25 ابر قهرمان قدرتمند تمام زمان‌ها به همراه تصاویر

اگر در حال خواندن این پست هستید احتمالا طرفدار کامیک‌بوک‌ها (Comic book) می‌باشید. کامیک‌ها کتابچه‌هایی هستند که داستان‌های ابرقهرمانی را نقل می‌کنند. مارول (Marvel) و دیجیتال کامیک (DC) جزو معروف‌ترین شرکت‌هایی هستند که از زمان‌های قدیم (اوایل قرن بیستم) کامیک‌ها را منتشر می‌کرده‌اند و اکثر ابرقهرمانانی که در فیلم‌های معروف ابرقهرمانی دیده‌ایم (مانند بتمن، سوپرمن، مرد آهنی، ثور، کاپیتان امریکا، واندروومن و …)، در یکی از این دو شرکت متولد شده‌اند. البته برخی ابرقهرمان‌ها (مثل ثور، اودین و …) از داستان‌های اساطیری فرهنگ‌های مختلف جهان (از جمله شمال اسکاندیناوی) نشئت گرفته‌اند. تعداد ابرقهرمان‌ها و ابرشرورهایی که تا بحال در کامیک‌ها معرفی شده بسیار زیاد است و انتخاب قوی‌ترین آن‌ها کار دشواری است. در این مطلب 25 ابرقهرمان و ابرشرور پرطرفدار که قدرت‌های خاص دارند معرفی شده‌ند، البته اگر فقط طرفدار سینما باشید شاید همه آنها را نشناسید، زیرا تابحال تنها بخش کوچکی از ابرقهرمان‌ها به دنیای سینما راه پیدا کرده‌اند. اگر ابرقهرمان مورد نظر شما در این لیست نبود لطفا در بخش نظرات او را معرفی کنید. با پروشات همراه باشید.


25. کاپیتان مارول – Captain Marvel

کاپیتان مارول که در ابتدا خانم مارول (کارول دانورز) بود یک خلبان نیروهای هوایی، مأمور سیا و مدیر امنیتی ناسا محسوب می‌شد که پس از به دست آوردن قدرت از نیروهای فضایی به کاپیتان مارول تبدیل شد. او در قسمت چهارم فیلم انتقامجویان (Avengers 4) حضور خواهد داشت (با بازی بری لارسون) و امیدواریم که با قدرت مبارزه و انرژی‌اش، در انتقام جویان 4 بتواند از پس تانوس (Thanos) با بازی جاش برولین بربیاید.


24. فایراستورم – Firestorm

برخلاف قهرمان‌های دیگر، فایراستورم دو نفر است که باهم ترکیب شده و به قدرتی می‌رسند که می‌توانند مواد را از سطح مولکولی مجدداً با هم ترکیب کرده و یک ماده جدید بسازند. اما از آنجاییکه قدرت او به مواد غیرارگانیک محدود شده بنابراین نمی‌تواند در جایگاه اول قرار بگیرد.


23. مرد آهنی – Iron Man

اگرچه مرد آهنی هم نقاط ضعف خود را دارد اما اما قدرت او در مقابل قهرمان‌هایی مانند ثور، هالک و غیره در این لیست، ثابت شده است. همچنین او آنقدر جذاب است که بتواند در این لیست قرار بگیرد. از آنجاییکه او دائم در تکامل است بنابراین شاید در آینده قدرت‌های او افزایش پیدا کند. یکی از دلایل محبوبیت بالای این شخصیت، بازی زیبای رابرت داونی جونیور در نقش مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول است.


22. آکوآمن – Aqua Man

آکوآمن یکی دیگر از قهرمان‌های آتلانتیس است که قدرت‌هایش همواره دست کم گرفته شد. شخصیتی که در چنین مکانی متولد شده و بتواند هر تکنولوژی انسانی را نابود کند مطمئناً باید در این لیست قرار بگیرد. در دنیای سینما، جیسون موموآ نقش آکوامن را ایفا میکند.


21. دکتر منهتن – Dr. Manhattan

زمانی که از قدرت ناب، خالص و بی نظیر صحبت می‌کنیم تنها چند نفر می‌توانند با او رقابت کنند. در حقیقت توانایی‌های او محدودیت ندارد. قرار گرفتن او در جایگاه 20 ، به دلیل بی عاطفگی اوست که یک ضعف درونی می‌باشد. اگرچه او آنقدر قدرتمند است که می‌تواند جهان را نابود کند اما چیزی برایش مهم نیست و ترجیح می‌دهد تنها باشد.


20. ققنوس – Phoenix

فینیکس یا ققنوس یکی از قدرتمندترین تله پات های جهان است که جین گری (با بازی سوفی ترنر در دنیای سینما) گاهی اوقات در کنترل قدرت ذهنی نامحدود او دچار مشکل است. پروفسور ایکس هم مجبور شد در کودکی در ذهن او یک محافظ روانی بسازد تا پیش از بلوغ و کنترل قدرت‌هایش از آن‌ها آگاه نشود.


19. کاپیتان اتم – Captain Atom

او که ترکیبی از سوپرمن و موج‌سوار نقره‌ای است گاهی اوقات مرد پولادین درجه دو محسوب می‌شود. قدرت‌های او مهیب هستند به گونه‌ای که می‌تواند میزان نامحدودی از انرژی را دستکاری کند.


18. ولورین – Wolverine

اگرچه ولورین قدرت‌های ابرقهرمانی خاصی ندارد اما قدرت شفایافتن او باعث شده که در این لیست قرار بگیرد. او کمبود قدرت خود را با خشم و پیشینه پیچیده حماسی خود جبران می‌کند و همانطور که درباره دکتر منهتن دیدیم همین ویژگی‌ها هم می‌تواند کافی باشد. قطعا او یکی از به یادماندنی‌ترین و محبوب‌ترین قهرمان‌های دنیای مارول و حتی کل جهان ابرقهرمانان است. بازی فوق‌العاده هیو جکمن که بیش از 17 سال در نقش ولورین ظاهر شد هیچگاه از ذهن طرفداران سینما پاک نخواهد شد.


17. آقای مجستیک – Mister Majestic

آقای مجسیک یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای وایداستورم است که به سوپرمن شباهت دارد. او با وجود تمام قدرت‌هایش یک شخصیت ویژه است.


16. پروفسور ایکس – Professor X

پروفسور ایکس به عنوان قدرتمندترین تله پات این جهان نه تنها جهش یافته‌های بسیاری را تربیت کرد بلکه از آن‌ها محافظت نیز نمود.


15. زن شگفت انگیز – Wonder Woman

زن شگفت انگیز با بازی (گَل گدوت) توانست در ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی یک فیلم ابرقهرمانی زنانه بسازد. او با وجود بهره بردن از ترکیبی از قدرت سوپرمن و مهارت‌های مبارزه بتمن به دلیل آسیب پذیری خود نتوانسته در جایگاه بالاتر قرار بگیرد. اگرچه او در برابر قدرت‌های مهیب ایمن است اما یک سلاح خطرناک می‌تواند به او آسیب برساند.


14. اسپاون – Spawn

آل سیمونز که توسط افراد خود اعدام شد زمانی برترین سرباز دولت و قدرتمندترین قاتل بود. زمانی که در جهنم بود با شیطان شرط بست که بتواند هر کاری که از دستش برمی آید را انجام دهد. در نهایت قدرتش به پایان رسیده و او دوباره به جهنم بازمی گردد.


13. مارشن من هانتر – Martian Manhunter

مارشن من هانتر با وجود قدرت‌هایش مافوق طبیعی بسیار پس از دکتر منهتن در مقام دوم قرار دارد. اما اهمیت اش در همین خلاصه نمی‌شود. او نه حواس مختلف، مهارت‌های قدرتمند تله پاتی و توانایی‌ترمیم، دارد.


12. هالک – Hulk

باوجود قدرت‌های نامحدود، توانایی‌ترمیم سریع و استقامت خستگی ناپذیرش، به سختی می‌توان در برابر او مبارزه کرد. اگرچه توانایی‌های او از همه بالاتر است اما شاید افراد قوی‌تر بتوانند در برابرش مقاومت کنند. همانگونه که در فیلم انتقامجویان: جنگ بینهایت دیدیم که تانوس به سادگی او را شکست داد که البته صدای هواداران هالک را درآورد. در دنیای سینما، مارک روفالو (Mark Ruffalo) نقش هالک را ایفا می‌کند، قبل از او نیز ادوارد نورتون این نقش را ایفا نموده است.


11. گرین لانترن – The Green Lantern

او با وجود داشتن حلقه قدرت که قدرتمندترین سلاح جهان است می‌تواند هر قدرتی که تصور می‌کند را داشته باشد. او همچنین یکی از شخصیت‌های کلیدی جهان DC است. اما نقطه ضعف او همانند گجت های دیگر این است که باید شارژ شود و معمولاً در مواقع لزوم این ضعف او به چشم می‌آید. در فیلم مخصوص این شخصیت، رایان رینولدز نقش او را ایفا نمود که البته بازخوردهای چندان مثبتی را به همراه نداشت.


10. فلش – Flash

فلش می‌تواند از نور سریع‌تر دویده، فکر کرده و عمل کند، اگرچه این ویژگی‌ها خارق العاده هستند اما توانایی‌های او به همین محدود نمی‌شوند. او می‌تواند در زمان حرکت کرده، از اجسام عبور کند و حتی دانش را با سرعت بسیار بالا خوانده و درک نماید.


9. بتمن – Batman

بتمن که در دنیای DC متولد شده تقریبا پرطرفدارترین شخصیت این شرکت می‌باشد. در فیلم لیگ عدالت (Justice League) دیدیم که وقتی فلش از او پرسید که قدرت ابرقهرمانی‌اش چیست؟ بتمن پاسخ داد که «من ثروتمند هستم!». او واقعا ثروتمند است، اما مهم‌ترین برگ برنده او قدرت تمرکز بالا و استراتژی‌های بسیار کاربردی است که در مبارزات به کارش می‌آید. او به دنیای سینما هم راه پیدا کرده است؛ حتما سه‌گانه بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان را دیده‌اید و با بزرگ‌ترین دشمن بتمن در کامیک‌ها یعنی جوکر هم آشنا شده ‌اید! تاکنون افراد مختلفی در سینما نقش بتمن را بازی کرده اند که از جمله آنان می‌توان به مایکل کیتون، کریستین بیل و بن افلک اشاره نمود.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


8. صاعقه سیاه – Black Bolt

صاعقه سیاه که رهبر گروهی از بازماندگان انسان به نام ناانسان ها را برعهده دارد حتی توسط ابرقهرمان‌های دیگر هم به عنوان قدرتمندترین موجود جهان نام گذاری می‌شود. او که می‌تواند انرژی را دستکاری کند قادر است قدرت‌های خود را تا میزان بسیار زیادی افزایش دهد. با این حال، قوی‌ترین سلاح او صدای طوفانی‌اش است. حتی یک زمزمه او استخوان‌های هالک را به لرزه انداخته و فریاد او می‌تواند کل جهان را نابود کند.


7. فرانکلین ریچاردز – Franklin Richards

فرانکلین به عنوان پسر آقای شگفت انگیز و زن نامرئی به دلیل توانایی‌هایش تا مدت‌ها قدرتمندترین جهش یافته دنیای مارول محسوب می‌شد. جایگاه او می‌تواند بالاتر هم باشد.


6. دکتر استرنج – Dr. Strange

قدرت‌های دکتر استرنج یا جادوگر عالی رتبه با قدرت‌های دکتر منهتن برابر است. اما او یک انسان عادی است که با جادو بازی می‌کند. ایفای نقش او در سینما را بندیکت کامبربچ برعهده دارد.


5. سنتری – Sentry

سنتری آنقدر قدرتمند است که گاهی اوقات خودش هم از توانایی‌هایش شگفت زده می‌شود. اما ذهن ضعیف او نقطه ضعفش محسوب می‌شود. با اینکه او یک بار موجودیت خود را از حافظه انسان‌ها و ابرقهرمان‌های جهان پاک کرد، اما مشکلات روحی روانی شخصی‌اش نقطه ضعف او محسوب می‌شوند.


