تصاویر و بیوگرافی کامل نیکول کیدمن از کودکی تا به امروز

نیکول مری کیدمن یک بازیگر، تهیه‌کننده و خواننده استرالیایی است. او تاکنون چندین جوایز از جمله یک جایزه اسکار، ۲ جایزه امی ساعات پربیننده، یک جایزه بفتا، ۴ جایزه گلدن گلوب و خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر زن دریافت کرده‌است.

کیدمن حرفه بازیگری خود را در سال ۱۹۸۳ در استرالیا و با فیلم کریسمس بوش آغاز کرد. پیشرفت او در سال ۱۹۸۹ با بازی در فیلم مهیج سکوت قبرستانی و مینی‌سریال تلویزیونی بانکوک هیلتون آغاز شد. اولین حضور او در هالیوود در سال ۱۹۹۰، در فیلم مسابقه‌ای روزهای تندر بود که در نقش مقابل تام کروز قرار داشت. او در ادامه برای دستیابی به شناخت بیشتر به بازی در نقش‌های اصلی فیلم‌هایی پرداخت از جمله فیلم رومانتیک درام دور و دورتر (۱۹۹۰)، فیلم ابرقهرمانی بتمن برای همیشه (۱۹۹۵)، فیلم جنایی کمدی-درام به خاطرش مردن (۱۹۹۵)، که برای آن یک جایزه گلدن گلوب برد و فیلم مهیج عاشقانه چشمان کاملاً بسته (۱۹۹۹). کیدمن دو بار به‌طور متوالی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی کردن در نقش فاحشه در فیلم مولن روژ! (۲۰۰۱) و بازی کردن در نقش ویرجینیا وولف در فیلم ساعت‌ها (۲۰۰۲) شد، که به خاطر بازی در فیلم ساعت‌ها، برنده جایزه شد و همچنین نامزدی گلدن گلوب هر دو فیلم را دریافت کرد.

کیدمن همچنان به درخشیدن در فیلم‌های تجاری موفقیت‌آمیز ادامه داد، از جمله فیلم مهیج-ترسناک دیگران (۲۰۰۱) و درام جنگی حماسی کوهستان سرد (۲۰۰۳). بعد از آن با بازی در فیلم‌هایی همچون تولد به موفقیت‌هایش ادامه داد و تحسین‌های زیادی را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۰ به واسطهٔ بازی خوبش در فیلم لانه خرگوش توانست نامزدی اسکار دیگری را بدست آورد.

اطلاعات کلی

نام نیکول مری کیدمن (Nicole Mary Kidman)
متولد 20 ژوئن، 1967 (30 خرداد 1346)
محل تولد هونولولو، هاوایی، ایالات متحده آمریکا
قد 180
شغل بازیگر، خواننده، تهیه کننده
وضعیت تأهل متأهل

بیوگرافی نیکول کیدمن

نیکول کیدمن یکی از بازیگران مطرح هالیوودی است که در 20 ژوئن 1967، در هونولولو، پایتخت هاوایی، به دنیا آمد. والدین او اسکاتلندی-ایرلندی بودند. آن‌ها کل زندگی‌شان را در استرالیا گذراندند. پدرش آنتونی دیوید کیدمن یک شیمیدان مطرح بود که درباره سلول‌های سرطانی مطالعه کرده و در آن زمان در پروژه‌های مهم ایالات متحده فعالیت می‌کرد. مادرش جانل ان مک میل کتاب‌های همسرش را ویرایش کرده و در جنبش حقوق برابر زنان در استرالیا فعالیت می‌کرد.

نیکول کیدمن در کودکی

زمانی که نیکول 4 ساله بود خانواده‌اش به استرالیا بازگشتند. زیرا پدرش در دانشگاه فنی سیدنی ارتقای شغلی یافته بود. در استرالیا خواهرش آنتونیا کیدمن متولد شد که یک روزنامه نگار مطرح است.

کیدمن اعتراف می‌کند که یک کودک بیش از حد خجالتی بود. او حتی لکنت هم داشت که سپس رفع شد. زمانی که سه ساله بود والدین اش او را به مدرسه باله بردند. رقص و تئاتر اولین سرگرمی جدی نیکول جوان بود. او در حین تحصیل در تئاتر اجرا می‌کرد و مهارت بازیگری‌اش را به نمایش می‌گذاشت.

