای مواد مخدر نیز خوشتان می آید. در این سریال شاهد تبدیل شدن اسکوبار به چهره شاخص رئالیسم جادویی کلمبیا هستیم. تفنگ، خونریزی، بمب و دختران که همه شان در یک زندگی واقعی دیده می شوند. والتر وایت تنها صفحه ای از کتاب اسکوبار را ورق زد.


11. موجه – Justified

یک مارشال ایالات متحده در کنتاکی شبیه تیراندازهای وسترن در دوره مدرن است. این فیلم اکشن درباره مردی است که اسلحه اش به جای او سخن می گوید. او سپس به شهر زادگاهش بازمی گردد و ریلان گیونز که توسط تیموتی الیفنت اجرا می شود، هم باید با مردم زادگاهش کنار بیاید و هم با قوانین آن. برخی از دوستان دوران کودکی اش در فعالیت های غیرقانونی شرکت می کنند و این کار را مشکل می کند. موجه یک سریال خوش ساخت درباره روح و روان یک مرد است.

همچنین بخوانید: بهترین سایت‌ها برای دانلود رایگان فیلم و سریال


10. ددوود – Deadwood

یک سریال جنایی در سال های 1800 که پر از ویلن های مختلف و برهنگی است. در داکوتا شاهد چندین شخصیت تاریخی هستیم که در یک شهر معدنی همه برای بقا تلاش می کنند و اخلاقیات وجود ندارد. این جهان همانند جهان والتر بدون آشوب است و گریزی از آن وجود ندارد. یک فیلم محرک با تیراندازی و قاچاق مواد مخدر که می تواند برای طرفداران والتر جالب باشد.


9. ویدز – Weeds

یک سریال دیگر با 8 فصل که می تواند یک کمدی سیاه جالب باشد. در این داستان یک مادر بیوه برای حمایت از خانواده فروش ماری جوانا را آغاز می کند و ماری لوئیس پارکر نقش نانسی باتوین را به زیبایی ایفا می کند. یک سریال جالب شبیه برکینگ بد که یک خانواده در فعالیت های غیرقانونی درگیر می شوند.

همچنین بخوانید: ۶۵ سریال تلویزیونی که پیش از مرگ باید تماشا کنید


8. قتل: زندگی در خیابان – Homicide : Life on the Street

یکی دیگر از سریال های زیبا که تنها با تکیه بر داستان و روایت زیبا و بدون وجود ستارگان بزرگ، خوش درخشید. این سریال که به جرایم خیابانی می پردازد، همانند The Wire صحنه های زیبا را در کنار نویسندگی و فیلمنامه موفق قرار می دهد. اگر طرفدار برکینگ بد هستید این سریال را تماشا کنید.


7. فرزندان آشوب – Sons of Anarchy

یک سریال طولانی که تا به اینجا هفت فصل آن تولید شده است. این سریال درباره یک موتور سوار است و در کنار آن به مضامینی چون فساد، بی قانونی و نژادپرستی پرداخته می شود. در حقیقت او پس از مرگ پدرش رهبری عده ای از خلافکاران موتور سوار را برعهده می گیرد. داستان ترسناکی از خانواده ها، کلاهبرداری ها و خیانت ها در زندگی و کار که این سریال را به یک سریال جذاب تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید: ۲۸ انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


6. امپراتوری بوردواک – Boardwalk Empire

این سریال تلویزیونی آغاز درخشانی داشت و می توانست به سریال موفقی تبدیل شود اما رفته رفته درخشش اش را از دست داد. زیرا تمام ویژگی های لازم را دارا بود، داستانی براساس زندگی واقعی یک فروشنده مواد و سیاست مداری به نام ایناک اِل. جانسن که نام او در سریال به ناکی تامپسون تغییر یافت. مشاور این سریال مارتین اسکورسیزی بود و از جمله بازیگران درخشان آن می توان استیو بوشمی را نام برد. با این حال، احتمالا افزایش انتظارات مانع موفقیت این فیلم شد. اما چون زندگی مجرمانی چون میر لانسکی، ال کاپون، آرنولد راتستین و لاکی لوچیانو را به تصویر می کشد می تواند برای طرفداران برکینگ بد جالب باشد. ناکی می خواهد در عین حال هم با سیاست و جنایات کنار بیاید و ازدواج خود را حفظ نماید. این سریال می تواند به خوبی جانشین والتر باشد و بیننده را راضی کند.