4. موج سوار نقره‌ای – Silver Surfer

زمانی که از  این شخصیت حرف میزنیم باید بیشتر درباره کارهایی که او نمی‌تواند انجام دهد صحبت کنیم نه کارهایی که می‌تواند. او با وجود دسترسی به توانایی جهانی می‌تواند به قدرت نامحدود دست پیدا کند. اما عدم انسجام او باعث شده که در این جایگاه قرار بگیرد. گاهی اوقات او آنقدر خوب است که می‌تواند در جایگاه یک، دو یا سه قرار بگیرد و گاهی اوقات اصلاً مطمئن نیستیم که می‌توانیم او را در این لیست قرار دهیم یا خیر.


3. سوپرمن – Superman

سوپرمن یکی از شناخته شده ترین و قدرتمندترین قهرمان‌های دنیای DC است. او به راحتی می‌تواند در جایگاه اول باشد زیرا هیچ کس دقیقاً نمی‌داند که قدرت‌های سوپرمن تا چه اندازه است. او به عنوان یکی از محترم‌ترین ابرقهرمان‌های این جهان یک کریپتونی واقعی است. هنری کویل به خوبی توانسته نقش او را در سینما بازی کند اگرچه منتقدانی نیز دارد.


2. گوکو – Goku

گوکو یکی از بزرگ‌ترین ابرقهرمان‌های دنیای تخیلی است که نام او به دنیای واقعی هم راه یافته است و تصور می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند قدرت‌های او را محدود کند.


1. ثور – Thor

ثور به عنوان خدای رعد اسکاندیناوی یکی از ابرقهرمان‌های مارول است. او نه تنها یک ابرقهرمان به معنای واقعی، بلکه یک مبارز با مهارت رزمی بالا نیز می‌باشد. همچنین او یک چکش (به نام میولنیر یا Mjölnir) دارد که باعث می‌شود بر مکان و زمان کنترل مطلق داشته باشد. در حقیقت ثور آنقدر قدرتمند است که به سادگی نمی‌توان او را در فیلم‌های کامیک خلاصه کرد. ثور از جمله ابرقهرمان‌هایی است که به دنیای سینما راه پیدا کرده و البته طرفداران بسیار زیادی دارد. بازیگر ثور در دنیای سینما کریس همسورث است که انگار کاملا برای این نقش ساخته شده است!


امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر ابرقهرمان مورد نظر شما در این لیست نبود لطفا در بخش نظرات برای ما بنویسید!

                               

دیدگاه‌ها (1730)

بستن فرم

  1. b

    خرداد 26, 1398

    دختر سنجابی از همه اینا قویتره در کل اون شکست ناپزیره که چند تا از شخصیت های ناچیزی که شکست داده انتقام جویان ( تور، مرد آهنی، هالک کاپیتان مارول،…) تانوس، دکتر دووم، ایگو سیاره زنده، فینگ فنگ فوم و کورواک که جزو شخضیت های خیلی قویه که وللش
    ولی در کل لیست خوبی نیست و تقریبا از این ۲۵ نفری که معرفی کردید تقریبا ۱۰ شخصیت از این لیست واقعا اون همه قدرتمند هستند که می تونن تو این لیست باشن.

    پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به b

      خرداد 26, 1398

      دختر سنجابی یک جهش یافته نسبتا ضعیف به حساب میاد .
      نمیخوام ادعا کنم که اطلاعاتم خیلی زیاده وی خیلی چرت و پرت و مزخرف میگی . اول حرفتو بفهم بعد بزن . بازم یکی پیدا شد و ندونسته هر چرتی که رسید گفت .
      دختر سنجابی اولش فقط یک شوخی بود ولی سابقه شکست دادن کاراکتر های قدرتمندی مثل تانوس رو داشته ( البته از اون شکست های بیخود و مزخرف . ) . ولی هیچ وقت همه این کاراکتر هایی رو که گفتی رو شکست نداده . مثلا هیچ وقت شخصیت ثور رو شکست نداده و البته خیلی دیگه از افرادی رو که نام بردی . فقط اومدی چرت و پرت و مزخرف گفتی . البته شایدم یک سری کمیک های مخفی هست که من ندیدم و البته منتشر نشده و مارول فقط به تو نشون داده . !!!!!!!!! اگه میشه این کمیک ها رو در اینترنت قرار بده که ما هم ببینیم . ههههههههه هههههههههه
      برو لیست « قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول و کمیک » رو در سایت های معتبر دنیا در زمینه کمیک ببین و بعد متوجه میشی که دختر سنجابی در چندتا هست و در چندتا نیست . در واقع خیلی خیلی به ندرت کسی که اطلاعاتش از کمیک زیاد باشه دختر سنجابی رو جز قدرتمندترین ها حساب میکنه .
      ببین مورد دیگه اینکه وقتی یک شخصیت سابقه شکست دادن یک شخصیت دیگه ای رو داشته دلیلی نیست که حتما قدرتمندتر باشه . وگرنه هر انسان و حیوان عاقلی میدونه که تانوس کجا و دختر سنجابی کجا . !!!!
      بزار تا چندتا مثال بزنم : ثور در کمیک سابقه شکست شخصی هایی مثل دکتر دووم کیهانی ( معروف به پروردگار دووم که تانوس رو با یک ضربه پودر کرد . !!! ) ، مگنوگ ( که با یک ضربه مگنوگ رو در یک مدیان انرژی زندانی کرد . ) ، گالاکتوس ، تانوس ، بیشتر اعضای انتقام جویان به صورت همزمان و … ، رو داشته . حالا آیا میشه گفت که ثور از این شخصیت ها قدرتمندتره ؟؟؟!!! خوب البته که خیر .
      لطفا افرادی که اطلاعات کافی ندارند نیان همین جوری یک نظر بیخود و بی خاصیت بدهند .

      پاسخ

      • b در پاسخ به استیو راجرز

        خرداد 27, 1398

        واقعه معلومه هیچی نمی فهمی نه از کمیک و نه از درک مطلب. اون بخش اول رو بصورت شوخی نوشتم ولی درمورد شکست خوردن اون شخصیت ها می تونی کمیک تحصین شده The Unbeatable Squirrel Girl رو بخونی. لطفا وقتی از چیزی سر در نمی یارین یا کلا درک نمی کنید نظر یا پاسخ ندید.
        ولی منم باید بگم اصلا درک نمی کنم برای یک موضوع این همه زور زدی.

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به b

          خرداد 27, 1398

          استاد شما هم همچین باهوش نیستی .
          اون کمیکا حتما کمیکای what if بودن .
          تو کمیکای what if پانیشر و حتی اسپایدرمن هم سابقه ی شکست دادن همه شخصیتای شاخ مارول رو دارن .
          بعدش هم یعنی اینقدر سخته جواب دادن بدون توهین ؟

          پاسخ

          • استیو راجرز در پاسخ به آریو

            خرداد 28, 1398

            یک مقداری فضای نمایش کامنت ها و پاسخ اونها جوری که دقیق متوجه نمیشم این کامنت رو خطاب به من گفتین یا خیر .
            به هر حال اگه در پاسخ به من گفتین باید بگم که همون طور که عنوان کردم قصد توهین نداشتم . اما بزار تا من یک سوال بپرسم :
            یعنی اینقدر سخته که وقتی چیزی نمیدونی نیای الکی حرف بزنی ؟؟؟
            نظر دادن یه بحثه که هر کسی میتونه نظرش رو بگه ولی اینکه بیای و یک مقاله رو هم اینجوری زیر سوال ببری و مثلا با قاطعیت بگی کسی مثل دختر سنجابی قویترینه و الکی بگی مثلا چه شخصیت هایی رو شکست داده به بحث دیگه .
            مورد دیگه اینکه اگه این کامنت رو در پاسخ به من گفتین باید بگم که خیر . این کمیک ها کمیک های what if نبودند . کمیک هایی که ثور شخصیت های تانوس ، گالاکتوس ، مگنوگ ، دکتر دووم کیهانی ( در واقع در این زمان نیروی فونیکس به ثور اهدا میشه و ثور با نیروی اودین و نیروی فونیکس دکتر دووم کیهانی یا همون پروردگار دووم رو نابود میکنه که البته در مورد این کمیک دقیقا نمیدونم جز چه کمیک هایی هست چون به یاد ندارم ولی خیلی خیلی بعید میدونم در دسته what if یا شبیه اون کمیک ها باشه ) و البته بیشتر اعضای گروه انتقام جویان رو همزمان شکست میده و شاهکار های دیگه ای مثل متوقف کردن راگنورک برای همیشه و … ، باید بگم که هیچ کدوم این کمیک ها جز کمیک های what if نبودند . صرفا جهت اطلاع گفتم .

            پاسخ

            • آریو در پاسخ به استیو راجرز

              خرداد 28, 1398

              نه با شما نبودم .
              در مورد کمیکه هم بگم که چون نمیدونستم به اینجور کمیکا که کسی جدی نمیگیرتشون ( در زمینه ی قدرتنمایی و … ) چی میگن ؛ از طرفی هم تو کامنتای یه مقاله خونده بودم که کمیکای what if رو معمولا کسی جدی نمیگیره به کمیکش گفتم what if

              پاسخ

        • استیو راجرز در پاسخ به b

          خرداد 28, 1398

          اینو بدون که با خودتم مشکل داری تو .
          کمیک های دختر سنجابی عموما حالت طنز گونه دارند . در کامنت قبلیم که پاسختو دادم خیلی دلیل آوردم که دیگه نمیخوام تکرار کنم چون هر شخص عاقلی با اون همه دلیل دیگه براش شکی نمیمونه . یک سری کمیک هستند که کلا حالت طنز دارند و اصلا در رتبه بندی قدرتمندترین ها ملاک قرار نمیگیرند . مثلا اگه کمیک خونده باشی میدونی کمیک هایی وجود داره که اسپایدرمن معمولی شخصیت های کیهانی ( با کمی اغراق ) رو شکست میده ، کمیک هایی که گامورا تقریبا کل کیهان رو نابود میکنه و اونو از نو میسازه ، کمیکی هایی که ددپول تمام ابر قهرمانان مارول رو از دم میکشه ، و کمیکی که دختر سنجابی میاد شخصیتی مثل تانوس یا گالاکتوس رو شکست میده .
          اولا خود شرکت مارول و نویسندگان این کمیک ها اعلام کردند که این کمیک ها برای تعین مقیاس قدرت شخصیت ها مد نظر قرار نگیرند . دقت کن که میگم خود شرکت مارول و نویسندگان کمیک ها . نمیدونم که شنیدی یا نه ولی اینجور کمیک ها رو عموما با لقب ( خارج از محدوده ) میشناسند که احتمالا میتونی لیستشونو ببینی که اکثر این کمیک های بیخود دختر سنجابی رو هم شامل میشه .
          این در حالی که شخصبت ثور در کمیک سابقه شکست تانوس ، گالاکتوس ، دکتر دووم کیهانی و شخصیت هایی از این قبیل رو داشته . همه این کمیک ها جز کمیک های معمولی و عادی بودند و به عبارتی ( خارج از محدوده ) به حساب نمیومدند .
          باز هم میگم این دختر سنجابی هیچ وقت و هرگز شخصیت ثور رو در هیچ و هیچ کمیکی شکست نداده و بازم میگم که الکی مزخرف و چرت و پرت نگو . اگه باز هم ادعا میکنی که شکست داده حدود 5 الی 7 صفحه از اون کمیک رو قرار بده و یا اسم و شماره دقیق اون کمیک تخیلی رو بگو . البته بعضی از شخصیت های دیگه رو رو که ذکر کردی رو هم هرگز و هرگز و در هیچ کمیکی شکست نداده و احتمالا همون قضیه کمیک های مخفی مارول که فقط به تو نسونش داده . !!!!!! هههههههههه هههههههههههه ههههههههه
          دوما اینکه گفتی هروقت چیزی نمیفهمی نیا حرف بزن ، باید بگم که من همه حرف هامو با دلیل و مدرک میزنم نه اینکه همینجوری یک حرف رو بزنم که اگه کامنت های من در همین مقاله رو بخونی خودت کاملا متوجه خواهی شد . کلا در اینجور زمینه ها همیشه کسایی مثل تو به تور یک نفر میخورند که کلا مشکل داشته باشند .
          مورد سوم اینکه یک واژه ای به کار بردی و گفتی این همه ( زور زدی ) . فقط خواستم تا یکی اینکه پاسخت رو با توضیح کامل داده باشم که یک موقع کسی گمراه نشه و الکی اطلاعات غلط تحویل نگیره . یکی هم اینکه بلکه به امید هرچند ناچیزی بتونم توجیهت کنم که اشتباه میکنی . توصیه میکنم واژه هایی رو که به کار میبری با دقت بیشتری انتخاب کنی . این فقط یک توصیه بود . دیگه بقیش به خودت مربوطه .