نیکول کیدمن در جوانی

کیدمن پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به کالج ویکتوریایی هنر در دانشگاه ملبورن و تئاتر خیابان فیلیپ رفت. تحصیل در رشته بازیگری، هنرهای تجسمی و تاریخ تئاتر، سرگرمی جدید این ستاره در سنین حساس جوانی بود.

در سال 1984 سرطان سینه در مادر او تشخیص داده شد. این دختر 17 ساله مجبور شد تحصیل را موقتاً رها کرده و به عنوان ماساژور کار کند تا بتواند از لحاظ مالی خانواده را حمایت نماید، در این دوران مادرش مورد درمان قرار گرفت.

فیلم‌های او

اولین تجربه نیکول کیدمن در مقابل دوربین بازی در موزیک ویدیوی Bop Girl خواننده استرالیایی پاتریشیا ویلسون بود. سپس در فیلم “گروه سارقین بی‌ام‌اکس” (BMX Bandits) و کمدی رمانتیک “سوار بر باد” (Windrider) حضور یافت. نقش آفرینی او در فیلم اقتباسی از نمایش Emerald City دیوید ویلیامسون، نامزد جایزه بهترین بازیگر مکمل زن سینمای استرالیا در سال 1988 شد.

نیکول کیدمن در فیلم بانکوک هیلتون

کیدمن در اوایل جوانی در سریال “بانکوک هیلتون” (Bangkok-Hilton) حضور یافت و بازی‌اش مورد توجه عموم و منتقدین قرار گرفت. در سال 1989 در تریلر “سکوت قبرستانی” (Dead Calm) بازی کرد و با شهرت جهانی روبه رو شد. او برای اولین بار در ایالات متحده در فیلم “روزهای تندر” (Days of Thunder) در کنار تام کروز قرار گرفت و بعدها همسر او شد.

کیدمن در سال 1990 برای بازی در نقش مکمل فیلم “بیلی باتگیت” (Billy Bathgate) نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مکمل شد. روزنامه مشهور نیویورک تایمز درباره این بازیگر جوان نوشت و جذابیت و شوخ طبعی او را تحسین کرد. او سپس در فیلم “بتمن برای همیشه” (Batman Forever) نقش دکتر چیس مریدیان را بازی کرد و سپس در کمدی سیاه “به خاطرش مردن” (To Die For) حضور یافت. نقش‌های او همواره مورد توجه قرار می‌گرفت و نیکول کیدمن جایزه گلدن گلوب دریافت کرد.

نقطه عطف کارنامه بازیگری او بازی در نقش یک فاحشه در فیلم موزیکال “مولن روژ” (Moulin Rouge) بود. کیدمن و ایوان مک گروگر تمام آوازها را خواندند. این فیلم با واکنش‌های مثبت مواجه شد. نیکول کیدمن سرانجام جایزه اسکار دریافت کرد.

نیکول کیدمن در فیلم دیگران

نیکول کیدمن و همسرش تام کروز در آخرین فیلم استنلی کوبریک “چشمان کاملاً بسته” (Eyes Wide Shut) بازی کردند. کوبریک به مدت بیش از یک سال بر روی این فیلم اروتیک کار کرد. او یک ایده آلیست مشهور است. این کارگردان بارها فیلم را ویرایش کرد و حتی پس از فیلم برداری بازیگران را تغییر داد. کروز و کیدمن بیشتر اوقات برهنه بودند و نقش یک زوج را ایفا می‌کردند. گفته می‌شود بازی در این فیلم رابطه این دو را خراب کرد و مدتی پس از اکران فیلم این دو از هم جدا شدند.

گام بعدی در حرفه بازیگری نیکول کیدمن بازی در تریلر رازآلود “دیگران” (The Others) به کارگردانی آلخاندرو آمنابار بود. این فیلم فضای تاریکی داشته، داستان پیچیده‌ای دارد، پایان اش غیرمنتظره است و البته بازیگران آن بسیار خوب نقش آفرینی می‌کنند.

نیکول کیدمن و جایزه اسکارش

او سپس در فیلم “ساعت‌ها” (The Hours) از استفان دالدری که در سال 2002 اکران شد، حضور یافت. بازی در این فیلم باعث شد دومین جایزه اسکار و همچنین جایزه آکادمی فیلم بریتانیا را دریافت کند.

