معرفی 13 سریال جذاب و دیدنی شبیه “گمشدگان” (Lost)

سریال تلویزیونی شش فصلی گمشدگان در ابتدا یک سریال چندان خاص نبود. تعداد  زیادی شخصیت، سقوط هواپیما، یک جزیره دوافتاده و بقا، مسائل تازه ای نبودند. اما سپس داستان اصلی آغاز شد. حرکت مسافران برای بقا، رخ دادن اتفاقات جدی، پدیده های شگفت انگیز، خطهای داستانی مختلف، “دیگران”، مرد سیاه پوش، پروژه ابتکار دارما، و همه چیزهای دیگر باعث شدند این سریال از بیرون متفاوت به نظر رسیده و داستان نفسگیر آن آغاز شود. پایان فصل 6 هم یکی از مسائل بحث برانگیز بود که گرچی برخی معتقد بودند بهتر بود ادامه آن ساخته شود اما این پایان بهترین پایان ممکن محسوب می شد.

چه چیزی گمشدگان را آنقدر خاص کرده که حتی پس از هفت سال هم دلمان برای این سریال تنگ می شود؟ در درجه اول داستان اصلی آن است که گرچه ایده آن به ذهن اغلب فیلمسازان می رسد اما در این سریال به اوج رسید. هر قسمت سریال چند لایه و عمیق بوده و به قسمت بعدی منجر می شود. همچنین در این سریال حدود 30 شخصیت وجود دارد که گرچه اداره کردن آن ها مشکل است اما با داشتن عمق و روابط مختلف شخصیت هایشان شکل گرفته است.

به طور خلاصه باید گفت برای اینکه یک سریال مشابه گمشدگان باشد، باید به مضامین آن اشاره کند: مردم دور افتاده، نجات یافتگان، سفر در زمان، خط های زمانی برابر، زیرکی، خصومت های شخصی، پدیده های عجیب، گروه های آشفته سازمان نیافته، جزیره های غیرقابل سکونت (یا شهرهایی که ترک آن ها مشکل است) و حتی موجودات ماورایی قدرتمند. در این فهرست می خواهیم مجموعه ای از سریال های مشابه گمشدگان را به شما معرفی کنیم که از لحاظ شخصیت ها یا وقایع ماورایی یکسان هستند. با پروشات همراه باشید.


13. سقوط پرواز 29 – Flight 29 Down – 2005-2007

داستان گروهی از نوجوانان که حین رفتن به یک ماجراجویی هواپیمای 15 نفره شان سقوط کرده و در جزیره دورافتاده ای در آرام جنوبی آواره می شوند. از آنجاییکه داستان و شخصیت ها عمق ندارند نمی توان این سریال را با گمشدگان مقایسه کرد. با دیدن 2 فصل این سریال نسخه ضعیف گمشدگان را تماشا می کنید.

همچنین بخوانید: اگه به سریال فرار از زندان (Prison Break) علاقه دارید این 15 سریال را از دست ندهید


12. هاون – Haven – 2010-2015

در شهر تخیلی هاون در نزدیکی مین، اتفاقات عجیبی رخ داده که توجه آدری پارکر، مامور اف بی آی را جلب کرده و برای یافتن آن به نیروی پلیس هاون ملحق می شود. او در طی تحقیقاتش علاوه بر رویارویی با موانع باید با مردم شهر و مشکلات شهروندان کنار بیاید. این سریال 5 فصلی که اقتباس ضعیف از استیون کینگ محسوب  می شود بیشتر به ژانر تحقیقاتی مربوط است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


11. مردم جدید – The New People – 1969

به نظر می رسد این سریال هم مسیر مشابهی داشت. داستان گروهی از دانش آموزان که پس از سقوط هواپیما در یک مزرعه هسته ای اقامت داشته و در آنجا حکومت خود را به وجود می آورند. این سریال 17 قسمتی تنها در مضمون بقا شبیه گمشدگان است، البته باید به زمان ساخت آن هم توجه کرد.