          پاسخ

        • کیارش در پاسخ به b

          مرداد 12, 1398

          به نظر من جناب اریو هرچی هست از تو بهتره دوست گرامی

          پاسخ

          • آریو در پاسخ به کیارش

            مرداد 12, 1398

            ممنون از اینکه بی دلیل حرف نمیزنی😒

            پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به b

      خرداد 26, 1398

      البته قصد بی احترامی نداشتم . یک موقع از هیچ کدام از سخنان من برداشت اشتباه نکنین چون از هیچ کدومشون قصد بی احترامی به هیچ شخصی رو نداشتم .
      البته باز هم میگم که هر کسی باید به جملاتش بیشتر دقت کنه که اطلاعات غلط تحویل شخصی نده . لطفا همه این نکته رو مد نظر قرار بدهند .

      پاسخ

  2. کامیک فَن

    خرداد 25, 1398

    سالهاست کامیک بوک میخونم و پیگیرشم، سال ها تو انجمن های مختلف کامیک بوکی اعم از کامیک واین و فندوم و … بحث و نظر سنجی میکنیم و میکنم، تا بحال همچین لیست بدی به عمرم ندیده بودم، یعنی راحت میشه لقب ” بدترین لیست قویترین ها ” رو به این لیست داد، دوست عزیزی ک مقاله رو نوشتی، خسته نباشی اما لطفا قبل نوشتن مقالاتی از این دست در یک سایت پر مخاطب کمی اطلاعات راجع بهشون کسب کن و درست ترین حالت ممکن رو اختصاص بده، تور ک در این مقاله رتبه اول رو داره در مولتی ورس مارول حتی جز 60 کرکتر قدرتمند محسوب نمیشه در حالت عادیش /:
    و اینکه وقتی از شخصیت گوکو استفاده کردی پس باید از باقی شخصیت های دنیای انیمه ک قدرتمندتر نسبت ب خیلی از اعضای این لیست هستند هم استفاده میکردی ||:
    سعی کنید مطالب درست منتشر کنید، نه مطالبی که باعث شه وقت مخاطب حروم شه و ذهنیت بدی در افکارش ایجاد شه .

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به کامیک فَن

      خرداد 25, 1398

      سلام،
      بله نظر شما محترمه ولی متاسفانه ماها توی فرهنگمون یاد گرفتیم که مخالفت شدید با یه موضوع به معنی بلد بودن بیشتر اون موضوع هست و گاهی این کارو میکنیم، کاش این طرز فکر اصلاح بشه!
      اما در مورد نظرتون،
      این مقاله تا الان که نظرم رو مینویسم 212 تا کامنت خورده که اکثرشون از طرف افرادیه که اهل کامیک هستن و هر کسی هم نظر خودشو گفته. اینکه اسم چند تا انجمن کمیکی رو بگیم که دلیل نمیشه حق با ما باشه و بقیه رو بکوبیم …
      دوما شما ابتدا باید یک مبنا برای مقایسه پیدا کنید و بعد حرفتون رو بزنید. دوست عزیز اگه بخوایم مالتی ورس در نظر بگیریم که همه کاراکترها با هم برابرن چون بالاخره دنیایی وجود داره که اون کاراکتو خاص توش از همه قوی تره. واضحه که مبنای نگارش این مقاله ورس نرمال هست و کاراکترها هم بر اساس قدرت نرمالشون در نظر گرفته شدن.
      اگر بخشی از لیست مطابق انتظار شما نیست میتونید نظرتون رو بگید، ولی اینکه کل لیستی رو که 200 نفر توش کامنت زدن رو با اعتماد به نفس کامل بکوبید کار پسندیده ای نیست…
      مرسی بابت نظر و فیدبک 🌹

      پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به کامیک فَن

      خرداد 25, 1398

      خوب اولا که اصلا هر کسی میتونه ادعا کنه که در زمینه کمیک اطلاعات خیلی زیادی داره و سالهاست که کمیک میخونه و مثلا فلان مقاله رو زیر سوال ببره و بگه که اصلا ارزشی نداره .
      شما فقط اومدی گفتی من خیلی میدونم و این مقاله اصلا خوب نیست و اینها اصلا قدرتمندترین ها نیستند ولی دلیل نیاوردی .
      دوما که در اکثر سایت های معتبر ایرانی و خارجی از جمله کامیک واین ، ردیت ، اسکرین رنت ، سی بی آر ، فندوم ، کوارا و … ، خلاصه در همه این سایت های معتبر من هم حدود 5 ساله هستم و نظرات و مقالاتشون رو مطالعه کردم و اکثر ( حدود 99 % ) مقالات این سایت ها و نظرات کاربرانشون اینکه مثلا شخصیت ثور جز سه ابرقهرمان قدرتمند مارول هست . بماند که اکثر اوقات رتبه اول قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول رو به ثور نسبت میدهند .
      حالا تو اومدی میگی نویسنده که بوده که ثور رو در رتبه 1 قرار داده ؟؟؟!؟؟!!؟؟!؟
      حالا اومدی میگی که ثور حتی جز 60 کاراکتر قدرتمند هم نیست ؟؟!!؟؟! ههههههههه هههههههه حالت خوبه ؟؟؟؟!!!!؟؟؟ اولا که اسم مقاله 25 ابرقهرمان قدرتمند کمیک هست نه ، 25 کاراکتر قدرتمند کمیک . دوما کی گفته ثور جز 60 کاراکتر قدرتمند کمیک هم نیست ؟؟؟؟؟؟!؟؟!
      ببین چی بهت میگم : من میتونم در بین این سایت هایی که الان اسمشون رو بردم لینک 10 تا مقاله رو برات میفرستم که ثور رو جز 3 ابرقهرمان قدرتمند کل کمیک حساب کرده . حتی بیش تر از 10 تا . میتونم لینک 10 تا مقاله از اونها رو برات بفرستم که ثور رو جز 15 کاراکتر ( شخصیت ) قدرتمند کمیک حساب کرده . میتونم 10 تا لینک از این سایت ها برات بفرستم که در نظرات اکثر کاربران اونها ثور جز 10 شخصیت قدرتمند مارول هست .
      حالا تو بگو ببینم میتونی لینک 3 تا مقاله رو بفرستی که ثور رو جز 60 شخصیت قدرتمند کمیک حساب نکرده باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! میتونی ؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      این حرف رو که اینجا زدی ولی جای دیگه ای نزن .
      سوما این مقاله در یک سایت معتبر نوشته شده که همیشه جز سایت های معتبر در این زمینه ( رتبه بندی قدرتمندترین ها و … ) به حساب میومده .
      چهارما در خیلی از خود کمیک ها ثور جز قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول معرفی شده . هالک در چندین کمیک عنوان کرده که در بین انتقام جویان فقط ثور هست که میتونه اون رو شکست بده . کاپیتان آمریکا ثور رو جز قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیا میدونه و البته یکی از با مهارت ترین آنها . آدام والارک هم ثور رو جز قدرتمندترین ابرقهرمانان کل کیهان میدونه . و بقیه مواردی که الان به یاد ندارم . میتونستم آدرس همه این کمیک ها یعنی اسم و شمارشون رو بدهم ولی فعلا وقت ندارم برم بجورم . اگه وقت کردم بعدا آدرسشون رو قرار میدهم .
      پنجما در یک سالی ( درست و دقیق نمیدونم که چه سالی بود ولی فکر کنم که یا 2009 یا 2010 و یا 2011 بود . ) یک تورنومنتی با نظر بیشتر نویسندگان کمیک و بیشتر منتقدین و خلاصه بیشتر افراد معتبر و با اعتبار برگزار شد . تورنومنتی برای تشخیص قدرتمندترین و برترین ( در واقع میانگین این 2 تا عامل . ) ابرقهرمان کمیک . که در مرحله نهایی ثور بالاتر از سوپرمن در جایگاه اول قرار گرفت .
      این مقاله واقعا خوبیه و همون طور که قبلا گفتم من امیدوارم در آینده ای نزدیک در این سایت مقالات بیشتری در این مورد ببینیم .

      پاسخ

      • عباس در پاسخ به استیو راجرز

        خرداد 25, 1398

        سلام استیو،
        درباره پاراگراف آخرت، ممنون لطف داری. داریم برنامه ریزی میکنیم که با کمک کاربرای خوبی مثل شما یه بخش مفصل و قوی برای کمیک راه بندازیم اگه خدا بخواد 🙂

        پاسخ

    • آریو در پاسخ به کامیک فَن

      خرداد 26, 1398

      مرسی بابت دلایل بیشماری که ارائه دادی . واقعا دستت درد نکنه

      پاسخ

  3. محمد

    خرداد 21, 1398

    داش اول دکترمنهتن دوم سوپرمن سوم گوکو چرا؟خب درسته دکترمنهتن درست عاتفی احساسی نداره ولی برگ برندش اینه که میتونه ذرات اتم و مولکول دستکاری و کنترل کنه(اتم و مولکول عنصر اولیه همه جاندارانه)همینطور میتونه یه موجود خلق کنه و ازبین ببره بعدی اینکه چرا سوپرمن دوم؟خب چون دی ان ای و نسخه کدکس میلیاردها کریپتونی زنده داره و اگه بمیره دوباره زنده میشه برگ برندش برا دوم شدن اینه که قویترین ابر قهرمان که خیلی زورش زیاده اینو طرفدارای مارول هم قبول دارن و از همه مهمتر آسیب ناپذیر هستش

    پاسخ

  4. آریو

    خرداد 15, 1398

    خب ، اون از قضیه ی اسمت .
    ولی میشه یه توضیحی بدی درباره ی علت بد نشون دادن ثور تو MCU از نظر خودت ؟

    به جز قدرت ثور که گفتم لزومی نداره حتما قدرت شخصیت های فیلم و کمیک برابر باشه .

    و به جز دائم الخمر ، خپل و بی مصرف شدنش که قبلا توضیح دادم چرا .

    پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به آریو

      خرداد 15, 1398

      دیگه چه کاری مونده که با ثور نکرده باشن که نابودش کنند و ارجش رو بیارن پایین ؟؟؟؟؟؟؟
      ضعیف که نشونش دادند در حد فوق بینهایت به توان بینهایت ، بی مصرف که نشونش دادند ، دائم الخمر که نشونش دادند ، یک جور فان بی مزه که نشونش دادند ، چاقالو که نشونش دادند و … . هههههههه هههههههه واقعا بینهایت از مارول متنفرم .
      الان میشه شما یک توضیح مختصری بدین که دیگه چه کاری مونده انجام بدن تا شخصیتش نابود تر بشه ؟؟؟؟!!!! دیگه چه انتظاری دارین ؟؟!؟!! البته من که میدونم مارول ارج شخصیت ثور رو از این هم بیشتر میاره پایین و بیشتر نابودش میکنه .

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به استیو راجرز

        خرداد 16, 1398

        همه ی اینارو تو کامنتای قبلی توضیح دادم ولی بازم میگم .

        ضعیف تر از کمیک که نشونش دادن ، قبول. ولی باز هم بعد از کاپیتان مارول و اسکارلت ویچ قویترین قهرمانه . تو اندگیم برای اضافه وزنش ضعیف بود و اینکه ثانوس آخر اندگیم خیلی قویتر بود .

        در مورد دائم الخمر بودنش کامنت خودم که اون پایینه رو کپی میکنم :
        «خب ، به نظر من قدرت یه شخصیت ، خیلی تو جذابیت شخصیت تاثیر نداره؛داره ولی کمتر از ده درصد .
        بعدش هم به نظر من شخصیت تور تو رگناروک خیلی بهتر شد از اون حالت عبوس که انگار فقط میخواستن به اصطلاح «شاخ» نشونش بدن . تو رگناروک انگار یه کم بهش مسئولیت پذیری بهش اضافه کردن .