5. شیلد – The Shield

یکی دیگر از سریال های نادیده گرفته شده، البته نه از لحاظ دریافت جایزه، از لحاظ جلب توجه مردم. داستان در لس آنجلس و براساس اتفاقات واقعی یک اداره پلیس رخ می دهد که شخصیت اصلی آن میک مکی با بازی مایکل چیکلیس است. در نتیجه فیلم از نگاه یک افسر پلیس به دنیای آشوب و جرایم نگاه می کند. گرچه این اثر یک اثر پلیسی است که اما نقطه قوت آن نمایش خشونت، فساد پلیس و تقلای انسانیت از سمت میک مکی است. بنابراین می تواند برای طرفداران برکینگ بد جانشین خوبی باشد.

همچنین بخوانید: ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما (انتخاب شده توسط بازیگران مطرح سینما)


4. سوپرانوز – The Sopranos

این سریال در کنار The Wire به جهان ثابت کرد که سریال ها می توانند هنری باشند. این داستان هم مانند برکینگ بد درباره رئیس مافیاست که می خواهد میان کار و خانواده تعادل ایجاد کند، نقش تونی سوپرانو یعنی رئیس را جیمز گاندولفینی ایفا می کند. در این داستان غذا نقش مهمی داشته و برای تونی بسیار مهم است. سوپرانوز یکی از بهترین سریال های جنایی تلویزیون است و می تواند جایگزین برکینگ بد باشد.


3. وایر – The Wire

این سریال تا پیش از زمان پخش برکنیگ بد بهترین سریال تلویزیونی محسوب می شد. یک سریال جنایی زیبا در خیابان های بالتیمور. گرچه روایت خطی کند است و داستان در پنج فصل به پایان می رسد، اما روایت بسیار جذابی دارد. با این حال تغییر چشم انداز از پلیس به مواد فروش تقلای میان قانون و جنایت را نشان می دهد. یکی از بهترین سریال های موجود که طرفداران برکینگ بد را راضی می کند.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ به همراه تریلر و خلاصه داستان


2. اوزارک – Ozark

از آنجاییکه این سریال توسط بسیاری نادیده گرفته شد، بنابراین امیدواریم با خواندن این فهرست به سراغ آن بروید. یک سریال از بیل دوبوک که تا حدی در راستای فیلم اخیرش “حسابدار” (The Accountant) و درباره مردی است که پولشویی میکند. با این حال، شباهت آن با برکینگ بد در همین است. شخصیت مارتی بیرد با بازی جیسون بیتمن که هم برای خلافکاران مکزیکی پولشویی می کند و هم یک مرد خانواده است که می خواهد برای خانواده اش زندگی راحتی را مهیا کند. او مرد آرامی است که زنش با شریک تجاری او به مارتی خیانت می کند، تقریبا مانند برکینگ بد. این فیلم از یک دیدگاه روان شناسانه روابط انسانی را نشان می دهد که از بیرون جذاب و از درون از هم پاشیده هستند. این سریال به دلیل زیبایی و شباهت هایش با برکینگ بد در این جایگاه قرار گرفت.


1. بهتره با ساول تماس بگیری – Better Call Saul

آیا شخصیت ساول گودمن در برکینگ بد را یادتان است؟ بله او سریال مخصوص خود را دارد. یک سریال زیبا که توسط سازندگان برکینگ بد ساخته شد و نه تنها از روایت بلکه از لحاظ فیلمبرداری شبیه برکینگ بد است. داستان درباره ساول است، اما پیش از آنکه با نام مستعار کار کند. داستان شخصی او و ارتباطش با شخصیت های دیگر می تواند برای طرفداران برکینگ بد جذاب باشد. از بین بازیگران این سریال شخصیت هایی چون گاس فرینگ، هکتور سالامانکا، توکو و مایک دیده می شوند. شخصیت پردازی زیبا، روایت هوشمندانه و موسیقی متن آن می تواند بر زیبایی این اثر تاثیرگذار باشد.

همچنین بخوانید: ۵۰ سریال خارجی برتر تاریخ سینما به انتخاب مخاطبان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. جاوید

    دی 6, 1399

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. بردیا

    آبان 28, 1397

    بهترین سایت فیلم و سریال ، لطفا به ژانر کمدی سیاه بیشتر بپردازید

    پاسخ