همچنین بخوانید: 12 سریال خارجی شبیه آینه سیاه (Black Mirror) که باید ببینید


10. طوفان قرن – Storm of the Century – مینی سریال تلویزیونی در سال 1999

به نظر می رسد استیون کینگ به شهر مین علاقه دارد. یک داستان کوتاه درباره طوفانی که به شهر کوچکی در نزدیکی مین حمله می کند. پس از این اتفاق راه های ارتباطی به شهر قطع شده و ساکنان هم نمی توانند شهر را ترک کنند. فضاهای رعب برانگیز خلق شده توسط کینگ و اتفاقات عجیب و غریب هیجان این داستان را به اوج میرساند.

همچنین بخوانید: معرفی 11 سریال کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


9. فرینج – Fringe – 2008-2013

یک سریال پلیسی از جی جی آبرامز، براساس داستان های ماورایی و فعالیت های فرینج دیویژن مامور اف بی آی که با اتفاق های ماورایی و عجیب رو به رو می شود. یک گروه 5 نفره احتمالا برخورد با یک دنیای موازی، آزمایش های بیولوژیکی، توانایی های ماورایی، تکنیکی فناوری و فعالیت های عجیب دیگر را بررسی می کنند. گرچه فهم این سریال دشوار به نظر می رسد، اما اینگونه نیست.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


8. بازماندگان – The Leftovers – 2014-2017

یک سریال از کانال HBO درباره یک فاجعه آخرالزمانی که 2% جمعیت جهان را ناپدید می کند. شهورندان مپلتون که عزیزان خود را از دست داده اند باید در عین ترس و وحشت با آن کنار بیایند. گروه های مذهبی، ارجاعات علمی، شخصیت های مرتبط به هم و فضاهای آخرالزمانی این سریال تلویزیونی را به یک داستان جذاب تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


7. کارناوال – Carnivàle – 2003-2005

داستان خیر و شر در زمان رکود بزرگ که شخصیت ها قدرت های ماورایی و عجیب دارند. از زنده کردن مردگان گرفته تا گرفتن جای خدا، که باعث می شود با هردو گروه خیر و شر احساس همدردی کنید. اگر به سریال هایی با مضمون گروه های مذهبی، فعالیت های ماورایی و قدرت های عجیب علاقه دارید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های تلویزیونی انگلیسی زبان سال 2018 (تا به امروز)


6. توئین پیکس – Twin Peaks – 1990-1991، 2017

یکی از بهترین سریال های تاریخ در شهر تخیلی توئین پیکس، که بسیار سورئال و گیج کننده می باشد. داستان با قتل دختری به نام لورا پالمر آغاز می شود. دیل کوپر، مامور اف بی آی باید در این باره تحقیق کند و با موجه شدن با اتفاقات ماورایی و عجیب، و قتل ناگهانی مردم، تصمیم به ترک شهر می گیرد. یک سریال تخیلی و در عین حال ترسناک.

همچنین بخوانید: بهترین سایت‌ها برای دانلود رایگان فیلم و سریال


5. زندانی – The Prisoner – 1967

مردی که می خواهد از کشور فرار کند بیهوش شده و خود را در روستایی می یابد که با دوربین های نظارتی، گروه های امنیتی و دستگاه های بالون مانند برای دستگیری فراریان، مجهز شده است و افراد به جای اسم کدهای شناسایی مخصوص دارند. قهرمان این داستان با شماره 6 خود را در میان این اتفاقات عجیب و توهمات به دام افتاده می بیند. زندانی که از زمان خود جلوتر بود، تقلای این شخص با زندان بان ها را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 65 سریال تلویزیونی که پیش از مرگ باید تماشا کنید


4. ویوارد پاینز – Wayward Pines – 2015-2016

یک مامور امنیتی آمریکایی خود را در شهری به نام ویوارد پاینز، که برای تحقیق درباره گم شدن دو تن از همکارانش به آنجا آمده، برای همیشه زندانی میبیند. پس از رسیدن به آنجا تصادف کرده و نمی تواند با همکارانش ارتباط برقرار کند. همسر و پسرش که از او خبر ندارند به دنبالش هستند. این تریلر رازآلود ترس و وحشت را بر شما مستولی می کند.