        ولی تو اندگیم به نظرم شخصیت پردازی تور عالیِ عالی بود . حرف نداشت . من کاملا درکش میکردم . انگار یه عذاب وجدان عظیمی داشت به خاطر اینکه تو اینفینیتی وار به سر ثانوس ضربه نزد . عاجزانه داشت میگفت بذارین من یه کاری بکنم ؛ مثلا میخواست خودش بشکنه رو بزنه . دقیقا به خاطر همین بی ثباتیش میره با محافظین کهکشان تا خودشو پیدا کنه .»
        در مورد فان پشون دادنش باز هم کامنتای پایینمو کپی میکنم :
        « اینکه میگی علت نابود شدن ثور این بود که خواستن فانش کنن ، به نظرم اینکار کاملا درست بود . فاز کمیکهای ثور با خودش معلوم نیست. نه فانه نه دارک . بالاخره باید یا فان باشه یا دارک دیگه … تو mcu هم اون فان کردن که به بقیه ی انتقامجویان بخوره … »

        پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به آریو

      خرداد 16, 1398

      در ادامه باید بگم که تمام مواردی که اشاره کردم با اریجین شخصیت ثور در تضاده . یعنی الان تک تک ویژگی هایی که این یاروو ها فایگی و روسروا برای شخصیت ثور در MCU قرار دادند با اصل شخصیت ثور در تضاده . یک تضاد خیلی خیلی و بینهایت خیلی زیاد . ثور و خپل بودن ؟!؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟!؟ ، ثور و دائم الخمر بودن ؟؟؟!!؟!؟؟؟؟؟!!!؟؟؟؟ ، ثور و بی مصرف بودن ؟؟؟!؟؟!؟؟ ، ثور و بیخیال همه چیز بودن ؟؟؟!؟؟!؟!؟؟! ، ثور و ضعیف بودن ؟!؟!؟!؟؟!؟ ثور و یک جور فان بی مزه بودن ؟؟!!!؟!؟ و و و و و … . هزاران مورد دیگه . خلاصه همون طور که قبلا هم گفتم ثور MCU دیگه ثور نیست ، بلکه یک شخصیت دیگست که این یارو ها روسوا و فایگی از خودشون ساختند . شخصیتی که هیچ ویژگی نداره که درون اریجین شخصیت ثور وجود داشته باشه .
      فکر کنم به اندازه کافی اشاره کرده باشم و دلیل آورده باشم .
      همین الان اگه این کار رو دیسی ( DC ) کرده بود همه این مارول فنایی که الان دارن میگن طبیعی بود که ثور اینجوری بشه ، همه اینها به DC حمله میکردند خیلی خیلی انتقاد میکردند و کلی بد و بیراه میگفتند که دی سی ( DC ) ، تمام پتانسیل شخصیت ثور رو از بین برد و بیشتر از 100% شخصیتش رو نابود کرد . ولی الان چون مارول این کارو کرده پس یعنی بی چون و چرا باید پذیرفت و تمجید کرد و گفت که طبیعی بود که اینجوری بشه درسته ؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟! نه خیر من حقیقت رو میگم . نه از دی سی و نه از مارول دفاع نمیکنم . بلکه از ( حق ) دفاع میکنم .
      به نظر من ( نظر شخصی من ) ، فیلم پایان بازی بدترین فیلم MCU بود که دلایلش خیلی زیاده و اینجا هم نمیتونم اشاره کنم و نمره من به این فیلم مسخره 25 از 100 هست .

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به استیو راجرز

        خرداد 16, 1398

        اولا به اکثر موارد بالاتر جواب دادم و دوما که کاری که دیسی کرد خیلی بدتر از کار مارول بود . مارول با فان کردن ثور کاری کرد که ( از نظر من ) فاز ثور با خودش مشخص باشه ؛ ولی دیسی چیکار کرد ؟ سوپرمن و شکوندن گردن ؟ مثل این می مونه که اسپایدرمن یکیو عمدی با اره برقی تیکه تیکه کنه یا یکیو زنده به گور کنه ! سوپرمن وقتی کل جهان به کمکش نیاز داره قهر کرده و نمیاد جهانو نجات بده ؟ این خیلی بدتر از کار ماروله ! یعنی فرض کن اگه لوییز لین نبود سوپرمن هیچکاری نمیکرد و با پاپ کورن نابودی زمین رو تماشا میکرد . سوپرمنی که همیشه نماد امید بود ؟ واقعا ؟ یعنی داری کار مارولو با این کار دیسی مقایسه میکنی ؟ حرفی زدی که متعصب ترین دیسی فن هم نمیزد ! همه ی اینا به کنار . یعنی میگی اندگیم از فیلم کاپیتان مارول ، آیرون من ۲ ، آیرون من ۳ و هالک شگفت انگیز هم بدتر بوده ؟ اونم فقط به خاطر اینکه ( از نظر شما ) شخصیت پردازی ثور بد بوده و کاپیتان مارول زیادی قوی بوده ؟ به نظرم صحنه ی مرگ تونی به تنهایی همه ی این ضعفا رو جبران میکنه .

        پاسخ

        • shayan در پاسخ به آریو

          تیر 14, 1398

          ببین داداش کل حرف شما درسته ولی من به عنوان ی فن که یک سال منتظر فیلم بودم ازش نا امید شدم.
          خب شما میگی(خیلیا میگن)شخصیت پردازی ثور خوب بود چون درد و غم کشیده بود و باید ناراحت نشونش میدادن خب الان سوال من از شما اینه که ثور توی فیلم iw پدرش رو از دست نداده بود؟مادرش؟آزگارد و…… خب پس چرا اونجا مث ی غول ظاهر شد و اونقدر قوی بود؟اصلا چرا توی ی فیلم در این حد قویش کنن بعد تو فیلم بعدی در این حد گند بزنن بهش؟
          یا مثلا ی شخصیت مثل کاپیتان رو انقدر گنده کردن که توی ۶۰-۷۰ دقیقه از فیلم حضور داشت انگار ن انگار که اسم فیلم انتقامجویانه
          بعدشم
          اسپوووووووووووووووووووووووویل اونجرز۴

          مرگ تونی و ناتاشا واس این فیلم کافی بود؟ یعنی واقعا نباید شخصیتای بیشتری تو این فیلم میمردن؟ مثلا به کپ چه نیازی بود که زنده موند(خیالتون تخت که دارن برا کپ بعدی بازیگر میگیرن)یا مثلا هالک چرا نمرد؟ واقعا بعد گندی که زدن بهش دیگه میتونن از ی هالک مهربون فیلم بسازن؟ یا اون همه شخصیت حداقل بیمصرف که حتی یکیشون هم نمرد

          پایان اسپویل
          از فیلمایی که گفتی هم بدتر نبود ولی لیاقت نداشت اسم اونجرز رو روش بزارن
          راستش اسم فیلم رو میزاشتن کاپیتان آمریکا:پایان بازی بهتر بود

          پاسخ

          • آریو در پاسخ به shayan

            تیر 14, 1398

            خب برادر من ثور تو اینفینیتی وار فقط لوکی و والدینشو از دست داد ( که تو اکثرشون هم تقصیری نداشت ! ) ؛ ولی تو اندگیم ( به خاطر غرورش ) باعث مرگ چار میلیارد نفر شد ! از نظر شما کدوم بیشتر به آدم فشار میاره ؟!
            آقا فیلمنامه ی فیلم جوری نبود که همه بمیرن ! درستش اینه که تعداد شهید(!) ها رو طبق فیلمنامه بچینن ، نه فیلمنامه رو طبق شهیدشده ها ! کاپیتان آمریکا کجای فیلمنامه فرصت مرگ داشت ؟!
            ارج دادن به شخصیت کاپیتان آمریکا هم به نظرم کاملا درست بود . تو MCU شخصیت های مورد علاقه ی من ثور و کپ هستن .
            امکان نداره برای کپ بعدی بازیگر بگیرن ! بازیگرای فالکون و وینتر سولدیر هنوز هستن . تنها راه بازگشت کاپیتان آمریکا که احتمالش کمتر از پنج درصده اینه که کل دنیای MCU طبق رویداد House of M عوض بشه .
            بعدش شما واقعا از نظرتون اندگیم از اون فیلمها بدتره ؟! اون هم فقط به خاطر اینکه ثور توش ضعیف بود و شخصیتای کمی مردن ؟!
            از نظر من تنها ایرادش لکه ی ننگی به اسم کاپیتان مارول بود .
            از نظر من این فیلم جزو بهترین فیلمهای MCU هست ؛ یعنی بعد از اینفینیتی وار ، سیویل وار و محافظین کهکشان .

            پاسخ

            • shayan در پاسخ به آریو

              تیر 14, 1398

              داداش من نگفتم از اون فیلما بدتره و نگفتم چون ثور توش ضعیف بود یا افراد کمی مردن فیلم بدیه……من فقط دو تا از چندین اشکالات فیلم رو گفتم و با نظرت درباره کاپیتان مارول موافقم.ی شخصیت مسخره شکست ناپذیر که هیچکس حتی خود تانوس هم نموتونه تکونش بده(احمقانه ترین ایده)
              بعدشم داداش شما iw رو که میبینی از دقیقه اول تا آخر فقط هیجانه و تو نقطه اوج قرار داره ولی اند گیم چی؟حوصله آدم سر نمیره تو نصف فیلم قهرمانا هیچ کاری نمیکردن و فیلم بیخود شده بود؟
              بهترین فیلمای مارول به نظرم اول iw و بعدش سرباز زمستان بود.
              نکته آخر هم اینکه چه قبول کنی چ نکنی اسم فیلم انتقامجویان بود ن انتقامجو و باید به همه افراد به ی اندازه بها بدن که متاسفانه ندادن(منظورم اصلا ثور نیست کپ رو میگم)
              اینا که رو فیلم سیویل وار اسم کپ رو گذاشته بودن در حالی فیلم مختص به اون نبود عجیب نمیشد اگه رو این فیلم هم اسمشو بزارن که حتی تو اون فیلم نقش کمتری نسبت به این فیلم داشت ولی نظر شما هم کاملا قابل احترامه

              پاسخ

              • آریو در پاسخ به shayan

                تیر 15, 1398

                این بخشی از فیلمه ، بهش میگن تعلیق ! (البته من خودم خیلی باهاش حال نمیکنم) فیلمای کریستوفر نولان که بسیار محبوبن هم یه عالمه تعلیق دارن ! (مقایسه نمیکنما) حالا به نظرم تعلیق این فیلم هم چندان زیاد نبود و من احساس بی حوصلگی نکردم !
                به نظرم تعلیق که بخشی از خیلی فیلمها هست رو نمیشه به عنوان نقطه ضعف فیلم قبول کرد .
                بالاخره باید یکی با ثانوس روبرو میشد و یکی باید فداکاری میکرد . مارول هم این دوتا رو داد به دو تا شخصیت محبوب فیلم !

                پاسخ

    • دكتر قاسمي در پاسخ به آریو

      خرداد 24, 1398

      ثور شخصيت والاييه ولي نقطه ضعفش چكشه
      همينطور سوپرمن كه نقطه داره
      ولي دكتر منهتن نقطه ضعف نداره و بارها مشاهده شده از ساير كرات براي زندگي استفاده كرده
      رتبه اول دكتر منهتن
      رتبه دوم سوپر من
      رتبه سوم ثور
      رتبه چهارم ميتونه گوگو
      رتبه پنجم كريتوس
      از لحاظ قدرت و شكست ناپذيري كه تو مبارزه اينا شرطه نه محبوبيت و خوش قلبي
      اينا واسش مبارزه نميشه
      ممنون از سايت خوبتون

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به دكتر قاسمي

        خرداد 24, 1398

        دکتر ، پتک ثور قدرتشو کنترل میکنه . یعنی ثور بدون پتکش هم خیلی قویه .
        البته با این حرفت موافقم که محبوبیت دلیل قدرتمند بودن نمیشه . حرفم خیلی حرف سطحی ایه ولی خیلیا اینو نمیدونن و میگن اسپایدرمن و بتمن قویترین شخصیتای کمیکن …

