معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور اندرو لینکلن (Andrew Lincoln)

اندرو لینکلن بیش از هرچیز برای بازی در نقش ریک گریمز سریال آخرالزمانی “مردگان متحرک” (The Walking Dead) شهرت دارد. گرچه این سریال شناخته شده ترین اثر اوست اما لینکلن در سریال های مختلف کانال BBC هم حضور یافته که به تدریج او را به اوج حرفه خود رسانده است. او که حرفه خود را با نقش های کوچک آغاز کرد طی دو دهه مهم ترین نقش های کارنامه خود را ایفا نمود. او در اقتباس های کلاسیک مانند “بلندی های بادگیر” (The Walking Dead) و همچنین ژانرهایی ماورایی حضور یافته است. لینکلن چه در فیلم های کمدی بازی کند یا جدی، در هر صورت بهترین اجرای خود را ارائه می دهد. او با وجود حضور در فیلم ها و سریال ها، در تئاتر نیز کارنامه موفقی دارد. در اینجا 10 فیلم و سریال برتر اندرو لینکلن را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. مون شات – Moonshot – 2009

این فیلم تلویزیونی به وقایع فرود آپولو 11 بر سطح ماه می پردازد. لینکلن نقش مایکل کولینز، سومین فضانورد در کنار نیل آرمسترانگ و ادوین الدرین را ایفا می کند. این فیلم صحنه های حقیقی آن زمان را هم استفاده می کند تا یکی از بزرگ ترین موفقیت های علمی بشر را نشان دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور متیو مک کانهی (Matthew McConaughey)


9. حکایت های کنتربری – The Canterbury Tales – 2003

یک مینی سریال شش قسمتی با اقتباس از “حکایت های کنتربری” جفری چاسر. در قسمت ششم به نام “حکایت مرد قانون” لینکلن نقش الن که عاشق کنستانس، قهرمان فیلم است را ایفا خواهد کرد. یک مرد جوان به نام تری هم می خواهد با کنستانس باشد اما کنستانس او را رد می کند. تری هم می خواهد از او انتقام بگیرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


8. این زندگی – This Life – 1996-1997

یکی از سریال های محبوب تلویزیون بریتانیا این سریال است که داستان های گروهی از فارغ التحصیلان رشته حقوق را نشان می دهد که باهم کار و زندگی می کنند تا به موفقیت شغلی برسند. اندرو لینکلن نقش ادگار “اگ” کوک را بازی می کند، که با یکی از هم خانه هایش به نام میلی رابطه دارد. با این حال بلندپروازی های مختلف شان آن دو را از هم دور می کند. میلی برای رسیدن به هدفش هرکاری می کند درحالی که ادگار اینگونه نیست. با تغییر نکردن میلی، ادگار باید میان ماندن و رفتن یکی را انتخاب کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


7. بمب گذار – Bomber – 2000

یک مینی سریال دو قسمته بریتانیایی درباره زندگی یک بمبگذار. اندرو لینکلن در کنار مارک استرانگ نقش کاپیتان، ویلی بیرن، را ایفا می کند. یک گروه سری در قسمت های مختلف بمب گذاری می کنند. یکی از این بمب گذاری ها به کشته شدن یکی از اعضای جوخه منجر می شود. در ابتدا تصور می شود که بمب گذارها مقاصد سیاسی دارند، اما به زودی متوجه می شوند که بمب گذارها اعضای گروه و خانواده های آن ها را هدف قرار داده اند و بسیار خطرناک هستند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آکیرا کوروساوا که باید تماشا کنید


6. زن سفیدپوش – The Woman in White – 1997

یک مینی سریال دو قسمتی بریتانیایی براساس رمانی به همین نام نوشته ویلکی کولینز. اندرو نقش والتر کارترایت را ایفا کرد، که به عنوان معلم خواهران ناتنی ماریان و لورا فیرلی استخدام شده است. آقای کارترایت و لورا عاشق هم می شوند، اما شایعه پراکنی نامزد لورا باعث می شود او را به تجاوز به یکی از مستخدمین خانه متهم کنند. او که خطر را حس کرده به ماریان هشدار می دهد اما دیگر دیر شده.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کیت وینسلت که باید تماشا کنید