کیدمن در سال 2003 در فیلم “داگویل” (Dogville) لارس فون تریه حضور یافت. این فیلم پس از اکران با واکنش‌های مختلف رو به رو شد: در اروپا این فیلم را برترین موفقیت سینمایی می‌دانستند، در حالی که در آمریکا نظر منتقدین بی تفاوت تر بود. در این زمان بود که کیدمن تصمیم گرفت دیگر در فیلم این کارگردان بازی نکند. دلیلش عدم موفقیت فیلم در آمریکا و رابطه پرتنش بازیگران و کارگردان بود.

نیکول کیدمن و جایزه گلدن گلوب

نیکول کیدمن در فیلم “کوهستان سرد” (Cold Mountain) که در 7 قسمت نامزد اسکار شد، نقش آفرینی کرد. این بازیگر در همان سال 2003 در فیلم “ننگ بشری” (The Human Stain) که بسیار موفق بود در نقش اصلی ظاهر شد. با این حال او هم مانند ستارگان هالیوود دیگر آثار ضعیفی هم داشت: افسونگر (Bewitched) و همسران استپفورد (The Stepford Wives). که برای فیلم اول جایزه تمشک طلایی را دریافت کرد و فیلم دوم هم در گیشه شکست خورد. اما در سال 2005 فیلم “مترجم” (The Interpreter) اکران شد و کیدمن در کنار شان پن بازی کرد. این فیلم نه تنها به خاطر بازیگران اش بلکه به این دلیل که در ساختمان ملل متحد فیلم برداری شد، شهرت دارد. در گذشته اجازه فیلم برداری در این ساختمان داده نمی‌شد.

بازی او در فیلم “تولد” (Birth) با واکنش‌های مختلف رو به رو شد. پیش از اکران این فیلم در فستیوال فیلم ونیز آن را به پدوفیلی متهم کردند. این شایعات به این دلیل بود که شنیده می‌شد نقش اصلی فیلم با اجرای کیدمن باید با یک پسربچه 10 ساله رابطه جنسی برقرار می‌کرد. به همین دلیل این فیلم تنها در اروپا نمایش داده شد و هرگز در آمریکا اکران نشد. همچنین کیدمن به دلیل ایفای این نقش جایزه گلدن گلوب دریافت کرد. بازی دیگر او در نقش اصلی در فیلم “تهاجم” (The Invasion) بود.

کیدمن در سال 2011 به همراه نیکلاس کیج در فیلم روان شناسانه “تعدی” (Trespass) ظاهر شد. یک سال بعد کیدمن در فیلم “پیش از آن که بخوابم” (Before I Go to Sleep) بازی کرد. ریدلی اسکات تهیه کننده این فیلم بود و داستان آن درباره زنی است که هر روز از خواب بیدار شده و خود و دیگران را به یاد نمی‌آورد. کولین فیرث هم در این فیلم بازی کرد.

نیکول کیدمن در فیلم “پیش از آن که بخوابم”

یکی از کارهای اخیر او فیلم زندگی نامه‌ای “گریس موناکو” (Grace of Monaco) است که کیدمن در نقش گریس کلی بازی می‌کند. با این حال این فیلم با انتقاد رسانه‌ها مواجه شد و هیچ کدام از اعضای خاندان گریمالدی در اکران آن حضور نداشتند. طبق گفته وارثین، این فیلم با واقعیت تفاوت داشت.

نیکول کیدمن نه تنها به بازیگری پرداخت بلکه خوانندگی را نیز امتحان کرد. او به همراه خواننده پاپ بریتانیا، رابی ویلیامز، آهنگ Something Stupid را اجرا کرد که در دهه 60 میلادی توسط نانسی و فرانک سیناترا اجرا شده بود.

کیدمن یکی از بازیگرانی است که نه تنها در سینما موفق است بلکه از تبلیغات هم مبالغ بالایی دریافت می‌کند. او در اواسط سال‌های 2000 به چهره برند Chanel No. 5 تبدیل شد.

ویدیوی نقش آفرینی نیکول کیدمن گران قیمت‌ترین ویدیوی تاریخ تبلیغات جهان است زیرا این بازیگر 4 میلیون دلار دریافت نمود.