        پاسخ

      • استیو راجرز در پاسخ به دكتر قاسمي

        خرداد 24, 1398

        چیییییییییی ؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ متوجه نشدم . نقطه ضعف ثور پتکه ، بیخود ترین و بی معنی ترین جمله ای بود که تا الان شنیده بودم . ههههههههههه هههههههههه ههههههههههه
        خسته شدم از بس هشدار دادم که هرکی هرچی میرسه نگه ولی انگار نه انگار . البته برای بعضی ها . بیخیال بریم سر اصل مطلب .
        این جمله بی معنی که همینجوری گفتین یعنی چی ؟؟؟؟!!؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چی ؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟
        نمیخوام یک طومار راجبش توضیح بدی ولی اگه میشه یکی ، دوتا خط راجبش توضیح بده . وقتی میای یک حرف فوق العاده بی معنی مثل این میزنی باید حداقل یک استدلال کوتاه ( در حد 2 الی 3 خط ) هم که شده براش بیان کنی .
        پتک ثور دقیقا یکی از نقاط قوت شخصیت ثور هست . قدرت های پتک ثور رو در کامنت های قبلیم به تعداد دفعات بیان کردم اما باز هم به طور خیلی خیلی خلاصه عرض میکنم :
        پرواز – کنترل آب و هوا – کنترل و احضار صاعقه – تلپورت – طلسم شایستگی – پرتاب شدن و بازگشت مجدد به دست ثور
        این سلاح دقیقا نقطه قوت شخصیت ثور هست که قدرت بی همتایی را برای ثور به ارمقان میاورد . این موضوع که ثور زمانی که پتک خودش رو داشته باشه خیلی قدرتمند تر از زمانی که پتکش رو نداشته باشه ، یعنی اینکه این پتک یکی از نقاط قوت شخصیت ثور هست .
        این در حالتی که ثور بدون پتکش هم در حد هالک قدرتمنده .
        حرفی بی ربط و بی معنی که زدید مثل این میمونه که یک نفر بگه قدرت سوپرمن از زمین و خورشید منشا میگیره ( که قبلا راجبش توضیح دادم . ) پس زمین و خورشید نقطه ضعف های سوپرمن هستند . در صورتی که هر انسان عاقلی میدونه که این دو یعنی زمین و خورشید نقطه قوت سوپرمن هستند .
        خیلی خیلی حرف بیخود و بی معنی زدید . یا مثلا یکی بگه که دستکش بینهایت نقطه ضعف تانوسه ، یا سپر کاپیتان آمریکا نقطه ضعفشه ، یا کلا بگه که سلاح هر شخصی نقطه ضعف همان شخص هست . در صورتی که سلاح هر شخص معمولا نقطه قوت همان شخص به حساب میاد نه نقطه ضعف .
        در مورد دکتر منهتن باید بگم که بعله شاید بشه گفت که قدرتمندترین شخص این لیست هست ولی رتبه اون به تیز بینی نویسنده بر میگرده . دقت کنین که میگم به تیز بینی . یعنی نویسنده خیلی هوشمندانه این رتبه رو بهش داده و نیومده بی فکر اون رو در رتبه اول قرار بده . یکی این که دکتر منهتن اصلا و به هیچ وج شخصیت مهمی نیست ، دوم اینکه اکثر اوقات انگیزه ای برای مبارزه نداره ، سوم اینکه بیشتر یک ضد قهرمان حساب میاد تا ابر قهرمان . !!
        راستی تا یادم نرفته بگم دوتا خط نوشتی پر از غلط املایی که اصلا خوندن این دوتا خط رو برای خواننده سخت میکنه . بیشتر دقت کن همش اندازه 2 تا خط بیشتر نیست .
        حالا مثلا خودتون حساب کنین که این سایت و نویسنده ، میتونه این دکتر منهتن رو در رتبه بالاتری نسبت به شخصیت با عمق و ریشه و والایی مثل ثور قرار بده ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! مسلما خیر .
        ولی خوب به عنوان یک نکته اضافی اگه اسم این مقاله « 25 ابرقهرمان برتر و قدرتمند کمیک در تمام زمانها » بود خیلی بهتر میشد . یعنی ملاک رتبه بندی فقط و فقط قدرتمندی نیست و ریشه و عمق شخصیت ها در کمیک هم یکی دیگه از ملاک های این رتبه بندی هست و شخصیتی در رتبه 1 هست که هم ابرقهرمان برتری هست و هم قدرتمند تر هست . به طور ساده و خلاصه یجورایی میانگین برتری و قدرتمندی در نظر گرفته میشد که در این صورت این مقاله باز هم بدون ضعف نیست ولی واقعا همون طور که قبلا گفتم خیلی خیلی خوبه .

        پاسخ

      • اوتاکو * در پاسخ به دكتر قاسمي

        مهر 14, 1400

        کاپیتان اتم خودش از دکتر منهتن قویتره تو کامیک ساعت قیامت که معتبره سریع تجزیش کرد رفت بعدا خودشو ساخت بعدم گوکو با سرعتی چندین برابر نور قدرتی که یه یونیورس رو نابود میکنه از ثور عقب تره ؟ با دادش تو اولترا نصفه نیمه هم خلا لرزید که از بینهایت یونیورس تشکیل بود تو کامل با قدرتش احتمالا میتونه خلا رو بشکنه و یا منظومه شمسی رو با یه لگد بفرسته یه یونیورس اونور تر

        پاسخ

  5. محمد

    خرداد 8, 1398

    پس چرا روح سوار رو نداشتین که هیچکدوم از اینا نمیتونن شکستش بدن؟؟

    پاسخ

  6. Reza

    خرداد 6, 1398

    این رتبه بندی ها الکیه من طرفدار بتمن ام و بتمن بدون هیچ قدرتی تونسته خیلیا رو شکست بده مثل کاپیتان آمریکایی و لیگ عدالت هم خودش بدست اورد به نظرم بتمن یکی از محبوب ترین شخصیت های سوپر قهرمان هاست….

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به Reza

      خرداد 6, 1398

      آره خیلی محبوبه . کمیکای بتمن و اسپایدی همیشه جزو پر فروشا هستن ، ولی محبوبیت که دلیل خوبی برا قدرتمند بودن نیست ، هست ؟

      پاسخ

  7. علی

    خرداد 6, 1398

    بنظر من تور قویترین ابرقهرمانه ولی درباره ی جایگاه بتمن باید بگم که هر وقت با سوپرمن درگیر شده اون رو شکست داده پس بتمن باید بالاتر از سوپرمن باشه وهمینطور درباره فلش که میتونه حتی توی رتبه های 6 به بالا قرار بگیره چون شخصیتی هست که حتی در صورت شکست خوردن میتونه توی زمان به عقب برگرده و با تغییر خط زمانی دشمنشو شکست بده که میشه گفت این توانایی باعث شکست ناپذیریش میشه

    پاسخ

  8. محمد

    اردیبهشت 30, 1398

    یه سوال اینا که میگن کاپیتان آمریکا قوی ترین ابرقهرمان تو فیلماست رو چه حسابی این حرفو میزنن؟ کاپیتان آمریکا یکی از ضعیف تریناست. تو فیلما که ثور از همه قوی تره ولی من عاشق استارکم. یعنی همون شخصیت اصلی آیرن من خیلی خوبه این لامصب

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به محمد

      اردیبهشت 31, 1398

      آره واقعا . من خودم شخصیت کاپیتان آمریکا و تور مورد علاقه هامن ولی کاپیتان قوی ترینه ؟ 😃
      البته تو فیلما فکر کنم اسکارلت ویچ از تور قویتر باشه

      پاسخ

    • Ali در پاسخ به محمد

      خرداد 7, 1398

      اره منم دوستش دارم ولی زود تز دستش دادیم

      پاسخ

    • Cap در پاسخ به محمد

      خرداد 10, 1398

      فعلا که تو اند گیم همین کاپیتان امریکابود که جون تور رونجات داد تازه شایستگیشم ثابت کرد بابلند کردن میولینر

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به Cap

        خرداد 10, 1398

        اگه به نجات دادن تور باشه که ویژن هم این کارو تو عصر اولتران کرد ولی تو این لیست نیست .
        تازه ملاک این مقاله کمیکه . تو کمیک حدود ده نفر شایستگی چکس تور رو دارن .

        پاسخ

      • shayan در پاسخ به Cap

        تیر 14, 1398

        اگه به نجات دادنه که ثور توی iw جون همه رو توی واکاندا نجات داد رفیق!!!!

        پاسخ

  9. امیر حسین

    اردیبهشت 27, 1398

    پس اسپایدرمن چی؟ بهترین ابر قهرمان جهان رو تو این لیست قرار ندادین؟

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به امیر حسین

      اردیبهشت 31, 1398

      من خودم خیلی از اسپایدرمن خوشم میاد ولی جدا شخصیت قوی ای نیست . شخصیت جالبی خست ولی قوی نه .
      بدون تعصب نظر بدین لطفا

      پاسخ

      • امیرحسین در پاسخ به آریو

        خرداد 9, 1398

        برو جنگ داخلی رو نگا بعد نظر بده به تنهایی برو ببین چند نفر رو زمین زد

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به امیرحسین

          خرداد 9, 1398

          کیارو زمین زد ؟ یه کم کاپیتانو زد ( که خیلی شخصیت قوی ای محسوب نمیشه ) و بعدش کاپیتان اونو با خاک قبرستون یکسان کرد . انت من ( که بازم شخصیت قوی ای محسوب نمیشه ) رو هم که بدون کمک رودی نمیتونست بزنه .
          حتی اگه حرفای بالا رو هم قبول نداری اینو بدون که مقاله طبق کمیکه .

          پاسخ

  10. مرتضی

    اردیبهشت 27, 1398

    اقا هرکی طرفدار یه قهرمانه مثلا من طرفدار هالکم ک یکی از پرطرفدارترینام هستش تو انتقام جویان ضعیف نشونش دادن و اصلا قبول ندارم خلاصه ک مث طرفداری از تیم فوتباله دیگ هرکی از تیم خودش میگ حالا ک حرف فوتبال شد هتریک قهرمانی مبارک ارتش سرخ😁😍

    پاسخ

    • energy_ninja در پاسخ به مرتضی

      اردیبهشت 28, 1398

      ناراحت نشید مثلا اودین تو دنیای کمیک ده برابر یا شایدم بیشتر قدرت داره ولی زیاد محبوب نیست و باعث دیده نشدن این موضوع بشه ضمنا کاپیتان آمریکا هم قدرت جسمی بیشتری از ولورین داره و هم میشه گفت قدرت روحیش با کپ قابل مقایسه نیست

      پاسخ

    • spidy در پاسخ به مرتضی

      اردیبهشت 28, 1398

      قابل توجه دی سی فن های گرامی
      سوپرمن دوتا نقطه ضعف بسیار بزرگ داره که مانع قدرتمند تر بودن اون از ثور میشه:
      1-سوپرمن اگه از خورشید دور باشه انرژیش شدیدا افت میکنه؛این در حالیه که ثور بیشتر نبرداش رو در سیارات و قلمرو های دیگه انجام داده
      2-سوپر من علیه جادوگر یا با دشمناش تو سرزمینی که توش جادو قدرتمند باشه به راحتی شکست میخوره
      البته بگم که دکتر استرنج بسیار قدرتمند تر از ثور هستش

