معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه “تابو” (Taboo)

“من با شرارت وجود تو آشنا هستم زیرا زمانی بخشی از آن بودم.” یک دیالوگ معروف از سریال “تابو” که نشان دهنده فضای شوم این سریال بریتانیایی است. فصل اول 8 قسمتی آن که در 7 ژانویه 2017 از بی بی سی پخش شد، با حضور استیون نایت، تام هاردی و چیپس هاردی ساخته شد. این سریال تماشاگران را به دهه 80 می برد، زمانی که جیمز دلانی با 14 الماس ربوده شده از آفریقا به انگلستان بازمی گردد. دلانی پس از مرگ پدر پس از یک دهه بازگشته تا میراث خود را به دست آورده و مسیر خود را طی کند.

مضامین تاریک، زمینه گوتیگ و پوشش رهبانیت، بر محور ضدقهرمان تاریک آن می چرخد. عناصر تکان دهنده و رازآلود، اجراهای خیره کننده و خشونت، این سریال را جذاب می کند. اگر تا به اینجا توجه شما را به این سریال جلب کرده باشیم، بهتر است به آن نگاهی بیندازید. اگر سریال را تماشا کرده باشید، به دنبال سریال دیگری هستید تا نام های مشابه، عناصر مشابه رداهای بلند و کلاهای جالب، گنجینه های گم شده، احساسات ماورایی و زمینه ای تاریک را تماشا کنید. پس منتظر چه هستید؟ با این سریال ها به گذشته وحشیانه و جذاب بروید. در اینجا می خواهیم 10 سریال مشابه تابو را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. پیکی بلایندرز – Peaky Blinders – 2013

اولین فیلمی که پس از سریال تابو به ذهن مان می رسد قطعا پیکی بلایندرز است. داستان در دوران پس از چنگ جهانی اول رخ می دهد و به زندگی تامی شلبی می پردازد، کسی که در بیرمینگهام امپراتوری غیرقانونی دارد. این سریال که توانست امپراتوری آشفته بریتانیا در آن زمان را نشان دهد، ضدقهرمان خود را به عنوان شخصیت اصلی نشان می دهد. این درام زیبا خوش سبک، دیدنی و پر از صحنه های ترسناک است که استیون نایت، یکی از سازندگان “تابو” آن را خلق نمود. بنابراین حتما باید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر سریال دختر جدید (New Girl) را دوست دارید این 18 سریال را تماشا کنید


9. داستان عامه پسند – Penny Dreadful – 2014

آیا به عناصر گوتیک روایت تابو علاقه دارید؟ پس این سریال را تماشا کنید. یک سریال به نویسندگی جان لوگان و کارگردانی سام مندس، که شما را به دوره ویکتوریا می برد. این سریال که تقریبا تمام هیولاهای آن دوره از دورین گری گرفته تا مینا هارکر، ون هسلینگ، کنت دراکولا، فرانکنشتاین و غیره را نشان می دهد، شما را به دنیای قتل و خونریزی و شرارت خواهد برد. جلوه های ویژه افزوده شده، به خصوص پس از فصل دوم، جذابیت آن  را افزایش داده است.

همچنین بخوانید: اگر سریال تاج (The Crown) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


8. فرانتیر – Frontier – 2016

هرچقدر تعداد سریال های جیسون موموآ بیشتر باشد بهتر است، مگر نه؟ اگر این شخصیت جذاب در طبیعت کانادا باشد دیگر عالی است. دکلان هارپ (موموآ) یک یاغی از بومیان آمریکاست و با این سریال به سال های 1700 دوره استعماری می روید. در این دوران پول زیادی تجارت می شد و به همین دلیل است که هارپ می خواهد تجارت هادسون بی در کانادا را مختل کند. این درام کانادایی با ترکیب نمودن مردانگی و عناصر پیچیده طرفداران تابو را راضی می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


7. بی خدا – Godless – 2017

داستان یک مجرم به نام فرانک گریفین و دارودسته یاغی های او که برای انتقام از روی گود ماموریتی را آغاز می کنند. روی به پیمان برادری خیانت کرده بود و اکنون در شهر معدنی لا بل به تنهایی زندگی می کند. با این حال این شهر توسط زنان اداره می شود. بنابراین هنگامی که درباره گروه گریفین می شنوند، باید در برابر این حمله از روی محافظت کنند. یک سریال تاریک و خشن که شخصیت زن قوی را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: اگر سریال پانیشر (The Punisher) را دوست دارید این 11 سریال را تماشا کنید


6. بادبان‌های سیاه – Black Sails – 2014

آیا درباره رمان کلاسیک جزیره گنج رابرت لوئیس استیونسون چیزی شنیده اید؟ پس چطور می توانید این سریال را تماشا نکنید؟ این سریال که وقایع پیش از جریان کتاب را نشان می دهد، درباره کاپیتان فلینت و آشپز او جان سیلور و ماجراجویی او برای یافتن گنج کشتی اسپانیایی اورکا دلیما است. جلوه های بصری زیبا و نمای تخیلی از زندگی این دزدان دریایی باعث می شود که این سریال بر چالش قدرت میان حزب های مخالف تمرکز کند. با این حال، عناصر قتل، ماجراجویی و کشتی ها آن را جذاب تر می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور اندرو لینکلن (Andrew Lincoln)