همچنین بخوانید: 28 انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


3. صد – The 100 – 2014-2017

داستان 100 زندانی که در دنیای آخرالزمانی به زمین فرستاده می شوند تا ببینند پس از فاجعه هسته ای این سیاره قابل سکونت هست یا نه. این زندانی ها متوجه می شوند که در این فجایع عده ای زنده مانده اند، زمین داران، کشاورزان و کوه نشینان. یک داستان مشابه فیلم هایی چون “سنت شکن” (Divergent)، “بازی های گرسنگی” (The Hunger Games) و “فراموشی” (The Oblivion)، البته با یک داستان متفاوت. این سریال توانست پس از پایان گمشدگان به این ژانر فرعی زندگی جدیدی ببخشد.

همچنین بخوانید: 50 سریال خارجی برتر تاریخ سینما به انتخاب مخاطبان


2. ۱۱٫۲۲٫۶۳ – مینی سریال در سال 2016

سریالی براساس رمان استیون کینگ، درباره فردی که در زمان به عقب بازگشته تا از ترور جان اف کندی، رئیس جمهور پیشین آمریکا، پیشگیری کند. جیمز فرانکو مردی است که در زمان گیر کرده زیرا اگر میان این دو حرکت کند باید همه چیز را از ابتدا آغاز نماید. سفرهای زمانی، پدیده های عجیب مرتبط با سیاه چاله ها و اتفاقات رازآلود، این داستان را به گمشدگان شبیه می کند. یکی از سریال های جذاب برای طرفداران گمشدگان و فیلم “اثر پروانه ای” (The Butterfly Effect).

همچنین بخوانید: فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) تا سال 2019


1. زیر گنبد – Under the Dome – 2013-2015

نزدیک ترین سریال به گمشدگان، درباره شهر چسترمیل در نزدیکی مین، که اکوسیستم سیاسی اجتماعی مخصوص خود را دارد و شخصیت های مرتبط، پدیده های عجیب مانند ظهور ناگهانی یک گنبد، مردم رازآلود، ظهور و مرگ افراد، استعاره های عجیب و تکراری در اطراف گنبد، از مضامین عجیبی هستند که استیون کینگ خلق کرده است. منابع محدود، مشکلات سیاسی و اجتماعی باعث می شود مردم این شهر برای بقا تقلا کنند. بازی های زیبا، شخصیت های عمیق، داستان جذاب و اتفاقات عجیب، این سریال ترسناک را به یک سریال دیدنی تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (22)

بستن فرم

  1. شاپور

    مرداد 21, 1402

    سریال from رو ببینید

    پاسخ

  2. فاتح

    فروردین 11, 1402

    هیچی لاست نمیشه هیچی
    بیشتر از 5بار کل سریال رو دیدم
    هیچ سریالی دیگه به دلم نمیشینه
    هیچ سریالی رو دیگه در حد لاست نمیبینم
    بشدت انتظار مخاطب رو بالا برد لاست.
    کاش میشد اسپین آفی براش ساخته بشه
    یا سریالی در حدش بیاد.

    پاسخ

    • mehdi در پاسخ به فاتح

      اردیبهشت 20, 1402

      دقیقا من هم هیچ سریالی مانند لاست ندیدم سال ۸۶ ویدئو کلوپ داشتم اون زمان فصل اول رو دیدم
      تا اینکه سال ۹۷ از اول دوباره دیدم
      و دوباره فصل پنج وشش موند
      سال ۴۰۰ دوباره از نوع سروع کردم و بالاخره تکمیل دیدم و هیچ فیلمی مانندش پیدا نمیکنم