      پاسخ

      • استیو راجرز در پاسخ به spidy

        اردیبهشت 31, 1398

        البته که نه .
        این جمله که دکتر استرنج بسیار قدرتمندتر از ثور هستش بیشتر از 100% هم غلطه و چرته . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        حدس میزنم که شما احتمالا فقط فیلم های سینما و MCU رو دیدین و کمیک نخوندین و یا حداقل خیلی کمیک نخودین و برای همین هم چنین حرف هایی میزنین . اگه اطلاعات کافی ندارین نیاین یک حرفی رو بزنین که شخص دیگه ای که او هم اطلاعات کافی نداره ، فریب بخوره .
        ثور بسیار قدرتمندتر از اونیه که بشه در MCU و کمیک خلاصش کرد . بله MCU با میل این یارو کوین فایگی و امثال اون میچرخه که اومده گفته کاپیتان مارول قویترینه . ولی ثور فراتر از این حرفاست . ثور جز اساطیر اسکاندیناوی . یعنی زمانی توسط مردم سرزمین های محدوده اسکاندیناوی به عنوان خدا پرستش میشده . !!!!!
        ثور در کمیک هم البته معمولا قدرتمندتر از دکتر استرنج به حساب میاد .
        ویژگی ها و قدرت های ثور به طور خیلی خلاصه و ساده :
        1 – ثور یک خدای آزگاردی هست : ثور یک خدای آزگاردی هست . یعنی بدن ثور قدرتمندتر و کارامدتر از دیگر آزگاردیان معمولی هست . ثور نسبت به تمام ( قید !!! ) بیماری ها و سموم زمینی ( یعنی همه بیماری ها و سموم زمینی از دم !!! ) مقام و آسیب ناپذیر هست و اگه آسیبی هم به ثور برسونه بسیار ناچیز و سطحی و زود گذر هست . ثور نسبت به اکثر ( قید !!! ) طلسم ها و جادو ها هم مقاومه . بدن ثور در برابر حملات جادویی مقومت نسبتا خوبی نشون میده و هر جادوگری نمیتونه با جادو به ثور صدمه جدی بزنه . البته دکتر اسفان استرنج هر جادوگری نیست . او در کمیک هم بسیار قدرتمند و لقب جادوگر اعظم رو به دوش میکشه .
        عمر آزگاردیان معمولی در کمیک 5000 سال هست . ولی ثور در کمیک به علت اینکه پسر اودین هست و از سیب های طلایی ایدون استفاده کرده عمری بیش از 10000 سال دارد . !!!!!! هرچند که ثور از طریق راه هایی میتواند طول عمرش را بیشتر هم افزایش بدهد .
        بدن ثور بسیار بسیار دیرتر از یک انسان معمولی آسیب میبیند و حتی بسیار دیتر از یک آزگاردی معمولی !!!! . در کمیک ثور از حملاتی که باعث نابودی یک منظومه میشوند زنده مونده . !!!!!! قدرت بدنی ثور هم که خیلی خلاصه بگم در حد و حدود هالک ( هالک MCU نه ، بلکه هالک کمیک !!! ) هست . البته قدرت بدنی ثور یکمی کمتر از هالک براورد میشه .
        2- پتک میولنیر : پتک میولنیر در کمیک میتونه آب و هوا را کنترل کند ، صاعقه را فرا بخواند ، قابلیت پرواز و حتی تلپورت ( در MCU میولنیر قابلیت تلپورت ندارد و ثور فقط با استورم بریکر توانانی تلپورت دارد . ) به ثور بدهد . ویژگی خاص میولنیر این است که فقط کسانی که واقعا لایق باشند میتوانند این پتک را به دست بگیرند . یعنی شخصی مثل هالک که لایق نیست هرچند که خیلی قوی باشد نمیتواند این پتک را بلند کند . اشخاصی که تا به حال در کمیک لایق پتک ثور بوده اند عبارتند از : ثور ( اودین سان ) ، اودین ( بور سان ) ، جین فاستر ، کاپیتان آمریکا ( استیو راجرز ) ، بتا ری بیل و البته واندروومن .
        البته اشخاص دیگری هم تا به حال پتک ثور را بلند کرده اند ولی تحت شرایط خاصی . به عبارتی کسانی که تا الان مشخص شده 100% لایق بلد کردن این پتک هستد همین هایی اند که گفتم .
        3- مهارت جنگ بالای ثور : ثور به عنوان شاهزاده آزگارد و پسر اودین سالیان خیلی زیادی ( دقیقا مشخص نیست که به چه مدت !!! ) در آزگارد به طور ویژه آموزش جنگ دیده تا یک جنگجوی کامل شود .
        ثور در کمیک علاوه بر اینکه یکی از قدرتمندترین اتنقام جویان هست یکی از با مهارت ترین آنها نیز هست . کاپیتان آمریکا در کمیک ادعا کرده که ثور به تمام فنون باستانی و مدرن جنگ مسلط هست و اشخاص دیگری که الان اسمشون یادم نیست ثور رو با مهارت ترین انتقام جو معرفی کرده اند .

        پاسخ

        • کاوه در پاسخ به استیو راجرز

          خرداد 6, 1398

          میخواستم همه ی حرف های شما رو بزنم ولی شما لطف کردید و گفتید. و اینکه لطفا تا کمیک نخوندید حرف نزنید😒

          فقط یک نکته اون هم اینکه پتک تور توسط خواهر خودش یعنی هلا نابود شد (اما تور تونست اون رو دوباره بدست بیاره اینکه چجوری بدستش اورد خیلی طولانی هست حال ندارم بگم برید کمیک بخونید دیگه😑)
          تور یک سلاح دیگه بدست اورد که خییلییی از پتکش قوی تره یه نیمه اش پنک هست یه نیمه اش تبر همه قابلیت های پتک رو داره و حتی میشه باهاش تله پورت کرد و ….. من یه جا خوندم که سلاح جدید تور از تو لیست قوی ترین سلاح های کهکشان مقام اول رو داره .
          در ضمن :
          کاپتان امریکا چرا فوی نیست؟؟؟ هرکی این رو گفته چرت گفته وقتی تونسته پتک تور رو بلند و مهار کنه حتما قدرت اون رو داشته که تونسته اینکار رو بکنه
          ( تو انتقام جویان چهار می بینید )
          ولی هرچی باشه به خدای رعد که نمیتونه برسه من خودم طرف شزم هستم ولی این رو قبول کردم که تور از همه قوی تره چون کمیک ها رو خودنم به شما هم میگم برید بخونید.

          پاسخ

          • آریو در پاسخ به کاوه

            خرداد 7, 1398

            قوی هست ، ولی حرف بعضیا که میگفتن کاپیتان باید اول باشه شدیدا بی منطق هست . یه چیز دیگه هم اینکه لیاقت داشته باشی نشونه ی این هست که قوی هستی ولی قوی ترین نه .
            البته فکر کنم اسکارلت ویچ و کاپیتان مارول از تور قویتر باشن .

            پاسخ

            • استیو راجرز در پاسخ به آریو

              خرداد 8, 1398

              برای بار صدم عرض میکنم . بعله ، اگه منظورتون MCU هست بعله کاپیتان مارول و اسکارلت ویچ بین قهرمانان قویترینند ( فعلا) ولی اگه منظورتون کمیک هست اصلا چنین چیزی صحیح نیست . مخصوصا با وضعیت فعلی ثور در MCU که کاپیتان مارول و اسکارلت ویچ که هیچ حتی هالک و دکتر استرنج و بعضی های دیگه هم حسابی قویترند . کلا ثور در فیلم پایان بازی نابود شد که البته قبلا هم توضیح دادم . بحث ارج دادن به شخصیت های زن و قویترین نشون دادن اونها هم در هالیوود و mcu یه پشت پرده خیلی طولانی و البته کثیف داره که نمیخوام اینجا بهش اشاره کنم . مثلا با اومدن این یارو کاپیتان مارول MCU خیلی خیلی خراب شد چون اومدن این یارو کاپیتان مارول رو بینهایت به توان بینهایت !!! برابر ظرفیتش قوی نشون دادند . اومدن یارو رو کلا اسیب ناپذیر مطلق نشون دادند که کلا به هیچی هیچیش نمیشه . با بمب هایی که یک سیاره رو به لرزه میندازن حتی تکون هم نمیخوره ، با ضربات تانوس حتی تکون هم نمیخوره . کلا من موندم چطوری قراره یه قطره خون از این یارو بچکه . گند زدن به MCU با اوردن این یارو . یجورایی فراتر از افسانه و رویا و واقعیت و فراتر از خدا نشونش دادند این یارو رو .
              این مقاله هم بر اساس کمیک هست .

              پاسخ

              • آریو در پاسخ به استیو راجرز

                خرداد 8, 1398

                تنها شخصیتی که mcu تحویل ما داد و شخصیت خوبی نبود (و حتی شخصیت بدی هم بود) کاپیتان مارول بود .

                پاسخ

              • shayan در پاسخ به استیو راجرز

                تیر 14, 1398

                با حرفت کاملا موافقم کاپیتان مارول فقط ی ایده احمقانست که بیش از حد بهش پر و بال دادن
                انگار مارول هم راه دی سی رو در پی گرفته

                پاسخ

                • آریو در پاسخ به shayan

                  تیر 14, 1398

                  هرچی که بخوای هست

                  پاسخ

            • استیو راجرز در پاسخ به آریو

              خرداد 8, 1398

              کلا ثور در فیلم پایان بازی بد جوری نابود شد که البته قبلا هم توضیح دادم .
              بحث ارج دادن به شخصیت های زن و قویترین نشون دادن اونها هم در هالیوود و MCU یه پشت پرده خیلی طولانی و البته کثیف داره که نمیخوام اینجا بهش اشاره کنم . مثلا با اومدن این یارو کاپیتان مارول MCU خیلی خیلی خراب شد چون اومدن این یارو کاپیتان مارول رو بینهایت به توان بینهایت !!! برابر ظرفیتش قوی نشون دادند . اومدن یارو رو کلا اسیب ناپذیر مطلق نشون دادند که کلا با هیچی هیچیش نمیشه . با بمب هایی که یک سیاره رو به لرزه میندازن حتی تکون هم نمیخوره ، با ضربات تانوس حتی تکون هم نمیخوره . کلا من موندم چطوری قراره یه قطره خون از این یارو بچکه . گند زدن به MCU با اوردن این یارو . یجورایی فراتر از افسانه و رویا و واقعیت و فراتر از خدا نشونش دادند این یارو رو .
              یه زمانی همین طرفدارای متعصب مارول میگفتند که DC اومده سوپرمن رو مثل خدا نشون داده . ههههههههه ههههههههه ههههههههه هههههههههه هههههههه خنده داره . اهای طرفدارای متعصب مارول ، اهای مارول فنای متعصب حالا این شما و این کاپیتان مارول یعنی یه چیزی فراتر از خدا . من به این که چطوری قراره شکست بخوره کاری ندارم ولی دارم فکر میکنم که چطوری قراره در مبارزه با شخصی مثل تانوس یه قطره خون از این یارو کاپیتان مارول بچکه ؟؟؟؟؟؟!!!!!! اصلا اگه سر جاش وایسه و به تانوس بگه حمله کن یعنی یه قطره خون از بدن یارو کاپیتان مارول میچکه ؟!؟!؟؟!؟؟؟!!؟ هههههه ظاهرا نه !!!!! ههههههههه از MCU متنفرم که خراب کرده با این کاراش .
              این رو هم بگم که این مقاله بر اساس کمیک هست .

              پاسخ

              • آریو در پاسخ به استیو راجرز

                خرداد 8, 1398

                مارول با معرفی کاپیتان مارول گند زده ، درست .

                ولی به نظرم سوپرمن یه تخیلی دیگس … هنوز یادم نرفت که سایبورگ و فلش و بتمن و آکوامن و واندرومن که واسه خودشون شخصیتای قدرتمندی بودن نتونستن استپن ولف رو حتی ناز کنن ، ولی یهویی سوپرمن اومد با قدرت ضربان قلبش اونو با خاک قبرستون برابر کرد.

                یعنی مارول با وجود کاپیتان مارول ، بازم فیلمنامه رو تا حدی قوی نگه داشت ، ولی تو جاستیس لیگ ؟ بیا دربارش حرف نزنیم .😲

                پاسخ

                • آریو در پاسخ به آریو

                  خرداد 9, 1398

                  ببخشید این نظرو در جواب کامنت کاربر استیو راجرز میخواستم بدم دستم خورد لطفا درستش کنین .

                  پاسخ

                  • عباس در پاسخ به آریو

                    خرداد 10, 1398

                    سلام آریو جان،
                    برای اینکه نمایش کامنت ها توی موبایل خراب نشه، کامنت های مرحله 4 به بعد (4 تا تو در تو) دیگه زیر همدیگه نمایش داده میشن و داخل هم نمیرن. شما درست پاسخ دادی منتها مجبوریم اینجوری نمایش بدیم، چون خیلی تو در تو بشه کمی زشت میشه ظاهرش. تقریبا اکثر سایت ها هم به همین روش کار میکنن.
                    این کامنتت رو هم اگه مایل بودی به همراه کامنت خودم حذف میکنیم
                    🌹

                    پاسخ

              • آرین تیگر در پاسخ به استیو راجرز

                خرداد 10, 1398

                ببخشید چرا میگید ثور در فیلم پایان بازی شخصیتش نابود شده بود؟
                یعنی چون فقط شکمش بزرگ شده بود یا ریش در آورده بود یعنی شخصیتش نابود شده بود ؟
                تازه بهتر هم شده بود شما صبر کن تا زیرنویس فیلم بیاد بعد فیلم رو دوباره نگاه کن.ثور به خاطر اینکه نتونسته بود جلوی ثانوس رو بگیره اینطوری بهم ریخته بود که تازه باعث شده بود طبیعی تر هم جلوه کنه. هرکسی باشه هم اگه همچین اتفاقی براش بیفته احساس گناه یا بی عرضگی میکنه و با خودش میگه چرا همون موقع سر ثانوس رو هدف نگرفتم.
                بخاطر همین بود که دیگه ثور به خودش نرسیده بود و اینجوری شده بود. حتی وقتی پروفسور هالک میخواست بشکن بزنه تا پودرشدگان برگردن ، ثور به آیرون من گفت بزار من بشکن رو بزنم تا کمتر احساس گناه کنم اما آیرون من مانع این کار میشه چون میدونه ثور در شرایط روحی درستی قرار نداره.
                آخر فیلم هم با نگهبانان کهکشان میره تا یکم خودش رو پیدا کنه و از افسردگی در بیاد. به علاوه ثور نسبت به قبل از نظر شخصیتی خیلی پیشرفت کرده و نسبت به ثور ۱ خیلی مسئولیت پذیرتر شده و بهتر شده

                پاسخ

                • آریو در پاسخ به آرین تیگر

                  خرداد 11, 1398

                  شدیدا باهات موافقم . واقعا قدرت شخصیت اونقدر تو جذابیتش تاثیر نداره که بگیم نابود شد .