زندگی خصوصی او

نیکول کیدمن با همسر اولش تام کروز بیش از ده سال زندگی کرد. آن‌ها دو فرزند به نام‌های ایزابلا جین و کانر آنتونی را به سرپرستی گرفتند. درباره تفاوت مذهب، بارداری ناموفق و قرارداد ازدواج میان این زوج، شایعات بسیاری شنیده می‌شد. این بازیگر همواره درباره همسر قبلی‌اش با احترام یاد کرده و زندگی مشترک گذشته‌شان را گرم و صمیمی می‌داند.

نیکول کیدمن و همسر اول اش تام کروز

این بازیگر در سال 2005 با همسر فعلی‌اش، خواننده استرالیایی کیث اربن، آشنا شد. آن‌ها سال 2006 ازدواج کردند. مراسم ازدواجشان در سیدنی برگزار شد. در سال 2008 دخترشان سیدنی رز کیدمن-اربن به دنیا آمد. دو سال بعد دختر دومشان فیث مارگارت از طریق رحم جایگزین متولد شد.

نیکول کیدمن و همسر دوم اش کیث اربن

در پایان سال 2016 گفته می‌شد که این بازیگر 49 ساله باردار است. اما حقیقت نداشت. زیرا فرزند قبلی هم توسط خودش به دنیا نیامده بود. همچنین آن‌ها در نظر داشتند فرزندی از هند را به سرپرستی قبول کنند. این شایعات به دلیل خوشحالی و شادی بیش از حد او در تعطیلات سال نو، به وجود آمد. با این حال یک فرزند می‌توانست زندگی آنان را نجات دهد زیرا به نظر می‌رسید در آستانه طلاق قرار دارند.

نیکول کیدمن در امروز

نیکول کیدمن می‌خواهد زندگی نامه خود را بنویسد. در این زندگی نامه علاوه بر تجربه‌های سینمایی بسیاری از رازهای زندگی‌اش را بازگو می‌کند، از جمله رابطه‌اش با تام کروز، رابطه‌اش با فرزندان به سرپرستی گرفته شده و اعتیاد همسر فعلی‌اش به مواد مخدر. طبق شایعات، ناشران بسیاری حاضر شده‌اند در قبال پرداخت مبالغ هنگفت انتشار این خاطرات را برعهده بگیرند.

نیکول کیدمن و فرزندان اش

در زمستان 2017 فیلم “شیر” (Lion) در روسیه اکران شد. این فیلم براساس داستان واقعی ساخته شده است. و داستان پسری را نشان می‌دهد که گم شده و زمانی که بزرگ می‌شود راه خانه را پیدا می‌کند. کیدمن در این فیلم نقش مادر یک پسر کوچک به سرپرستی گرفته شده را بازی می‌کند. پیش از اکران این فیلم کیدمن بسیاری از تصاویر آن را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

نیکول کیدمن در فیلم “شیر”

پس از انتخاب دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا، این بازیگر به دلیل اظهاراتش درباره اینکه آمریکا باید از این رئیس جمهور حمایت کند، از چشم‌ها افتاد. حتی گفته می‌شود برخی از استودیوهای هالیوودی قرارداد خود با این بازیگر را لغو کرده‌اند.

کیدمن سخت کار می‌کند. در سال 2018 فیلم ابرقهرمانی “آکوآمن” (Aquamen) اکران می‌شود. نقش اصلی آن توسط جیسون ماموآ ستاره “بازی تاج و تخت” (The Games of Thrones) ایفا شده و کیدمن نقش مادر او را ایفا می‌کند.

فیلم شناسی

  • دنیای روح (Ghost World)
  • سکوت قبرستانی (Dead Calm)
  • روزهای تندر (Days of Thunder)
  • چشمان کاملاً بسته (Eyes Wide Shut)
  • مولن روژ (Moulin Rouge)
  • دیگران (The Others)
  • ساعت‌ها (The Hours)
  • داگویل (Dogville)
  • ننگ بشری (The Human Stain)
  • کوهستان سرد (Cold Mountain)
  • خز (Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus)
  • فقط باهاش کنار بیا (Just Go With It)
  • گریس موناکو (Grace of Monaco)

تصاویری از نیکول کیدمن

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم