معرفی 18 سریال جذاب و دیدنی شبیه “دختر جدید” (New Girl)

زمانی که جس به همراه نیک، اشمیت و کوچ به یک آپارتمان رفت، داستان زندگی این شخصیت ها در 30 سالگی شان را تماشا کردیم. با این حال کمدی های زیبایی مانند “ویپ” (Veep)، “پرورش شکست خورده” (Arrested Development)، “خانواده مدرن” (Modern Family)، “پارک ها و تفریحات” (Parks and Recreation)، “اداره” (The Office) وجود دارند، بازهم به کمدی های زیبا و رمانتیک نیاز داریم. این سریال از زویی دشانل بسیار محبوب بود و به همین دلیل در اینجا می خواهیم سریال های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


18. ممتاز – Privileged – 2008

یک سریال مشابه “دختر سخن چین” (Gossip Girls) درباره مگان، یک روزنامه نگار الهام بخش که با اخراج از کار دنیایش در آستانه فروپاشی است. لورل یک زن تاجر و ثروتمند است که او را به عنوان مدرس دو دختر دوقلویش رز و سیج در فلوریدا، منصوب می کند. زمانی که مگان می خواهد توجه او را جلب کند، با پالم پیچ ثروتمند آشنا می شود. عاشق شدن، روابط پیچیده و رفتارهای مگان از دلایل جذابیت این سریال هستند.

همچنین بخوانید: اگر سریال تاج (The Crown) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


17. گلی – Glee – 2009-2015

یک درام کمدی موزیکال دبیرستانی درباره کلوپ گلی، یک گروه نمایش دبیرستانی در دبیرستان ویلیام مک کینلی در اوهایو. با پیشبرد داستان، مدیر این کلوپ تصمیم می گیرد گروه را به روزهای اوجش بازگرداند و اعضای آن ریچل، فین، سانتانا و بریتنی تصمیم می گیرند به مدرسه کمک کنند و در عین حال به روابط و عشق و مواد مشغول هستند. به تدریج این گروه بیشتر رشد کرده و در رقابت ها پیروز می شوند. اگر به کمدی های موزیکال دبیرستانی علاقه دارید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


16. دگراسی: نسل بعدی – Degrassi: The Next Generation – 2001-2015

یک درام نوجوانانه برای نسل جدید، طولانی ترین سری از چندگانه دگراسی که پدیده فرهنگ عامه محسوب می شود. این سریال فرمول سریال های دیگر دگراسی را ادامه داده و داستان سال های نوجوانی دانش آموزان و مشکلات آنها را نشان می دهد. این داستان با نشان دادن مشکلات عامیانه نوجوانان و تابوهایی مانند رابطه جنسی، بارداری نوجوانان، زورگیری، تجاوز اطلاعات، مصرف مواد مخدر، تصویر بدنی، همجنسگرایی، خشونت خانگی، خشونت گروهی، خودآزاری، خودکشی، سقط، اختلال روانی، مرگ و مشکلات دیگر را نشان می دهد. این سریال با بیش از 14 فصل شوکه کننده و گاها شرم آور است و حقایقی را نشان می دهد که تا به حال برملا نشده است. یک اثر موفق و موفق ترین سریال دگراسی.

همچنین بخوانید: اگر سریال پانیشر (The Punisher) را دوست دارید این 11 سریال را تماشا کنید


15. نهر داوسون – Dawson’s Creek – 1998-2003

این سریال به نویسندگی ون در بیک با تب سریال های نوجوانانه دهه 90 آغاز شد و داستان داوسون و دوستانش از دبیرستان تا کالج را نشان می دهد. یک درام زیبا که تمام طرفداران می توانند با آن ارتباط برقرار کرده و از آن لذت ببرند. این سریال با ادامه ژانر نوجوانان توانست این ژانر را محبوب تر نموده و در این لیست جای بگیرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور اندرو لینکلن (Andrew Lincoln)


14. پارک ها و تفریحات – Parks and Recreation – 2009-2015

این فرد ران سوانسون است. یکی از جالب ترین و خنده دارترین شخصیت های مرد تاریخ تلویزیون. او مسئول دپارتمان پارک ها و تفریحات شهر پاونی است که لسلی ناپ تنها کارمند حقیقی و مسئول انجاست. نفرت سوانسون از دموکراسی، کندی تام هاورفورد، بی تفاوتی آوریل و کمبود شخصیت های دیگر، باعث می شود لسلی برای موفقیت این مکان هرکاری کند. مضمون کار-خانواده و کمدی بودن آن را به “دختر جدید” نزدیک می کند. اجرای بازیگران و نویسندگی باعث برتری این سریال شده است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور متیو مک کانهی (Matthew McConaughey)


13. اداره – The Office – 2005-2013

سریالی براساس یک سریال بریتانیایی به همین نام ساخت استیو کارل که فیلمنامه موفق، جوک ها، داستان جالب و شخصیت پردازی ها آن را به یک اثر موفق تبدیل کرده است. این سریال به صورت مستند و با یک دوربین ضبط شد، به همین دلیل بسیار دیدنی است. متاسفانه افت کیفیت فصل های پایانی باعث شد این سریال برخلاف نسخه بریتانیایی ادامه پیدا نکند. با این حال نبوغ کمدی استیو کارل آن را دیدنی کرده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


12. جفت – Coupling – 2000-2004

سریالی به نویسندگی استیون موفات، نویسنده “دکتر هو” (Doctor Who) و ” شرلوک” (Sherlock) که یکی از بهترین سریال های کمدی بریتانیایی است و مانند اغلب سریال های دیگر درباره زندگی شش شخصیت اصلی در اوایل سی سالگی است. سبک نمایش این سریال یکی از نقاط قوت آن است. طنز قدیمی بریتانیایی باعث برتری این سریال شده است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر جان کرازینسکی (John Krasinski)


11. گلدبرگ ها – The Goldbergs – 2013

یک کمدی نامتعارف دیگر که در هر فصل دیدنی تر شد. ادم گلدبرگ بزرگسال راوی آن است که به سال های دهه 80 در کودکی بازمی گردد. این داستان تمام جنبه های یک خانواده معمولی را نشان می دهد: والدین سخت گیر، والدین واقع بین و قدیمی، پدر بزرگ جالب و باحال، خواهران و برادران یاغی و سرکش. با این که داستان دهه 80 را نشان می دهد اما عناصری از اینجا و آنجا را نیز دارا است.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


10. اسکرابز – Scrubs – 2001-2010

این داستان ما را زندگی انترن های پزشکی بیمارستان قلب سکرد می برد. طنز تند و تیز و ریتم تند فیلم باعث شهرت و محبوبیت این سریال شد. گرچه این سریال در نه فصل ادامه یافت، اما بازیگران اصلی و داستان شان تنها تا فصل هشت ادامه داده شد. پایان فصل هشت قرار بود پایان فیلم باشد و کاش همینطور بود. با این حال فصل نهم با داستان و بازیگران جدید ساخته شد که موفق نبود و سرانجام لغو شد.

همچنین بخوانید: اگه به سریال گمشدگان (Lost) علاقه دارید این 13 سریال را از دست ندهید


9. دختران – Girls – 2012-2017

سریالی با بازی لنا دانهام درباره داستان چهار زن که در نیویورک زندگی می کنند. این سریال زنانه از شخصیت های زندگی دانهام الهام گرفته است. یک سریال محبوب دیگر از HBO که توانست وقایع حقیقی زندگی زنان نقش اصلی فیلم را نشان دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


8. دنیای مالکولم – Malcolm in the Middle – 2000-2006

داستان مالکولم ویکرسون، فرزند سوم از پنج فرزند که فرزند وسط می باشد. او نابغه ای است که اغلب مورد تمسخر اطرافیان قرار گرفته و مادر سختگیر و پدر دوست داشتنی و ساده اش او را به دردسر می اندازد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های درام کره ای که در سال 2019 پخش خواهند شد


7. بروکلین نه-نه – Brooklyn Nine-Nine – 2013

داستانی در بخش تخیلی 99 اداره پلیس نیویورک سیتی در بروکلین، که به دلیل جذابیت و طنزی که در هر فصل بیشتر می شد، طرفداران خود را به دست آورد. این سریال شخصیت های مختلفی دارد، مانند جیک پرالتای بی خیال، کاپیتان هالت عبوس، سانتیاگوی قانون مند، بویل احساسی، دایاز رازآلود و هیچکاک ناتوان و اسکولی. این گروه طی روزمرگی های خود مانند یک خانواده کوچک در مشکلات در کنار هم هستند. اندی سمبرگ در نقش جیک درخشیده و جذابیت اش شخصیت های دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد. یک داستان تخیلی، زیبا و روزمره از یک دیدگاه جالب.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های کره ای در سال 2018


6. پروژه میندی – The Mindy Project – 2012-2017

سریالی درباره زندگی میندی لاهیری، پزشک زنان، که در بخش پزشکی در نیویورک زندگی می کند. گرچه شخصیت های دیگری نیز در کنار او وجود دارند اما داستان درباره میندی و تلاش او برای تعادل زندگی شخصی و حرفه ای اش است. یک کمدی جالب و طنز که در شش فصل خود نقدهای مثبت دریافت کرده باشد.

همچنین بخوانید: اگر مجموعه تاپ گیر (تخت‌گاز) را دوست دارید، این 12 برنامه را از دست ندهید


5. نظریه بیگ بنگ – The Big Bang Theory – 2007

داستان دیگری از “دختر جدید” درباره گروهی از جوانان: پنی که در آپارتمان کنار لئونارد و شلدون زندگی می کند، دانشمندی که در دانشگاه کار کرده و دوست هاوارد و راج است، دو نابغه دیگر. شخصیت های خاص، مخصوصا شلدون، باعث جذابیت این سریال می شوند. ارجاعات مختلف سریال، از نظریه ریسمان استیون هاوکینگ تا زمین میانی “ارباب حلقه ها” (The Lord of the Rings) در این سریال وجود دارد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم رما (Roma) را دوست دارید این 15 فیلم را از دست ندهید


4. نارنجی مد جدید است – Orange Is the New Black – 2013

یک سریال دیدنی دیگر که در سال های اخیر محبوبیتش بیشتر شده است. پایپر چپمن “دختر جدید” این سریال است. اما به جای نقل مکان به یک آپارتمان جدید به یک سلول در زندان رفته است. این سریال به دلیل طنز تلخ خود محبوب بوده و به مسائلی چون فساد، مواد مخدر و شرایط زندان می پردازد. امی این شرایط را به یک درام تبدیل کرده و می توانید مضامین مختلف را در این سریال ببینید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم ترمینال (Terminal) را دوست دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


3. ساینفلد – Seinfeld – 1989-1998

یک سریال محبوب دیگر که بین طرفداران و منتقدین محبوب شد. یک اثر کلاسیک که مضمون خاصی ندارد زیرا اغلب قسمت ها بر موضوعات پیش پا افتاده تمرکز می کنند. شاید هم این مسائل برای مردم جالب تر است. داستان درباره حرفه جولیا لوئیس-درفوس است که در کمی “ویپ” (Veep) هم درخشید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


2. دوستان – Friends – 1994-2004

یکی از موفق ترین و محبوب ترین سریال های حرفه بازیگران این سریال، مخصوصا جنیفر انیستون که مانند “دختر جدید” در نقش ریچل حضور یافت. کمدی زیبا، نویسندگی موفق و شخصیت پردازی ها در طی چند سال، این سریال را به محبوب ترین اثر ژانر خود تبدیل نمود. شخصیت چندلر بینگ از متیو پری نیز یکی از جالب ترین و البته نادیده گرفته شده ترین شخصیت های داستان است.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


1. آشنایی با مادر – How I Met Your Mother – 2005-2014

سریالی درباره داستان زندگی تد و وستانش که به ژانر کمدی رمانتیک تعلق دارد. داستان زیبا و روایت آن درباره مادر، همسر تد موزبی، آن را رمانتیک کرده است. جزئیات زیبا و پیچیدگی ها روایت آن را جذاب و دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم آواتار (Avatar) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. سعید

    فروردین 6, 1402

    سلام
    کسانی که مشکل بینایی و یا سواد را دارن چه باید بکنن چون بیشتر سریال‌های عالی یا در کل زیرنویس هستن و یا یک الی دو فصل دوبله و مابقی بازم زیرنویس سریال هایی مثل صدنفر سریال ۲۴ و غیره.

    پاسخ