                  پاسخ

                • استیو راجرز در پاسخ به آرین تیگر

                  خرداد 14, 1398

                  اولا که من همه جای فیلم رو متوجه شدم و نیازی به زیرنویس ندارم .
                  دوما که چه قبول کنید چه نه ، شخصیت ثور در فیلم پایان بازی به طور 100% و بیشتر از 100% نابود شد . !!!!!!!!! این موضوع غیر قابل انکاره !!!!!!!!! هرچند که با این وجود باز هم برخی ها انکار میکنند . تقریبا 100% طرفداران شخصیت ثور موافق این سخن من هستند . من خودم طرفدار شخصیت آیرون من هستم ولی به هر شخصیتی از دید منصفانه و بی طرف نگاه میکنم .
                  سوما بحث نابود شدن شخصیت ثور در MCU و مخصوصا این فیلم پایان بازی از چاق شدن و ریش در آوردن و … خلاصه این موضوعات فراتر رفته . وقتی میگم شخصیتش رو نابود کردند یعنی کلا بیشتر از 100% تبدیلش کردند به یک شخصیت دیگه که اصلا هم خوب و مثبت که نبوده هیچ ، از منفی هم منفی تر بوده . الان توضیح میدم .
                  ثور یک شخصیتی هست از خدایان اسکاندیناوی . شاهزاده مغرور و قدرتمند و پر ابهت آزگارد . خوب الان این یارو ها یعنی فایگی و روسو ها اومدن ثور رو در MCU چطور شخصی نشون دادند ؟؟؟!!! یک شخص چاقالو ( به قول خود فیلم به درد نخور end game ، پشمک . ) ، دائم الخمر ، بی مصرف ، ضعیف و فان بی مزه . در کل ثور MCU دیگه ثور نیست . یک شخص دیگست که این یاروا فایگی و روسو ها از خودشون ساختند . ثور رو نابود کردند برای اینکه این یارو کاپیتان مارول رو ارجش بدند و قدرتمند نشونش بدهند . این هم که میگند هر شخص دیگه ای به جای ثور بود همین جوری میشد و خلاصه این مزخرفات ، چرت و پرتی بیش نیست .
                  ثور در اصل باید قدرتمندترین ابرقهرمان MCU میبود ولی اومدند خیلی خیلی و بینهایت برابر ضعیف تر از حالت اصلی استاندارد نشونش دادند تا این یارو کاپیتان مارول رو خیلی خیلی و بینهایت برابر ظرفیت و حالت اصلی و کمیکش قوی نشونش بدن و ارجش بدن .
                  از MCU متنفرم .
                  ثور در بین تمام ابرقهرمانان MCU ، پتانسیل خیلی خیلی زیادی داشت ولی MCU تمام این پتانسیل رو نابود کرد . MCU و فیلم مزخرف ، به درد نخور END GAME ، شخصیت ثور رو نابود کرد . فراتر از نابود … .

                  پاسخ

                  • آریو در پاسخ به استیو راجرز

                    خرداد 14, 1398

                    خب ، آقای استیو راجرز ، برای شروع میشه یه توضیحی بدی ؟ یه جورایی بهت میاد دیسی فن هستی ، طرفدار آیرون منی و اسم کاربریت استیو راجرزه 😀😀😀😀😀
                    جدا از شوخی … اول میگی علت نابود شدن ثور خپل شدنش نبود و بعد میگی mcu تبدیلش کرد به یه خپل دائم الخمر .
                    بعدش ، اینکه میگی علت نابود شدن ثور این بود که خواستن فانش کنن ، به نظرم اینکار کاملا درست بود . فاز کمیکهای ثور با خودش معلوم نیست. نه فانه نه دارک . بالاخره باید یا فان باشه یا دارک دیگه … تو mcu هم اون فان کردن که به بقیه ی انتقامجویان بخوره …

                    ولی اینو قبول دارم که یکی از دلایل ضعیف نشون دادن ثور این بود که به شخصیتهای زن ارج بدن .

                    اگر هم دلیلت برای نابود شدن ثور اینه که تو MCU ضعیف تر از کمیکه، اینو بگم که همیشه قدرت شخصیتا تو کمیک با تو فیلم برابر نیست . تازه اگه میخواستن ثور رو اندازه ی داخل کمیک قوی نشون بدن ، دیگه بقیه ی انتقامجویان نقش هویج رو ایفا میکردن .

                    در آخر هم بگم که اگه میخوای به کامنتم جواب بدی خواهشت تو یه کامنت جدید بنویس ، نه تو پاسخها.

                    پاسخ

                    • استیو راجرز در پاسخ به آریو

                      خرداد 15, 1398

                      خوب اول بگم که شاید عجیب باشه ولی چند باری کامنت جدید نوشتم ولی نمایش داده نمیشه و فقط وقتی در پاسخ ها بنویسم ، کامنتم نمایش داده میشه . این از این موضوع .
                      موضوع دیگه اینکه طرفدار DC ها یا به اصطلاح دیسی فن اصلا نیستم . هرچند اونجا هم از شخصیت آکوامن و بتمن نسبتا خوشم میاد .
                      در مورد مارول باید بگم که بیشتر از همه طرفدار شخصیت مرد آهنی (تونی استارک ) هستم . ولی طرفدار خیلی از شخصیت های دیگه هم مثل کاپیتان آمریکا(استیو راجرز) و دکتر استرنج و بعضی های دیگه هم هستم که اینجا تصادفا تصمیم گرفتم از اسم (استیو راجرز ) استفاده کنم .
                      در مورد آیرون من باید بگم که انصافا در MCU به خوبی و کاملا درست بهش پرداخته شد حتی کمی بیشتر . ارجش هم که به اندازه کافی بود ، حتی کمی بیشتر . قدرتش به اندازه کافی بود . خلاصه از آیرون من MCU کاملا راضی ام ولی خوب MCU در حق بعضی از شخصیت ها خیلی خیلی و بینهایت خیلی بد کرد و ارجشون رو پایین آورد که رتبه اول این مورد هم شخصیت ثور هست . در بین ابرقهرمانان به نظر من انصافا در حق هالک هم کم لطفی شد .
                      به هر حال از شما هم بابت پاسختون ممنونم .

                      پاسخ

                    • عباس در پاسخ به استیو راجرز

                      خرداد 15, 1398

                      سلام استیو،
                      کامنت های شما و بقیه دوستانی که اینجا نظر دادن همگی تایید و منتشر شده.
                      اگه کامنتتون اینجا نیست یا مشکل از نت و مرورگر شما بوده و یا از سایت ما که البته احتمال دوم ضعیفه ولی ما بررسی میکنیم که مشکل از طرف ما نباشه. ممنون که اطلاع دادی 🌹

                      پاسخ

                    • استیو راجرز در پاسخ به عباس

                      خرداد 15, 1398

                      خواهش میکنم . البته شایدم مشکل از اینترنت و یا تبلت من باشه ، نمیدونم .
                      لطفا بازم از این مقالات بنویسین .

                      پاسخ

                    • عباس در پاسخ به استیو راجرز

                      خرداد 15, 1398

                      حتما مینویسیم درآینده نزدیک 🙂

                      پاسخ

              • اوتاکو * در پاسخ به استیو راجرز

                مهر 13, 1400

                خونش رو بزار به عهده دکتر منهتن البته اگه بیارن تو فیلم کاپیتان رو رقیب فوق‌العاده سرسختی میشه و بعدش سپر کاپیتان آمریکا بخوره تو سرش میمیره اینطوری میکنن دیگه

                پاسخ

            • shayan در پاسخ به آریو

              تیر 14, 1398

              داداش اگ منبعت کمیکه داری اشتباه میکنی ثور از این دوتا قویتره ولی اگه منبعت فیلمه درست میگی اونم فقط واس اینکه میخوان شخصیت زنا رو توی فیلما برگردونن.
              جالبه بدونی اول قرار بوده وقتی نت و کلینت میرن به ورمیر کلینت بمیره ولی ی زن گفته باید نت بمیره چون جلوه بهتری داره

              پاسخ

        • ارین در پاسخ به استیو راجرز

          خرداد 8, 1398

          غلط گفتی حتی تو فیلم ها هم قابلیت تلپورت داره اخر فیلم عصر اولتران خودشو به ازگارد تلپورت میکنه

          پاسخ

    • captain amrica در پاسخ به مرتضی

      اردیبهشت 28, 1398

      اسپایدر من قهرمان ضعیفی هستش و نمیتونه تو لیست باشه البته اون با دشمن های قدرتمندی رو به رو شده که بسیاری از شخصیت های قدرتمند معرفی شده نمیتونن شکستشون بدن.
      لازم به ذکره که سر شاخ شدن اسپایدی با شخصیت های قوی تر از خودش باعث معروفیتش شده.

      پاسخ

  11. علی

    اردیبهشت 19, 1398

    بنظر من تانوس از همه قدرتمند تره که شما اصلا اسمش رو اینجا نیاوردید

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به علی

      اردیبهشت 25, 1398

      عنوان مقاله ابرقهرمانانه نه شخصیت ها . ثانوس که ابرقهرمان نیست

      پاسخ

      • شهاب در پاسخ به آریو

        خرداد 4, 1398

        آقا فقط از فیلم انتقام جویان این شخصیت ها رو برداشتید ؟

        پاسخ

  12. shayan

    اردیبهشت 13, 1398

    بعضی از کامنتا رو که خوندم خندم گرفت از تعصب دی سی فن های گرامی که بدون هیچ اطلاعات خاصی گفتن که سوپرمن از ثور قویتره یا حتی گفتن از تانوس هم قویتره…..در خصوص اینکه کدوم قویتره باید بگم توی همین وضعیت کنونی هم بسیار قدرتمند تر از سوپرمنه.خب برای این حرف هم دلیل دارم اول از همه باید بدونید قویترین شخص توی اینفینیتی وار بعد از تانوس ثور بود چونکه فقط اون تونست توی نبرد تن به تن تانوس رو شکست بده و ثابت کرد قدرتش همراه با استورم بریکر از 6سنگ ابدیت بیشتره دوما اگه توجه کرده باشید اون تنها کسی بود که دو بار با تانوس رو به رو شد ینی هر ابر قهرمانی که با تانوس رو به رو میشد یا شکست میخورد یا کشته میشد{جان هرکی دوس دارید نگید هالک هم رو به رو شد.با استار لورد هم که کاری نداشت}
    بعدشم سوپرمن تو فیلما اون رو توی قدرتمند ترین حالت ممکن قرار دادن ولی ثور رو خیلی خیلی محدود کردن به طوری که اگه 100درصدش رو میزاشتن تو فیلم قدرتش از حد تصور بیشتر میشد و معلومه که سازنده ها نمیخواستن شخصیت خوب فیلم اینقدر از منفی ها قویتر باشه.اصلا این ثور که شما توی فیلم
    های مارول میبینید ثور واقغی نیست{اگ توجه داشته باشید خیلی فان و مهربون و…}ثور در افسانه های اسکاندسناوس ی شخصیت خیلی شرور و قوی هستش که به دستور اودین نژاد غولها رو منقرض کرده و برای اینکه بفهمید چی میگم باید god of war رو پلات کنید چون بیشتر شبیه به افسانه ها ساخته شده.
    در مورد اون رفیقی هم که گفته بود تانوس با دستکشش هم از سوپرمن شکست میخوره باید بگم خیلی خندیدم چون هممون دیدیم توی اند گیم ثور و کپ آمریکا و مرد آهنی و کپ مارول و….. از نسخه بدون دستکشش هم بر نیومدن حالا این سوپرمن مثلا میخواد نازش کنه؟ بعدشم اگ ثور رو چند صد برابر نسبت به افسانه ها ضعیف کردن تانوس رو چند میلیون برابر ضعیف کردن توسینما چون اگه با شخصیتتانوس آشنا باشید میفهمید اون در حدی قوی و باهوش هستن که حتی بدون داشتن دستکش بینهایت قدرتش صدها برابر بیشتر از تانوسی بود به همراه دستکش اون رو توی فیلم دیدیم.