5. با من دروغ بگو – Lie with Me – 2004

رز تایلر درحالی بیدار می شود که حافظه اش را از دست داده و هم خانه اش مرده. همچنین به طرز وحشتناکی مورد تجاوز قرار گرفته. پرونده او به کارآگاه ویل تاملینسون واگذار می شود. با پیشرفت پرونده ویل عاشق رز می شود. او به یک نفر شک کرده و رز هم او را تایید می کند. اما پس از آغاز محاکمه نامه های نامعلومی دریافت می کند مبنی بر اینکه دروغ گفته. فشار وارد شده باعث می شود به این فکر کند که دروغ گفته و باید حقیقت را بیابد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر که باید تماشا کنید


4. پس از مرگ – Afterlife – 2005-2006

دکتر رابرت بریج با بازی اندرو لینکلن، پس از مرگ یکی از دانش آموزانش با یک زن واسطه رو به رو می شود. او می خواهد درباره رفتار زن و کمک گرفتن او از ارواح در حل پرونده ها مطالعه کند. این سریال به دلیل داستان منجسم و اجرای قوی بازیگران ستایش شد و امتیازات بالا دریافت کرد. اجرای لینکلن در نقش بریج که نتوانسته از مرگ پسرش بگذرد بسیار دیدنی است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


3. معلم ها – Teachers – 2001-2004

لینکلن در این درام کمدی نقش سایمون کیسی، معلم مدرسه سامرتون کامپریهنسیو را ایفا می کند. او در کنار معلم های دیگر تلاش می کند در زندگی حرفه ای و شخصی خود رشد نماید. این فیلم در فصل اول محبوب شد اما از فصل چهارم توجه مخاطبین فروکش کرد و درنتیجه سریال ادامه پیدا نکرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ژان کلود ون دام (فرانکی)


2. عشق حقیقی – Love Actually – 2003

یکی از برترین کمدی های تاریخ که بر حرفه لینکلن تاثیرگذار بود. این فیلم داستان ژولیت (کیرا نایتلی)، پیتر (چیویتل اجیوفور) و مارک (لینکلن) را ایفا می کند. ژولیت و پیتر ازدواج کرده اند و اما رفتار مارک، بهترین دوست پیتر، عجیب است. آنها تصور می کنند او از ژولیت متنفر است، درحالی که عاشق اوست. صحنه بازی مارک در بیرون خانه ژولیت و نادیده گرفتن کارت هایی با جملاتی مانند “تو برای من کاملی”  به برترین صحنه های فیلم تبدیل شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ادوارد نورتون که باید تماشا کنید


1. مردگان متحرک – The Walking Dead – 2010 تا به امروز

یکی از برترین و محبوب ترین سریال های حال حاضر براساس کتاب های کامیک به همین نام که اندرو لینکلن نقش کلانتر ریک گریمز را ایفا می کند که ماه ها در کما بوده و پس از به هوش آمدن متوجه می شود جهان به خاکستر زامبی ها تبدیل شده است. اگر بگوییم اندرو باعث درخشش این نقش شد در حق او کوتاهی کرده ایم، او طی 8 فصل این شخصیت را به چنان جایگاهی رساند که تفاوت او در فصل 1 و 8 کاملا مشخص است. یک نقش جالب که ریک تمام تلاش خود را نمود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نیکلاس کیج که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. بهرام

    اردیبهشت 23, 1399

    عرض سلام و ادب …
    ببخشید امکانش هست بگید مینی سریال Bomber 2000 و از کجا میشه دانلود کرد …؟ یا اگر براتون مقدوره خودتون لینک دانلودش و بزارید یک دنیا ممنون میشم .

    پاسخ

  2. Mehrdad

    مهر 15, 1398

    سلام. این فیلم های که معرفی کردین ، هیچکدوم رو نمیتونم پیدا کنم…..اگه دسترسی دارین خودتون لینک هاشو برام بفرستین…..مخصوصا فیلم bomber 2000

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Mehrdad

      مهر 15, 1398

      سلام مهرداد جان،
      اینجا فیلم ها فقط معرفی میشن. اخیرا اکثر سایت های دانلود فیلم رو فیلتر کردن و پیدا کردن فیلم کمی سخت شده ولی هنوز لینک های دانلود چند تا از سایت های غیر تخصصی سالمه و میتونی از اونا استفاده کنی

      پاسخ