5. خیابان قصاب – Ripper Street – 2012

همانگونه که باید بدانید جک قصاب یک قاتل سریالی بود که در سال 1888 لندن، در منطقه وایت چپل، زنان بیشماری را به قتل رساند. اکنون این سریال به رید کاراگاه و تلاش تیم او برای حفظ امنیت شهر در برابر قتل های جک، می پردازد. یک سریال جالب با اجراهای میانا بورینگ و جروم فلین که صحنه های خونین، فیلمنامه زیبا و فیلمبرداری موفق، دوران سال های 1800 را به خوبی نشان می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور متیو مک کانهی (Matthew McConaughey)


4. وایت چپل – White Chapel – 2009

یک درام بریتانیایی دیگر با یادآوری اینکه شهر لندن خشونت زیادی را متحمل شد. این داستان درباره خشونت های قاتلی است که از جک قصاب و دوقلوهای کری الهام گرفته است. اکنون دی آی چندلر و دی اس مایلز باید با همکاری هم درباره قتل ها تحقیق کرده و قاتل را بگیرند. داستان زیبا و عناصری که بیننده را مجذوب می کند از دلایل تماشای این سریال هستند. مسلما هر سریالی که تاریخچه قاتل های ناشناخته را نشان دهد می تواند برای بیننده جذاب باشد. داستان غیرقابل پیشبینی و خشونت داستان شاید دلهره آور باشد اما جذاب است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


3. جاناتان استرینج و آقای نورل – Jonathan Strange & Mr Norrell – 2015

اقتباس از رمان ها همیشه جذاب بوده است و به همین دلیل این سریال در لیست ما جای دارد. یک سریال اقتباسی از رمان سوزانا کلارک به همین نام، که تخیل و جادو را ادغام می کند. این سریال هم مانند تابو شما را به عقب برده و جنگ دوران ناپلئون را نشان می دهد. در اینجا جادو حقیقی بوده و فقط توسط قهرمان های داستان انجام می شود. با این حال، با ورود آنها به قلمروی هنر سورئال، دشمنی ها شدت گرفته، عمیق شده و خطرات بیشتر پدید می آید. ادغام شدن جادو، جلوه های تاریک و مخوف، در کنار طلسم و شرارت، این سریال را جذاب می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


2. ولف هال – Wolf Hall – 2009

یکی از جذاب ترین سریال های موجود درباره تاریخ انگلستان بدون شک “تئودورها” (The Tudors) است که درباره زندگی شاه هنری هشتم، شش ازدواج او و گردن زدن همسرانش، ساخته شده است. بنابراین اگر این سریال را تماشا کرده باشید، به نقش توماس کرامول قدرتمند که مشاور هنری بود، توجه نشان داده اید. داستان ولف هال به پستی و بلندی های کرامول و مشکلات سیاسی دوران او در بریتانیا می پردازد. داستان زیبا و قهرمانی که همیشه با نقشه هایش هرچه می خواهد را به دست می آورد، این سریال را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


1. نیک – The Knick – 2014

آخرین سریال این لیست “نیک” است. این سریال شما را به اوایل قرن بیستم و بیمارستان نیکربوکر در نیویورک می برد که دکتر تیکری در آنجا قرار دارد. پزشکان و پرستاران این بیمارستان تمام تلاش خود را می کنند تا با کمترین منابع و اطلاعات درمان های جدید یافته و میزان مرگ و میر را کاهش دهند. تیکری، جراحی که خودش قربانی اعتیاد به کوکائین و افیون است، باید سابقه خود میان همکارها را بهبود ببخشد. از سوی دیگر، دکتر آلجرنون ادواردز، یک جراح سیاهپوست آمریکایی که دانشجوی اخراجی آکسفورد است، باید برای حسن شهرت در میان پزشکان سفیدپوست تلاش کند. روایت خاص و بدیع این سریال باعث می شود برای طرفداران “تابو” آن را معرفی کنیم. با این حال صحنه های جذاب آن خشونت و شرارت را ادغام می کنند.

همچنین بخوانید: اگه به سریال گمشدگان (Lost) علاقه دارید این 13 سریال را از دست ندهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. سحر

    مرداد 18, 1399

    ممنون از لیست عالی، تابو سریال بی نظیری است که حتما باید دید، و سریال The Knick که واقعا یک مرور تاریخی در دنیای پزشکی است واقعا لذت خواهید برد از این سریال و بازی عالی Clive Owen

    پاسخ

  2. زهرا اکیما

    فروردین 29, 1398

    “تابو” سریال فوق العاده ایه. فقط یه نکته اینکه “جیمز دلینی” که شخصیت اصلی داستانه از آفریقا به انگلستان برمیگرده نه از افغانستان.

    پاسخ