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به shayan

      اردیبهشت 13, 1398

      سلام شایان جان،
      البته شخصیت های کمیکی توی کمیک بوجود اومدن و درست نیست که از روی فیلم ها بخوایم درباره قدرت هاشون قضاوت کنیم.

      // هشدار: اسپویل EndGame …
      .
      .
      .
      اما اگه بخوای طبق فیلم ها قضاوت کنی توی EndGame دیدیم که ثور حتی با هر 2 تا چکشش هم نتونست ثانوس رو در مبارزه رو در رو شکست بده. البته شایدم اضافه وزن خیلی زیادش مانع شد که بتونه از همه قدرتش استفاده کنه …
      .
      .
      .
      // هشدار: اسپویل EndGame …

      پاسخ

      • shayan در پاسخ به عباس

        اردیبهشت 13, 1398

        سلام داداش
        میشه گفت که منم با شما موافقم نباید با توجه به فیلم ها مقایسه کرد ولی ثور فرق میکنه و ساخته ذهن نویسنده های مارول نیست….مثل اینه که بگی Zeus و خدایان یونان رو سانتا مونیگا و god of war بوجود آوردن در صورتی که اینا فقط از روی افسانه هاشون شخصیتا رو ساختن.ثور هم مثل اینا داستانش فقط به کمیک های مارول ختم نمیشه.

        //هشدار اسپویل اند گیم//
        .
        .
        .
        عباس جان دقیقا منظورم از اینکه تو کامنت قبل گفتم ثور تو سینما ضغیف و فان هستش همین بود که واقعا داشت حالم بهم میخورد از فیلم بخاطر این کار مسخرشون ترجیح میدادم ثور کشته شه.
        بعدشم داداش من منظورم از مبارزه تن به تن همون قسمت پایانی اینفینیتی وار بود و بهرحال از هیچ قهرمانی انتظار نمیره تو مبارزه با تانوس پیروز بشه ولی خدایی تانوس اند گیم خیلی قوی تر بود تا تانوس اینفینیتی وار
        .
        .
        .
        //هشدار اسپویل//

        پاسخ

        • عباس در پاسخ به shayan

          اردیبهشت 13, 1398

          آره درسته ثور و اودین و ازگارد از افسانه های شمال اسکاندیناوی هستن که به کمیک ها هم راه پیدا کردن و محدود به فیلم و کمیک نیستن
          البته منم حرفاتو قبول داشتم و رد نکردم فقط خواستم اون نکته تفاوت فیلم و کمیک رو اضافه کنم بهش 😉
          و حرف آخرتم قبول دارم. ثانوس اندگیم خیلی وحشی تر از ثانوس اینفینی وار بود

          پاسخ

        • آریو در پاسخ به shayan

          اردیبهشت 14, 1398

          واقعا میخوای از یه شخصیت خوشت بیاد میبینی چقدر قویه ؟
          آره ثور تو فیلم از کمیک ضعیف تر بود ، ولی به نظرم شخصیت پردازیش از کمیک خیلی بهتر بود . من خودم از فیلمش بیشتر خوشم اومد

          پاسخ

        • استیو راجرز در پاسخ به shayan

          اردیبهشت 25, 1398

          کاملا و حتی بیش از 100% با سخن طلاییتون موافقم .
          خداییش شخصیت ثور در MCU خوب بود . یعنی تا حدودی ضعیف تر از حالت معمولی بود ولی هم اون ابهت خاصش ، هم غرور آزگاردی خاصش ، هم اون جدیت و عظمت خاص خودش رو تا حدودی داشت . ولی کم کم نابودش کردند . یعنی ثور در فیلم اختصاصی اول و دوم خودش و در فیلم انتقامجویان 1 ، 2 و 3 انصافا خوب بود و من ازش راضی بودم . در فیلم اختصاصی سوم خودش یعنی فیلم ثور : راگنورک یک مقداری شخصیت ثور رو خراب کردند و به سمت فانی و حتی دلقک بازی کشوندند ولی در این فیلم انتقام جویان 4 ( پایان بازی ) دیگه کاملا شخصیت ثور رو نابود نابود نابود نابود !!!!!! کردند و تبدیلش کردند به یک دلقک بی مصرف دائم الخمر خپل بی قدرت !!!!!!! از MCU متنفر شدم با این کارشون .
          من و شما تنها کسانی نیستیم که چنین نظری داریم . خیلی از طرفداران دیگه هم بعد از دیدن فیلم انتقام جویا پایان بازی همین نظر رو داشتند و از این کاری که مارول با ثور کرده بود بیزار بودند . لعنت به MCU که واقعا شخصیت ثور رو بد جوری نابود کرد .

          پاسخ

          • آریو در پاسخ به استیو راجرز

            اردیبهشت 25, 1398

            خطر اسپویل اندگیم
            .
            .
            .
            .
            .
            .

            خب ، من با حرفت صد درصد و حتی بیشتر مخالفم (با احترام ، نظر خودمه)

            خب ، به نظر من قدرت یه شخصیت ، خیلی تو جذابیت شخصیت تاثیر نداره؛داره ولی کمتر از ده درصد .
            بعدش هم به نظر من شخصیت تور تو رگناروک خیلی بهتر شد از اون حالت عبوس که انگار فقط میخواستن به اصطلاح «شاخ» نشونش بدن . تو رگناروک انگار یه کم بهش مسئولیت پذیری بهش اضافه کردن .

            ولی تو اندگیم به نظرم شخصیت پردازی تور عالیِ عالی بود . حرف نداشت . من کاملا درکش میکردم . انگار یه عذاب وجدان عظیمی داشت به خاطر اینکه تو اینفینیتی وار به سر ثانوس ضربه نزد . عاجزانه داشت میگفت بذارین من یه کاری بکنم ؛ مثلا میخواست خودش بشکنه رو بزنه . دقیقا به خاطر همین بی ثباتیش میره با محافظین کهکشان تا خودشو پیدا کنه .
            .
            .
            .
            .
            .
            .
            .
            .
            خطر اسپویل اندگیم

            پاسخ

        • در پاسخ به shayan

          خرداد 2, 1398

          درسته ، تانوس اندگیم با وجود اینکه سنگ های ابدیت نداشت خیلی قوی تر از تانوس اینفینیتی وار بود

          پاسخ

        • اشکان در پاسخ به shayan

          خرداد 4, 1398

          دادا تو کاملا مشخصه خیلی ادعات میشه اگه مبخوای بدونی کی قوی تره همس بهتره یه سری به سایت اسپایدی بزنی

          پاسخ

          • shayan در پاسخ به اشکان

            تیر 14, 1398

            داداش اگه منو میگی باید بگم اشتباه میکنی و سایت اسپایدی هم از اسمش معلومه توش چخبره و چی ب چیه(تو سایتش هستم)بعدشم همین سایت اسپایدی ی جدول درباره قویترین شخصیت های دی سی و مارول گذاشته که در اوج مسخرگی ثور با دارکساید مقایسه شده ن با حریف واقعیش.دارکساید هم همینطور

            پاسخ

            • آریو در پاسخ به shayan

              تیر 14, 1398

              اسپایدی فقط از نظر لیست های قویترین ها مشکل داره

              پاسخ

          • shayan در پاسخ به اشکان

            تیر 14, 1398

            ببینید رفقا:اینکه توی اند گیم ثور به فنا رفت شکی نیس ولی قبل از اینکه اونو با سوپرمن مقایسه کنید فکر کنید ثور رو دی سی میساخت ن مارول بعد مقایسشون کنید چون همه میدونن دی سی شخصیت رو بزرگنمایی و خیلی قوی میکنه ولی مارول خیلی ضعیف

            پاسخ

    • علی در پاسخ به shayan

      اردیبهشت 19, 1398

      ایول دقیقا همینطوره که گفتی

      پاسخ

  13. مهدی

    اردیبهشت 12, 1398

    کاملا درسته
    هرکی غیر از اینو میگه واسه اینه که قهرمان مورد علاقش اول نیس
    عالی

    پاسخ

  14. جلال

    اردیبهشت 7, 1398

    کریتوس و الا خواهر ثور کجان؟
    مرد تک مشتی (سایتاما) از همه قهرمان قویتره
    اگه اشتباه میکنم بگین

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به جلال

      اردیبهشت 8, 1398

      فکر کنم نویسنده علاقه ای به گیم و انیمه نداشته ، ولی گوکو رو گذاشته …
      هلا هم که ابرقهرمان نبود .

      پاسخ

  15. عباس

    فروردین 17, 1398

    قوی ترین شخصیت ثور هستش و واقعا لیاقت بهترین داره
    ولی کاپیتان مارول باید رتبه بهتری میداشت

    پاسخ

  16. Who_Laughs

    فروردین 16, 1398

    این مزخرف ترین رتبه بندی ای بود که تا به حال دیده بودم از هر لحاظ بخوای حساب کنی دکتر منهتن قوی ترین شخصیت دی سی و فرانکلین ریچاردز هم قوی ترین شخصیت مارول است (البته خدایان مارول و دی سی یعنی والای همگان و پرزنس رو حساب نمیکنیم ) این کاملا ثابت شده و ثور در مقابل اینا پشمک هم نیست ولی به نظرم دکتر منهتن قوی تره چون علاوه بر قدرت های مشابهی که دارن دکتر منهتن میتونه هم زمان در همه زمان ها هم حضور داشته باشه

    پاسخ

  17. رضا

    فروردین 13, 1398

    بهترین مقایسه ای بود که تا حالا توی وب فارسی دیده بودم. ممنون

    پاسخ

  18. محمد حسین مطاعی

    فروردین 9, 1398

    ثور قوی تره و جایگاه اول است و اون بدون چکش خیلی خیلی قدرتمند است با چکش که دیگه تمام اون وقتی خیلی عصبانی بشه هیچ کی جلو دارش نیست

    پاسخ

  19. mr namaloom

    فروردین 6, 1398

    همش چرته چرا گوکو باید دوم باشه سوپرمن سوم من طرفدار دی سی نیستم ولی اصلا مقاله درستی نیست چرا موج سوار نقره ای باید چهارم باشه اونوقت استرنج شیشم اصلا کامل و درست نبود این مقاله

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به mr namaloom

      فروردین 7, 1398

      اگه گوکو شکست بخوره بعدا قوی تر میشه ، ولی در هر صورت شکست خورده ؛ یعنی ضعیف تره !
      موج سوار نقره ای هم اگه قدرتاشو مطالعه کنی میفهمی که واقعا خیلی قویه .

      پاسخ

  20. مجتبی

    اسفند 24, 1397

    آقا تو دنیای مارول قوی ترین موجودات:
    1-دادگاه زندگی
    2-ابدیت
    3-مرگ
    4-گالاکتوس
    5-ارباب نظم و سرور بی نظمی 6-سلیستیال ها
    6-نیروی فونیکس
    7-تانوس با دستکشش
    8-دورمامو
    9-اسکرال ها
    10-امپراتوری کری
    11-آنایلوس
    12-ماگوس
    13-کاپیتان یونیورس
    14-آدام وارلاک
    15-فرانکلین ریچاردز
    16-موج سوار نقره ای
    17-کاپیتان مارول
    19-نوا
    20-تور

    پاسخ

    • سیپان در پاسخ به مجتبی

      اسفند 24, 1397

      **** تور اوله

      پاسخ

    • کریتوس در پاسخ به مجتبی

      اسفند 28, 1397

      داداش داری اشتباه میزنی اگه بخوام مثل تو بگم از همه قویتر خدای همگان و بعدشم بیاندر هست بیاندر که دادگاه زندگی رو کشته و جسدش رو روی ماه انداخته ، اما قویترین فرد تو کل جهان کریتوس هست بعدش ثور که به راحتی با استورم بریکر تونست از پس تانوس و ۶ سنگ ابدیت بر بیاد

      پاسخ

    • سجاد در پاسخ به مجتبی

      خرداد 9, 1398

      آقا اگه شما اطلاعات داشتید می دونستید شخصیت هایی وجود دارند مثل بیادر ها و نیروی انیگما که از دادگاه زندگی قوی ترند

      پاسخ