      پاسخ

    • مهریار محمودخانی در پاسخ به فاتح

      تیر 30, 1402

      واقعا همینطوره این سریال را اگر صد بار هم ببینط باز هم جالب و پند دهنده هست

      پاسخ

    • سعید در پاسخ به فاتح

      مرداد 26, 1402

      سلام، در این مورد هم نظر هستیم، بعد از این که لاست رو دیدم دیگه هیچ سریالی لاست نمیشه واقعا یه چیز دیگه بود ، منم 4 بار تمومش کردم تمامه سریالو

      پاسخ

    • ali در پاسخ به فاتح

      آبان 2, 1402

      دقیقا همینه بخدا دیگه هر چی میگردم فیلم ب دلم نمیشینه کاش ندیده بودمش

      پاسخ

  3. jm

    شهریور 13, 1401

    سریال های زیر حتما ببنید:راننده تاکسی،ماندارین،کتاب بوبافت،قیام عثمان،سلجوقیان بزرگ،شکارچی ذهن،فارگو،آخرین امپراطوری،اصیل ها،لوسیفر.

    پاسخ

  4. Moj

    مهر 5, 1399

    Lost , prison break , money heist . همرو که خودت دیدی . ولی اینارم من دیدم . ببین 😀

    پاسخ

  5. ho3ein

    اردیبهشت 21, 1399

    اقا یه سریالی که میخکوبت کنه معرفی کنین خسته شدیم از قرنتینه فقط این سریال ها نباشه اینارو دیدم
    game of thrones
    the 100
    viking
    leftovers
    خاطرات یک خون اشام
    band of brothers
    see
    witcher
    westword
    sex education
    breaking bad
    peaky fucking blinders
    walking dead
    black mirror
    lucifer
    mony heist
    mr robot
    umberella academy
    اینارو یادم بود دیدم لطفا از اینا نباشه ولی سطح سریالی که معرفی میکنین لطفا به اینا بخوره

    پاسخ

    • Aylin در پاسخ به ho3ein

      اردیبهشت 25, 1399

      استرنجر تینگز و حتما ببین💚🌿

      پاسخ

    • علی در پاسخ به ho3ein

      اردیبهشت 26, 1399

      آب دستته بزار زمین و Dark را ببین

      پاسخ

    • AMIN در پاسخ به ho3ein

      خرداد 20, 1399

      حتما لاست رو ببین حتما

      پاسخ

    • GaGo در پاسخ به ho3ein

      مهر 18, 1399

      Banshee

      پاسخ

    • Serahhh در پاسخ به ho3ein

      اسفند 10, 1399

      Dark,pretty little liars

      پاسخ

    • نیما در پاسخ به ho3ein

      تیر 25, 1400

      فقط fringe

      پاسخ

    • شرمین در پاسخ به ho3ein

      مرداد 1, 1400

      سریال black sails رو ببین واقعا جالبه و the last kingdom

      پاسخ

    • ف در پاسخ به ho3ein

      مرداد 2, 1400

      بانشی

      پاسخ

    • Omid در پاسخ به ho3ein

      آذر 1, 1400

      بلک سایلس رابینسون کروزو

      پاسخ

      • شمالی در پاسخ به Omid

        دی 15, 1401

        ممنونم ازهم استانی عزیزم خانم باقری گرامی.
        همانطور که درمقدمه آوردید سریال لاست واقعا متفاوت است وهنوز بعدازگذشت چندسال ذهن انسان را درگیرخود میکنه. نظیر فیلم هفت و8میلیمتری وآثار متفاوت دیگر

        پاسخ

    • M در پاسخ به ho3ein

      دی 18, 1401

      از مردگان متحرک بترسید، گمشده، آخرین کشتی، آخرین پادشاهی،

      پاسخ

    • مجید در پاسخ به ho3ein

      تیر 15, 1402

      سریال اصیل ها جالبه

      پاسخ

    • jounior در پاسخ به ho3ein

      شهریور 5, 1402

      سریال عملیات ویژه شیرزن خیلی خوبه فقط کاملش نیومده تا الان پنج قسمت ازش اومده

      پاسخ